hoe lang gebruiken jullie?

darkbull

Bewuste gebruiker
best wel benieuwd eigenlijk... hoe lang gebruiken jullie al xtc?

is dat jaaaaaaren of is dat maanden, of een paar jaar?

ik hoorde van iemand die vanaf 2000 elke maand los ging (waarbij ik me dan afvraag hoe het zit met de tolerantie... en het effect op je hersenen)..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
darkbull zei:
best wel benieuwd eigenlijk... hoe lang gebruiken jullie al xtc?

is dat jaaaaaaren of is dat maanden, of een paar jaar?

ik hoorde van iemand die vanaf 2000 elke maand los ging (waarbij ik me dan afvraag hoe het zit met de tolerantie... en het effect op je hersenen)..

Hey, ik heb xtc circa 3 of 4 jaar gebruikt. Waarvan een periode elke week bij grote feesten, en daarna periode minder (paar keer in het kwartaal). De tolerantie werd/word inderdaad groter bij elke week gebruik logischerwijs. Beste/minst slechte is dan eens per 3 maanden ongeveer en het echte love gevoel zou er dan vollop zijn. Zelf ben ik nu al behoorlijke tijd gestopt ermee. Als ik het neem is dat erg zeldzaam nu :tongueout:
Was leuk maar heb het tevaak gedaan, zelfs dubbele longontsteking gehad mede door gebruik en een zwaar verwaarloosde griep/verkoudheid. Was maanden ziek sinds toen ben ik gestopt ermee.
Dat is mijn korte verhaaltje hierbij.
Vanaf 2000 elke week, ik zou dat niet eens uithouden zelf denk ik. Heeft die persoon niet last van zijn korte termijn geheugen? Dat soort zaken gebeuren redelijk snel als je zolang frequent gebruikt, en inderdaad denk een grote tolerantie die is opgebouwd in al die tijd..
Greets!

--DREAM

Experimenterende gebruiker
euhm, 5 jaartjes nu denk ik.
En ik gebruik ongeveer 1 á 2 x in de maand
Merk wel dat ik dingen minder goed kan onthouden:P

Als ik bijv. met vrienden aan het praten ben en iemand krijgt een smsje (even lezen dus) en we zijn klaar weten we het onderwerp niet meer XD
Maar al 11 jaar lang...pff no thnxx! die heeft vast het geheugen van een kasplantje

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Met kleine tot gigantische pauzes vanaf 1993. Dus soms enkele jaren niet, dan weer wel, enz.

Chiem

Newbie
Ik heb mijn eerste XTC pil zo'n 20 jaar geleden gebruikt. Langer geleden zelfs nog, shit ik word echt oud >.> Volgens mij noemde we het toen ACID. Man wat een tijden waren dat. Was in de Roxy in Amsterdam. Zal het nooit meer vergeten. Het was toen ook nog legaal ook als ik me niet vergis. Ze zaten in van die Chefarine 4 strips van Bayer.

Vanaf dat moment heb ik het eigenlijk tot mn 34ste elke maand wel zo'n beetje gebruikt. Had toen 4 jaar een relatie met mn huidige vrouw. We waren het een beetje zat en we gingen trouwen en aan de kids. Toen er dus een paar jaar zonder enige moeite vanaf gebleven en nu gebruiken we weer sinds een jaar of iets langer. Maar niet meer elke maand maar eens per kwartaal zo'n beetje. Bevalt ons prima.

We zijn voor ze zwanger werd heel bewust te stopt met het gebruik van XTC. Geloof zelf iets van 2 jaar helemaal clean geweest. Toen ze zwnager was was ik soms best een beetje bang dat er misschien iets fout zou gaan omdat wij maar met name ik echt jaren als een beest had gefeest. Alles was en is nog steeds prima met ons en ook het kind is helemaal gezond. Het blijft er overigens bij 1 want jesus...best een gedoe om vader te zijn.

Als je er verantwordelijk mee omgaat kan het volgens mij, maar das alleen maar mijn ervaring, weinig mis gaan.

Ik at altijd wel goed. Was me ervan bewust dat ik op het moment dat ik gebruikte wel min of meer roofbouw pleegde op mn lichaam dus ik lette wel op dat ik gezond bleef eten en leven dus eigenlijk. Ik kocht ook altijd grote hoeveelheden in van een gozer die zn eigen lab had. Op die manier wist ik redelijk zeker dat ik bijna altijd dezelfde kwaliteit had. Soms kwamen er weer nieuwe pillen en die testte ik dan altijd eerst thuis.

Nu is het allemaal anders. Maar gelukkig heb ik iemand die ik voor de volle 100% vertrouw die nu alle snoepjes e.d. regelt voor de vrienden/familie-kring.

Maar je ziet het, zelfs iemand die al meer dan 20 jaar gebruikt functioneert nog steeds prima in de maatschappij. Ga er verantwoord mee om, zorg dat mensen in je directe omgeving weten dat je gebruikt, ja ook je ouders. Stiekum gedoe moet je ten alle tijden proberen te vermijden! Koop nooit in clubs of van onbekende. Gebreui niet te veel en te vaak. Voor de rest, have fun! (^.^)

Twix

2 maanden nu heb het 1 maand nonstop gedaan merk wel dat me korte termijngeheugen slechter is komt dat nog terug?
ben ook een ander persoon geworden veel relaxter vrolijker etc
veel meer zelfvertrouwen en minder stress :stoned:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Twix zei:
2 maanden nu heb het 1 maand nonstop gedaan merk wel dat me korte termijngeheugen slechter is komt dat nog terug?
veel meer zelfvertrouwen en minder stress :stoned:
Ligt heel erg aan hoe non stop dat nonstop was.

Perrydiculous

Twix zei:
veel meer zelfvertrouwen en minder stress
:stoned:
6 maanden nu heb het 2 maand nonstop gedaan merk wel dat me korte termijngeheugen slechter is komt dat nog terug?
ben ook een ander persoon geworden veel relaxter depri etc
veel meer zelvertrouwen en meer stress

trippelh

Bewuste gebruiker
Ik gebruik het nu zo'n 4 jaar .
In het begin was het nieuw en gebruikte we vaker dan om de 6 weken .Nu is het elke 2 maanden en in december 2 keer.
Het heeft ons zoveel gebracht geestelijk en fysiek .
En door dat ik goed spul krijg is het voor ons een aanwinst :hearteyes:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
RavenStylez zei:
Twix zei:
veel meer zelfvertrouwen en minder stress
:stoned:
6 maanden nu heb het 2 maand nonstop gedaan merk wel dat me korte termijngeheugen slechter is komt dat nog terug?
ben ook een ander persoon geworden veel relaxter depri etc
veel meer zelvertrouwen en meer stress

Uit ervarig dat komt wel terug maar ik advisier je wel meer pauzes te nemen, lifst even stoppen paar maanden. Voordat je zonder dat spul dat geen of minder plezier hebt!
:)

Bovenaan