Desperado070 zei:Ik vind dit een goed topic.
Game verslaving is steeds meer "normaal" geworden.
Games werken daar ook aan mee, vroeger speelde je een spelletje voor een uurtje.
En daarna ging je weer verder met je leven.
Als er iets was kon je de game op pauze zetten.
Tegenwoordig met all die online MMO is die pauze knop weg.
En pas je je echte leven aan aan het spel.
Dit is een verslaving, maar voor sommige games moet je dit doen.
Als je tenminste verder wil komen in het spel zelf.
Vooral met media zoals twitch wordt de verslaving aangemoedigd.
Waar mensen krijgen betaald door mate van donaties om hun verslaving in stand te houden.
Maar ook de mensen die er naar kijken, het is net als een eet verslaving.
Ben je niet aan het eten, zit je wel naar plaatjes of boorden te kijken die met eten te maken heeft.
leveldesigner zei:Need for speed games kunnen heel makkelijk op pauze gezet worden hoor, gewoon Esc (op pc. op playstation weet ik niet welke knop t is, maar dat er een knop voor is weet ik zeker!) . indrukken en het spel staat stil. Of je moet in mp mode spelen, maar dan nog. iedere race duurt maximaal 10 minuten ofzo, dus.
Ik ben zelf een leveldesigner van fpshooter games en iedere game waarmee ik heb gewerkt heeft gewoon een pauze optie. Dus dat games dat nu niet meer zouden hebben is onzin, sorry, maar het is gewoon niet waar.
leveldesigner.
leveldesigner zei:Ik speel nooit WOW of die overlevings games, dus daar zul je zeker gelijk hebben. Denk dat het afhangt van welke soort games je speelt. Maar mijn ervaring met fps games en race games in het algemeen zijn dat ze wel op pauze kunnen.
is dan ook raar dat sommige games kiezen voor die andere optie zoals jij die beschrijft.
Zal misschien wel een doel hebben, maar die zien wij dan niet.
Kan toch niet zo zijn dat het doel is de speler te ergeren, lol.
Wacky zei:woo game verslaving
Ben ik ook bekend mee. Alle drugs geprobeerd zowat, enige waar ik verslaafd aan raakte: Gamen en blowen.
Nu speel ik gewoon geen (MMO)RPG games meer. Das de heroine onder de games. Die dingen zijn gemaakt om verslavend te zijn. Je moet elke dag bezig blijven of je gaat achter lopen. Je weet dat zinloos bezig bent, maar je blijft doorgaan omdat je het al jaren doet en je character niet zomaar gedag kan zeggen.
Dus nu alleen nog casual games. Af en toe een potje hearthstone of een domme webbased tower defence is goed onder controle te houden.
leveldesigner zei:Afgelopen dinsdag was op TRL 4 een mooi voorbeeld van een game verslaafde, in dat programma over verslavingen. Die knul zat nog enkel op zijn kamer, speelde 12 a 13 uur perdag. Was mooi om te zien hoe die knul in een half jaar zorg van een slungel achtige bleke magere knul in een gezonde jongeman veranderde.
Tijdloos zei:Wat een amateur , heb de 16 uur per dag gemiddeld in 1 jaar tijd gehad op de piek (beter gezegd toen de relatie naar de knoppen ging ontdekte ik wow...)
Ben nu tevreden met 3-8 uur in de week. Soms weken of maanden niet , was te zot toen..
MMORPG is echt de heroïne onder games zoals je al zei , was toen ook raidleader dus dan speel je vaak lang en veel maar goed is een afgesloten hoofdstuk hier gelukkig. Mijn sociale leven leidde er enorm onder.
transformated zei:Heb juist wat rondgekeken op internet naar mensen die gameverslaafd zijn of waren, dan zie ik de ene persoon gamed 6 uur per dag de andere 14 uur. Dit is best erg. Maar ik gamed zelf iets van 16 uur op een dag soms langer of minder lang en dit voor redelijk lang. Maarja gamen begon me te vervelen en dan speelde ik uiteindelijk maar 2-3 uur per week. Best raar aangezien ik zoveel gamed.

San Andreas is ook wel legendarisch. Veruit de beste GTA die er ooit geweest is en ook de enige die ik echt helemaal heb uitgespeeld. Ik zat nog op de middelbare school toen, dus had gelukkig zeeen van tijd.Toen Grand teft auto San Andreas uit kwam speelde ik elke dag!
Kwam thuis van mijn werk en ging spelen.
San Andreas is ook wel legendarisch. Veruit de beste GTA die er ooit geweest is en ook de enige die ik echt helemaal heb uitgespeeld. Ik zat nog op de middelbare school toen, dus had gelukkig zeeen van tijd.
Wat een spel inderdaad, heb GTA altijd wel kunnen waarderen maar San Andreas zat zoveel beter in elkaar dan alle anderen. Ook met je dude naar de gym gaan de hele tijd want hij moest natuurlijk wel zwaar opgepompt zijn hahahaha. Ik zou de weg ook nog wel grotendeels weten denk ik, zijn ook wel echt bizar veel uren in gaan zitten.Wat een spel was dat he!
Je kan hem zo op je telefoon zetten als je een plus size hebt. Best wel leuk om af een toe een missie te doen als je op de w.c. zit of in een wachtruimte.
Meest bizarre is dat ik de weg nog weet in dat spel... En de map is behoorlijk groot.
Alsof het een onderdeel van mijn leven was geworden..
Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker?
Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit.
Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt.
Ik heb al een aantal pogingen ondernomen, maar telkens hervallen. Telkens nam ik mij voor dat als een "onschuldig" tijdverdrijf te beoefenen, slechts 10 minuutjes per pauze. En in het begin was dat zo, maar telkens opnieuw eindigde ik in de topclans en om dat te onderhouden moet je véél actief zijn, zeker als je geen geld meer spendeert.Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?