Hoe denken jullie over de dood?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar alsnog, jij hebt nu jouw ervaring van jouw lichaam en geest, niet die van mij. En dat is wat ik persoonlijk zie als een 'incarnatie'. Een eventueel volgend leven (volgende ervaring) heb je een ander lichaam en geest, wat dan in die zin een reïncarnatie genoemd zou kunnen worden in mijn ogen. Een nieuwe interactieve film, een nieuwe droom. :) Zo zie ik het zelf meer, in plaats van dat er echt iets ín een lichaam komt te zitten.

Ben oprecht benieuwd naar hoe jij hier tegenaan kijkt. :)
In die zin kan het zeker als reïncarnatie gezien worden. Maar je weet heel goed dat 99% van de gevallen niet op die manier naar reïncarnatie wordt gekeken. Maar hoe jij het schets, geloof ik zeer zeker in. Ik noemde dat alleen geen reïncarnatie.

Leuke is dat ik mij dus in deze theorie, ook een zogenaamde "toekomstige ik" zou kunnen herinneren. Want tjah, in de toekomst heb ik allang geleefd. Een vorig leven/ervaring herinneren hoeft dus niet alleen een ervaring te zijn uit het verleden. In deze theorie zou ik zelfs herinneringen van jou kunnen hebben of van of van wie dan ook dat nu leeft.

Ik ben iedereen al geweest en moet iedereen nog worden.
Tijd is niet lineair buiten dit bestaan.

Daarom lijkt het dat wanneer we eenheid ervaren, we alles al weten. Tenminste zo ervaar ik vaak eenheid tijdens bijvoorbeeld een trip of meditatie. Geen vragen meer en kennis over alles. Welke kennis precies weet ik niet maar het is wel de kennis over "alles". We zijn hier om te leren maar ook weer niet want we weten alles al. We zijn er altijd al geweest, ook in de toekomst. Alles is toch "nu" dus ook mijn volgende en of vorige ervaring. Alle kennis of ervaring dat ik nog moet leren is allang geleerd.... Ik begin te raaskallen :)

Blijft mooi hé deze onderwerpen. Hoe dichter je bij de waarheid komt, hoe groter de paradox gaat worden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In die zin kan het zeker als reïncarnatie gezien worden. Maar je weet heel goed dat 99% van de gevallen niet op die manier naar reïncarnatie wordt gekeken. Maar hoe jij het schets, geloof ik zeer zeker in. Ik noemde dat alleen geen reïncarnatie.
Eerlijk gezegd vergeet ik in het dagelijks leven meestal dat de meeste mensen geloven dat ze echt in een lichaam zitten en dat reïncarnatie voor hen dus iets anders betekent dan voor mij. Natuurlijk, wanneer ik hierover ga nadenken zoals ik hier ook vaak doe, dan komt dit geregeld wel weer naar boven. Maar je projecteert vaak toch je eigen zienswijze (onbedoeld) ook op anderen.

Leuke is dat ik mij dus in deze theorie, ook een zogenaamde "toekomstige ik" zou kunnen herinneren. Want tjah, in de toekomst heb ik allang geleefd. Een vorig leven/ervaring herinneren hoeft dus niet alleen een ervaring te zijn uit het verleden. In deze theorie zou ik zelfs herinneringen van jou kunnen hebben of van of van wie dan ook dat nu leeft.

Ik ben iedereen al geweest en moet iedereen nog worden.
Tijd is niet lineair buiten dit bestaan.
Ik heb dat dus zelf nooit meegemaakt, echt vorige levens en levens van "anderen" voor mij zien afspelen. Dus voor mij is dat altijd wat abstract. Het is denk ik ook helemaal niet nodig om te weten dat anderen ook jezelf zijn, want in de meditatieve (eventueel psychedelische) staat kan duidelijk gezien worden: er is gewoon geen grens aan bewustzijn, dus een 'ander' is niet mogelijk. Maar ik ben er toch ook wel benieuwd naar hoe dat is om de andere levens die ik geleefd heb te kunnen zien.

Daarom lijkt het dat wanneer we eenheid ervaren, we alles al weten. Tenminste zo ervaar ik vaak eenheid tijdens bijvoorbeeld een trip of meditatie. Geen vragen meer en kennis over alles. Welke kennis precies weet ik niet maar het is wel de kennis over "alles". We zijn hier om te leren maar ook weer niet want we weten alles al. We zijn er altijd al geweest, ook in de toekomst. Alles is toch "nu" dus ook mijn volgende en of vorige ervaring. Alle kennis of ervaring dat ik nog moet leren is allang geleerd.... Ik begin te raaskallen :)
Het is makkelijk om hierover beginnen te raaskallen, want wat kan er mogelijk interessanter zijn dan dit? :grimacing:

Blijft mooi hé deze onderwerpen. Hoe dichter je bij de waarheid komt, hoe groter de paradox gaat worden.
Zeker weten!

R

Revolutionair

Gast
Eerlijk gezegd vergeet ik in het dagelijks leven meestal dat de meeste mensen geloven dat ze echt in een lichaam zitten en dat reïncarnatie voor hen dus iets anders betekent dan voor mij. Natuurlijk, wanneer ik hierover ga nadenken zoals ik hier ook vaak doe, dan komt dit geregeld wel weer naar boven. Maar je projecteert vaak toch je eigen zienswijze (onbedoeld) ook op anderen.

Vind dat altijd wel leuk om over na te denken.
Sinds dat ik 6 jaar was had ik altijd de zelfde nachtmerrie.

Ik loop in het bos en dan stap ik ergens op en dan onploft de boel.
Erg jong om zo een gedetailleerde droom te hebben die maar terug bleef komen.

Zoals ik al vanaf kleins af aan vaker heb gehoord dat het het einde was van mijn vorige leven.
Dat ik een op een landmijn stapte in een jungle in een oorlog.
Met de combinatie dat mijn opa van een land komt waar oorlog was.

Ik geloof niet in reïncarnatie op deze manier.
Maar dat is net als ik vorige keer zei, soms zie je een kindje maar dan lijkt het net of die een oude ziel heeft..
Super interessant om over na te denken.
Meer onder het mom van
'Stel je voor dat het op die manier werkt'

Het is leuk om te filosoferen over dingen en ze van een ander perspectief te bekijken ook al geloof je niet dat het zo in elkaar zit

De Zandman

DF-koning
Zo maar eens een idee.
Als je in aliens gelooft, kan je dan zeggen, dat je óók in "spoken" gelooft?
Gedaantenverschijningen, van reeds overledenen?
In een soort van Amityville House?
Wat denken jullie hiervan?

Btw, ik heb óók vaak terugkerende dezelfde dromen, over nare militaire ervaringen zogezegd.
Iedere keer dezelfde.
Daarvan zeiden artsen, dat dit tot een verwerkingsproces behoort.
Zou vanzelf minder moeten worden.
Dat is nu, jaren later, Nog steeds niet gebeurd, dit proces gaat maar door....en door...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Btw, ik heb óók vaak terugkerende dezelfde dromen, over nare militaire ervaringen zogezegd.
Iedere keer dezelfde.
Daarvan zeiden artsen, dat dit tot een verwerkingsproces behoort.
Zou vanzelf minder moeten worden.
Dat is nu, jaren later, Nog steeds niet gebeurd, dit proces gaat maar door....en door...
Het zwarte boekje is meer dan wat je je bewust kunt herinneren.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als je in aliens gelooft, kan je dan zeggen, dat je óók in "spoken" gelooft?
Aliens en spoken hebben echt totaal niks met elkaar te maken in mijn ogen.
Ik geloof in aliens maar ben niet overtuigd of ze ons ooit bezocht hebben. Heb wel periodes gehad dat ik er naar neigte om te geloven dat ze de aarde al eens bezocht hebben.
Maar spoken...? Neuh daar geloof ik niet zo in.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Aliens en spoken hebben echt totaal niks met elkaar te maken in mijn ogen.
Ik geloof in aliens maar ben niet overtuigd of ze ons ooit bezocht hebben. Heb wel periodes gehad dat ik er naar neigte om te geloven dat ze de aarde al eens bezocht hebben.
Maar spoken...? Neuh daar geloof ik niet zo in.
En wat nou als spoken zijn net als zoals jij het fenomeen van mensen die de overgebleven energie van overledenen oppikken beschreef? Dat is trouwens wat wel meer mensen zien als de definitie van een 'spook' of 'geest': de overgebleven energie van iemand die is heengegaan. (Gedachte- )energie die nog teveel gehecht is aan deze werkelijkheid.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
En wat nou als spoken zijn net als zoals jij het fenomeen van mensen die de overgebleven energie van overledenen oppikken beschreef? Dat is trouwens wat wel meer mensen zien als de definitie van een 'spook' of 'geest': de overgebleven energie van iemand die is heengegaan. (Gedachte- )energie die nog teveel gehecht is aan deze werkelijkheid.
Wederom moet ik je daar in gelijk geven maar nu doe ik effe copie past
"Maar je weet heel goed dat 99% van de gevallen niet op die manier naar reïncarnatie(spoken:wink:) wordt gekeken"

Ik geloof er gerust in dat er "foutjes" zitten in het bestaan. Door de imperfectie is bestaan ontstaan. Bij perfectie is alles weer 1 wat het nu natuurlijk ook zo is, maar toch weer niet.
Dus daar ga je het weer krijgen. Dit soort waarheden waar ik (en volgens mij jij ook:wink:) in geloof, kunnen niet met woorden uitgelegd worden. Want de ultieme waarheid is voor de illusie waar wij in leven, 1 grote paradox.

Alles wat in deze (tijd-ruimte) illusie gevangen zit, zal nooit volledig het volledige waarheid van het bestaan kunnen verklaren of bewijzen. Ooit eens gelezen van iemand dat zei: Als je echt alles zou weten, dan zouden we weer één zijn.
Of : Als je alles zou weten, zou ik pure energie zijn.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
O shit ik week af:
Ik geloof er gerust in dat er "foutjes" zitten in het bestaan. Door de imperfectie is bestaan ontstaan. Bij perfectie is alles weer 1 wat het nu natuurlijk ook zo is, maar toch weer niet.
Die restanten energie van een overledene is bijvoorbeeld zo'n foutje. Door het sterke geloof van de persoon die de overledene/spook ziet en de ether nog de neiging heeft om de overledene er te laten zijn, kan er schimmen van bestaan ontstaan. Dat zijn in mijn ogen spoken. Er is geen persoonlijkheid aan dat verschijnsel want dat is diegene die de spook ziet. Verder moeten we nooit de kracht van onze eigen geest vergeten.. Die kan ons zoveel doen geloven dat het waarheid wordt.

R

Revolutionair

Gast

Als je kijkt hoeveel melkwegen er bestaan.
Zou er ergens vast wel een planeet zijn die ook op de zelfde afstand van een ster ligt dat de zelfde tempratuur als de aarde berheerst.
Waar water is en dus levensvormen kunnen bestaan.

Bij aliens denken mensen gelijk aan rare ruimte mannetjes die op mensen lijken maar dan in het lelijk.
En dat ze ons willen aanvallen als ze ons vinden.

Maar in de realiteit is een baterie op een andere planeet al een alien.
En als een andere levensvorm zo intelligent is om ons zonnestelsel te kunnen bereiken geloof ik ook echt niet dat ze oorlog komen voeren.

In principe kan je er wel van uitgaan dat er dus andere levensvormen in het heelal bestaan.
Dus aliens bestaan naar mijn mening sws al is het dus een vorm van een bacterie.

Ze hebben water gevonden op mars!
Interessante ontdekking, er kan dus miljoenen jaren geleden ook leven hebben bestaan op mars toen de aarde nog een gasbol was en de elementen nog geen leven konden voortbrengen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar in de realiteit is een baterie op een andere planeet al een alien.
En als een andere levensvorm zo intelligent is om ons zonnestelsel te kunnen bereiken geloof ik ook echt niet dat ze oorlog komen voeren.
Daar ben ik het mee eens. Vaak wordt gedacht dat intelligente aliens vijandig en veroverend zouden zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk helemaal niet. Zeer intelligente geavanceerde beschavingen zijn denk ik allang de fase 'moord een volk uit en steel dan hun land' voorbij. In tegenstelling tot naties hier op aarde.

De Zandman

DF-koning
Ah ja.
Dat kleine, zwarte boekje.
Daarin staan slechts een handvol namen en in het kort de daaraan gekoppelde reden(en) van het vermelden in genoteerd.
En natuurlijk ook enkele doorhalingen.
Dus het is geen roman, Story of Weekend of zoiets dergelijks. Onzin staat er beslist niet in.
Dus denk ik dat het met de invloed op de dromenwereld wel meevalt.
Op zich is het toch wel vreemd, om te moeten constateren dat er één gebeurtenis van bijna 40 jaar geleden alweer, nog altijd zo af en toe middels een nachtmerrie achtige beleving, terug blijft komen....
Daarvan moet ik wél zeggen, dat het de aller grootste, diepe kut ervaring was, die ik ooit in mijn hele leven heb moeten mee maken.
Maar goed.
Het gaat allemaal zoals het gaat, en sommige zaken blijven, zo als is ze zijn.
Dit, omdat het verleden passé is .
Je kunt daar immers niets meer in veranderen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ah ja.
Dat kleine, zwarte boekje.
Daarin staan slechts een handvol namen en in het kort de daaraan gekoppelde reden(en) van het vermelden in genoteerd.
En natuurlijk ook enkele doorhalingen.
Dus het is geen roman, Story of Weekend of zoiets dergelijks. Onzin staat er beslist niet in.
Dus denk ik dat het met de invloed op de dromenwereld wel meevalt.
Ik zie het zwarte boekje als een gelaagd fenomeen. Aan de oppervlakte zijn er de concrete gedachten/herinneringen die gaan over specifieke personen en gebeurtenissen waar een wrok voor wordt gekoesterd. Maar daaronder ligt een meer vormloos gevoel. Een soort bal van emoties waar al lang het verhaal erachter is verdwenen. Het is meer een soort sensor. Een onderliggende lichamelijke samentrekking die reageert op diverse impulsen van buitenaf. Een soort 'NEE, ik wil dit niet gevoel'.

En natuurlijk, wat er aan de oppervlakte in het zwarte boekje zit kan rationeel helemaal gerechtvaardigd zijn. Maar tegelijkertijd houdt dat die onderliggende samentrekking ook in leven door het zowel te voeden én door te verhinderen naar die samentrekking zelf te gaan kijken. En het is die samentrekking die in mijn ogen aan de basis ligt van voortdurend trauma, nachtmerries, heel veel psychosomatische kwalen, etc.

Op zich is het toch wel vreemd, om te moeten constateren dat er één gebeurtenis van bijna 40 jaar geleden alweer, nog altijd zo af en toe middels een nachtmerrie achtige beleving, terug blijft komen....
Daarvan moet ik wél zeggen, dat het de aller grootste, diepe kut ervaring was, die ik ooit in mijn hele leven heb moeten mee maken.
Maar goed.
Als je het zwarte boekje ziet zoals ik hierboven beschreef, is het eigenlijk helemaal niet zo vreemd.

Het gaat allemaal zoals het gaat, en sommige zaken blijven, zo als is ze zijn.
Dit, omdat het verleden passé is .
Je kunt daar immers niets meer in veranderen.
Nou, ook hier is enige nuance denk ik wel vereist.

Aan de ene kant, ben ik het helemaal met je eens dat het verleden voorbij is en dat je gebeurtenissen die geschiedt zijn, niet kunt veranderen.

Maar... Dat is het verleden zoals wij ons dat voorstellen ín onze gedachten. Maar wat is de realiteit van het verleden nú? De tastbare realiteit van het verleden bedoel ik dan. Wel, in mijn ogen is dat wat ik hierboven beschrijf als het zwarte boekje. De werkelijkheid van het verleden in dit moment is gedachten, met daaronder die lichamelijke samentrekking. Los van dat is er geen verleden. :grinning: Er is geen verleden dat daarbuiten ergens rondzweeft. Alles wat het verleden is, zijn je gedachten en daaronder de in het lichaam opgeslagen emoties. En die emoties (de lichamelijke samentrekking) hebben invloed op hoe je beweegt, hoe je denkt, hoe je droomt, etc.

Dus, als je het over het verleden hebt als wat er eerder in je leven is gebeurd, daar doe je niets aan. Maar als je het over de werkelijkheid van het verleden hebt in het heden, als de herinneringen die je hebt en daaronder de lichamelijke samentrekking/emotie. Dáár kun je wel mee werken als je zou willen. En dat doe je door middels meditatie die samentrekking te voelen. Uiteindelijk is het opgeslagen energie in je lichaam die vastzit als een soort knoop. Door die samentrekking te voelen, zal deze uiteindelijk losser komen te zitten en zelfs beginnen op te lossen. Ook zal door dit te doen het verleden in een ander licht gezien worden. Het verleden zoals jij je dat herinnert is niet per se hét verleden zoals het gebeurd is. Het is slechts een interpretatie van wat gebeurd is. En door nu daar weer naar te kijken met een bewustere meer accepterende blik, kun je daar anders tegenaan gaan kijken. Je kunt het verleden vergeven, jezelf vergeven door dit te doen.

Maar luister je alleen maar naar de gedachten die zeggen dat het verleden nou eenmaal passé is en dat je dat allemaal maar mee moet zeulen zoals je altijd hebt gedaan, dan luister je naar de ego-stem. Dat is de stem die je verhinderd naar de werkelijkheid van het verleden (het daadwerkelijke gevoel in het lichaam) te kijken. En dat is onze keuze. We kunnen ervoor kiezen om nooit ons verleden, onze oude ik te vergeven. Waardoor het verleden je zal blijven teisteren zolang je leeft en wie weet daarna.

Ik raad je aan Eckhart Tolle op te zoeken en met name zijn materiaal over het 'pijn-lichaam' ('pain-body'). Het zogenaamde pijnlichaam is precies die samentrekking waar ik het hierboven over heb. Er is een manier om los te komen van je verleden, maar dat is een keuze. Een keuze om het verleden los te laten en jezelf te vergeven. Het zwarte boekje gaat namelijk niet écht over anderen. Het gaat in werkelijkheid allemaal over jezelf, al is dat vaak een heel moeilijk iets om in te zien.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Daar ben ik het mee eens. Vaak wordt gedacht dat intelligente aliens vijandig en veroverend zouden zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk helemaal niet. Zeer intelligente geavanceerde beschavingen zijn denk ik allang de fase 'moord een volk uit en steel dan hun land' voorbij. In tegenstelling tot naties hier op aarde.
Dit komt natuurlijk omdat wij mensen zo zijn. Als wij mensen een soort tegenkomen dat minder intelligent oid is dan moorden we die uit. Dus gaan we ervan uit dat aliens dat ook doen.
Eckhart Tolle
Ik heb het niet zo met deze gast. Allemaal wijsheden dat al eerder beschreven zijn en hij is mij te rijk. Maar misschien is dat jaloezie van mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit komt natuurlijk omdat wij mensen zo zijn. Als wij mensen een soort tegenkomen dat minder intelligent oid is dan moorden we die uit. Dus gaan we ervan uit dat aliens dat ook doen.
Klopt ja. Maar ik denk dat beschavingen die dat blijven doen uiteindelijk zichzelf onvermijdelijk vernietigen en zo alleen de echt intelligente wezens die dat zelf-destructieve bewustzijn ontstijgen, overblijven. Natuurlijk is dit maar slechts hoe ik het me voorstel.

Ik heb het niet zo met deze gast. Allemaal wijsheden dat al eerder beschreven zijn en hij is mij te rijk. Maar misschien is dat jaloezie van mij.
Haha! Ik vind het wel grappig hoe iemand die zoveel vrede uitstraalt alsnog dit effect heeft op mensen soms. :tonguewink:

Natuurlijk zijn deze wijsheden eerder beschreven. Het zijn dingen die tijdloos relevant blijven en herhaald worden. Waar het mij om gaat is wie de wijsheden verkondigt en met welk bewustzijn. Eckhart zegt niets nieuws inderdaad, maar er is een reden waarom miljoenen graag naar hem luisteren. Omdat hij een rust uitstraalt die iets in ze losmaakt.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen, soms luister ik liever niet naar hem omdat hij niet een heel goede spreker is (imo). Hij is denk ik super likeable, maar soms luister ik liever naar mensen die een andere uiting van dezelfde 'teaching' hebben en beter zijn met woorden. Eckhart is echter wel heel makkelijk te begrijpen en goed voor mensen die nieuw zijn met het voelen van het 'pijnlichaam'.

En tja, dat hij rijk is... Dat iemand spiritueel is, sluit imo niet uit dat diegene ook rijk kan zijn. Ik zie hem absoluut niet als een op geld beluste man of zo.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
@. Mindless, @ Mezelf , @ Revolutionair,
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik jullie input en de moeite, hiervoor gedaan, buitengewoon waardeer. Ja. Jullie posts, dat is materie, waar in ieder geval ik , iets aan heb! Iets mee kan!
Dat wil ik toch wel even gezegd hebben.....

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Klopt ja. Maar ik denk dat beschavingen die dat blijven doen uiteindelijk zichzelf onvermijdelijk vernietigen en zo alleen de echt intelligente wezens die dat zelf-destructieve bewustzijn ontstijgen, overblijven.
Helemaal mee eens.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen, soms luister ik liever niet naar hem omdat hij niet een heel goede spreker is (imo).
Precies dit, met het beetje de cliche spiritualiteit wat hij verkondigd laat mij moeilijk naar hem luisteren. Daarbij zal ik ook veel rust uitstralen als iedereen mij lief vind en mij grof betaalt voor verhalen vertellen die overal al in ruime mate te vinden is :wink:. Neem niet weg dat hij gerust liefde en vrede uitstraalt en dat ook uitdraagt, wat natuurlijk erg mooi is. Wat dat betreft doet hij veel goeds. Ik vraag me alleen af waarom hij voor veel van zijn dingen zo veel grof geld vraagt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Precies dit, met het beetje de cliche spiritualiteit wat hij verkondigd laat mij moeilijk naar hem luisteren.
Begrijp ik wel hoor. Het is inderdaad vaak wat cliché en niet bijster diepgaand zoals ik bijvoorbeeld ken van een Shunyamurti of een Osho. Of vlijmscherp rationeel zoals een Rupert Spira.

Daarbij zal ik ook veel rust uitstralen als iedereen mij lief vind en mij grof betaalt voor verhalen vertellen die overal al in ruime mate te vinden is :wink:. Neem niet weg dat hij gerust liefde en vrede uitstraalt en dat ook uitdraagt, wat natuurlijk erg mooi is. Wat dat betreft doet hij veel goeds. Ik vraag me alleen af waarom hij voor veel van zijn dingen zo veel grof geld vraagt.
Er zit natuurlijk een hele organisatie achter hem. Zij moeten ook betaald worden en zitten daarnaast zeer waarschijnlijk niet in hetzelfde bewustzijn als Tolle.

Maar los daarvan ervaar ik de rust die Tolle uitstraalt als iets dat echt van een diepe plek komt. Misschien is dat maar mijn interpretatie, maar zo voel ik dat wel. Ik denk dat Tolle iemand is die eigenlijk liever niet al die aandacht wil, maar er door zijn openheid toch niet tegen is. Via hem kan een hoger bewustzijn vele miljoenen mensen bereiken. En dat op zichzelf is al iets heel erg goeds, ongeacht het feit dat 'Eckhart Tolle' nu nogal een merknaam is geworden waar geld mee wordt verdiend.

De Zandman

DF-koning
Na een 2 tal daverende 2FDCK tripjes, zit ik éven bij te komen, om éven enkele voor mij belangrijke zaken te bezien, en te overdenken.
Ik moet zeggen, dat deze 2FD een verdomd goede filosofie trips geeft. Bij de juiste dosering, natuurlijk.
Hij komt van een goed adres af, meer kan en mag ik er niet over zeggen maar ik kan mij nu een verslaving aspect aan deze rc voorstellen. Ja. Met Dit stofje kun je eens wat zaakjes goed op een rij zetten in ieder geval.
Jammer dat het een schadelijk stofje lijkt te zijn. Ergo: met mate te nemen...

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vind het lastig te beschrijven na zelf 2x te hebben gebalanceerd in het ziekenhuis, op de intensive care. Bang voor de dood ben ik niet door mijn ervaringen , wil gewoon zoveel mogelijk uit het leven laten.

En realistisch gezien ben je op weg naar de dood als je nog in de baarmoeder zit. Ik denk dat ik er een andere visie op heb doordat ik rond de 15 jaar naast een abortus kliniek woonde waar vreemde dingen gebeuren in ons huis vroeger. En in die kliniek ging het niet volgens protocol laat ik maar zeggen. Hoorde vaak gegil etc als daar mensen werden geholpen.
Desondanks zou ik graag weer in dat huis wonen mja "stop living in the past" komt dan gelijk bij mij naar boven.

De Zandman

DF-koning
Ik las: @ Mezelf,
" er zijn ( of er worden gemaakt) fouten in het systeem. Of: in een systeem.

Dit is natuurlijk een waarheid tot en met. En het bewijs is er. Overal om ons heen.
Ik denk hierbij aan: spontaan ontstane kleurmutaties in een vacht, of verenbedekking van een diersoort. De albino bijvoorbeeld. Die eigenschap is " er niet in geëvolueerd ". Nee, zij is zomaar ontstaan, door een toevallige samenloop van omstandigheden . Want: witte veren ipv een schutkleur is zeer zeker geen voordeel, nee, zij is eerder een enorm nadeel! En daarom zullen dieren met deze mutatie ze er snel het loodje leggen, als zij door andere dieren snel ontdekt worden en vervolgens gedood en opgegeten worden . De Facto dus:

De groep, of het individu die met ineens zo een plotseling ontstane wisseling van alleen maar één kleur. Welke gevolgen die fout dan heeft, wordt door de natuur zelf geregeld.
Meestal door predatie. exit mutaties dus.

En hoe zit dit bij ons, mensen?
Welaan, mutaties worden iig in leven gehouden , zelfs eerder nog, beschermd.
Door weer andere mensen.
Ergo: "fouten" blijven in stand. Sterker nog, zij zullen zich kunnen vermeerderen, en best wel eens in staat zijn om de overhand te kunnen gaan voeren..!

Diezelfde fouten bij ons mensen bezien, kunnen soms tot genialiteit leiden.

Napoleon, Freud, Einstein, Edison, Tezla, Oppenheimer, en...Hitler, en natuurlijk nog veel meer, genie zoals zij waren, of mss gestoord, wellicht door een " foutje ontstaan" mbt hun denkvermogen, zie eens, wat deze mensen ons gebracht hebben.
Heel veel vooruitgang, maar ook oorlogen en verderf.
Ik vind zelf die " fouten, foutjes" zeer interessant.
Want, zij brengen meestal grote vooruitgang.
Maar, ook is voorzichtigheid geboden.
Wat Adolf heeft aangericht, dat mag echt nooit meer gebeuren.
Ik heb het kamp der kampen bezocht.
En daar "voel" je, "proef" je de dood.
Want het is echt ontstellend wat daar in een enorme massa, zo groots en efficiënt voor het doel, waarvoor dat daar gebouwd is,
gebeurd is.
Ik heb daar drie nachten van wakker gelegen
om te proberen te bevatten, wat daar in wezen ook door een gestoorde, zwaar gestoorde gedachte, een "foutje" in een menselijk brein met een bepaalde visie, op poten is gezet.
Want daar lopende, en kijkende, het is niet te beschrijven eigenlijk en voor een zekere groep mensen zou het eigenlijk verplicht moeten zijn om daar heen te gaan en de dood zogezegd te voelen. Te zien. Te ervaren.
Ik denk dat zo een bezoek daar, deze mensen radicaal tot andere gedachten en handelen zou kunnen leiden .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Legio Patria Nostra
Geen zorgen, Elon Musk zal er met zijn neurolink implantaat voor gaan zorgen dat alle "fouten" van de natuur gecorrigeerd worden waardoor we straks geen afwijkingen, zwaktes, ziekten meer zullen hebben en de mens in een samensmelting met technologie zichzelf naar het volgende niveau zal gaan tillen in onze queeste van de verovering van het universum.

/sarcasme :wink:

De Zandman

DF-koning
Een implantaat, dat ons het eeuwige goede ( ja, ja dit óók nog) leven zal gaan geven, of komen brengen?
Sarcasme of niet, ik denk dat ik mijn beurt over sla. Ik wil geen gesleutel.
Stel je voor.....vele mensen, vrienden , die er nu niet meer zijn...en ik blijf over? Nee dank u beleefd! Ik hoop mijn vrienden, ouders, allen, die mij na aan het hart staan, weer te ontmoeten aan de oever van de rivier de
Styx ! Want daar wil ik heen als ik " over" ga.
Gesteld dan natuurlijk dat die oever er in werkelijkheid is ...
De mensen die mij in de oven doen moeten niet het geld vergeten aan mij te geven, dat ik nodig heb om Charon de Veerman te kunnen betalen.
Want anders kom ik er niet. Dat willen we natuurlijk niet.
De brug over, de hond met de drie koppen voorbij zien te komen en dan hoop ik er te zijn. ( toch wel een aantrekkelijke gedachte, nietwaar) en dan zie ik hoop ik de heer Petrus met de sleutel zal ontmoeten en....dat ik ondanks mijn gemaakte fouten, blunders en blamage toch naar binnen mag.
Laat ik hier maar enigszins in geloven.
Een mens moet toch iets hebben om naar uit te kijken , nietwaar.....

Syl

Badass junkie
Mijn exschoonpa (welke ik zie als mijn echte pa) was zo onwijs bang voor de dood.
Hij kreeg in juni 2014 te horen dat hij longkanker had en het zo ver was uitgezaaid al dat ze niks meer konden doen.
Hij was zo bang dat hij zou ontwaken in de kist onder de grond dat ie allerlei dingen bedacht.
Zo moest er een gaatje in zijn kist met daar een buisje doorheen zodat hij lucht kon halen mocht hij ontwaken.
Ook moest er een mobiel in zijn kist zodat hij iemand kon bellen.
Nou dat laatste is voor hem gedaan en er ging een mobiel mee de kist in. :relaxed:(jammer dat ik kans niet had deze simkaart eruit te halen dan had ik met dat nr mijn ex een x gebeld. Had mijn pa geweldig gevonden :tonguewink:

Toen de vrouw van het uitvaartcentrum er was om de wensen te bespreken zei mijn exschoonma dat er een €2 munt in zijn hand moest de kist in dat is fam traditie.
De vrouw van uitvaart zei :openmouth:h dat is als hij de oever moet oversteken zeker en moet betalen of moet handelen onderweg?!.
Nee zei mijn exschoonma dat is voor als ie onderweg honger krijgt dan kan ie een balletje mayo kopen.:tearsofjoy:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een implantaat, dat ons het eeuwige goede ( ja, ja dit óók nog) leven zal gaan geven, of komen brengen?
Sarcasme of niet, ik denk dat ik mijn beurt over sla. Ik wil geen gesleutel.
Het eeuwige leven als hetzelfde lichaam zal nog niet mogelijk zijn, al is dat dus wel het doel van dergelijke verknipte spiritueel zwakzinnige zielen.

Maar het via een chip in contact komen te staan met een wereldwijd netwerk en daarbij een potentieel absoluut verlies van privacy is al een dystopische verschrikking op zich. Wij Friezen hebben een gezegde: Leaver dea as slaef. Liever dood dan slaaf dus. En dat is ook mijn mening hierover.

Met hoe dingen nu gaan zal het mij niets verbazen dat zo'n chip de volgende gewenste stap in de "vooruitgang" van de mens zal zijn in de niet zo verre toekomst. Gewenst door de mannetjes helemaal bovenaan de ladder die zo álles zullen kunnen controleren. En door de miljoenen die bereidwillig zichzelf tot cyborg zullen willen laten ombouwen.

Benieuwd hoe dat zal gaan allemaal.

De Zandman

DF-koning
Tsjaaaaa zo kan je het ook bekijken
Maar ik wil geen mayo.
Ik wil Charon kunnen betalen.
De mobiele telefoon die laat ik met liefde en plezier over aan een ander, dan ben ik ervan verlost!
Zal me daar dat kloteding mijn rust nog eens even komen verstoren....

De Zandman

DF-koning
@ Mindless wat een verdomd goede post weer!
Helemaal met je eens!
Dat was de reden voor mij om naar Frankrijk te gaan, omdat ik liever dood dan slaaf was, en ben.

Bovenaan