Het "Post je joint" topic

SoulAssassins

Badass junkie
Jullie draaien allemaal met lange vloei ,ik altijd met korte aan elkaar geplakt en dat zijn toch erg mooie jointjes!
Ik draai ook de Tulp joint zonder fouten en dat is best een geplak met kleine vloeitjes.
Mijn bijnaam was vroeger ook Tulp omdat ik de enige in de stad was die deze techniek goed beheerste.

SoulAssassins

Badass junkie
Ik gebruik altijd Smoking Blue kingsize vloei met een mascotte tip. Ik draai ze dan wel altijd binnenstebuiten. Altijd als ik met iemand meerook die dat niet doet proef ik de extra vloei.
Ook de L'tjes draai ik op die manier, maar dat is wel wat gepriegel, maarja dat doe ik dan ook maar 1 a 2x per jaar.
Je heb ook gold en die is veel smaller dan de normale lange vloei ,dus haast geen overtollig papier wat indd veel lekkerder smaakt.

XMR

Wijs gebruiker
Netjes! Heb jij toevallig een tip om te voorkomen dat er een gat in de zijkant komt tijdens het afscheuren van het overige papier?

Ik ben altijd zo blij als ik netjes inside out heb gedraaid, alleen als ik dan die overige vloei eraf scheur is het ineens een kreukelig jointje met een or meerdere gaten/scheuren erin.

Bij voorbaat dank

G.Amer

Bewuste gebruiker
@XMR grotendeels ervaring denk ik. Ik heb mezelf jaren terug geforceerd om alleen maar inside out te draaien. Ook draai ik altijd met brede vloei.
Als je direct na het likken afscheurt heb je ook meer kans dat je hem open scheurt. Ik tik / stamp joint altijd eerst ff aan en wacht tot hij bijna maar niet helemaal droog is.
En dan scheur ik voorzichtig in kleine stapjes omhoog. Dus niet in een keer, dat gaat bijna altijd mis.

Vrienden van branden de vloei er ook vaak af, sneller maar vind ik niet zo chil.

SoulAssassins

Badass junkie
@XMR grotendeels ervaring denk ik. Ik heb mezelf jaren terug geforceerd om alleen maar inside out te draaien. Ook draai ik altijd met brede vloei.
Als je direct na het likken afscheurt heb je ook meer kans dat je hem open scheurt. Ik tik / stamp joint altijd eerst ff aan en wacht tot hij bijna maar niet helemaal droog is.
En dan scheur ik voorzichtig in kleine stapjes omhoog. Dus niet in een keer, dat gaat bijna altijd mis.

Vrienden van branden de vloei er ook vaak af, sneller maar vind ik niet zo chil.
Je hoeft niet te scheuren ,je kan afbranden en je joint vliegt dan niet in de fik

Dopester

Bewuste gebruiker
Ik blow al een paar jaar niet meer, maar wel altijd binnenstebuiten. Ligt het aan mij of is die techniek een beetje aan het verdwijnen? 🤔

Gelato43

Bewuste gebruiker
Ik blow al een paar jaar niet meer, maar wel altijd binnenstebuiten. Ligt het aan mij of is die techniek een beetje aan het verdwijnen? 🤔
Nee. en de mensen die binnenstebuiten draaien, nouja de meeste dan, laten dit ook altijd weten door te zeggen dat hun joint 100x beter is/smaakt dan iemand die volledige vloei gebruikt. Ik vind het altijd dom opscheppen voor iets wat weinig verschil maakt. Zeggen dat minder papier roken goed voor je is, maar ze roken wel sigaretten of shag met die hele dikke vloei...

Begrijp me niet verkeerd, zelf draai ik ook binnenstebuiten als ik er zin in heb, alleen omdat mijn joint dan langer meegaat tijdens het roken, niet omdat ik het smaakverschil zo denderend vind.

Dopester

Bewuste gebruiker
Nee. en de mensen die binnenstebuiten draaien, nouja de meeste dan, laten dit ook altijd weten door te zeggen dat hun joint 100x beter is/smaakt dan iemand die volledige vloei gebruikt. Ik vind het altijd dom opscheppen voor iets wat weinig verschil maakt. Zeggen dat minder papier roken goed voor je is, maar ze roken wel sigaretten of shag met die hele dikke vloei...

Begrijp me niet verkeerd, zelf draai ik ook binnenstebuiten als ik er zin in heb, alleen omdat mijn joint dan langer meegaat tijdens het roken, niet omdat ik het smaakverschil zo denderend vind.
Hmmz nou dan verschilden we toch echt van mening 🤔, En ja tuurlijk is het een beetje opscheppen maar dat doet toch iedereen als je ergens beter in bent 😅. En je kan een goed gevulde joint niet vergelijken met het roken van alleen tabak toch. Daarbuiten heb je natuurlijk ook nog je verschillende soorten vloei (ik draaide standaard met goud), maar als je dan sporadisch een gewone joint met Rizla rookt ga je echt wel verschil proeven en inbranders krijgen. Of als je met blauwe vloei gewoon draait dan overlap al heel veel vloei.

maarrr begrijp mij ook niet verkeerd, ik ben hier niet om te veroordelen. Over smaak valt niet te twisten ☝🏻 en de een vindt draaien met shag beter en de ander niet 😊. Iedereen moet vooral lekker blijven draaien hoe ze willen, ik vroeg het me alleen af omdat ik al jaren geen binnenstebuiten joint heb gezien 😄

G.Amer

Bewuste gebruiker
Ik vind het altijd dom opscheppen voor iets wat weinig verschil maakt.
Ik draai nu al heel lang binnenstebuiten. Als je dagelijks rookt rook je toch echt een stuk minder papier over een lange tijd.
Daarnaast smaakt hij ook echt beter, moet je hem natuurlijk niet met 70% tabak vullen. Als ik een normale joint van iemand rook proef ik ook echt het extra papier.

XMR

Wijs gebruiker
Laten inspireren door XMR en ook maar weer eens 1 binnenstebuiten gedraaid. Laatste keer was pre Covid maar nog niet verleerd

Bekijk bijlage 62358
Nice!

Ik weet niet of het placebo was (vanwege het steeds lezen over mensen die zeggen dat inside out beter smaakt), maar de joint leek oprecht beter te smaken.

Enigste nadeel (vooral bij dikke joints) is dat ik de joint met minder papier nogal slap en zompig voelde aanvoelen qua doorhangen en dergelijke. Het voelde alsof die joint elk moment zou gaan buigen door het brede gewicht aan het uiteinde.

Kordie

DF-koning
Enigste nadeel (vooral bij dikke joints) is dat ik de joint met minder papier nogal slap en zompig voelde aanvoelen qua doorhangen en dergelijke. Het voelde alsof die joint elk moment zou gaan buigen door het brede gewicht aan het uiteinde.

Precies laatste keer dat ik draaide, wel niet ervaren, was die joint zo slap dat je het geen joint kom noemen.

Hoe kan dat? Te dik?
Ben jaloers op deze strakke jonko's.

Alhoewel via het pijpje, zoals @Hippie Langwaus volgens mij vaak / altijd doet destijds ook chil was. Gewoon die top ongekruimeld erin en go

C. Ubensis

Experimenterende gebruiker

Interessante uitleg, G.Amer.

Als ik dit zo lees, zou het mij in elk geval ook moeten lukken met circa 20 jaar rol ervaring; zij het dan op de conventionele manier. Ik gebruik wel altijd smalle vloei, maar mijn eenmans brouwsels zijn altijd smal, bijna recht en met 80 procent wiet en 20 procent shag verhouding.

Dan vraag ik me alleen nog af of het gebruik van smalle vloei op zichzelf al niet aanzienlijk compenseert voor de hoeveelheid papier..:thinking:

Anyway, ik ga het zeker proberen. Voor nu wordt het even een "conventioneel" slaapmutsje.😉

Bovenaan