Peppie81

Newbie
Beste mede gebruikers, vanaf 1 juli 2025 komt er hoogst waarschijnlijk een totaalverbod op dus bijna alle rc's. Wat gaan jullie er mee doen?
Op een ander middel overstappen? Zo ja, op welk middel dan? Wat is een goede vervanger voor cathionen? Of uit het buitenland bestellen? Ik zat zelf te denken om uit het buitenland te bestellen. Maar is dat gevaarlijk om mee gepakt te worden, of is de pakkans niet zo hoog? Ik koop meestal 50 of 100 gr per bestelling.
Ben benieuwd naar jullie reacties!!!

StraatPiraat

Badass junkie
Ik hoop gewoon dat 3m een blijvertje is en dat na verloop van tijd, wanneer toch alles illegaal is, de originele 3mmc weer op de straat verschijnt.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Misschien content zijn met de klassieke drugs zoals MDMA / Speed zoals een normaal persoon haha.

Ben ik ook niet van plan nu nog in te gaan gezien de idioot verhoogte prijzen. Ik wacht wel een een paar dagen voor de ban of ze dan nog een soort korting hebben en anders hou ik het bij kleine voorraad.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
en dat na verloop van tijd, wanneer toch alles illegaal is, de originele 3mmc weer op de straat verschijnt.

Hmmm dit is wel interessant. Ik ben inderdaad benieuwd of er dan minder 'vervuilde' samples in omloop zijn. Dat is voor de markt opzich dan wel weer positief.

Ik ben sowieso benieuwd wat er van de cathinonen nog overblijft. Ik bedoel, er is best wel een groep die stevig aan de flakka of NEP zitten. Het is een niche, maar zeker in Zuidwest Nederland is er ècht wel een redelijke markt.

Zouden die ook nog overeind blijven?

Rosie

Bewuste gebruiker
Ik hoop ook dat 3mmc of 4mmc weer terug komt. Want alles is tegenwoordig 2mmc... Beetje jammer

Raver

Badass junkie
3mmc zal ongetwijfeld terug komen indien de voorraden 2mmc 3cmc 2cmc leeg zijn. Het is nu nog te gemakkelijk voor dealers om te grijpen naar de gemakkelijk verkrijgbare varianten die ze kunnen verkopen onder de noemer 3mmc.

Indien de vervangers er ook niet meer zijn, lijkt het me toch logisch dat 3mmc weer geproduceerd zal worden? Indien dat niet gebeurd zal het een gapend gat achterlaten in de drugsmarkt. Elke SMS die ik nog krijg van straatdealertjes hebben 3m in hun assortiment. Al is dat natuurlijk gewoon 2m.

Het is dat ik geen scheikundige ben en geen criminele doelen maar die mensen zijn er genoeg dus..

Al is dit wel invullen hoor, maar dat denk ik wel.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik snap de intentie van het verbod wel maar het enige wat het uithaalt (vergelijk het even met de vorige ban) zal er nu gigantisch worden ingeslagen en zullen vendors een mooi kwartaal maken.

Om deze stoffen na of binnen 1 week bij dealers op hun lijst er ineens 'verboden RC's extra toegevoegd worden. Maar ik kan het fout hebben maar testcentrum testen nog steeds geen research chemicals of is dat verandert afgelopen jaar/jaren?

Anders vermoed ik dat er alleen maar meer ongelukken kunnen gebeuren omdat je via een nachtapotheker (dealer) die ander spul levert als ze zelf denken of opzettelijk doen zodat het minder puur is en ze meer en duurder alles toch wel verkopen.

Het hele verantwoordelijk gebruik zal dan steeds lastiger worden en uitgaan van je smaak etc kennis om 100% zeker te weten dat je echt hebt gekregen inderdaad dat ook is.

Zover ik zie in wat er weggehaald wordt lijk ik gespaard te worden met een paar stoffen. Maar ik gok dat er binnen een maand weer genoeg alternatieve RC's zijn die net als 5-ABP /6-ABP maar misschien niet maar als cathinonen adverteren. Maar nieuwe groep of bij overig waar ze geen specifieke groep bijzetten. Staan bijvoorbeeld vaak rc opiods bij overig , vooral bij de internationale RC's. En de giga rc vendors zonder site zullen dan ook nog populairder worden.

Kortom denk dat dit een averechts effect zal opleveren...

Aan iedereen die dit leest NA de ban laat het testen en zeg dat het verkocht werd als bijvoorbeeld MDMA of GHB of verzin wat in de hoop dat ze de echte naam geven na het testen.

Maar hopelijk heb ik het mis en testen ze inmiddels meer NPS (Nieuwe Psychoactieve Stoffen) ofwel Research chemicals op een aantal plekken meer/ ze zijn er immers om harm reduction te geven. Of in ieder geval de informatie of het veilig is om te gebruiken.

Ik denk trouwens ook dat echte LSD zelden wordt verkocht maar gewoon zelf een rc bestellen met mooie blotterart en zelf gaan druppellen en zo kans op hotspots en niet meer professional overal dezelfde spreiding. Had vroeger al eens waar 1 helft een stuk hoger was in dosering als de andere zijkant. Ik deed dit regelmatig toen ze ook nog kwantificeren en je exact wist hoeveel ug erop je zegeltjes zit.

Bij vendors is het gok ik in ruim 90% er nagenoeg precies op zit als wat ze beweren online (de vendors bedoel ik)

Genoeg geklaagd het komt wel goed valt me laatste tijd op dat er legale stofjes ineens veel meer worden geremasterd worden bij vendors om het weer legaal te maken.

Dus andere kant ook benieuwd wat er allemaal nieuw zal verschijnen online😇

Neo-Shulginist

Badass junkie
Om deze stoffen na of binnen 1 week bij dealers op hun lijst er ineens 'verboden RC's extra toegevoegd worden. Maar ik kan het fout hebben maar testcentrum testen nog steeds geen research chemicals of is dat verandert afgelopen jaar/jaren?
Testpunten testen altijd al research chemicals. Waar denk je dat de gegevens vandaan komen dat zakjes drugs die als 4-MMC of 3-MMC verkocht worden tegenwoordig meestal een andere cathinone betreffen? :wink:
Ik denk trouwens ook dat echte LSD zelden wordt verkocht maar gewoon zelf een rc bestellen met mooie blotterart en zelf gaan druppellen en zo kans op hotspots en niet meer professional overal dezelfde spreiding. Had vroeger al eens waar 1 helft een stuk hoger was in dosering als de andere zijkant. Ik deed dit regelmatig toen ze ook nog kwantificeren en je exact wist hoeveel ug erop je zegeltjes zit.

Schermafbeelding 2025-06-21 om 10.04.29.png

ldb123

Bewuste gebruiker
De leuke synthetische tripmiddelen blijven eerst nog legaal, de rest is eigenlijk allemaal een RC variant op een bepaalde straatdrug. Hierdoor 'verdwijnt' er vrij weinig. De enige echt unieke drug die verboden is geworden is 3/4MMC, wat nu ook op de straten wordt verhandeld. Meeste is helaas wel troep, alleen zullen er natuurlijk nog snuggere geesten zijn die het zelf kunnen ontwikkelen om te verkopen.
Komt er op neer dat je na het verbod 'gewoon' weer naar de OG's zoals Speed en XTC zal moeten gaan. De lokale dealer heeft ook gewoon rekeningen die betaald moeten worden :wink: .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De leuke synthetische tripmiddelen blijven eerst nog legaal, de rest is eigenlijk allemaal een RC variant op een bepaalde straatdrug. Hierdoor 'verdwijnt' er vrij weinig. De enige echt unieke drug die verboden is geworden is 3/4MMC, wat nu ook op de straten wordt verhandeld. Meeste is helaas wel troep, alleen zullen er natuurlijk nog snuggere geesten zijn die het zelf kunnen ontwikkelen om te verkopen.
Komt er op neer dat je na het verbod 'gewoon' weer naar de OG's zoals Speed en XTC zal moeten gaan. De lokale dealer heeft ook gewoon rekeningen die betaald moeten worden :wink: .
Die laatste is wel sucky want 6-apb vind ik veel fijner dan MDMA.

Maja kan nog even vooruit

ldb123

Bewuste gebruiker
Die laatste is wel sucky want 6-apb vind ik veel fijner dan MDMA.

Maja kan nog even vooruit
Ik ben ook benieuwd naar 6APB. Heb het één keer geprobeerd, maar voelde toen niets omdat ik eerst al redelijk wat speed op had. Moet het nuchter zeker eens proberen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben ook benieuwd naar 6APB. Heb het één keer geprobeerd, maar voelde toen niets omdat ik eerst al redelijk wat speed op had. Moet het nuchter zeker eens proberen.
In welke setting ben je van plan het te gaan nemen?

ldb123

Bewuste gebruiker
In welke setting ben je van plan het te gaan nemen?
Daar twijfel ik nog over. Het lijkt me alleen thuis niet het leukste, maar op een feestje oid heb je eerst al vaak alcohol op en beïnvloed de lange werkingsduur m'n slaap. Misschien dat ik binnenkort naar een festival ga om het te proberen. Wat raad jij aan?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar twijfel ik nog over. Het lijkt me alleen thuis niet het leukste, maar op een feestje oid heb je eerst al vaak alcohol op en beïnvloed de lange werkingsduur m'n slaap. Misschien dat ik binnenkort naar een festival ga om het te proberen. Wat raad jij aan?
Hangt van je persoonlijkheid af denk ik.

Ik vind het helemaal fantastisch om thuis te nemen, al ga ik dan vaak onder invloed wel uren de deur uit de stad in, lekker spacen in het openbaar. Gesprekken beginnen met mensen. :tearsofjoy:Maar omdat het zo lekker lang duurt ben ik daarna vaak ook nog uren thuis: hoofd compleet leeg: totale bliss. Totaal genietend van het moment. Soms ook dansen op muziek, en douchen!!

In ieder geval: geen verplichtingen de dag van en na gebruik. En bij thuis doen: fruit!! Allemaal soorten fruit in huis halen!!

ldb123

Bewuste gebruiker
Hangt van je persoonlijkheid af denk ik.

Ik vind het helemaal fantastisch om thuis te nemen, al ga ik dan vaak onder invloed wel uren de deur uit de stad in, lekker spacen in het openbaar. Gesprekken beginnen met mensen. :tearsofjoy:Maar omdat het zo lekker lang duurt ben ik daarna vaak ook nog uren thuis: hoofd compleet leeg: totale bliss. Totaal genietend van het moment. Soms ook dansen op muziek, en douchen!!

In ieder geval: geen verplichtingen de dag van en na gebruik. En bij thuis doen: fruit!! Allemaal soorten fruit in huis halen!!
Dat is ook vet idd! Helaas is de stad waar ik woon daar te klein voor, ons-kent-ons idee. Maar goed idee wanneer ik weer eens bij een maatje op bezoek ben elders in het land om het te gaan testen :sunglasses: .
Hoe ben je mentaal de dagen erna? Heb een nieuwe baan waar ik wel goed bij moet kunnen nadenken, dus een beetje helderheid is gewenst haha

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is ook vet idd! Helaas is de stad waar ik woon daar te klein voor, ons-kent-ons idee. Maar goed idee wanneer ik weer eens bij een maatje op bezoek ben elders in het land om het te gaan testen :sunglasses: .
Hoe ben je mentaal de dagen erna? Heb een nieuwe baan waar ik wel goed bij moet kunnen nadenken, dus een beetje helderheid is gewenst haha
Ik ben op de helft van de dag erna weer best oké. Die ochtend vaak wat lichte hoofdpijn en lichamelijk wat zwakjes. Dinsdag dip nooit last van.

Moet daarbij wel zeggen dat ik laag doseer en daarnaast tijdens de roll erg bezig ben met mindfulness en ook meditatie. Dit vangt imo de mentale dip ook voor een groot deel op: de euforie van de 6-apb verdwijnt op een gegeven moment uiteraard, maar een dieper vanuit mezelf komend geluk blijft.

Maar bij mij persoonlijk luistert de dosering erg nauw. Iets teveel en ik krijg erg last van kaakspanning en mogelijk de volgende dag nog steeds die kaakspanning en een fysiek zware dip. Mentaal dus eigenlijk niet echt een dip.

Ik raad aan sowieso de volgende dag vrij te hebben en als het kan: een goede nacht slaap na gebruik.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Beste mede gebruikers, vanaf 1 juli 2025 komt er hoogst waarschijnlijk een totaalverbod op dus bijna alle rc's. Wat gaan jullie er mee doen?
Op een ander middel overstappen? Zo ja, op welk middel dan? Wat is een goede vervanger voor cathionen? Of uit het buitenland bestellen? Ik zat zelf te denken om uit het buitenland te bestellen. Maar is dat gevaarlijk om mee gepakt te worden, of is de pakkans niet zo hoog? Ik koop meestal 50 of 100 gr per bestelling.
Ben benieuwd naar jullie reacties!!!
Lsd en 4-ho-met nog niet toch?

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
6-APB is in principe hetzelfde gevoel (imo), alleen dan niet zo in pieken en dalen maar meer steady stabiel.
Ja die pieken en dalen heb ik nooit echt heel goed begrepen. Ik heb wel is tijdens een mdma-trip op een feest dat ik ff wil zitten dat ik dan even moeie benen heb, en daarna weer energie heb om te gaan maar echt pieken en dalen heb ik nooit heel erg ervaren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik twijfel ook over 6-apb. Ik ben zo gehecht aan het mdma gevoel. Is die t waard?

Op de juiste dosering, 100% waard. Het duurt dubbel zo lang en geeft veel minder tot geen craving. Ja, je mist de grootste pieken. Maar daar krijg je het voorgaande dus ook voor terug. Netto echt een betere deal in mijn ogen.

Tijdje terug nog wat ingeslagen, maar ook ik ga deze zo missen. Whyyyy. 😭

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Ik heb t al heel lang in huis maar om diezelfde reden nooit gebruikt ahahaha dus ik denk dat t heel persoonlijk is
Schijnt dus ook zo te zijn dat elke batch je weer je sweetspot moet vinden. Vind ik mdma zoveel "veiliger" in dat opzicht zowel in dat je niet te hard gaat/te grote dosis neemt maar ook veilig in de zin van dat je niet je hele feest verkloot omdat je te zacht/hard gaat. Met mdma zit ik met 75mg per x nemen gewoon prima. Niet te hard en zeker niet te soft.

Bovenaan