Het grote benzo topic !

MIssJay

Newbie
Klopt, het is Rivotril (clonazepam), maar dat is echt niet wat die vent in PB gebruikt, dat is toch echt wel zwaarder spul denk ik. Maar ja, "Ritrovil" is misschien sterker dan clonazepam :grin:

Spor

Wijs gebruiker
Ten eerste is clonazepam 2mg een van de sterkere benzo's die je kan krijgen... Daarvan voel je je inderdaad alsof je onder water zit zoals mahome het beschrijft :grin: is denk ik te vergelijken met lorazepam 2mg, dan voel je je ook redelijk zo.

Maar the point was dus dat wat hij slikt niet bestaat... Hij noemt een niet bestaande merknaam, maar we weten toch dat het benzo's zijn want dat zegt sarah :sunglasses:

nieuwe zijn inderdaad vet, dalijk afl 7 kijken

MIssJay

Newbie
Ik gebruik anders al jaren rivotril om medische redenen, en van dat gevoel heb ik dus echt nog nooit last gehad, ik word er zelfs niet eens suf van. Maar ja, iedereen reageert er anders op denk ik :)

Spor

Wijs gebruiker
het zal hem dan wel in de "al jaren" zitten :wink: normaal is het namelijk een best sterk goedje...

A_J_

Newbie
Zo, even een berichtje vanuit Zuid Afrika. Alles gaat lekker hier, druk met mijn onderzoek bezig. Ik ben hier in totaal 5 maanden. Bevalt goed, de lente is net begonnen, het zonnetje schijnt bijna iedere dag. Heerlijk om even de NL stress-samenleving te ontvluchten.

Alles gaat hier ook veel gemakkelijker (afgezien van de bureaucratische overheidsinstanties, da's 10x erger dan in NL). Ik dacht: laat ik eens kijken hoe moeilijk het hier is om van extra Diazepammetjes te halen. Toen ik uit NL weg ging had ik een medisch paspoort gehaald bij de apotheek. Mijn eigen dokter wilde me nooit Diazepam voorschrijven, maar mijn ma had nog wat liggen en die wilde ik wel meenemen. Dus had ik tegen de apotheker gezegd dat ik nog wat oude had liggen die een vorige arts me had voorgeschreven, en of ze die op het medisch paspoort wilde zetten. Dat was geen probleem. Op het medisch paspoort stonden dus Diazepam, Oxazepam, Alprazolam en Zolpidem. Aangekomen bij de arts hier vertelde ik dat ik wel eens last had van angstaanvallen en trok het papiertje uit mijn zak. "Hmm ok dus welke medicijnen wil je hebben?" "die graag" (wijzend op de Diazepam). "Ok, prima, hoeveel heb je nodig?" "moah, er zitten normaal 30 in een pakje, dus..." "Ok, prima." Hij pakte een enorme pot Diazepam, telde er 30 uit en stopte ze in een potje. "Als je nog wat meer van die pillen nodig hebt, dan moet je gewoon maar even langskomen hè". "Ok, dat is fijn. Dankie"." :) "Hoeveel ben ik u verschuldigd?". "Hmm, dat is 5 Rand" (40 Eurocent). "Ok, alstublieft, en tot ziens."

Fantastisch. Geen bijsluiter, geen gezeik, niets. En vanaf nu heb ik dus unlimited beschikking over Diazepam.

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik heb codeine (weet niet of dit een benzo is maargoed) en diazepam genomen en er niks van gemerkt terwijl ik hier verhalen lees dat je het goed zou moeten voelen. Kan het zijn dat ik er simpelweg tegen kan ofzo, kan me er namelijk niks bij voorstellen. Ik kan nu ook aan wat oxezepam komen, misschien heb ik daar meer succes :wink:. Wat is de normale dosering voor oxezepam? Want dan begin ik daarmee.

:wave:

Flameon

Badass junkie
@AJ:
Dan is daar gemakkelijk aan te komen, een heel stuk gemakkelijker als in dit kikkerland.

@Greenpower:
Begin maar eens met 10 mg oxazepam, en kijk eens wat je ervan merkt. Bij pakken kan altijd nog, bv 15 als het niet werkt

greenpower

Bewuste gebruiker
Hehe, ja heb ze hier liggen neem er morgen denk ik 1tje misschien 2 als het niet aanslaat. Nu kan ik me dat niet voorstellen want ik ken iemand die oxezepam nam om rustig te worden want die kon helemaal flippen door omstandigheden. Dus we zullen zien :wink:

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
greenpower zei:
Hehe, ja heb ze hier liggen neem er morgen denk ik 1tje misschien 2 als het niet aanslaat. Nu kan ik me dat niet voorstellen want ik ken iemand die oxezepam nam om rustig te worden want die kon helemaal flippen door omstandigheden. Dus we zullen zien :wink:
Neem er niet te snel een tweede. Wacht op het effect, je kan steeds bijnemen als het op zijn piek zit.
Hoe is de dxm nou gegaan ? of nog niet geprobeerd ?

greenpower

Bewuste gebruiker
Nog niet geprobeerd, heb volgende week vakantie dus heb dan alle tijd, en hoelang moet ik ongeveer wachten totdat ik de oxezepam voel?

greenpower

Bewuste gebruiker
Vandaag dus 10 mg oxazepam genomen, helemaal niks van gemerkt. Iemand een idee waarom ik van dit soort dingen niks voel?

Flameon

Badass junkie
Helemaal niks, ook niet ietswat dufferig / slaperig / afwezig?
Dat hoor je niet vaak, maar het kan wel. Heeft wat te maken met immuum zijn voor om de een of andere redenen.
Ik ken een client die heel veel cisordinol krijgt en 2x 2.5 mg lorazepam en hij rent nog kei wakker gewoon rond. Dus het kan in principe wel, maar je hoort het alleen niet vaak.

Flameon

Badass junkie
20 mg al eens geprobeerd?
zou je gerust eens kunnen proberen, op een veilige plek uiteraard (in je huis ofzo)

greenpower

Bewuste gebruiker
Ja ga ik een keer proberen. Morgen ofzo, zie wel. Hopelijk daar wel succes. Ook al zie ik m'n kansen somber in :P

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Kunnen het misschien namaak pillen zijn ? Of heb je ze echt van een dokter.
Er circuleren namelijk op internet wel wat fake valiums etc ook rond.

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik heb hier ook oxycontin, volgens mij is dat een merknaam. Weet iemand wat dit is, volgens mij een soort morphine achtige stof. Er staat iig op dat het een opiide is. Iemand meer info erover?

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
greenpower zei:
Ik heb hier ook oxycontin, volgens mij is dat een merknaam. Weet iemand wat dit is, volgens mij een soort morphine achtige stof. Er staat iig op dat het een opiide is. Iemand meer info erover?
Oxycodon is een krachtig en in aanleg verslavend opioïde analgeticum, dat bereid wordt uit thebaïne. Het is een semi-synthetische opioïde, omdat het gemaakt wordt van een natuurlijk opiaat. Op basis van gewicht is oxycodon 2 maal potenter dan morfine en is, omdat het oraal, nasaal en rectaal beter geabsorbeerd wordt dan morfine, in verhouding zelfs nog potenter. Oxycodon is een opioïde met een sterk euforische werking en is om die reden dan ook erg gewild bij drugsgebruikers. Vooral in Amerika is het een beruchte drug geworden onder gebruikers, waardoor een enkele pil aardig wat oplevert. Oxycodon is een tweede keuze in de pijnbestrijding na morfine. Als morfine niet voldoet, zal meestal oxycodon worden voorgeschreven.

Conclusie : Het werkt erg pijnstillend, en je kan er euforie van voelen. Het is sterker dan codeine en morfine. Dus het kan je een leuke avond geven, maar het werkt wel verslavend. Welke dosis heb je ? hoeveel mg bevatten de pillen ?

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik heb er hier nog zo'n 15 liggen van 10mg. Misschien wel het proberen waard. Hoeveel is de normale dosis voor recreatief gebruik?

speeseend

Wijs gebruiker
Wiki zei:
Cinnarizine is een antihistaminicum, vooral bedoeld tegen zeeziekte en het overgeven daarbij.

Door zeeziekte zijn de hersenen niet meer in staat voor het lichaam het signaal van het evenwichtsorgaan en het zicht met elkaar in overeenstemming te brengen.

Cinnarizine onderdrukt het signaal van het evenwichtsorgaan, waardoor de braakcentra minder worden geactiveerd.

Kortom... GEEN BENZO!

likmekut

Newbie
Flameon zei:
Helemaal niks, ook niet ietswat dufferig / slaperig / afwezig?
Dat hoor je niet vaak, maar het kan wel. Heeft wat te maken met immuum zijn voor om de een of andere redenen.
Ik ken een client die heel veel cisordinol krijgt en 2x 2.5 mg lorazepam en hij rent nog kei wakker gewoon rond. Dus het kan in principe wel, maar je hoort het alleen niet vaak.

ik slik 400mg Seroquel XR, 40mg Seroxat, 10mg Zolpidem en 5-30mg Diazepam (valium) per dag, en ik stuiter ook nog gewoon rond hoor :P.

Heb net een leuke mix in elkaar gebouwd en begin nu echt keiwazig te worden.

200mg Seroquel XR + 400mg Ibuprofen + 5mg Oxazepam + 1mg Lorazepam + 7,5mg Diazepam en voor het slapen - straks - nog eens 10mg Zolpidem. Feeling great, high & weird :grin:

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik heb 10mg oxycontin genomen een uur geleden en voel nog steeds niks, bijnemen? Denk dat het 'm niet gaat worden met de benzo's :wink:

greenpower

Bewuste gebruiker
M'n vader heeft ook van die oxycontin genomen (had hij al eerder daarom heeft hij ze ook :P), en hij zei dat heel z'n armen slap voelden en dat hij geen pijn meer had enzo. En dat terwijl ik er niks, maar dan ook niks van gemerkt heb. Vind dit toch wel vreemd :openmouth:

speeseend

Wijs gebruiker
Dan toch de vraag maar even stellen: Waarom plaats jij een vraag over Oxycontin en Cinnarizine in een Benzodiazepinen-topic?

greenpower

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Dan toch de vraag maar even stellen: Waarom plaats jij een vraag over Oxycontin en Cinnarizine in een Benzodiazepinen-topic?

Omdat als je kijkt naar de vorige berichten je kan zien dat het eigelijk vanzelf ging, maar je hebt gelijk het hoort hier eigelijk niet.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Heb deze week een mooie zaak kunnen doen.Mijn vriendin haar vader is MS patient en toen ik hem deze week naar de kliniek bracht kwam ik een oud bekende tegen.We zullen hem S. noemen en lijd ook aan MS maar toen ik hem enkele jaren geleden leerde kennen was hij nog relatief goed te been.Nu zit hij jammer genoeg in een rolstoel.Vroeger bezorgde ik S. op regelmatige tijdstippen xtc omdat hij dan zijn spieren makkelijker kon gebruiken,hij had dit eens gezien op een documentaire op de BBC.We geraakten dus snel aan de praat.Op een gegeven moment kwam er te sprake dat hij een lopend doktersbriefje heeft voor flunitrazipam (rohypnol).Hij heeft recht op 3 doosjes per maand (30st.)Hij stelde mij voor om een doos aan mij af te staan en in plaats moet ik hem een paar danspilletjes bezorgen (rare verwoording voor iemand die in een karretje zit maar hij is altijd al positief ingesteld geweest).Dus binnenkort nog eens op speed+rohypnol en dat is voor mij altans een zeer zalige combo,jammer dat er enkel de 1mg variant meer te krijgen is.Vroeger met de 2 en 5mg variant dat was spacen :hearteyes: .
Misschien een beetje luguber om te profiteren van een zieke maar het is voor ons beide duidelijk een win-win situatie.

kwezel

Experimenterende gebruiker
vraagje.. de tolerantie komt vrij snel om de hoek kijken, ik slik nu soms wel een midazolam of 3 tegelijk. ik voel dr ook niet echt iets meer van, ga wel een blok in slaap e wordt wakker met geheugenverlies. maar het echte hypnotische effect, en dronkemansloop heb ik al tijden niet meer gehad.

komt dit bij jullie weten nog terug? ik ben bang dat ik er wat teveel op gefreakt heb, nu werkt het allemaal niet meer zo.

komt dat met een paar maandjes wel weer terug? dan blijf ik er namelijk gewoon een tijdje vanaf.

eerst werd ik van 2 namelijk behoorlijk padje, toen van 3 en nou heb ik zoiets: dit gaat niet de goeie kant op.. :confused:

gevoel komt wel terug toch op den duur?

Mvg,
Dennis

(ik weet het, junkenvraag) :(

Spor

Wijs gebruiker
Denk dat dit ongeveer de 7e keer is dat ik het uit leg in dit topic in totaal, maargoed

benzo's hebben een snelle tolerantie, maar ook een standvaste; mensen kunnen in theorie hun leven lang slapen met 10mg oxazepam per avond. Maar als die persoon op een gegeven moment om wat voor reden dan ook 20mg neemt, dan helpen de 10mg de dag erna opeens een stuk minder. Dan word het zelfde effect met 20mg bereikt. De dronkenmansloop is een BIJWERKING die wij drugs gebruikers dan wel leuk vinden, maar een gemiddeld "ziek" persoon wat ze voorgeschreven krijgt niet op te wachten zit. Bij iedere dag gebruik zul je er dus ook enkel van slapen en misschien inderdaad gebeugenverlies. Daar heb ik zelf nooit last van. Maar gewoon een maandje niets en dan rustig aan eentje nemen, met wat geluk loop je dan weer als een dronken man :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
En dit is nu exact de reden waarom ik nu maximaal tien mg. Oxazepam - of twee mg. Diazepam neem in plaats van vijftig-honderd mg. Oxazepam of dertig mg. Diazepam. Het heeft gewoonweg geen meerwaarde.

En geen van beide met een dagelijkse regelmaat.

kwezel

ik gebruik regelmatig benzo's ivm stoppen met wiet. ik merk nu wel dat de fun er een beetje af is, en dat ik ze misschien wat teveel gebruikt heb.

paar maandjes wachten voordatik nieuwe bestel dus. moet wel leuk blijven :grin:

midazolam aka dormicum wordt je gewwon heerlijk relaxed van, je gaat je bedje in en het ligt zo heerlijk dan! heerlijk rustig (Y)

geef maar liefver af en toe een benzo dan elke dag een joint (hoe verslavend ze ook zijn, daar ben je zelf bij. ik krijg al een jaar lang elke maand midazolam, ik ben altijd blij als ik ze weer thuisheb.

alleen tijdje rustig aan nu, want de effecten beginnen een beetje minder te worden.

junkiegelul :grin:

kwezel

het grappife is: ik kwam bij de dokter, die wilde niks uitschrijven. nu loop ik voor adhd bij de zorg, en nou hoef ik alleen maar een keer te bellen (als het niet 3 keer p/m is).

lekker spul gewoon. je moet jezelf gewoon in de gaten houden door niet constant meer te nemen, das nergens voor nodig. beter even een paar weken wachten en je gaat weer wankelen zoals het hoort :grin:

Bovenaan