Info Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Oxcyman

Newbie
.....en het enige gevoel na verloop van tijd is NIET ZIEK ZIJN, stoned ja waarschijnlijk te, al heb je dat zelf niet door......
Ik kan me nu dus echt levendig voorstellen, na alle ellende die ik heb met het stoppen met Oxycontin, wat voor een hel het moet zijn, om te stoppen met die heroine.
Als ik dan hier elders op het Forum lees, dat er mensen zijn, die de heroine eens willen proberen, dan val ik toch echt bijna van mijn stoel af.
En dan denk ik nog eens terug aan Theo, in een ontwennings kliniek waar wij samen zaten, ik voor alcohol en hij voor de heroine, die tegen mij zei: (ik had hem gevraagd of dat spul met de naam Heroine nou echt zó lekker was)
Oxcyman, DOE HET NOOIT

poppy

Experimenterende gebruiker
Ik zou heroine wel willen proberen, kijken of het zo goed is als iedereen zegt. Ik kan me niet voorstelle dat het beter is dan oxy of fentanyl. En word ik verslaafd, dan kick ik gewoon weer af als het op is daar ik ten zeertse betwijfel dat je van een zakje van 1g al verslaafd ben qua tolerantie. Dat is moeilijk, maar ik heb het al eens gedaan.
dit is alweer een paar jaar geleden maar ik reageer toch omdat precies zo bij mij is gegeaan ik ben ook zelf van fentanyl afgekickt en dat is gelukt want ik dacht dat ik t zelf aan kon maar ben toen langzaam weer s oxycodon gaan doen en uit eidenlijk was ik terug bij af. en op een dag kon ik niet aan fenta en oxy komen en heb ik uit wanhoop heroine gehaald ik was er sws al nieuwschierig naar en had er ook niet veel van verwacht aangezien de high van opiaten bij mij altijd meer heel kort duurt ik ben er achtergekomen dat ik het meer doe voor de verdoving omdat ik veel pieker maar dat is een ander verhaal iniedergeval heb de heroine geprobeerd vond het minder chill dan fenta kwa inkick ik kauwde de pleisters maar ben er toch verslaafd aan geraakt. in mijn ogen is elke opiaat/opiode het zelfde en wat die jonge daar boven helemaal plaaste klopt precies maar denk dat de meeste mense nog niet ver genoeg zijn om dat te accepteren

poppy

Experimenterende gebruiker
Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid.
Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie.
Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde.

Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen.
Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is.
Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is.
Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct.
Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat.

Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden.
ik noem dat altijd dat bij het gebruik je een tweede persoon hebt gemaakt je hebt de echte jij die wilt gebruiken en je hebt de demoon zoals ik hem noem en die laat jou gebruiken maar jij wilt het eigenlijk maar zodra hij komt is het ontzettend lastig om weerstand te bieden en denk je uit eidenlijk oke laat maar nog een keer is wel relaxed opzich

Bovenaan