Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Intoxication zei:
wat ik soms heb, als ik wakker word en direct recht sta en van de trap wil lopen als k me bvb overslapen heb, dat het ineens heel mn zicht vol zwarte en blauwe vlekken komt te staan waardoor ik bijna niks kan zien?
iemand???
Iedereen?

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik heb wel dat als ik in fel licht kijk en ik een beetje wazig rond kijk met mijn ogen dat het lijkt alsof ik beestjes zie, een beetje dat vormpje op pagina 1 die foto van een autoweg in een bos.
Maar dit komt toch niet van wiet/alcohol?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
DrippTone zei:
Maar waar ik de laatste tijd last van heb, is net 3 weken ofzo. Dat willekeurige objecten in mijn omgeving opeens gaan bewegen, gaan trillen, heen en weer. Het zijn wel dingen waar die op dat moment extra opvallen binnen mijn gezichtsveld. Elke keer heel even maar.

Ik heb gelukkig nergens last meer van, zal wel slaap tekort zijn geweest of iets dergelijks. :P

whyme

Belezen gebruiker
Ik heb het ook, maar net als Angramar heb ik er geen last van :)

Ik slaap nooit in het donker, ik zie altijd allemaal lichtvlekken en vormen voor me 'hangen', terwijl mijn kamer compleet donker is. Ook als ik mijn ogen dicht heb zie ik dat schouwspel.. De drugs die ik tot nu toe heb genomen hebben het eigenlijk alleen maar versterkt, nu krijg ik het ook meer als ik gewoon wakker ben. Gisteravond begon bijvoorbeeld ineens de muur te golven toen ik er een tijdje naar staarde :grin:

shokora

Wijs gebruiker
whyme zei:
Ik heb het ook, maar net als Angramar heb ik er geen last van :)

Ik slaap nooit in het donker, ik zie altijd allemaal lichtvlekken en vormen voor me 'hangen', terwijl mijn kamer compleet donker is. Ook als ik mijn ogen dicht heb zie ik dat schouwspel.. De drugs die ik tot nu toe heb genomen hebben het eigenlijk alleen maar versterkt, nu krijg ik het ook meer als ik gewoon wakker ben. Gisteravond begon bijvoorbeeld ineens de muur te golven toen ik er een tijdje naar staarde :grin:

Dat met lichtvlekken, vormen en oogruis heb ik ook wanneer ik ga slapen, vooral als ik stoned ben en ik lig in bed. Vind dat ook niet heel erg, aangezien ik mijn hele leven al 'oogruis' heb en het gewoon een natuurlijke reactie van je hersenen is die patronen probeert te herkennen die er niet zijn.

Ex-tripper

Experimenterende gebruiker
Dat met lichtvlekken, vormen en oogruis heb ik ook wanneer ik ga slapen, vooral als ik stoned ben en ik lig in bed. Vind dat ook niet heel erg, aangezien ik mijn hele leven al 'oogruis' heb en het gewoon een natuurlijke reactie van je hersenen is die patronen probeert te herkennen die er niet zijn.

Wat je hierboven zegt ben ik het helemaal niet mee eens Shokora. Als het donker begint te worden dan beginnen je lichaam en je hersenen zich namelijk klaar te maken om te gaan slapen. De activiteit neemt juist af door de werking van melatonine als je gaat liggen met je ogen dicht en als je wilt gaat slapen blijven je hersenen niet naar patronen zoeken die er niet zijn. Slaap is voor het lichaam belangrijker dan het vinden van patronen met je ogen dicht...

Dat je van die lichtvlekken hebt, doet mij denken aan mijn hppdperiode en dit werd erger en erger tot ik er niet meer van kon slapen. Nu ik van m'n hppd af ben heb ik daar gelukkig helemaal geen last meer van. Ik vind zelf dat jullie echt aan de rand van een flinke hppd periode staan. Ook Whyme met zijn golvende muren. Ik raad jullie aan op te passen zodat het niet doorslaat of onprettig wordt.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Wow ik heb dit tien jaar geleden gehad. Wist niet dat er een naam voor was. Er vallen veel dingen op zijn plaats nu ik dit lees. Ik dacht dat ik psychotisch was, maar het ligt iets genuanceerder dus. Gelukkig is het nu over, maar dat heeft wel een aantal jaartjes geduurt.

Vooral xtc heeft het bij mij veroorzaakt. Veel en vaak xtc gebruiken. 1 keer zelfs 10 pillen op 1 dag, waarop een bad trip volgde. Ook Speed, Coke en Paddo's heb ik gebruikt.

Klachten die ik had:

Dingen in mijn ooghoeken zien bewegen
Gezichten zien vervormen

Angst- en paniekaanvallen
depersonalisatie
Denken achtervolgt te worden

Ik gebruik nu al heel lang geen xtc, coke of hallucinogenen meer, op vorig jaar een kwart pilletje na.
Ben soms nog wel nieuwschierig en verlang soms weleens terug naar het fijne gevoel ervan, maar merk dat ik veel gevoeliger geworden ben voor drugs, vooral voor mdma. Angst en hallucinaties komen dan vaak snel opzetten. Ook van blowen word ik erg angstig.

Zijn er meer mensen die ervaren dat klachten sneller terugkomen als ze nu weer drugs gebruiken?

Spor

Wijs gebruiker
ik heb na een heftige week ook een soort van hppd gehad denk ik... Het is nu echter weer voorbij :)

ik had op vrijdag 40mg 2ce + lachgas, toen op dinsdag truffels + 60mg 2c-D en 2× DMT + Lachgas, en op woendag smiddags 140ug LSD, 3× DMT + Lachgas, nog wat los lachgas, en s'avonds nog eens 70ug LSD erbij en 25mg 2c-I.

Ongeveer een week lang nog tracers, afterimages, patroonherkenning en patroonoverlay gehad.

Maar toen was alles ook weer normaal

Drientje

DF-koning
Spor zei:
ik heb na een heftige week ook een soort van hppd gehad denk ik... Het is nu echter weer voorbij :)

ik had op vrijdag 40mg 2ce + lachgas, toen op dinsdag truffels + 60mg 2c-D en 2× DMT + Lachgas, en op woendag smiddags 140ug LSD, 3× DMT + Lachgas, nog wat los lachgas, en s'avonds nog eens 70ug LSD erbij en 25mg 2c-I.

Ongeveer een week lang nog tracers, afterimages, patroonherkenning en patroonoverlay gehad.

Maar toen was alles ook weer normaal
So :openmouth:

Dat is een fijn weekendje geweest meneer. :hearteyes:

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
Elfquest zei:
Ik gebruik nu al heel lang geen xtc, coke of hallucinogenen meer, op vorig jaar een kwart pilletje na.
Ben soms nog wel nieuwschierig en verlang soms weleens terug naar het fijne gevoel ervan, maar merk dat ik veel gevoeliger geworden ben voor drugs, vooral voor mdma. Angst en hallucinaties komen dan vaak snel opzetten. Ook van blowen word ik erg angstig.

Zijn er meer mensen die ervaren dat klachten sneller terugkomen als ze nu weer drugs gebruiken?

same here, met het ouder worden kwamen drugs bij mij steeds minder fijn aan, en dat ligt vooral aan de mindsetting.
In het verleden een paar keer fout gegaan, daar terug aan denken als je dan toch nog eens drugs neemt, je wordt wat zenuwachtig, en de lol is eraf. (+ soms heb ik last van hyperventilaite, zodat ik soms zelf al scheef aan het gaan ben voor de durg zelf werkt, LOL)
Al bij al, hoe nuchterder ik tegenwoordig ben, hoe liever eigenlijk. HPPD hield bij mij nog maanden aan na het stoppen, ben toch wel blij dat ik ervan af ben. Let wel, ik zal nooit ofte nooit spijt hebben van alle drugservaringen, ik vind dat iedereen op deze wereld ooit een ervaring moet hebben zoals bijvoorbeeld het nemen van je eerste pil, maar nu hoeft het voor mij niet meer: hoe fantastisch ik mij ooit gevoeld mag hebben onder invloed, dat komt niet eens in de buurt van hoe geweldig ik mij kan voelen na een dag keihard werken en sporten in de vrije natuur en dan 'savonds gevolgd door een goeie portie sex. En zij die dit niet kunnen geloven: je bent of nog te jong, of je bent nog ites te hard onder onvloed :grin: :grin:

azgaza

Badass junkie
Ik heb wel eens korte flashbacks de eerste week na een trip maar dat is niet meer dan 1x in de twee dagen een wiebelend lijntje op mijn beeldscherm of zo en na een week komt het niet meer voor, dus ik denk dat dat gewoon flashbacks zijn. Weet niet of ik gewoon geluk heb of dat de maximaal één keer per maand regel voor mij gewoon heel goed werkt.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
het is me nog steeds niet duidelijk of het nou echte beschadigingen zijn of dat je gewoon (tijdelijk) hyper-sensitief bent. Ik heb het gevoel dat ik door bewustzijnsverruimende drugs ook bewust word van meer dingen, onder andere de werking van mijn ogen. Verder heb ik ook geen klachten en ik zie ik het voornamelijk onder invloed.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Woohoo mijn brein is na al die jaren drugsgebruik nog intact, echt nog nooit van gehoord of gezien :grin:

Goed succes voor alle mensen die kampen met deze mankementen zal aardig irritant zijn :rolleyes:

psych-out

Bewuste gebruiker
Intoxication zei:
wat ik soms heb, als ik wakker word en direct recht sta en van de trap wil lopen als k me bvb overslapen heb, dat het ineens heel mn zicht vol zwarte en blauwe vlekken komt te staan waardoor ik bijna niks kan zien?
iemand???

dat is geen HPPD, dat komt omdat je te snel opstaat.
Dit verschijnsel heet orthostatische hypotensie, en bijna iedereen heeft er in meer of mindere mate last van. Simpel gezegd moet je lichaam zich aanpassen als je opstaat uit liggende of zittende houding, en gaat dit niet altijd even snel. Het resultaat is dat je bloeddruk tijdelijk daalt, waardoor je duizelig kunt worden, het je even zwart voor ogen kan zijn, en in extreme gevallen kun je zelfs flauwvallen. Het is een vervelend maar volkomen onschuldig verschijnsel. De enige remedie is: niet al te snel opstaan. Bijvoorbeeld eerst even op de rand van je bed gaan zitten voordat je gaat staan, en uit zithouding niet te snel omhoog komen.

ilyas

Bewuste gebruiker
Nu begin ik me zorgen te maken...
De sneeuw heb ik al jaren, maar sinds ik drugs gebruik is het niet erger geworden.
ik las hier ook iets over het bewegend beeld. Ik heb dit elke keer in de trein wanneer we stilstaan aan een station, dan maakt de grond vaak golvende bewegingen.
In de klas gebeurde het wel eens dat de letters in m'n boeken lichtjes bewegen.

Maar ik gebruik weinig drugs vaak buiten wiet, ik houd het ook enkel bij trip middelen als ik dan toch iets anders neem. Moet ik me zorgen maken? of kan ik mn tripje van volgende week nog opsabbelen zonder echt problemen te ondervinden de weken erna?

Flip Trip

Bewuste gebruiker
ilyas zei:
Nu begin ik me zorgen te maken...
De sneeuw heb ik al jaren, maar sinds ik drugs gebruik is het niet erger geworden.
ik las hier ook iets over het bewegend beeld. Ik heb dit elke keer in de trein wanneer we stilstaan aan een station, dan maakt de grond vaak golvende bewegingen.
In de klas gebeurde het wel eens dat de letters in m'n boeken lichtjes bewegen.

Maar ik gebruik weinig drugs vaak buiten wiet, ik houd het ook enkel bij trip middelen als ik dan toch iets anders neem. Moet ik me zorgen maken? of kan ik mn tripje van volgende week nog opsabbelen zonder echt problemen te ondervinden de weken erna?

Als je die dingen helemaal nuchter hebt, dus ook geen joint van te voren gerookt, en je ook niet vaak tript dan denk ik wel dat je een verhoogd risico hebt hiertoe, maarja wie zal het zeggen.

Ik zelf heb ook weleens sommmige van die dingen, oogruis heb ik al heel lang, maar dan ben ik ook meestal stoned en ik heb ook dit jaar veel te vaak getript. Namelijk bijna elk weekend.

Oom Klaas

Badass junkie
Ik ben echt nu te stoned om het hele topic door te lezen, damn d'r staan lappen tussen.
Van 't weekend had ik zuivere geteste mdma kristallen en ik had op een aardige lege maag (4/5 uur van te voren lichte maaltijd) en na 1 tot 1,5 jaar geen mdma gedaan te hebben van 11 tot half 9 zo'n 480 mg weg gewerkt verdeeld over 3 gelijke porties.
Teveel was het wel, althans om het in het "redelijke" te houden wat betreft de gezondheid.
Normaal gesproken heb ik boven de 150/220 (weet 't niet meer precies) wel heftig aanwezige visuals, beesten mensen noem maar op. Deze keer vrijwel geen visuals, kleuren wel mooier en licht was tof om te zien, alles zag er heel prettig en lief uit een soort zachte tint.
Dat was het eigenlijk ook wel, behalve iets heel vaags.
Na de tweede capsule die ik om 1 uur (2 uur en een half uur na de eerste inname) innam kreeg ik toen hij eenmaal werkte bizarre ruis voor m'n ogen en totaal geen ruimtelijk inzicht.
Grijs/wit/groen tint in de vorm van de ruis die je ook op je tv hebt, voor zover ik de hppd goed begrijp is dit hppd toch? Op dat moment maakte ik me er totaal niet druk om maar vond het alleen een beetje vervelend dat ik op 2 cm van m'n hoopje wiet nog steeds niet kon zien of er tabak doorheen zat in een aardig verlichte ruimte :tearsofjoy: 'k Was voor een uur of 2 nagenoeg blind door de ruis.

Verder heb ik bijna geen last van hppd symptomen, af en toe wat sterretjes als ik vanuit rust in een alcohol/wiet roes zit en opsta.

Komt dit iemand bekend voor bij zeer matig mdma gebruik,
maar wel met een voor mij aardig grote dosis.

Angramar Temenos

Badass junkie
Heb het al een tijd, als ik nu bijv. wegkijk van m'n monitor zit er een blokvormige lichtvlek op de muur ten grote van de monitor, maar die blijft zo'n half uur hangen i.p.v een paar seconden zoals bij "normale" mensen.

Oom Klaas

Badass junkie
Die ruis heb ik niet wanneer ik nuchter ben, nog nooit gehad zelfs.
Maar 't was echt zieke ruis, contouren waren te zien op 1 tot 2 meter afstand.
Meer zag ik gewoon niet.

@Angramar:
Die lichtvlek herken ik wel, maar dan inderdaad maar 20 seconden ofzo.

Drientje

DF-koning
Ja. Ik herken het wel. Als je maar genoeg neemt wordt de hele wereld onzichtbaar. Meestal had ik dan ook geen zin meer om te kijken en deed ik dus ogen dicht.

Miss J

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Maar niemand herkent de bijna volledige blindheid met mdma?

Geen volledige blindheid maar wel een heel erge 'grijze' ruis waarvan ik later dacht dat het een zwerm muggen waren. Op het moment is het wel grappig maar als je je de volgende dag beseft dat die ruis er nog steeds is (wel in mindere mate) is het echt niet leuk meer.
Wees blij dat je het niet meer hebt nu je nuchter bent!

Ik heb ff een account aangemaakt, omdat ik dit topic (naast drugs) erg interessant vind. Ik ben sinds een paar maanden volledig gestopt met drugs (voornml blowen en roken - hoewel het laatste niet onder de traditionele noemer drugs valt). Dit ging echter niet zoals ik het zelf in gedachte had.

Ik ben op een gegeven moment gestopt nadat ik eerst op het werk een migraineaanval kreeg (had ik nog niet eerder gehad en sindsdien ook niet meer gehad). Ik dacht dat het wel goed ging en heb in het weekend aardig wat gedronken en 's avonds nog een blowtje gerookt. Ik kwam aardig lekker in de zone, maar het was toch een beetje vaag. Ergens voelde het niet als alle andere keren aan (ik blowde dagelijks 1 jointje om ff lekker een uurtje vaag te zijn en dan te gaan pitten).
De dag er op naar de kroeg gegaan, wat biertjes gezopen maar voelde me al vrij vaag en een beetje buiten mezelf. Zondags wakker geworden en ik merkte dat ik het helemaal kwijt was, mijn zelfgevoel. Ik wist opzich nog wel wie ik was, maar tegelijkertijd ook niet. Toen ik dat ervaarde, ben ik per direct gestopt met alcohol, wiet en roken. Inmiddels drink ik wel weer alcohol, met bier gaat het opzich wel. Sterke drank brengt weer enigzins de klachten terug.

Ik heb daarna een paar dagen niet geslapen (wat natuurlijk ook komt van het stoppen) en ben bij de huisarts geweest en heb voor een week slaapmiddel meegekregen. Na een paar weken dacht ik dat het wel weer ging en ben ik op vakantie gegaan met mijn ouders. Ik kon het allemaal net volhouden, maar het was heel bizar. Ik voelde mezelf heel vreemd en als ik mijn ogen dichtdeed, was het alsof ik droomde. Als ik mijn ogen weer opendeed, leek alles te trillen en op te lichten. Het was heel zwaar om gewoon in de realiteit te zijn. Inmiddels gaat het al weer stukken beter en heb ik mede dankzij dit topic en de informatie besloten om me er niet al te druk om te maken - omdat het alles alleen maar verergert.

Nou denk ik dat het bij mijzelf geen hppd is, ik heb wel de floaters en wat meer flikkering en nabeeld. Ik heb het vermoeden dat het bij mij te maken heeft met de ideeën die ik heb mbt de realiteit. Ik heb vaak (onder invloed maar ook nuchter) het idee dat dit leven een droom kan zijn - sterk beinvloed door de film Waking Life. Na de hele ervaring is deze gedachte niet meer zo leuk als vroeger, omdat ik deze heel intens ervaar. Ik las dat meerdere mensen dit hebben ervaren. Ik was toendertijd bezig met een boekje over dromen en de theorie van Jung (dromen bevatten symbolen die jou wat willen vertellen) en vond zelf (als ik blowde) dat de drugsrealiteit er ook wel voor door kon gaan als droomwereld. Ik wilde eerder het dromen naar de realiteit halen: "The trick is to combine your waking rational abilities with the infinite possibilities of your dreams. Because if you can do that, you can do anything." - uit Waking Life
Ongeveer de laatste gedachte die ik had voordat ik de migraineaanval kreeg was: ja, dit is dus echt een droom

Ergens heb ik het idee dat dit me gelukt was op precies de verkeerde manier.. En nu blijf ik voorlopig wel weg van de drugs. Het droomelement van het leven zal mij altijd blijven intrigeren en ik denk dat dit het interessante is aan de ervaringen van mensen met HPPD. Interessant is niet per sé leuk, getuige de vele getuigenschriften in dit topic. Wel ben ik er met de drugs achter gekomen dat niet alles is zoals het lijkt.

Of ik het nou wel of niet heb, ik heb mijn les wel geleerd en ga op een rustige nuchtere manier proberen mijn grenzen te verleggen. Want daar is het mij denk ik altijd om te doen geweest.

W.F.L.

Badass junkie
Goed plan. :)

Verder weet ik niet wat ik hier aan kan toevoegen..

Het eerste waar ik last van had waren kleine hallucinaties ('s ochtends) maar dat is volgens mij een normaal fenomeen. Ik had een keer een heftige trip op paddo's gehad een half jaar voordat ik LSD nam en dat was prima verlopen en zonder na-effecten. Daarna 1x LSD genomen, en 2 weken later opnieuw, om 11 u 's avonds - moest de ochtend daarop een vliegtuig halen - wat wellicht niet zo verstandig was. De "afterglow" heb ik er altijd van gehad, eigenlijk zoals HPPD maar die ging weg na een nachtje slapen. Dat en de headfuck. Maar de 2de keer ging dus enkel de headfuck weg en zit ik nog steeds met die visuele dingetjes. Dit verergert met slaapgebrek en het zorgt er volgens mij ook dat ik ga hallucineren als speed stopt met werken. Waar ik het meest last van heb zijn de negatiefjes; die zie je echt overal. Normaal gezien merk je die negatiefjes op als je naar een licht kijkt ofzo, je weet wel, dan kijk je weg en zie je een paarse lichtvlek op je netvlies. Wel, zoiets, maar dan met alles - banken, stoelen, draden, computerscherm, enz. Ook wordt het nog feller bij licht, waardoor je meerdere negatiefjes ziet (negatieven van het negatief, als het ware). Waar ik ook last van heb zijn "floaters", van die kleine doorzichtige bolletjes en streepjes (http://en.wikipedia.org/wiki/Floater).

Nu moet ik zeggen dat ik sindsdien geen LSD meer heb aangeraakt maar wel MDMA. Daar heb ik eigenlijk niet echt zoveel van overgehouden behalve visuele ruis, als ik naar een witte muur kijk ofzo. En als ik naar de lucht kijk, zie ik ook ruis en kleine bewegende lichtvlekjes. Ja, dat was niet bepaald intelligent, maar aan de andere kant moet ik toegeven dat het mij eigenlijk niet zoveel uitmaakt, want met de HPPD van LSD heb ik echt nog een tijd rondgelopen voor ik het geaccepteerd had. En dan vooral vanwege het feit dat had ik het geweten ik waarschijnlijk toch niet anders gehandeld zou hebben.

Uiteindelijk moet ik toegeven dat het allemaal wel meevalt. Ik weet niet of HPPD ooit verdwijnt - blijkbaar bestaat er daar geen duidelijkheid over, maar ik denk van niet - maar het is zo dat je er gewoon aan went. Wat niet wil zeggen dat het daarom minder onaangenaam is, maar het went echt wel. Blijf allesinds van de hallucinerende drugs af (LSD, paddo's, MDMA en mescaline) als je er last van hebt, want dan wordt het alleen maar erger! Ik snap er ook niets van dat het plots opkomt, want ik had al getript op LSD en paddo's en hoewel het een prima trip was is er dus iets misgegaan. Let er mee op.

njirem

Belezen gebruiker
Bij meerdere horizontale/verticale lijnen naast elkaar (bijv. een schutting) zie ik er altijd verticale lijnen doorheen schieten. En de muren (voornamelijk witte) willen weleens gaan golven als ik er wat te lang naar kijk. Dit ervaar ik nadat ik vroeger een tijd in de lampen van een zonnenbank heb gestaard, en de tijd flink gebruik van drugs heeft het nog iets versterkt. Och kan dr wel mee leven, vind t best grappig :grin:

appelflap

ik had ff een vraagje...

Ik heb inmiddels ook al bijna een jaar HPPD. en zoals we allemaal weten dat als je naar iets wat licht geeft kijkt en dan weer wegkijkt of je ogen dichtdoet dat er dan een hele vlek overhoudt op je ogen in de vorm van dat lichtbron. Dit is eigelijk het enige wat me echt stoort aan het hele HPPD verhaal.

maarja mijn vraag was dus... betekend dit dat onze ogen ook veel gevoeliger zijn voor licht? zover ik weet speelt HPPD zich alleen maar in de hersenen en niet in de ogen.

maarja als iemand het weet? post maar :grin:

MetaalKonijn

Badass junkie
appelflap zei:
ik had ff een vraagje...

Ik heb inmiddels ook al bijna een jaar HPPD. en zoals we allemaal weten dat als je naar iets wat licht geeft kijkt en dan weer wegkijkt of je ogen dichtdoet dat er dan een hele vlek overhoudt op je ogen in de vorm van dat lichtbron. Dit is eigelijk het enige wat me echt stoort aan het hele HPPD verhaal.

maarja mijn vraag was dus... betekend dit dat onze ogen ook veel gevoeliger zijn voor licht? zover ik weet speelt HPPD zich alleen maar in de hersenen en niet in de ogen.

maarja als iemand het weet? post maar :grin:

Ik geloof dat dit redelijk natuurlijk is? :P
Ik bedoel; het is logisch dat je niet in de zon/in een felle lamp moet kijken, want dat is slecht voor je ogen.

leppeh

Bewuste gebruiker
Omdat je hersenen signalen sterker interpreteren is de kans zelfs groter dat je ogen minder gevoelig zijn door neerregulatie. Of dit ook echt zo is weet ik niet, het is maar een hersenspinsel :) HPPD heeft in ieder geval alleen invloed op je perceptie en niet op je fysieke zintuigen.

appelflap

oke dank je leppeh.

en ik bedoelde niet echt als ik in een velle lamp kijk, dat ook natuurlijk. maar ik heb dat echt bij elk klein iets; ik heb bijvoorbeeld altijd een stoel naast mn pc en die heeft van die stalen-armleuningen, en als er dan licht in mn kamer is en die schijnt op dat stalen gedeelte en ik kijk ernaar dan blijft dat dus als een velle vlek op mn oog :P en erg vel licht is het nou niet echt en voordat ik hppd had had ik echt nooooit last van die stoel :P maarja :grin:

Andrew

Badass junkie
Af en toe wat ''floaters'' soms een beetje oogruis dat dan wel weer wegtrekt en als ik ergens lang naar staar dan zie ik het allemaal wel een beetje zweven en draaien enzo.

whyme

Belezen gebruiker
appelflap zei:
oke dank je leppeh.

en ik bedoelde niet echt als ik in een velle lamp kijk, dat ook natuurlijk. maar ik heb dat echt bij elk klein iets; ik heb bijvoorbeeld altijd een stoel naast mn pc en die heeft van die stalen-armleuningen, en als er dan licht in mn kamer is en die schijnt op dat stalen gedeelte en ik kijk ernaar dan blijft dat dus als een velle vlek op mn oog :P en erg vel licht is het nou niet echt en voordat ik hppd had had ik echt nooooit last van die stoel :P maarja :grin:
Dat herken ik nu ook. Volgens mij is het de laatste tijd erger geworden bij mij.. Ik hoef alleen maar naar iets te kijken wat licht weerkaatst en ik heb al een afterglow..

hallotje

Bewuste gebruiker
whyme zei:
appelflap zei:
oke dank je leppeh.

Dat herken ik nu ook. Volgens mij is het de laatste tijd erger geworden bij mij.. Ik hoef alleen maar naar iets te kijken wat licht weerkaatst en ik heb al een afterglow..

Komt dit niet door het erop letten? Wanneer ik bijvoorbeeld 1 floater zie, zie ik er gelijk meerdere omdat, erop let. Als ik er vaak op let doe ik het ook wel ons onbewust en zie ik dus vaker floaters terwijl ik dat signaal normaal negeer.

Bij mij werkt het negeren en niet meer bezig zijn het beste tegen hppd achtige klachten. Nu een aardig tijdje geen last meer van en ga er ook zeker niet teveel meer bezig zijn. Dat verkomt bij mij gewoon het gevoel van shit ik heb hppd...

Elfquest

Bewuste gebruiker
Lijkt me geen pretje om HPPD te hebben. Ik overweeg om eens LSD te proberen, maar nadat ik op het amerikaanse HPPD forum las, dat er mensen zijn die na 1 keer acid gebruikt te hebben behoorlijke HPPD kregen, weet ik het nog zo net niet of ik het aandurf.

whyme

Belezen gebruiker
hallotje zei:
whyme zei:
appelflap zei:
oke dank je leppeh.

Komt dit niet door het erop letten? Wanneer ik bijvoorbeeld 1 floater zie, zie ik er gelijk meerdere omdat, erop let. Als ik er vaak op let doe ik het ook wel ons onbewust en zie ik dus vaker floaters terwijl ik dat signaal normaal negeer.

Bij mij werkt het negeren en niet meer bezig zijn het beste tegen hppd achtige klachten. Nu een aardig tijdje geen last meer van en ga er ook zeker niet teveel meer bezig zijn. Dat verkomt bij mij gewoon het gevoel van shit ik heb hppd...
Dat zou in principe wel kunnen, alleen ik heb nu ook heel veel last van oogruis in het donker, ik zie eigenlijk totaal geen duisternis meer :( Vroeger had ik dit een klein beetje, en dan was het ook nog wel grappig om een beetje met die vormpjes te spelen als ik in bed lag. Alleen nu is het zoveel dat ik er niks meer mee kan en ik me echt heel hard ergens anders op moet concentreren om het niet meer te merken.

Komt ook nog bij dat ik nu ziek ben, als ik in het licht zit krijg ik koppijn en als ik in het donker zit word ik gek van allemaal die ruis :confused:

Bovenaan