Het wodka topic

RickRoss

Newbie
Wodka vind ik altijd wel lekker,
liefst puur en soms ook wel met cola, ijsblokjes & een schijfje citroen.
Maar ik drink het lieft Jack Daniels & anders Johnie Walker.. Whiskey dus.

zjimiz

Bewuste gebruiker
ik ben eruit mensuh; na mijn uitgebreide wodka test kom ik tot de conclusie dat Stoli absoluut de beste is (tot nog toe)

zijn jullie het met me eens?

Timmie94

Bewuste gebruiker
Als ik wodka koop in nederland is het eigenlijk altijd de Esbjaerg van de Gall, maar die mixen we dan ook altijd. Kom net terug van vakantie in Bulgarije en daar gebruikten ze Flirt het meest. Ik kreeg dat spul puur in mn mond gegoten en normaal mot ik dat echt niet hebben, die pure meuk in een keer in mn bakkes maar deze was lekker mild en proefde je de alcohol eigenlijk niet van :beer:

merkte alleen wel dat mn maag elke dag naar de klote was van de vodka-energy's waarbij de vodka uit bulgarije kwam. een avondje alleen maar Import gedronken en nergens meer last van xD

Puur drinken en het nippen eigenlijk nog nooit gedaan. Maar ik drink sowieso bijna geen één sterke drank puur. Meestal mixje of een shotje, alleen een glaasje Disaronno na het eten en bij de koffie ofzo :tearsofjoy:

zjimiz

Bewuste gebruiker
Timmie94 zei:
Als ik wodka koop in nederland is het eigenlijk altijd de Esbjaerg van de Gall, maar die mixen we dan ook altijd. Kom net terug van vakantie in Bulgarije en daar gebruikten ze Flirt het meest. Ik kreeg dat spul puur in mn mond gegoten en normaal mot ik dat echt niet hebben, die pure meuk in een keer in mn bakkes maar deze was lekker mild en proefde je de alcohol eigenlijk niet van :beer:

merkte alleen wel dat mn maag elke dag naar de klote was van de vodka-energy's waarbij de vodka uit bulgarije kwam. een avondje alleen maar Import gedronken en nergens meer last van xD

Puur drinken en het nippen eigenlijk nog nooit gedaan. Maar ik drink sowieso bijna geen één sterke drank puur. Meestal mixje of een shotje, alleen een glaasje Disaronno na het eten en bij de koffie ofzo :tearsofjoy:

Mixen jullie wodka weleens met appelsap? Ik heb weleens gelezen dat het goed te doen is in het geval van Grasovka. Omdat ik deze niet voorhanden had, heb ik het met Absolut blue gemixed. Ik kreeg er een brandende keel van, en vond het geen succes.

Timmie94

Bewuste gebruiker
vodka appelsap is zeker een aanrader :grin: vind ik een van de betere drinkies met vodka eigenlijk, alhoewel het met cola of energy even goed lekker is, aangezien het toch daar naar smaakt met wat je het mixt.

MisterD

Experimenterende gebruiker
je moet gewoon bij de duitse aldi wodka halen van 5 euro en dan mixen met multivruchten sap heerlijk gewoon

zjimiz

Bewuste gebruiker
MisterD zei:
je moet gewoon bij de duitse aldi wodka halen van 5 euro en dan mixen met multivruchten sap heerlijk gewoon

tja als je vlakbij de grens woont ben je wat dat aangaat spekkoper

overigens heeft de Gall en Gall tegenwoordig ook huismerken gedistilleerd tegen scherpe prijzen, die ik nog moet uitproberen

Games

MisterD zei:
We hadden in Spanje flessen voor €3,70. Ben nog nooit zo goedkoop dronken geworden :grin:
Ben verder niet zo'n vodka fan. Voor het uitgaan vind ik het prima om wat vodka te drinken maar daar blijft 't ook bij ;D

harry123

Bewuste gebruiker
Zelf vind ik wodka met redbull heel lekker, of met cola, of sappen, eigenlijk met alles wel :P
Puur vind ik minder, maar misschien komt dat omdat ik nooit goede wodka heb?

Wat is trouwens het verschil tussen de wat duurdere en goedkopere wodka's?

zjimiz

Bewuste gebruiker
harry123 zei:
Zelf vind ik wodka met redbull heel lekker, of met cola, of sappen, eigenlijk met alles wel :P
Puur vind ik minder, maar misschien komt dat omdat ik nooit goede wodka heb?

Wat is trouwens het verschil tussen de wat duurdere en goedkopere wodka's?

de betere wodka's zijn heel zuiver en drinken puur heel prettig en soepel weg

alsof je de beste bronwater drinkt met een flinke dosis pit

de roes is heel aangenaam, anders dan na een gemiddelde slam party, waarbij je misselijk in een draaiende sneltrein beland

veel relaxter maar ook energieker

de goedkopere wodka's ruiken en smaken niet prettig, in de mix is dat niet altijd goed te merken, edoch puur is het niet tof, en daarbij de kater de dag later........je weet dat je bagger hebt gedronken

bij een betere wodka is, mits je je eigen grenzen in acht hebt genomen, de volgende dag goed door te komen

als ik je een advies mag geven; stoli is een hele goede tegen een redelijke prijs; probeer deze eens met wat ijs

als je meer geld wilt uitgeven is Grey Goose ook erg goed maar ook anderen, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt

:wave:

harry123

Bewuste gebruiker
OKe oke, maar eens een keer die stoli of grey goose proberen. Neem aan dat ze die gewoon bij elke slijter hebben?

zjimiz

Bewuste gebruiker
harry123 zei:
OKe oke, maar eens een keer die stoli of grey goose proberen. Neem aan dat ze die gewoon bij elke slijter hebben?

stoli zeker

grey goose misschien niet overal, maar is wel te vinden

Topria

Persoonlijk drink ik het liefst rode wodka in combinatie met een energiedrankje (Liefst Red Bull).
Smaakt erg lekker vind ik :)

zjimiz

Bewuste gebruiker
een mix is altijd wel lekker weg te drinken

als je een goede, zuivere wodka (met evt. wat ijs) drinkt is daarentegen best goddelijk

alsof er een engeltje op je tong pist

:grin:

jam

Bewuste gebruiker
iemand ervaring met die zubrowka vodka, zo die met die grasspriet in en die bizon erop? Ik heb eens gezien hoe deze maken en vraag me nu echt af of het zo'n smaakverschil is, iemand die deze al geproefd heeft?

xastur

Belezen gebruiker
Lekker wodka maar dan wel in cola of in een energydrankje ik drink dan wodka wolga.
Maar alle wodkas of alle bacardi smaken gaan er ook in

zjimiz

Bewuste gebruiker
jam zei:
iemand ervaring met die zubrowka vodka, zo die met die grasspriet in en die bizon erop? Ik heb eens gezien hoe deze maken en vraag me nu echt af of het zo'n smaakverschil is, iemand die deze al geproefd heeft?

de combi met appelsap is best goed

jam

Bewuste gebruiker
ja maar ik zag een aflevering op discovery channel, ik weet niet juist welk programma het was waarin ze volgden hoe de wodka gemaakt werd en er ze deden er dus een soort grassap bij en ik vroeg me af of je dit dan ook echt proeft als je het puur drinkt. Maar de tip met het appelsap ga ik zeker onthouden voor als ik in de supermarkt eens een flesje zie staan :P

zjimiz

Bewuste gebruiker
jam zei:
ja maar ik zag een aflevering op discovery channel, ik weet niet juist welk programma het was waarin ze volgden hoe de wodka gemaakt werd en er ze deden er dus een soort grassap bij en ik vroeg me af of je dit dan ook echt proeft als je het puur drinkt. Maar de tip met het appelsap ga ik zeker onthouden voor als ik in de supermarkt eens een flesje zie staan :P

Excuzi ik had je feitelijke vraag een beetje gemist: proef je die grasspriet.

Ik vind dat er wel meer smaak aan zit, dan standaard wodka, er zit een aangename twist in.

Dat is wel een mening gebaseerd op persoonlijke ervaring.

Het kan ook nog eens gebaseerd zijn op een vooringenomen idee, en niet perse waar zijn.

Denk maar eens aan de blinde product testen die ze weleens doen bij consumenten programma's.

Het zou wel grappig zijn om dat ook bij Wodka te doen. Kijken of je er ver naast zit of niet :)

Frank123

Wijs gebruiker
Wodka is prima om gewoon toeter te worden. Whiskey is meer om toeter te worden, maar dan met smaak.

Stolichnaya is eigenlijk de enigste wodka die ik drink. Puur prima te doen, en voor 20,- de liter een goeie prijs.

MarkD

Wodka is altijd geweldig als je naar de tering wilt, op de een of andere manier krijg ik er ook bijna nooit katers van, terwijl dat met bier geregeld zo is :grin:

Frank123

Wijs gebruiker
Van Stoli heb ik de dag erna nergens last van ( ja, dat ik na 4 uur slaap nog steeds zat ben, maar soit ). Van Gall&Gall Wodka heb ik echter nog 3 dagen hele erge last van mijn keel. Als ik drink terwijl het nog niet over is komt de pijn 's ochtends weer terug, al is het maar 1 pils. ( tijdens het drinken verdwijnt te pijn uiteraard compleet). Jammer, want voor een tientje heb je 700ml wodka.

Stoli is voor mij persoonlijk de wodka om voor te gaan.

Bovenaan