Trip Unit zei:
Marcel zei:
Wat is de moeite van het testen?
1. je kijkt waar de testservice is;
2. je brengt je pil weg;
3. je hoort óf meteen de uitslag (20% van de gevallen) óf;
4. je belt op voor de uitslag.
Ik vind het wel waard om te doen. En het wordt al vlug rendabel want als je weet wat je hebt kun je beter doseren en weet je of je teveel betaalt bij je dealer. Zelf koop ik de pillen met een paar vrienden dus dan maakt het echt geen reet uit of ik er 1 kwijt ben. Als ik dat zonde zou vinden kan ik beter thuis blijven zitten.
Je hebt toch 2 soorten tests.
1 je brengt het naar het lab waarmee ze vervolgens met een uitslag komen met de exacte stoffen die erin zitten waarbij je d8 ik niet meteen de uitslag krijgt omdat er een heel proces aan tepas komt.
2 die sneltests zoals jij waarschijnlijk bedoelt.
Je krijgt te horen hoeveel mg mdma erin zit en hoeveel % andere stoffen,maar dan weet je nog niet welke stof er in je pilletje zit.
Toch of heb ik het fout?
Dus test 2 heb je nog niks aan want je zal niet weten of er rattengif inzit of iets dergelijks.(mits 2 niet klopt)Jij bent de expert
Je zit heel warm, je verhaal klopt bijna.
Een consument kan op 2 manieren testen:
1. Hij koopt een zogenaamde Marquistest in een smartshop. Met deze sneltest druppel je wat vloeistof op een deel van je pil. Er treedt dan een verkleuring op en die geeft van een paar stoffen aan of die erin zitten. Je ziet dan bv of er speed in de pillen zit. Je hebt echter geen idee hoeveel mdma, speed of wat dan ook in de pil zit. Ook weet je inderdaad niet of er nog andere, al dan niet giftige, stoffen inzitten.
2. Hij brengt zijn pillen naar een testservice. Bij een van onze testservices gebeuren er twee dingen:
a) we kijken met de Marquistest wat er gebeurt. Daarna meten we exact de pil op (diameter, vorm, structuur etc.) en vergelijken we hem met een database van testuitslagen. Als alles matcht (100%) dan krijg je meteen een uitslag. Als er ook maar iets afwijkt (bv kleur, omvang, diameter is hetzelfde maar er zit een andere breuklijn in) dan gaan we de pil in het lab analyseren.
b) In het lab wordt de pil onderzocht. Een week na je bezoek aan het centrum kun je bellen voor de uitgebreide uitslag.
Als je een pil (of poeder of ghb) naar een testservice brengt krijg je altijd een helder overzicht
wat erin zit en
hoeveel erin zit. Dus ook als we met 100% zekerheid een sneltest en een search in de database hebben gedaan.
LET OP: nogmaals kun je zelf nooit met zekerheid zeggen of een pil hetzelfde is als hij er hetzelfde uitziet. Dit wordt namelijk op een zeer geavanceerde manier bekeken. En pillendraaiers zijn ook niet stom. Als iedereen roept over blauwe mitsu's zullen vele andere pillendraaiers dezelfde pil proberen na te maken. Op het oog is die dan misschien hetzelfde.