Hoe ketamine vloeistof maken

marala

Newbie
Hallo,

Ik wil graag 100ml ketamine vloeistof maken om de dosering 50mg/ml te maken heb ik 100 ml water nodig en 5 gram ket hoe maak ik deze vloeistof het veiligste in een kookkom? Waar moet ik opletten? Bijvoorbeeld laag vuurtje, goed roeren, laten afkoelen, niet laten koken maar enkel laten oplossen? Graag advies hoe ik dit het veiligste kan doen?

Vloeistof voor injectie wel te verstaan!

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo,

Ik wil graag 100ml ketamine vloeistof maken om de dosering 50mg/ml te maken heb ik 100 ml water nodig en 5 gram ket hoe maak ik deze vloeistof het veiligste in een kookkom? Waar moet ik opletten? Bijvoorbeeld laag vuurtje, goed roeren, laten afkoelen, niet laten koken maar enkel laten oplossen? Graag advies hoe ik dit het veiligste kan doen?

Vloeistof voor injectie wel te verstaan!
Als het voor injectie is, voeg dan ook even 9 gram per liter zout toe. Dus voor 100 mL water 0,9 gram zout. Keukenzout is prima, maar misschien niet de variant met jodium erin.

Inderdaad even goed de oplossing koken, in een schone ruimte met schone pannen.

Als je klaar bent met de oplossing maken dan kun je die het beste doen in van die amber glazen potjes. Die heb je ook met een speciaal deksel waarop je de injectiespuit (zonder naald) kunt aansluiten. Zoek maar even op dose-pac, dan kom je vanzelf verschillende verkooppunten tegen. Dat soort doppen helpen je omde kans op besmettingen in de vloeistof komen te minimaliseren.

4501530_54421_large.jpg

1200x1165.jpg

Raver

Badass junkie
Als het voor injectie is, voeg dan ook even 9 gram per liter zout toe. Dus voor 100 mL water 0,9 gram zout. Keukenzout is prima, maar misschien niet de variant met jodium erin.

Gewoon NAcl bestellen. Medisch zout water en steriel. Geen gedoe met koken en je hebt de juiste verhoudingen.

marala

Newbie

Als je klaar bent met de oplossing maken dan kun je die het beste doen in van die amber glazen potjes. Die heb je ook met een speciaal deksel waarop je de injectiespuit (zonder naald) kunt aansluiten. Zoek maar even op dose-pac, dan kom je vanzelf verschillende verkooppunten tegen. Dat soort doppen helpen je omde kans op besmettingen in de vloeistof komen te minimaliseren.

Bekijk bijlage 65716

Bekijk bijlage 65717
Hey,

Ik heb glazen flesjes besteld bij de apotheek. Dus als ik het goed begrijp moet ik de oplossing laten koken, verliest dit dan zijn kwaliteit niet? En kan ik ipv keukenzout geen NAcl toevoegen ? Ik heb NAcl ampullen van 5 ml hoeveel ampullen zou ik dan toevoegen? Aan een bereiding van 100 milliliter?

Kan je of iemand mij een duidelijke stapsgewijs handleiding bezorgen?

Raver

Badass junkie

Ketamine zou als t goed is makkelijk moeten oplossen in water.

Dat doe je met een medische berekening. Genoeg modellen te vinden op internet. Je moet erachter zien te komen hoeveel ketamine je moet oplossen om een bepaalde dosering met millimeter te krijgen.

Dit is als het goed is de formule die je moet onthouden.

1 %= 1 gram medicijn opgelost in 100 ml.1 % = 10 mg medicijn opgelost in 1 ml.

1 gram ketamine in 100ml Nacl zou theoretisch gezien 10mg Ketamine per ML moeten bevatten. Als we uitgaan van dat de ketamine 100% zuiver zou zijn.

Neem je dan 5ML vloeistof zou je dosering van 50mg ketamine tot je nemen.

Puur medisch rekenen. Deze formules zijn op Internet gewoon te vinden.

marala

Newbie
Ketamine zou als t goed is makkelijk moeten oplossen in water.

Dat doe je met een medische berekening. Genoeg modellen te vinden op internet. Je moet erachter zien te komen hoeveel ketamine je moet oplossen om een bepaalde dosering met millimeter te krijgen.

Dit is als het goed is de formule die je moet onthouden.

1 %= 1 gram medicijn opgelost in 100 ml.1 % = 10 mg medicijn opgelost in 1 ml.

1 gram ketamine in 100ml Nacl zou theoretisch gezien 10mg Ketamine per ML moeten bevatten. Als we uitgaan van dat de ketamine 100% zuiver zou zijn.

Neem je dan 5ML vloeistof zou je dosering van 50mg ketamine tot je nemen.

Puur medisch rekenen. Deze formules zijn op Internet gewoon te vinden.
Moet ik dan de ket gewoon oplossen in de NAcl? Of moet ik de ket en de NAcl even op het vuur zetten?

Raver

Badass junkie
Dus gewoon oplossen in de NAcI? Niet op het vuur zetten? En waar meng ik het het beste in? In een kom? En roeren met een lepel?

Het is geen hogere wiskunde.. Gewoon mengen met elkaar stap voor stap.

Je kan het beste de ketamine volledig in de fles doen waar je het in gaat bewaren. Dan doe je ampul voor ampul NAcl erbij. Tot je de gewenste hoeveelheid hebt.

Nogmaals. Er is geen hitte nodig! Je zou alleen eventueel de lege fles kunnen uitkoken zodat je iig schoon begint.

Op me werk kregen we ampullen met het poeder erin. Dan moesten we daar met een injectie nacl bij doen tot het opgelost was. Om te mengen hoef je geen lepel oid te gebruiken. Maar zorg in plaats daarvan dat je de NAcl in beweging houdt door de fles te zwenken of draaien. In het ziekenhuis staan ze ook niet met lepels te draaien om iets te mengen. Als het goed is moet het gewoon snel oplossen. Het kan wel helpen om de ketamine tot poeder te malen eerst. Dan zal het het snelste oplossen.

Het internet staat vol met genoeg informatie. Het is nu wel voldoende zo voor DF. Succes.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey,

Ik heb glazen flesjes besteld bij de apotheek. Dus als ik het goed begrijp moet ik de oplossing laten koken, verliest dit dan zijn kwaliteit niet? En kan ik ipv keukenzout geen NAcl toevoegen ?
Keukenzout en NaCl is hetzelfde :wink:

Ik weet niet wat voor soort ampullen je hebt, maar het klinkt alsof die gemaakt zijn om injectievloeistof mee te maken? Dat zou alles wel wat makkelijker maken.

Ik heb NAcl ampullen van 5 ml hoeveel ampullen zou ik dan toevoegen? Aan een bereiding van 100 milliliter?

Je moet uitvogelen hoeveel gram NaCl er per ampul van 5 mL in zit.

Het is essentieel om 9 gram zout per liter water te hebben, (en dus 0,045 gram NaCl per ampul van 5 mL). Als je precies die hoeveelheid aanhoudt dan is de injectievloestof net zo zout als je bloed. Dat wordt ook wel een fysiologische zoutoplossing genoemd (met 0,9% NaCL). Het is heel belangrijk om dat zoutgehalte goed te krijgen, omdat anders de weefsels waarin je injecteert beschadigen.

De vloeistof koken is nodig om bacteriële verontreiningen te steriliseren. Doe je dat niet, dan loop je kans op abcessen (bij intramusculair injecteren), of bloedvergiftiging (bij intraveneus injecteren).
Bloedvergiftiging is levensgevaarlijk dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Als de ampullen op farmaceutische wijze geproduceerd zijn, dan zijn die waarschijnlijk al steriel. Dus dan zou je even moeten kijken hoe je de vloeistof uit de ampul in een injectiespuit krijgt. In ziekenhuizen dienen ze continu medicijnen zo toe, en ze hebben het daar zo geregeld dat het hele proces steriel uitgevoerd kan worden. Dat is nog beter dan koken, want er zijn sommige ziekmakers die temperaturen van 120 °C kunnen overleven. Maar dan heb je dus wel verpakkingen nodig met slimme sluitingen die eventuele besmettingen tegenhouden terwijl de vloeistof er wel doorheen kan. Daarom heb ik ook die dose-pac dekseltjes aangeraden :wink:

Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat de ketamine die je hebt niet steriel is. Tenzij je toevallig ook een flesje Ketanest hebt met onverbroken verzegeling, haha 😁
In alle andere gevallen zul je toch echt de vloeistof (met ketamine en zout erbij) moeten koken voordat je die injecteert.

marala

Newbie
Keukenzout en NaCl is hetzelfde :wink:

Ik weet niet wat voor soort ampullen je hebt, maar het klinkt alsof die gemaakt zijn om injectievloeistof mee te maken? Dat zou alles wel wat makkelijker maken.

Je moet uitvogelen hoeveel gram NaCl er per ampul van 5 mL in zit.

Het is essentieel om 9 gram zout per liter water te hebben, (en dus 0,045 gram NaCl per ampul van 5 mL). Als je precies die hoeveelheid aanhoudt dan is de injectievloestof net zo zout als je bloed. Dat wordt ook wel een fysiologische zoutoplossing genoemd (met 0,9% NaCL). Het is heel belangrijk om dat zoutgehalte goed te krijgen, omdat anders de weefsels waarin je injecteert beschadigen.

De vloeistof koken is nodig om bacteriële verontreiningen te steriliseren. Doe je dat niet, dan loop je kans op abcessen (bij intramusculair injecteren), of bloedvergiftiging (bij intraveneus injecteren).
Bloedvergiftiging is levensgevaarlijk dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Als de ampullen op farmaceutische wijze geproduceerd zijn, dan zijn die waarschijnlijk al steriel. Dus dan zou je even moeten kijken hoe je de vloeistof uit de ampul in een injectiespuit krijgt. In ziekenhuizen dienen ze continu medicijnen zo toe, en ze hebben het daar zo geregeld dat het hele proces steriel uitgevoerd kan worden. Dat is nog beter dan koken, want er zijn sommige ziekmakers die temperaturen van 120 °C kunnen overleven. Maar dan heb je dus wel verpakkingen nodig met slimme sluitingen die eventuele besmettingen tegenhouden terwijl de vloeistof er wel doorheen kan. Daarom heb ik ook die dose-pac dekseltjes aangeraden :wink:

Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat de ketamine die je hebt niet steriel is. Tenzij je toevallig ook een flesje Ketanest hebt met onverbroken verzegeling, haha 😁
In alle andere gevallen zul je toch echt de vloeistof (met ketamine en zout erbij) moeten koken voordat je die injecteert.
Het zijn ampullen die gebruikt worden om een infuus te spoelen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik gebruikte altijd plastic flesjes van 20ml. Deze deed ik dan een paar minuten uitkoken. Glas is misschien nog beter, mits je het juiste glas hebt. Ik was altijd een beetje bang dat het zou breken oid.

Na het uitkoken ondersteboven op een schone theedoek plaatsen. Even laten koelen. Afgewogen vaste stof erin, vervolgens afgemeten vloeistof erin. Dat deed ik dan vervolgens weer au bain-marie doorkoken voor een paar minuten. Dat laatste was tricky omdat de flesjes door het bubbelen van het kokende water heel makkelijk omvallen. Dus fixeer ze met iets zwaars.

Als het al wat warmer was draaide ik de deksel er vast op, maar nog niet vast. Dit om de druk uit het flesje te kunnen laten. en als het flink opgewarmd was, draaide ik de deksel dicht en liet het geheel nog ff doorkoken met het deksel op de au bain-marie pan. (Zorg dat die flesjes nog steeds gefixeerd zijn. Ook met het deksel erop zou het makkelijk kunnen lekken als het omvalt)

I mean... Het is geen rocket science. Mits je hoeveelheden correct kan omrekenen en je een weegschaal correct kan aflezen.

Maar je moet wel steriel werken. Every step of the way...

Als je met ampullen NaCl werkt, is het wel belangrijk om te weten wat de zout concentratie is. Gezien het is om een infuus te flushen zal dat al wel 0,9% zijn. Dan dat gebruiken ipv gewoon water.

jeweetwel

Newbie
Je moet de zoutwateroplossing mengen met de keta en dan optrekken met een spuit en injecteren met een .22 spuitfilter in een al steriele injectieflacon/vial om een steriele oplossing te krijgen

Water koken en in een glazen/plastic flesje bewaren is nooit lang steriel en is vragen om infecties...gekkewerk

Doe het goed of doe het niet

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Je moet de zoutwateroplossing mengen met de keta en dan optrekken met een spuit en injecteren met een .22 spuitfilter in een al steriele injectieflacon/vial om een steriele oplossing te krijgen

Water koken en in een glazen/plastic flesje bewaren is nooit lang steriel en is vragen om infecties...gekkewerk

Doe het goed of doe het niet

Kan, werkt alleen niet tegen virussen.

Gekkenwerk was het zeker. Ik heb nooit beweerd dat dit gezond gedrag was.

Ik filterde het pas met optrekken uit de vial. Wèl junkiestyle met een katoenen propje. Een flesje ging bij mij ook nooit lang mee. Hooguit een dag of vier...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Gekkenwerk was het zeker. Ik heb nooit beweerd dat dit gezond gedrag was.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het injecteren van drugs met heel grote gezondheidsrisico's komt, en dat je daarom beter op andere manieren drugs kunt nemen. Echter als mensen het toch van plan zijn, dan kun je nog wat tips geven die het net iets minder desastreus maken.

Bovenaan