whyme zei:Je kunt het alleen verminderen door minder drugs te gebruikenPetrovic zei:It's still there and it won't go away.![]()
Niet echt een motivatie dus...
whyme zei:Je kunt het alleen verminderen door minder drugs te gebruikenPetrovic zei:It's still there and it won't go away.![]()
Nou, tot hoever ik het heb kunnen verminderen was best fijn.. Maar dat komt ook omdat ik nu weinig keus heb ivm examens, geen zin om die te verkloten omdat ik heb geblowd/lam gezopenKoxBox zei:whyme zei:Je kunt het alleen verminderen door minder drugs te gebruikenPetrovic zei:It's still there and it won't go away.![]()
Niet echt een motivatie dus...

).heroesss zei:Ik denk dus dat ik het ook heb, maar lees dat het vooral door xtc, paddo's en amfetaminen komt. Kan je het ook niet door coke krijgen?
Wikipedia zei:HPPD is distinct from flashbacks by reason of its relative permanence; while flashbacks are transient, HPPD is persistent.
spacelord zei:Als je in een donkere kamer zou liggen, hoe zou deze er dan normaal uit zien? Ik zie als het goed donker is oneindig veel minuscule witte puntjes flikkeren. Ergens las ik dat dit symptoom is van HPPD. Heb er helemaal geen last van en voor ik dit las had ik er eigenlijk nooit over nagedacht.
Wikipedia zei:There are a number of perceptual changes that can accompany HPPD. Typical symptoms of the disorder include: halos surrounding objects, trails following objects in motion, difficulty distinguishing between colors, apparent shifts in the hue of a given item, the illusion of movement in a static setting, air assuming a grainy or textured quality (visual snow or static, by popular description), distortions in the dimensions of a perceived object, and a heightened awareness of floaters. The visual alterations experienced by those with HPPD are not homogeneous and there appear to be individual differences in both the number and intensity of symptoms.
Visual aberrations can occur periodically in healthy individuals – e.g. afterimages after staring at a light, noticing floaters inside the eye, or seeing specks of light in a darkened room. However, in people with HPPD, symptoms are typically so severe that the individual cannot ignore them and HPPD is associated with new visual disturbances. It does not appear to merely increase those already in existence.
J0S zei:(Dit is dus niet officieel HPPD, maar wel met dat oogruis gebeuren te maken)
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen
2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Zo lang als ik me kan herinneren, als kind dus al. Misschien wel al m'n hele leven.
3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Niks, ik heb het niet zo heel erg dat 't storend is. Of misschien ben ik er aan gewend omdat ik 't al zo lang heb.
4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Bij Alcohol, Cannabis en Salvia merk ik wel dat 't wat erger word, verder merk ik bij andere drugs (XTC, Truffels, Kratom, Nicotine en Cafeïne) geen verschil.
Overigens is het misschien wel grappig om te weten dat wanneer ik op sta en er zuurstof te kort is voor m'n hersentjes (hypoxia) dat er dan vreselijk veel sneeuw te zien is. Zoveel dat ik bijna niks meer kan zien.
5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Misschien het feit dat ik mezelf ophing aan de navelstreng. Geen idee...
![]()
Zoiets.. Snow Density 20 en Flicker Rate 2.
Totdat tijdens het sollicitatiegesprek het gezicht van je interviewer van zilver wordt..Fidge zei:Ik heb een week lang na ketamine, denk ik, iets gehad wat er op lijkt. Dingen leken te bewegen, waren bedekt met zilver poeder. Soms kwam die zilveren gloed in een mooi draaiend patroon op me af om vervolgens in het niets op te lossen.
Het leken haast levende wezens (zal met de trip te maken hebben gehad, daarvoor). Ik vind ze in ieder geval erg leuk en ik mis ze eigenlijk. .....

whyme zei:Ging laatst trouwens bijna out op een grote dosis wiet.. De hppd leek opeens extreem erg te worden, ik ging staan, liep. Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder redeneen halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna
![]()
Hmm, kan wel.. Dat merk ik de laatste tijd ook bij mezelf, dat mensen iets tegen me zeggen, en dat ik er gewoon echt niks van versta. Ik hoor ze wel praten, maar het klinkt gewoon als een paar klanken die elkaar willekeurig opvolgen, niet als woorden of zinnenappelflap zei:hoi mede HPPD'ers,
ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P
Post maar als je enig idee hebt:P
whyme zei:Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna
Wees blij dat het op de wc was, bij mij was het midden op een feestjeW.F.L. zei:whyme zei:Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna
Haha, ik had laatst exact hetzelfde. Kon me aanvankelijk nog wel rechthouden maar ben ook op de WC door mn knieeën gezakt ja :P

hier heb ik dus ook heel veel last vanappelflap zei:hoi mede HPPD'ers,
ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P
Post maar als je enig idee hebt:P
niet slapen veroorzaakt net hallucinaties (heb ik soms al na 1 nacht doorhalen) zeker mogelijk na 3 nachten, kan niet gezond zijnPsykoR zei:en ook al 3 nachten niet geslapen heb... wellicht dat dit ook invloed op de hele
Dude, geen wonder dat je hallucineert. Je lichaam en geest zijn nog niet eens hersteld van de LSD, en dan pomp je ze alweer vol met iets anders.. En slaapgebrek helpt natuurlijk ook niet^^Gebruik in het weekend normaal speed en rook ik wiet, en moet zeggen dat ik dit weekend ook echt een beetje te ver ben gegaan en ook al 3 nachten niet geslapen heb... wellicht dat dit ook invloed op de hele zaak heeft?