Het grote benzo topic !

YawningMan

Belezen gebruiker
Ah, ik zie dat ik me heb vergist ja.

Gebruik ik meestal.

Maar goed, wat is een beetje het doel waarvoor je het wilt gebruiken dan?
En de tijd die het voelt ligt ook aan je ROA (Route Of Administration). Ik voel benzo's altijd erg snel opkomen, maximaal binnen 10-15 minuten. Maar ik neem het dan ook altijd sublingual (onder je tong leggen).

W.F.L.

Badass junkie
YawningMan zei:
Clonazepam en alprazolam staan wel bekend als de beste anxiolytische benzo's. Ze zijn alleen echter relatief kort, dus zul je aan een XR (extended release ofwel vertraagde afgave) moeten zien te komen als de 6-8 uur niet voldoet. Of meerdere doseringen nemen per dag.

Alprazolam werkt lang genoeg :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
W.F.L. zei:
YawningMan zei:
Clonazepam en alprazolam staan wel bekend als de beste anxiolytische benzo's. Ze zijn alleen echter relatief kort, dus zul je aan een XR (extended release ofwel vertraagde afgave) moeten zien te komen als de 6-8 uur niet voldoet. Of meerdere doseringen nemen per dag.

Alprazolam werkt lang genoeg :P

Inderdaad. Maar beste is helemaal niets natuurlijk (deuh :P )

Tufnut

Badass junkie
Kan iemand me in het kort, maar wel duidelijk, vertellen wat de lol is van recreatief benzo's gebruiken. En als het even kan welke benzo voor welke situatie het leukste is?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Tufnut zei:
Kan iemand me in het kort, maar wel duidelijk, vertellen wat de lol is van recreatief benzo's gebruiken. En als het even kan welke benzo voor welke situatie het leukste is?

Zal wel even mijn eigen geschiedenis boekje opendoen voor je en objectief zeggen: Flunitrazepam, wat er fijn aan is? zorgen, je hoofd, je lichaam word heerlijk ontspannen. Na bijvoorbeeld nacht doorhalen en niet kunnen slapen bij thuiskomst, of als je te hard gaat op weet ik wat, of een milder middel als oxazepam, of diazepam kan dan een een goede hulp bieden als het echt nodig is. En je zo wat naar benden brengt, maar nooit met stimulerende middelen tegelijk, daar houd het hart niet van! Ik zie ze meer als nood situaties op te lossen. Als recreatieve waarde dan. Zullen ook mensen zijn die ze gewoon nodig hebben, maar die hebben hun reden wel denk ik.

Tufnut

Badass junkie
Misschien moet ik het een proberen :confused: . Ik zie/snap het nog niet helemaal. behalve het functionel om te kunnen slapen.

J0rrit

Badass junkie
Hier even 2 vraagjes, hoe zit het met kruistollerantie van benzos, welke wel en welke niet? Weet iemand dit? En iemand die er veel verstand van heeft...de equivalenten van de meest voorkomende benzos, dus 10 mg diazepam even sterk als .... mg oxazepam...Als iemand met veel ervaring dat zou willen posten, dan super bedankt!

speeseend

Wijs gebruiker
Betreffende het equivalent van 10mg. Oxazepam is tussen de 3mg. en 5mg. Diazepam. Tenminste, dat is wat ik vond. op Engelse sites spreken ze van een verhouding 10 tot 3, mijn Nederlandse arts had het over 10 tot vijf..

Spor

Wijs gebruiker
Kruistolerantie met benzo's blijft een lastig topic. Het is er zeker, maar ik vind het moeilijk om te zeggen bij welke soorten het meer optreedt als bij andere. Veel benzo's zijn ook gewoon niet met elkaar te vergelijken. Het verschil tussen lang en kortwerkend, de funktie van de benzo (anxiolytica, sedativia, hypnotica, anti-epileptica, of spierverslappers) hoe het opgenomen word (maagwand, darmen...) en of de stof zelf werkt, of dat actieve metabolieten het werk doen is te groot. Al deze factoren zou je waarschijnlijk mee moeten nemen als je kijkt naar kruis tolerantie, en al zeker als je kijkt naar equivalantie.

Het enige nuttige wat ik erover kan zeggen, is dat ik zelf merk dat er minder kruis tolerantie optreed als "gewone" tolerantie...

rubenyxx

Newbie
Hoi,

Ik heb Clorazepaatdikalium (Tranxene) 5 MG voorgeschreven gekregen van de huisarts (zielige dosis), hij wou het eerst niet eens voorschrijven, en nu dan z'n zielige lage dosis. Wat is de juiste dosis om in een rush te komen? Ik weet dat het per persoon verschilt, maar is er iemand die met dit middel ervaring heeft?

Alvast bedankt! :grin:

Torgeist

Newbie
YawningMan zei:
Clonazepam en alprazolam staan wel bekend als de beste anxiolytische benzo's. Ze zijn alleen echter relatief kort, dus zul je aan een XR (extended release ofwel vertraagde afgave) moeten zien te komen als de 6-8 uur niet voldoet.

Eh? Clonazepam heeft een halfwaardetijd van 18-50 uur en is een langwerkende benzodiazepine. Er zijn niet eens XR versies van clonazepam voor zover ik weet. Wat betreft Xanax heb je natuurlijk gelijk, maar dat is voor recreatief gebruik eigenlijk een vrij matige benzo. De enige reden dat het zo populair is is omdat het met name in amerika bij het leven wordt voorgeschreven en daardoor zwaar gehyped is. Benzo's als temazepam of nimetazepam zijn veel lekkerder voor recreatief gebruik dan xanax.

"Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp).
Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..) "

Dit is echt pertinente onzin. Temazepam en nimetazepam zijn wereldwijd de meest misbruikte benzo's. Temazepam is in Zweden inmiddels verboden en in Engeland zijn de gelcapsules uit de handel gehaald. In een studie van Darke, Ross & Hall wordt het misbruikpotentieel van verschillende benzo's geanalyseerd, waarbij een score van 0-50 is toegekend. Ter illustratie, GHB en cocaine hebben een misbruikpotentieel van 50. De top 5 benzo's:

1. Temazepam - 40
2. Nimetazepam - 39
3. Triazolam - 34
4. Flunitrazepam - 31
5. Flutoprazepam - 30

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
is dat verslavend die benzo's?
heb je er een terugslag van? ik heb nog nooit gehoord van al die namen. grts

Torgeist

Newbie
mandragora zei:
is dat verslavend die benzo's?
heb je er een terugslag van? ik heb nog nooit gehoord van al die namen. grts

Ja, benzodiazepinen zijn ZEER verslavend. Ik kan uit ervaring zeggen dat afkicken van benzo's veel heftiger is dan afkicken van heroine. Ook zullen je klachten bij het stoppen van gebruik van het middel verhevigd terugkomen en hebben deze middelen bij langer gebruik steeds minder effect waardoor je steeds meer nodig hebt. Als het even kan zou ik benzo-gebruik op sporadische basis houden. Als je ze echt op regelmatige basis nodig hebt, maak dan afspraken met je arts wanneer je ze wel en niet gebruikt om verslaving te voorkomen. Geloof me, afkicken van deze middelen is geen pretje.

miggie

Newbie
Zou iemand mij ook kunnen vertellen welke benzo het dichts ligt bij het effect dat je krijgt bij codeine? En hoe deze het makkelijkst te verkrijgen zijn??

dankje x

ShakE_iT

Experimenterende gebruiker
Geen, cocaine en benzodiazepines zijn twee verschillende stoffen met een totaal verschillende werking/effect.

Cocaine is een stimulant
Benzo's zijn downers.

Je krijgt van beiden wel een euforisch gevoel,bij hogere doseringen, maar ik denk dat op jouw vraag geen antwoord bestaat, omdat er gewoon geen antwoord is.

Je kan het wel combineren mss, en een ander/fijner effect krijgen,zoals alcohol/cocaine, coca-ethyleen vormt in het lichaam, wat voor een fijnere roes geeft,alcohol is ook een downer en werkt net als benzo's op het GABA-complex, dus mss kunnen benzo's je ook die coca-ethyleen roes in zeker mate bezorgen.

Meer weet ik er echt niet van.

Goede nacht allemaal, oh ja shit er was me gezegd, door de "allerbeste" Spaanse dokter dat ik nu heerlijk zou.liggen te snurken maar helaas heb het gevoel de marathon te willen gaan rennen :confused:

Ik snap er niets van, maar aangezien er hier nogal wat zeer ervaren mensen komen wilde ik het jullie voorleggen.

Ik ben ziek, we weten nog niet wat maar heb oa. Veel pijn in ledematen en slapeloosheid. Sinds een maand gebruik ik 3xp.d. zaldiar 37.5 mg tramadol en 325mg paracetamol. Dit is oké tegen de pijn, maar ik ga er niet van slapen. Gister 1mg lorazepam voor t slapengaan p.d. Voorgeschreven. Gekregen. om 22.30 ingenomen want ik kon niet slapen, maakte me al druk of ik om 7 wel helder wakker zou worden. Nou ik heb er een uurtje op geslapen, daarna zoals altijd woelen draaien en van t minste geluid wakker. Sinds 3 uur klaar wakker en als ik zou doen wat ik voel zou ik rondjes gaan rennen. Ik ben wakker hyper en helder, ik neem aan dat dit niet hoort en t staat ook niet in de bijwerkingen. WIE SNAPT ER IETS VAN EN KAN ME UITLEG GEVEN, IK BEN ERG BENIEUWD, TJA EN OOK EENBEETJE GEFRUSTREERD. Had zo graag geslapen!!! BEDANKT ALVAST :)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nee. Al werken ze wel in op dezelfde receptoren als benzo's doen behoren ze niet tot die groep.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
lonelygirl zei:
is zolpidem ook eentje van deze groep?

Zolpidem net als Zopiclon vallen onder 'slaapmedicatie' en niet onder benzo's

Vandaar dat zopiclon/(zolpidem ook vermoed ik zoiezo zopiclon) soms gebruikt word iemand kunstmatig in coma te houden.

Greets!

Flocko78

Newbie
Dag lieve allemaal,

Ik heb alle reacties, vragen en adviezen gelezen.
Ik gebruik al 9 jaar Temazepam, 40 mg in totaal. Toen ik voor het eerst bij de psychiater terecht kwam vanwege een ernstige depressie wilde ik helemaal geen medicatie, maar het was echt zo erg dat ik psychotische kenmerken kreeg. Bij mij was dat dat ik constant dacht dat ik stonk. Ik durfde niet meer naar de supermarkt bijv. en tijdens mijn rijlessen moest het raam open. Natuurlijk durfde ik er niet over te praten, maar het werd zo erg dat ik niet meer kon werken. De psychiater die ik toen had gaf me uiteindelijk Citalopram en Temazepam.
Na 8 jaar kreeg ik ook Seroquel erbij en door omstandigheden Chloordiazepoxide (librium). Dit is ook een benzo.
Ik kan denk ik wel zeggen dat ik behoorlijk afhankelijk ben geworden van benzo's. En dit kwam uiteindelijk voornamelijk doordat mijn psychiater niet verder behandelde, maar eigenlijk een soort legale dealer was. Ik kan nog steeds via e-mail medicatie vragen en dan ligt het de volgende dag bij de apotheek.
Zelf vind ik het schandalig! Niet alleen van hem, maar stiekem ook door mij is het nu dat ik een lange weg moet begaan om af te bouwen.
Die librium is nu weg, maar met die Tema's heb ik echt veel meer moeite.

Al die pammen zijn uiteindelijk niet de oplossing! Ook niet als recreatief gebruik. Maar ik wil niet belerend zijn, want ik vind het nog steeds heerlijk om Tema's te hebben en daarbij gebruik ik ook weleens coke of MDMA en slik om te kalmeren dan de Seroquel (75 mg) en 3 Tema's van 10 mg. En 1 joint.
Als ik het zo opschrijf denk ik bij mezelf; wat in Godsnaam ben ik aan het doen! Het is zo gewoon geworden dat ik me niet eens realiseer dat ik dus dat bovenstaande allemaal nodig heb om eindelijk rust te hebben.... GVD.
Tip voor iedereen; recreatief gebruik van Benzo;s kan wel, maar het is zo "fijn", vooral na het gebruik van andere middelen na het stappen bijv. en het is ook enorm fijn om verplicht (want dat doe je jezelf aan) tot rust te komen. Maar mijn advies is echt en ontzettend serieus; blijf er liever vanaf en vooral; als je het gebruikt, denk niet dat al die pammen, of het nou valium is, oxazepam, librium, diazepam, tramadol.. noem maar op, je uiteindelijk echt iets goeds brengen. En dat zeg ik terwijl ik lekker hypocriet nog steeds afhankelijk ben en het echt probeer af te bouwen, nu samen met een andere behandelaar die mij en mijn problemen echt behandelt i.p.v pillenboer te zijn. En ik zorg er, wederom hyocriet als ik het zo opschrijf, voor dat ik nog steeds altijd pammen in huis heb.. Het is een nare verslaving! Dat wilde ik even kwijt. Ik oordeel niet en veroordeel ook niemand over drugsgebruik of gebruik van benzo's, maar schrijf dit omdat ik zelf ervaren heb hoe ontzettend irri is om altijd maar te moeten denken aan bijv. dat ik genoeg Tema's heb als ik op reis ga, of bij mijn vriend ben, of als ik merk dat ik bijna niet meer heb echt het hele huis doorzoek om te kijken of er ergens nog in een laatje of in een oude tas een Tema ligt..
Ik heb in mijn leven echt alle drugs gebruikt, inclusief heroine. Dat was het meest gevaarlijk, want dat is zo lekker! Niet doen, want het brengt niks. Heb het ook maar 1x gedaan.
Wees voorzichtig met die Benzo's. Dat is uiteindelijk de strekking van mijn verhaal.

maynerd

Nieuw onderzoek heeft ovrigens aangetoond dat Clonazepam minder verslavend werkt en geen tolerantie opbouwt. De ene benzo is de ander niet. Ik denk dat er in Ned ook een soort paniek reactie is ontstaan.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
KeiKop93 zei:
Ik vermeld er ook nog bij dat de Lysanxia 3 maand over datum was, geen slechte ervaring mee gehad (of komt die misschien nog, ook al gebruik ik het niet meer?)

Kan geen kwaad 3 maanden het meeste is soms zelfs jaren erna goed ; indien juist bewaard.

Zifnab

Dit is mijn eerste post in dit topic, aangezien ik gister voor het eerst diazepam voorgeschreven heb gekregen. Van mezelf ben ik vrij neurotisch en er zijn wat dingen gebeurd in het verleden waardoor dat niet bepaald minder is geworden. Dit is niet eens het ergste probleem, verleden is gebeurd, vergeef anderen om jezelf te verlossen is mijn motto (geleerd tijdens een DMTtrip, niks religieus).

In de afgelopen jaren heb ik veel geblowd en ben jong gaan roken (ik was 9 toen ik voor het eerst rookte, rond mijn 11de op regelmatige basis zeg maar, ik ben nu 39). Ik heb in die tijd COPD opgelopen (roken is echt slecht voor je, blowen voor je longen nog erger ^^) en ik heb de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen).
Ik doe lichamelijk werk in drie ploegendienst en ben lichamelijk gesloopt. De fysieke spanning is dusdanig opgelopen, dat mijn spieren zo gespannen zijn, dat ik continu aan het hyperventileren ben, samen met een enorme druk op mijn borst. Dit icm mijn minder goede longen is zwaar vermoeiend, mijn longen moeten zich maar iedere keer opblazen met tegendruk vanuit mijn borstspieren (ergens wel goed voor de longkrachttraining zegt mijn gevoel).

Ik dacht dus eerst dat het mijn longen zelf waren, maar mijn huisarts luisterde ernaar en m'n longen zijn schoon, geen piepje, geen ruis (na 30 jaar roken...? wauw! maar wel copd). Wel een hartslag van 120 in rust trouwens, nagels opgevreten etc...
Ik had van het weekend een 2cb-trip genomen, wat mij niet beviel, maar wat mij wel weer iets leerde over mezelf: stop met roken, blowen, geef je luchtwegen en je lichaam de rust die ze nodig heeft. M'n keel stond in brand (droge strot doordat ik niet door mijn neus kon ademen ivm druk op de borst en verkoudheid), de druk op mijn borst werd enorm (mijn hartslag bleef wel rustig, dat is dan wel frappant, daardoor maak ik me nooit teveel zorgen tijdens zo een trip), maar de boodschap was dus zeer duidelijk!

Conclusie: ik ben lichamelijk zo gespannen als wat en ik heb nu voor twee weken diazepam gekregen, 2mg, 2x daags, evt met twee weken te verlengen... lichamelijk ben ik uitgeput en heb geen conditie. Ik zit nu voor de tweede dag aan de diazepam en man o man, wat kan ik toch heerlijk rustig ademhalen, geen hyperventilatie meer...
Ik kan nu twee dingen doen: helemaal niets meer en mezelf niet al te moe maken, waardoor ik een verslaving zal opbouwen naast mijn blowverslaving, blijf benzo's gebruiken en roken en zoek een huisarts die wel voor langere termijn diazepam voorschrijft en stort mezelf in een ravijn of...

Ik ga van deze stress en de diazepam gebruik maken om de afkickverschijnselen van het niet-blowen te onderdrukken, stop met roken, meer bewegen, beter eten en me meer onder de mensen begeven, om een positiever gevoel te kunnen krijgen in het leven.
Ok zal ik moeten gaan toegeven aan het mezelf op een gezondere manier moe maken: door te bewegen!
Dit zal niet makkelijk worden, maar ik ga het wel proberen, want ik wil af van afhankelijkheid van allerlei stofjes die je brein beïnvloeden en moet mezelf net zo goed kunnen voelen zonder troep (misschien zelfs beter, ik blow al 25 jaar en weet niet echt meer wat "voelen" nu precies inhoudt...
Ook zal ik meer rekening moeten gaan houden met mijn lichaam in de toekomst, dus ik heb mezelf aangemeld voor een MBO-4 opleiding, om lichamelijk rustiger werk te kunnen vinden en om uit een meer-ploegensysteem te kunnen stappen, zodat mijn lichaam 's-nachts kan rusten, dit is erg belangrijk voor de luchtwegen en in mijn geval ook voor mijn metabolisme.

Wat me wel opviel, is dat ik gisteren slecht in slaap kon komen. Dit had ik niet verwacht eigenlijk, maar aangezien ik vaker slecht in slaap val, maar accepteer dat ik wel in m'n bed lig en toch lichamelijk uitrust, vond ik dit niet zo erg, maar wel noemenswaardig.

Wat ook belangrijk is om te weten is het volgende:

Van stress raak je uitgeput. Van diazepam word je rustiger en ontspannen. In beide gevallen heb je de neiging om rust te zoeken en niets te ondernemen, want je "hebt er de puf niet voor".
Ook heb je de neiging om toe te geven aan alle vermoeidheid die ineens naar boven komt en hebt de neiging om overdag siesta's te houden.
In je hersenen heb je je frontaal lobben, of voorhoodskwabben, die zijn hetzelfde.
Dit gebied van je hersenen geeft jou je initiatieflust. Dit wordt gestimuleerd door beweging, zelfs kauwen van voedsel is hier een essentieel onderdeel in (waarom krijgen demente bejaarden alleen maar pap en vla dan? Waarom beweegt 75% van de mensen in verzorgingshuizen minder dan 2x 20 minuten achter elkaar per JAAR? In verpleeghuizen zelfs 95%!! Hier worden deze mensen dus niet slimmer van, zeker niet met dementie erbij...).

Wanneer je dus de hele dag lekker zit te genieten van je benzo's, geen lichamelijke activiteiten onderneemt, zal je je zo futloos en moe blijven voelen tot het einde der dagen, simpelweg omdat je je initiatiefcentrum niet stimuleert. Het probleem is dat je ertoe aanzetten óm te gaan bewegen zó vreselijk moeilijk is, omdát je voor je gevoel geen puf hebt, dat je al snel in een vicieuze cirkel zit, welke moeilijk zijn te doorbreken: de cirkel van verslaving is rond.

Ik begrijp dat het leven erg eng is en dat veilig in je huisje zitten een veilig gevoel geeft. De mens is een gewoontedier en het is onderzocht dat men ongeveer na 66 maal na het uitvoeren van een handeling, men gewend is geraakt aan die handeling en deze automatisch zal blijven uitvoeren. Dit betekent dus ook, dat wanneer je je levensstijl wil aanpassen, je hier op zijn minst twee maanden mee bezig bent, als je iedere dag consequent jezelf aan je schema's houdt. Na die twee maanden is er een grote kans op terugval, omdat je een grens nadert die jou definitief alles anders laat doen dan je al tig jaar gedaan hebt. Dit is de eerste stap naar een ander leven... twee maanden afkicken en zwaar schema aanhouden, vervolgens je leven inrichten en ieder meubelstuk dat je toevoegt of verwijdert in je leven, heeft twee maanden incubatietijd nodig... dit wetende maakt dingen misschien makkelijker voor mensen om zaken te veranderen in het leven, ik ga ermee beginnen in ieder geval, even mezelf een skup onder m'n kont geven, al is dit anatomisch niet mogelijk.

Het is een wat lang verhaal geworden geloof ik, misschien ook niet altijd even chronologisch, ik heb geen idee, die diazepam doet wel wat met me... en ik geloof niet dat ik dat erg leuk vind, maar mijn ademhaling is tenminste weer even normaal, ik zie diazepam als overbrugging en onderdrukking van komende afkickverschijnselen van het blowen en roken en hoop dat ik slaag om hier over een maand mee klaar te zijn.

Marcko

Belezen gebruiker
Gebruik nou flubropazepam de verhalen vallen niet tegen. |Het is nog legaal het werkt 30 uur en de socaiale remmingen verdwijnen. Echter mijn zakje waar het inzit is pleite ik veredenk een vriend van me dat hij het heeft meegenomen.

Je wilt mensen informeren, maar je beschrijft benzo's alsof ze een of ander wondermiddel zijn om het leven makkelijk te maken bij moeilijke momenten. Misschien moet je erbij vermelden dat benzo's heel wat nadelen en negatieve gevolgen kunnen hebben en het zeker niet aan te raden is om recreatief te gaan gebruiken.
benzodiazepinen zijn wat mij betreft te vergelijken in de catagorie heroine en zeer moeilijk vanaf te komen

Bovenaan