Hoe cocabladeren Colombia’s nieuwe superfood werden

MeejheM

Badass junkie
Persoonlijk vind ik het effect van ongeveer 50-55%^cocaïne niet echt interessant. Misschien als je het de hele dag door je eten hebt dat de cocabladeren echt effectief blijken.

PS: hebben nog meer mensen hier een hekel aan de werkwijze van monsanto? En al dan niet of o.a. roundup(in het artikel glyfosaat) carcinogeen blijkt?

MeejheM

Badass junkie
Maar toen de World Health Organisation vorig jaar meldde dat de door Monsanto gemaakte pesticide glyfosaat kankerverwekkend is, stopte Colombia met het kussen van Amerika’s reet.

staat in dat artikel.

Monsanto is wereldwijd marktleider in 'veredelde' zaden voor de landbouw, met name bekend vanwege het fabriceren van gewassen die tegen allerlei giffen kunnen waardoor onkruid sterft, en de gewassen die geteeld worden niet aangetast worden. ze zitten wel onder het gif...

vanwege hun marktpositie hebben ze best wel een aantal omstreden acties uitgehaald.

ooscaar

Wijs gebruiker
Dit is misschien ook een beetje dom van mezelf, maar ik heb er juist wel vertrouwen in dat (een instantie van) de EU en soortgelijke Amerikaanse instanties hierop toezien. Iets kan carcinogeen zijn, maar als je het door bestrijdingsmiddelen op groente en fruit maar relatief heel weinig binnenkrijgt, hoeft dit helemaal niet zo een probleem te zijn toch? Als het goed is, is er toch gewoon een maximale dagelijkse aanvaardbare dosering vastgesteld. En het lijkt mij dat je daar met die bestrijdingmiddelen (vet) onder zit.

Wel belangrijk om te vermelden dat ik dit specifieke bedrijf niet echt ken eigenlijk, dus ik weet niet wat ze verder nog allemaal doen.

Bobsacamano

Badass junkie
Vet ontopic dit :confused:

Anyway ik vind het een schandalig bedrijf hopelijk word het hier nooit goedgekeurd.

Ontopic.

Ik vind het wel geweldig al die coca producten. Zou het graag willen proberen ook al ben ik geen fan van sos. Dit staat er zo ver van af.

MeejheM zei:
Maar toen de World Health Organisation vorig jaar meldde dat de door Monsanto gemaakte pesticide glyfosaat kankerverwekkend is, stopte Colombia met het kussen van Amerika’s reet.

staat in dat artikel.

Monsanto is wereldwijd marktleider in 'veredelde' zaden voor de landbouw, met name bekend vanwege het fabriceren van gewassen die tegen allerlei giffen kunnen waardoor onkruid sterft, en de gewassen die geteeld worden niet aangetast worden. ze zitten wel onder het gif...

vanwege hun marktpositie hebben ze best wel een aantal omstreden acties uitgehaald.

MeejheM

Badass junkie
nog even off-topic:
Glyfosaat(roundup voor consumenten) is hier pas sinds vorig jaar echt aan banden gelegd voor consumenten. het probleem is dat het niet verdwijnt maar in de bodem en oppervlaktewater aanwezig blijft.

On-topic: In o.a. de verenigde staten zijn ze helemaal dol op onze boerenkool als superfood. ik neem aan dat die columbianen het willen exporteren, aangezien ze er zelf gewoon de hele dag op kauwen.

Jammer dat het plantje zo'n slechte naam heeft, waarschijnlijk zijn bij normaal gebruik de effecten niet heel anders dan flink koffie drinken, om over energydrankjes maar niet te beginnen...

Het kan moeilijk meer maatschappelijke ellende veroorzaken dan tabak of alcohol.

Toch lijkt het me sterk dat er op korte termijn acceptatie zal ontstaan voor het verschepen van containers cocabladeren, enkel omdat columbia dat wel fijn zou vinden.

edit: dat label met vitaminen die erin zitten heeft wel wat weg van een gemiddeld potje multivitaminen. ik mis er maar een paar.

Fool

Badass junkie
ZERO- zei:
Oke dus we gaan er voortaan maar op kauwen ipv door onze neus jassen?
Ik weet niet wat jij normaal met een paar bladeren doet, maar als je ze door je neust jast wil ik jou nooit thee zien 'drinken'.

Bovenaan