Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

psycraver

Newbie
Ik heb hier ook al in sommige periodes van mijn leven toen ik veel blowde in lichte maten last van gehad, vooral dan op goed verlichte plaatsen zoals buiten sneeuw zien (meer wormpjes eig).
Niks extreem en van voorbijgaande aard.
Maar wat ik wel al herhaaldelijk heb meegemaakt zijn extreme "aanvallen" hiervan. Die ik kreeg bij voor mijn toen zeer hoge dosisen thc/bcd.
En daar bedoel ik dan mee na een maand en half niet geblowt te hebben tijdens de examens (ben een van de denk ik weinige die na een half jaar van 3-4 joints per dag gewoonte het keer op keer kan op brengen te stoppen en mij 1-2 maanden ofzo volledig op mijn studies te werpen) trug direct mijn gewoonlijke vakantie tempo op te pikken.
En hier bedoel ik mee gewoon met mijn vrienden, doorgewinterde stoners,direct van de eerste keer terug een hele dag mee te blowen.
En de mensen die ervaring hebben met een lange tijd stoppen met blowen en dan je gewoonte terug cold turkey op te pakken zullen wel weten dat die eerste jointjes zonder nog enige vorm van tolerantie echt mindfucking hard kunnen aankomen :tearsofjoy:
Maar dat dit ook niet echt altijd een toestand is om na te jagen (zeer hoge hartslag die je in heel je lichaam voelt dreunen, versnelde ademhaling, echt gewoon overstoned zijn :openmouth:) .
Maar bon op die momenten, en ik kan mij dit echt drie of vier keer expliciet herinneren, zie ik dus ook echt overal zeer intens witte wormpjes, zoals op deze
] en op deze foto

Maar dan serieus echt nog veel harder tot ik nog soms zelfs momenten amper mijn omgeving kon zien (wormpjes waren fel en verblindend). De eerste keer dacht ik zelf serieus dat het begon te sneeuwen en vroeg dit verbaast aan mijn vrienden die mijn opmerking natuurlijk maar vaag vonden omdat het stralend weer was :sunglasses: Dit neemt gewoonlijk na een paar dagen af tot mijn tolerantie weer op punt staat en ik eindelijk trug rustig stoned kan worden :stoned:
Ik twijfel er dus in geen geval aan dat blowen dit soort toestanden kan teweeg brengen en vooral dan de pseudo-psychedelische eigenschappen van thc die in hoge dosisen (denk ook aan hasholie) toch al lichtjes naar voor komen. Al is dit verschijnsel bij mij dan van voorbijgaande aard, iedereen zit anders in elkaar en zal hier anders op reageren.

Katatonia

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit hele topic met een mengeling van interesse en angst gelezen.

Vorige week zaterdag heb ik een fantastische dag gehad op 400mg Aromatic Powder (Mephedrone) en een buisje APL (methylone).

Zaterdagavond kreeg ik milde visuals, tintelende vingertoppen en tintelingen in mijn gezicht, en verschrikkelijke, uitschakelende hoofdpijn tijdens de coming down.

Zondag had ik ook nog gruwelijke hoofdpijn, met geen pijnstiller te temmen.

Sinds zondag valt mij dus ook onder andere visuele ruis op. Ik durf niet te beweren dat ik het ervoor helemaal niet had, maar het is flink toegenomen. Zeker nu ik weet dat het bestaat, kan ik een groot gedeelte van de beschreven verschijnselen afvinken.

Maandag had ik nog milde hoofdpijn, maar de VR bleef.
Dinsdag weer werken. Nog steeds VR en een down en dof gevoel in mijn hoofd.

Nu, bijna een week later nog steeds VR. Mijn concentratie en stemming is gelukkig weer redelijk bijgetrokken, maar ik heb de angst dat ik van die VR misschien nooit meer af kom.

Dat zou betekenen dat mijn dagen van recreatief drugsgebruik nu voor ééns en altijd voorbij zijn... *slik* (Ruim 15 jaar voornamelijk blowen, paddo's en xtc, waarbij ik volgens de normen van de maatschappij altijd uitstekend gefunctioneerd heb.)

En ik altijd maar op m'n hoede geweest voor verslaving. Ik dacht altijd dat dát het grootste risico was.
Maar nu hersenschade ineens bittere realiteit lijkt te worden... damn! :(

Wat ik me nu afvraag, hè...

Ik lees hier ervaringen van anderen die een veel sterkere HPPD hebben, en toch doorgaan met gebruiken, dus het risico op verergering bewust nemen.

Wat zijn de gevolgen als je bijvoorbeeld niet meer kunt lezen, autorijden, etc. Dan is je leven toch zo'n beetje klaar, af, over, uit? !

Hebben jullie niks te verliezen, of denken jullie dat het zo'n vaart niet zal lopen?

Drientje

DF-koning
Ik heb er geen last van dat het erger geworden is sinds ik de eerste keer tripte. Ik heb er ook geen last van ofzo.

whyme

Belezen gebruiker
Ik neem het risico, maar met mate. Ik probeer mezelf toch wel grenzen op te leggen. een week gewoon helemaal niks gebruiken(ook geen koffie ofzo) als het weer eens echt erg wordt.. Ik weet dat het verminderd als ik een tijdje niks gebruik, zo kan ik het een beetje reguleren en wordt het nooit te extreem :wink:

En gewoon niet teveel er op letten is nog altijd het beste advies :P

Flut

Belezen gebruiker
laat ik ook maar weer een keer iets plaatsen in dit topic (als topic starter). het valt mij op dat sommige mensen hier hppd als een soort grap zien, daarnaast merk ik dat er onduidelijkheid is over de term hppd. hiermee doel ik op zinnen als *ik heb dit soms als ik een nacht doorga, daarna is het weer verdwenen. Om even wat opheldering te geven; als je hppd hebt is dit 24/7, er is tot op heden geen genezing tegen hppd en het meest voorkomende symptoom is visual snow. wat is visual snow? oogruis - > http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow.hppd is zeer storend en is bij mij opgekomen na een avondje 2c-b in combo met amfets. De oogruis die ik hier aan over heb gehouden had ik vroeger niet en is dus van de een op de andere dag tot stand gekomen.

hppd kan al ontstaan na 1 x wiet roken of MDMA gebruik. Het verschilt per persoon. De een tript 200 keer op LSD en komt hier zonder enige schade vanaf. De ander slikt 1 keertje mdma / of test een zegeltje wat leidt tot permanente hppd.

Medicatie die voor een tijdelijke oplossing zorgen zijn o.a. de volledige pam reekt (diazepam, clonazepam), xanax. Daarnaast schijnt Keppra ook effectief te zijn. Als je geen medicatie nodig hebt, blijf er dan vanaf want naarmate je tolerantie krijgt dus na enkele weken heeft het geen effect meer tegen de ruis.. je houdt er een verslaving aan over en dat is het laatste wat je wil als het om benzo's gaat.

owja en als advies; laat niet je leven beïnvloeden door deze onzin. er is tot op hede geen genezing, dus er over piekeren of wat dan ook heeft geen zin (stress maakt het ergere daarom helpen benzo's als tijdelijke oplossing). accepteer het. het hoort bij je nieuwe *ik! :)

Take care ! :wave:

Pim

flut,
Hoelang heb jij die oogruis al? Ik heb het nu een maand en weet niet goed wat ik moet doen. Heb nog geen drugs gebruikt, maar wel alcohol (jaja ook drugs gaat het nu even niet om). Heb niet echt het idee dat het daardoor erger wordt. Heb jij na dat je wist dat je hppd had nog drugs/alcahol gebruikt? en merk je daarna direct gevolgen in je ruis?
Als jij naar een beeldscherm kijkt in het donker en dan weg kijkt, zie jij alles dan ook trillen? af gen toe in het donker zelfs dingen bewegen?

Pim

Flut

Belezen gebruiker
ik heb het nu ongeveer 5 jaar en 1.5 tot 2 jaar nadat ik het kreeg wist ik niet het hppd was en ben ik vrolijk doorgegaan met experimenteren. mdma en ketamine heeft op een gegeven moment (in combo) gezorgd dat het erger werd. mijn advies wees verstandig, gebruik de aankomende 3 maanden geen drugs meer en kijk of je vooruitgang boekt. en ja in het donker is het vooral goed zichtbaar. als ik op lijntjes ga letten van bv een msn venster of dit venster waar ik nu deze post typ zie ik hier soms lichte beweging in. hetzelfde geldt voor objecten. negeer het, let er niet op dan zie je het op een gegeven moment niet meer :wink:

spacelord

Wijs gebruiker
Van visuele snow heb ik geen last, eerder als ik me op iets concentreer lijkt dat soms echt te gaan golven (kan placebo zijn en last kan ik het niet echt noemen, is ook enkel als ik me erop focus en het verwacht te zien).
Ik heb wel soms als ik echt naar iets staar vooral tijdens een joint, dat ik er geen kleur meer in zie en het hele ding begint te schijne met een waas er rond. Is niet echt storend maar wel heel vreemd.
Toen ik paar jaar terug op school zat, en met de klas in een cirkel tijdens iemand die een lezing gaf (doodsaai), bleef ik naar die persoon staren en werd de hele omgeving een enorme ruis met alleen maar zwart en wit. Nadien heb ik het nog gehad toen ik bijna out ging in de Mississippi in Maastricht (is dan ook een kutshop) na een enorme 3/4 joint die iemand in zijn asbak had laten liggen (dat verklaart misschien ook weer waarom die 3/4 joint daar zonder eigenaar lag :rolleyes: ).

lild023

Newbie
Ik weet niet of ik HPPD heb ik heb wel last dat als ik in de lucht krijg van die visual snow. maar ik heb geen last van hallucinaties of golvende muren. Ik heb wel dat als ik naar een muur kijk dat het lijkt alsof die soms groter word (totaal geen last van ). Wat ik nu wil weten is ik heb nu ook de ziekte van pfeiffer. Ik heb heel erg een zweverig gevoel alsof ik totaal niet op de wereld ben maar ik zie nog wel in wat de werkelijkheid is. kan dit nou komen van HPPD of van Pfeiffer?

Alvast bedankt :grin:

heroesss

Bewuste gebruiker
Ik denk dus dat ik het ook heb, maar lees dat het vooral door xtc, paddo's en amfetaminen komt. Kan je het ook niet door coke krijgen?

spacelord

Wijs gebruiker
Als je in een donkere kamer zou liggen, hoe zou deze er dan normaal uit zien? Ik zie als het goed donker is oneindig veel minuscule witte puntjes flikkeren. Ergens las ik dat dit symptoom is van HPPD. Heb er helemaal geen last van en voor ik dit las had ik er eigenlijk nooit over nagedacht.

W.F.L.

Badass junkie
heroesss zei:
Ik denk dus dat ik het ook heb, maar lees dat het vooral door xtc, paddo's en amfetaminen komt. Kan je het ook niet door coke krijgen?

Het meervoud van amfetamine zijn amfetamines. :P Paddo's en XTC (ruis) zijn de enige 2 die HPPD kunnen veroorzaken voorzover ik weet, al kan speed (en GHB) het wel tijdelijk verergeren. Coke nooit iets van gemerkt. Bij speed ligt het denk ik ook voor een groot deel aan slaaptekort, maar goed, als ik te lang wakker ben op coke zie ik ook wel meer ruis enzo, maar dat gaat weg na slapen. HPPD blijft wel even tot je er aan gewend bent. Zowiezo veroorzaken eigenlijk enkel drugs die iets of wat trippend zijn (en MDMA/XTC is dat wel, net als Ketamine) HPPD. En als er 2 dingen niet trippend zijn dan wel coke en speed. :P

Wikipedia zei:
HPPD is distinct from flashbacks by reason of its relative permanence; while flashbacks are transient, HPPD is persistent.

spacelord zei:
Als je in een donkere kamer zou liggen, hoe zou deze er dan normaal uit zien? Ik zie als het goed donker is oneindig veel minuscule witte puntjes flikkeren. Ergens las ik dat dit symptoom is van HPPD. Heb er helemaal geen last van en voor ik dit las had ik er eigenlijk nooit over nagedacht.

Wikipedia zei:
There are a number of perceptual changes that can accompany HPPD. Typical symptoms of the disorder include: halos surrounding objects, trails following objects in motion, difficulty distinguishing between colors, apparent shifts in the hue of a given item, the illusion of movement in a static setting, air assuming a grainy or textured quality (visual snow or static, by popular description), distortions in the dimensions of a perceived object, and a heightened awareness of floaters. The visual alterations experienced by those with HPPD are not homogeneous and there appear to be individual differences in both the number and intensity of symptoms.

Visual aberrations can occur periodically in healthy individuals – e.g. afterimages after staring at a light, noticing floaters inside the eye, or seeing specks of light in a darkened room. However, in people with HPPD, symptoms are typically so severe that the individual cannot ignore them and HPPD is associated with new visual disturbances. It does not appear to merely increase those already in existence.

Dan zie je met wat kleuren en ruis de contouren van de kamer door je oogleden heen. Nou ja, ik tenminste. :grin:

kaasbaas

Badass junkie
(Dit is dus niet officieel HPPD, maar wel met dat oogruis gebeuren te maken)

1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Zo lang als ik me kan herinneren, als kind dus al. Misschien wel al m'n hele leven.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Niks, ik heb het niet zo heel erg dat 't storend is. Of misschien ben ik er aan gewend omdat ik 't al zo lang heb.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Bij Alcohol, Cannabis en Salvia merk ik wel dat 't wat erger word, verder merk ik bij andere drugs (XTC, Truffels, Kratom, Nicotine en Cafeïne) geen verschil.
Overigens is het misschien wel grappig om te weten dat wanneer ik op sta en er zuurstof te kort is voor m'n hersentjes (hypoxia) dat er dan vreselijk veel sneeuw te zien is. Zoveel dat ik bijna niks meer kan zien.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Misschien het feit dat ik mezelf ophing aan de navelstreng :tearsofjoy:. Geen idee...

Zoiets.. Snow Density 20 en Flicker Rate 2.

spacelord

Wijs gebruiker
J0S zei:
(Dit is dus niet officieel HPPD, maar wel met dat oogruis gebeuren te maken)

1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Zo lang als ik me kan herinneren, als kind dus al. Misschien wel al m'n hele leven.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Niks, ik heb het niet zo heel erg dat 't storend is. Of misschien ben ik er aan gewend omdat ik 't al zo lang heb.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Bij Alcohol, Cannabis en Salvia merk ik wel dat 't wat erger word, verder merk ik bij andere drugs (XTC, Truffels, Kratom, Nicotine en Cafeïne) geen verschil.
Overigens is het misschien wel grappig om te weten dat wanneer ik op sta en er zuurstof te kort is voor m'n hersentjes (hypoxia) dat er dan vreselijk veel sneeuw te zien is. Zoveel dat ik bijna niks meer kan zien.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Misschien het feit dat ik mezelf ophing aan de navelstreng :tearsofjoy:. Geen idee...

Zoiets.. Snow Density 20 en Flicker Rate 2.

Dat vierde punt heb ik ook enorm, lijkt wel op lachgas (beter: het zuurstofgebrek dat samenhangt met lachgas). Meeste mense zeggen 'alles wordt zwart voor men ogen, maar in mijn geval dus wit :grin: '

Flut

Belezen gebruiker
klopt oogruis (visual snow) is niet per definitie hppd, er zijn idd ook mensen die visual snow meekrijgen met hun geboorte, verder kan het gelinkt worden aan migraine.

hehe ja over punt 4 in het bovenstaande bericht, dat is gewoon een black-out alleen dan on dope als het ware :grin: dus wat sterker dan een persoon die het zonder vs ervaart lol.

Het grote HPPD TOPIC oogruisbewegend beeld etc

Het enige wat ik heb gezien op Java is dat;
Bandung een hele grote mooie sporthal heeft
En in banyuwangi, een grote supermarkt met een vette arcade, botsautos etc .

Heb wel fotos van Bali, maar moet ze nog even op de computer zetten. Ze komen er zo snel mogelijk aan.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind die HPPD vreselijk. Zie overal witte wormpjes zwemmen en soms zie ik zomaar wit licht flitsen. Dat gehallucineer heeft toch duidelijk zijn schade aangericht :grin:

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik heb een week lang na ketamine, denk ik, iets gehad wat er op lijkt. Dingen leken te bewegen, waren bedekt met zilver poeder. Soms kwam die zilveren gloed in een mooi draaiend patroon op me af om vervolgens in het niets op te lossen.

Het leken haast levende wezens (zal met de trip te maken hebben gehad, daarvoor). Ik vind ze in ieder geval erg leuk en ik mis ze eigenlijk. .....

whyme

Belezen gebruiker
Fidge zei:
Ik heb een week lang na ketamine, denk ik, iets gehad wat er op lijkt. Dingen leken te bewegen, waren bedekt met zilver poeder. Soms kwam die zilveren gloed in een mooi draaiend patroon op me af om vervolgens in het niets op te lossen.

Het leken haast levende wezens (zal met de trip te maken hebben gehad, daarvoor). Ik vind ze in ieder geval erg leuk en ik mis ze eigenlijk. .....
Totdat tijdens het sollicitatiegesprek het gezicht van je interviewer van zilver wordt..

Ging laatst trouwens bijna out op een grote dosis wiet.. De hppd leek opeens extreem erg te worden, ik ging staan, liep. Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden :confused: een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna :rock:

OnderDeEik

Wijs gebruiker
whyme zei:
Ging laatst trouwens bijna out op een grote dosis wiet.. De hppd leek opeens extreem erg te worden, ik ging staan, liep. Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden :confused: een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna :rock:

Het klinkt best wel als iets wat ik soms meemaak na flink intense seks.
Dan heb ik dus wel eens meer ruis, vlekken, gehoor vooral piep en dan langzaam terugkomend en moeite met evenwicht.

appelflap

hoi mede HPPD'ers,

ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P

Post maar als je enig idee hebt:P

W.F.L.

Badass junkie
Ik heb er zelf geen last van.. Wel het visuele van de HPPD, ook met blowen verergert t best wel. Maar stoor me er al lang niet meer aan gelukkig :grin:

whyme

Belezen gebruiker
appelflap zei:
hoi mede HPPD'ers,

ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P

Hmm, kan wel.. Dat merk ik de laatste tijd ook bij mezelf, dat mensen iets tegen me zeggen, en dat ik er gewoon echt niks van versta. Ik hoor ze wel praten, maar het klinkt gewoon als een paar klanken die elkaar willekeurig opvolgen, niet als woorden of zinnen :confused:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
HPPD betekent dat er iets mis is met je visuele cortex (hersenen), daarom zie je anders, het is heel aannemelijk dat hij bijvoorbeeld ook het auditieve deel kan aantasten, er minder arousal is (bewustzijn) etc. Het auditieve deel van de cortex zit naast de visuele.

W.F.L.

Badass junkie
whyme zei:
Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna

Haha, ik had laatst exact hetzelfde. Kon me aanvankelijk nog wel rechthouden maar ben ook op de WC door mn knieeën gezakt ja :P

whyme

Belezen gebruiker
W.F.L. zei:
whyme zei:
Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geëxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna

Haha, ik had laatst exact hetzelfde. Kon me aanvankelijk nog wel rechthouden maar ben ook op de WC door mn knieeën gezakt ja :P
Wees blij dat het op de wc was, bij mij was het midden op een feestje :tearsofjoy: Allemaal mensen om me heen enzo, ook anti-drugs gebruikers die hun vooroordelen weer bevestigd kregen :stoned:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Wow goed topic,

Ik heb het hele topic doorgelezen, niet omdat ik het zelf heb maar ik vind het erg interessant. Ik ben erg benieuwd hoe snel je zoiets kunt krijgen. Ik gebruik zelf niet veel drugs, een paddotrip gaat er wel in en ik smoke heel soms (1x per maand max). Ik ga als het goed is binnenkort weer paddo's doen. Is er een kans dat ik dit ook krijg of krijg je dit alleen bij te veel drugsgebruik?

In ieder geval ben ik blij dat ik het heb gelezen, als ik de symptomen dan zou merken kan ik meteen stoppen met drugs.

Verder las ik aan het begin van dit topic dat mensen een pilletje gebruikten en dat dit scheen te helpen, maar aan het eind van dit topic lees ik dat als je het eenmaal hebt je er niets meer aan kunt doen :confused:

jcutter

Badass junkie
appelflap zei:
hoi mede HPPD'ers,

hier heb ik dus ook heel veel last van

PsykoR

Newbie
Vorige week woensdag voor het eerst LSD gebruikt, maar heb toen maar een kwart zegel gebruikt en heb er dus ook niet veel van gemerkt.

Alleen sinds gister avond begon ik opeens eens veel visuals of fractals te zien en dit is ook niet meer weggegaan.. ik merkte dat ik steeds minder zag en opvallend veel ''sneeuw'' zag en later zag ik zelfs alleen nog maar sneeuw en was het niet mogelijk om nog dingen te herkennen in mijn kamer.
Ook heb ik last van verschillende lichte en donkere vlekken die ik zie of die voorbij flitsen en een hele hoop hele kleine maar hele felle lichtpuntjes.
Ook zie ik bij alles waar ik naar kijk een soort vormen waarbij het lijkt alsof er warme lucht op stijgt (wat je wel eens op straat ziet).
Ook lijkt het wel of ik steeds insecten zie vliegen en heb ik op verschillende plaatsen in mijn lichaam dan het gevoel alsof er beestjes onder m'n huid zitten.
En ik heb bij mijn msn een afbeelding van een feest met lasers enzo en ZELFS die lasers zie ik bewegen. Eigenlijk lijkt alles waar ik naar kijk tot leven te komen of te gaan bewegen.
Ook heb ik veel moeite met mijn evenwicht te houden en lijkt het steeds of de grond aan het golven is.
En zie nog veel meer dingen maar daarvan zou ik niet weten hoe ik het zou moeten omschrijven.

Nou dacht ik in het begin: Het zal allemaal wel, maar aangezien dit nu al MEER dan 12 uur duurt (EN GEEN LSD MEER HEB INGENOMEN!!!) leek mij dit toch wel erg lang? Heb ook het gevoel dat het steeds erger wordt.

whyme

Belezen gebruiker
Hmm, misschien is het slechts een wat erg lange flashback? Wat ik zou proberen is een weekje of 2 geen drugs (alcohol, wiet, wat je voor de rest ook gebruikt) te nemen. Bepaalde dingen klinken namelijk wel als HPPD, maar een hoop ook weer niet. Dus, gewoon ff een tijdje chillen en proberen normaal te leven, (gezond eten e.d. kan geen kwaad) mocht je over 2 weken nog steeds hetzelfde hebben dan zou ik toch eens een doctor opzoeken. Sowieso als het gevaarlijk wordt (omdat je door de ruis bv een gevaar in het verkeer wordt) zou ik een doctor opzoeken.

btw, dat het steeds erger wordt is alleen maar omdat je steeds meer dingen gaan opvallen. Iedereen heeft altijd een beetje oogruis etc. maar als je er echt op begint te letten, dan beginnen ook andere dingen steeds meer op te vallen :wink:

PsykoR

Newbie
Ja ik ga vanaf nu inderdaad eerst even een lange pauze inlassen, gebruik in het weekend normaal speed en rook ik wiet, en moet zeggen dat ik dit weekend ook echt een beetje te ver ben gegaan en ook al 3 nachten niet geslapen heb... wellicht dat dit ook invloed op de hele zaak heeft?

EDIT: En ja ik weet dat iedereen er wel eens last van heb van oogruis..
Maar ik ben niet iemand die daar de hele tijd aan denkt :wink: het werdt gewoon zo erg dat het niet te negeren was alles werd zo wazig dat ik niks meer zag en ja dan gaat het volgens mij niet om de oogruis die iedereen wel eens heeft.
Maar denk dat de speed en wiet en het slaapgebrek ook wel invloed zullen hebben dat ik nu zo loop te hallucineren want het is nog steeds onveranderd. Het maakt niet uit waar ik naar toe kijk of ik nu naar boven kijk of gewoon naar de pc, heel m'n gezichtsveld zit vol met verschillende visuals zoals sneeuw, flitsen, witte en zwarte vlekken die voorbij komen schieten ( en dan niet in me ooghoeken ofzo maar gewoon voorlangs ) en ook zie ik overal vage patronen in.

Maar ik ga het gewoon dus maar eens een tijd rustig aan doen en even afwachten of het verdwijnt :)

Intoxication

Bewuste gebruiker
PsykoR zei:
en ook al 3 nachten niet geslapen heb... wellicht dat dit ook invloed op de hele
niet slapen veroorzaakt net hallucinaties (heb ik soms al na 1 nacht doorhalen) zeker mogelijk na 3 nachten, kan niet gezond zijn

PsykoR

Newbie
Er was er trouwens maar 1 van gepland, de andere 2 dagen kon ik simpelweg door die vervelende visuals enzo niet slapen.

whyme

Belezen gebruiker
Gebruik in het weekend normaal speed en rook ik wiet, en moet zeggen dat ik dit weekend ook echt een beetje te ver ben gegaan en ook al 3 nachten niet geslapen heb... wellicht dat dit ook invloed op de hele zaak heeft?
Dude, geen wonder dat je hallucineert. Je lichaam en geest zijn nog niet eens hersteld van de LSD, en dan pomp je ze alweer vol met iets anders.. En slaapgebrek helpt natuurlijk ook niet^^

Achja, als je gewoon veel bijslaapt en niks gebruikt dan wordt het wel beter :wink:

PsykoR

Newbie
Ja oke dat is zo, maar het ging mij er alleen om dat ik in principe van de kwart zegel LSD die ik toen heb genomen vrijwel niks heb gemerkt en dat de dingen die ik nu heb nog veel erger zijn dan dat ik van die kwart zegel merkte. Vandaar dat ik het wel even raar vond.

Bovenaan