HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Reproductiegetal stijgt lichtjes, opnieuw besmettingen in de klassen en woonzorgcentra,... binnenkort word "het rijk der vrijheid" weer opgedoekt en is alles de schuld van de horeca en evenementsector 🤡.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
binnenkort word "het rijk der vrijheid" weer opgedoekt en is alles de schuld van de horeca en evenementsector 🤡.
Waar baseer je dat op? Het is voor alle mensen die dachten dat de overheid voor altijd met een paspoort zou werken, of vaccinatie verplicht maken,

toch juist iets wat bewezen is dat dit allemaal niet waar blijkt te zijn, nu alles opengegooid(bijna) is.

Dat het zal stijgen is ingecalculeerd.

Het lijkt mij dat de overheid hier ook veel geld door misloopt of moet investeren/uitbetalen

BraboF

Badass junkie
Waar baseer je dat op? Het is voor alle mensen die dachten dat de overheid voor altijd met een paspoort zou werken, of vaccinatie verplicht maken,

toch juist iets wat bewezen is dat dit allemaal niet waar blijkt te zijn, nu alles opengegooid(bijna) is.
Dat is niet helemaal waar. Want op de achtergrond hebben alle landen, ook NL, getekend voor de Europese coronapas. Deze is geldig tot juli 2023.
Heel fijn dat we in NL de pas afgeschaald hebben, maar Europees gezien doen ze er alles aan dit te verlengen en uit te breiden.

L

Lid 154415

Gast
Dat is niet helemaal waar. Want op de achtergrond hebben alle landen, ook NL, getekend voor de Europese coronapas. Deze is geldig tot juli 2023.
Heel fijn dat we in NL de pas afgeschaald hebben, maar Europees gezien doen ze er alles aan dit te verlengen en uit te breiden.
We zijn inmiddels paar weken verder. En hoe harder de oorlog woedt in Oekraïne, hoe meer belangrijke beslissingen op de achtergrond geruisloos genomen worden...

Al 2 jaar voor wappie uitgemaakt.
Snap nog steeds niet precies waarom trouwens...
Alleen maar omdat ik onze overheid niet blind vertrouw volgens mij...

Vind je het gek na zoveel leugens en valse beloftes en serieuze bedreigingen.
In 9 maanden tijd gingen ze van: tis jouw lichaam en jouw keuze, naar: als je je niet vaccineert dan gaan we er alles aan doen om jou buiten te sluiten.

En weet je... als dat vaccin zijn belofte had waargemaakt, had ik het zeker wel genomen. Alleen ik wachtte heel ff af... omdat ik niet in de doelgroep val.
En binnen 4 maanden zag ik al dat het vaccin totaal geen verschil maakt.
Iedereen is net zo besmettelijk en net zo vatbaar als daarvoor. Misschien zelfs méér.

Dus geef me nu 1 reden om me alsnog te laten vaccineren met al die falende vaccins...
Mijn vrijheid?
Serieus???
Is dat nu de nieuwe hoofdreden??
Je lichaam voor een beetje vrijheid???

Word toch godverdomme wakker mensen en denk eens wat verder dan volgende maand.
Denk aan je kids. Jullie gehoorzaamheid legt de basis voor jullie kids.
Wil je echt je gezonde kids hiermee inspuiten?
Waarom??? Zij worden niet eens ziek!
Maar hun afweersysteem is wel naar de tering.
Omdat jij perse op vakantie wil.

👏👏👏👏👏

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
We zijn inmiddels paar weken verder. En hoe harder de oorlog woedt in Oekraïne, hoe meer belangrijke beslissingen op de achtergrond geruisloos genomen worden...

In 9 maanden tijd gingen ze van: tis jouw lichaam en jouw keuze, naar: als je je niet vaccineert dan gaan we er alles aan doen om jou buiten te sluiten.

En weet je... als dat vaccin zijn belofte had waargemaakt, had ik het zeker wel genomen. Alleen ik wachtte heel ff af... omdat ik niet in de doelgroep val.
Iedereen is net zo besmettelijk en net zo vatbaar als daarvoor. Misschien zelfs méér.

Dus geef me nu 1 reden om me alsnog te laten vaccineren met al die falende vaccins...
Mijn vrijheid?
Serieus???

👏👏👏👏👏
Van mij hoef jij je niet te vaccineren.
Volgens mij is het nog steeds jouw lichaam en jouw keuze.

Don Draper

Badass junkie
Niet dat corona voorbij is maar mijn grote last van de afgelopen jaren was dan ook niet het virus maar de maatregelen. Die zijn vandaag behalve de quarantaine dan nu weg.

En ik voel een last van mijn schouder af gaan. Ik heb geen kut gevoel meer tijdens het boodschappen doen als ik niet helemaal of niet mijn mondkapje op had. Ik heb geen kut discussies meer in het OV wanneer ik geen mondkapje op kon doen als ik een paniekaanval in te houden zat met een BOA. Ik heb me in periode's niet laten opsluiten voor het virus maar voor het gezag.

Op dit moment heb ik weer alles zo'n beetje weer zoals het wat voor corona. Lekker veel bios. Mensen die me spontaan uitnodigen om iets te ondernemen. Zin om weer door het land te reizen, mensen te ontmoeten en plekken te zien.

Maar er is, niet alleen door de maatregelen trouwens, toch een heleboel veranderd. Prijzen duurder. Rookruimtes zijn verdwenen. Heeft geen zin meer om coffeeshop tours door het land te doen omdat tot zover de coffeeshops waar ik tijdens corona tijd naartoe ben gegaan de shops de rookruimtes definitief hebben gesloten. Zelfde ook voor de kroegen en andere rookruimtes waar ik graag naartoe ging. Na werk de kroeg in, in de rookruimte even bijkomen met een hapje of een drankje zit er niet meer in. Dat was toch wel echt een groot gedeelte van mijn bezigheid geweest. Sigaretten verdwijnen over een paar jaar bij supermarkten, pompstations en het is onbetaalbaar aan het worden terwijl ik er dik verslaafd aan ben. Toen ik 10 jaar geleden begon had ik het er voor over. Nu voel ik me dat ik beboet word en een paria ben geworden. Wordt wel eens gedaan dat het gek is dat je vroeger overal kon roken, tot het klaslokaal aan toe. Ik zou dat een heerlijke tijd hebben gevonden. Ook een betere tijd zonder smartphones, internet, lekker de oude TMF kijken of prima zijn geweest met drie netten op TV. Heerlijk hoor.

Er is zoveel onbegrip als ik het had over hoe kut ik het had, en stiekem nog steeds heb tijdens corona tijd. Voor veel mensen lijkt het leven toch beperkt tot het werk en Netflix. Ik vind het kut dat de nachthoreca gewoon de biezen heeft gepakt toen ik net uit was gegaan in de stad. En ik vergeet wel meer kleine dingen die allemaal veranderd zijn nu ik weer eens eindelijk kan leven zoals ik het nu wil.

Het ergste is nog dat ik denk dat corona nog lang ook niet voorbij gaat. Dat er nog maatregelen, misschien zelfs lockdowns, nog gaan komen.

Maar ik ben corona ook dankbaar voor verschillende dingen. Mijn leven was ingesteld om veel te vluchten van het huis. Nu moest ik wel veel binnen blijven. Mijn God wat een strijd was er hier geweest in het huis. Maar we mogen er allemaal weer wezen in dit huis samen. Het verhaal over het roken boven zie ik als aanleiding om serieuzere pogingen te nemen om te stoppen met roken en er is een mindset switch geweest.

Achtergekomen dat de vrienden waar ik mee omging heel graag er zijn in goede tijden maar in slechte tijden er niet zijn. En totaal niet begrijpen dat iets als een avondklok voor een nacht mens dat ik was/ben gewoon een naaistreek is. En ik had dan nog begrepen als mensen niet fysiek willen afspreken maar het contact lekker warm houden zodat we, en vooral ik, geen vreemde zouden worden werd gewoon fucking niet op prijs gesteld. Vervolgens kwam ik zomer 2020 de eerste versoepelingen en vervolgens was ik iedereen zijn en haar beste vriend weer. Afgelopen lockdown koos ik de eer voor mezelf en besloten dat het voor mij niet meer hoeft.

Nu met het lekkere weer en de versoepelingen betaalt het uit. Pogingen gedaan om nieuwe mensen in mijn leven te krijgen waar het meer menselijk en voornamelijk minder drugs en alcohol gefocust is. Dat was zonder corona me niet gelukt. Dan zat ik nog steeds in een vicieuze cirkel.

Voor Maart 2020 ging ik met hartstikke veel mensen om. Ik had en kon heel veel. En toch voelde ik me kut en eenzaam. Nu heb ik hartstikke veel laten gaan of mensen en dingen hebben mij laten gaan en ik voel me prima. Toevallig elf jaar geleden de knop omgezet om mijn heil buitenhuis veel te zoeken (was toen 15). Nu ben ik 26 en de knop is teruggezet. Het was helemaal niet verkeerd wat ik had. Ik had alleen de wereld moeten zien, ontdekken en keihard op de grond moeten vallen om te zien dat ik het niet slecht had. Maar als je wereldje klein is zie je het niet. Als vervolgens het land te klein wordt en vrienden heb over de hele wereld (internet) blijkt op je moeilijkste tijd gewoon het antwoord van heel dichtbij te zitten. Gelukkig met de tijd kunnen leren dat veel niet aan mij lag, veel ook wel en dat ik moet leren omgaan met de tekortkoming van iedereen in mijn omgeving en mijn leven.

BraboF

Badass junkie

FerdFatoehaus

Badass junkie

Mijn vrijheid?
Serieus???

👏👏👏👏👏
Bronnen?

Don Draper

Badass junkie
Wat later in de podcast gaat het pas over corona (vanaf 22:35) maar ik vond dit echt een mooie podcast aflevering. De psychologie van nu nog steeds (als gezond iemand) nog bang zijn voor corona terwijl de maatregelen al even weg zijn. De corona verdedigers gaan me haten maar ik gun de coronastrijders deze podcast (reeks). Een van de hoogtepunten van de week om dit te mogen luisteren.

Laatst bewerkt:

Beady

Bewuste gebruiker
Hier iemand die zich niet heeft laten vaccineren. Waarom? Omdat de Natuur ruled. Mensen willen/zullen/moeten/kunnen alles domineren. Homo Sapiens is het meest vijandige ras van alles wat er ooit heeft geleefd. Sorry voor de oude van dagen. Ik ben daar heel radicaal in. "En wat als je dochter, of je moeder zouden sterven van de gevolgen?"

Dan is het zo.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hier iemand die zich niet heeft laten vaccineren. Waarom? Omdat de Natuur ruled. Mensen willen/zullen/moeten/kunnen alles domineren. Homo Sapiens is het meest vijandige ras van alles wat er ooit heeft geleefd. Sorry voor de oude van dagen. Ik ben daar heel radicaal in. "En wat als je dochter, of je moeder zouden sterven van de gevolgen?"

Dan is het zo.

Neem je dan ook totaal geen medicatie als je pijn hebt, ziek bent etc.?

Ik vind ‘de natuur rules’ altijd zo’n bijzonder argument in discussies. Wat is er überhaupt nog echt ‘natoerrrr’ aan de manier waarop wij leven in de moderne tijden. Je zou ook kunnen stellen dat het bestrijden van ziekte aan de hand van (nieuwe) technologie een natuurlijke manier is om met bedreigingen om te gaan. Waar begint natuur, en waar houdt het op.

Beady

Bewuste gebruiker
Neem je dan ook totaal geen medicatie als je pijn hebt, ziek bent etc.?

Ik vind ‘de natuur rules’ altijd zo’n bijzonder argument in discussies. Wat is er überhaupt nog echt ‘natoerrrr’ aan de manier waarop wij leven in de moderne tijden. Je zou ook kunnen stellen dat het bestrijden van ziekte aan de hand van (nieuwe) technologie een natuurlijke manier is om met bedreigingen om te gaan. Waar begint natuur, en waar houdt het op.
Mooie reply. Ik neem geen medicijnen behalve die die mijn psychiater me verplicht. (ik word gecontroleerd of ik ze neem)
Niks 'natoerrrr' aan de manier van leven, ik volg je. De natuur begint en eindigt niet. Natuur is.

Natuur eindigt eigenlijk wel. Als de zon ermee ophoudt.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mooie reply. Ik neem geen medicijnen behalve die die mijn psychiater me verplicht. (ik word gecontroleerd of ik ze neem)
Niks 'natoerrrr' aan de manier van leven, ik volg je. De natuur begint en eindigt niet. Natuur is.

Natuur eindigt eigenlijk wel. Als de zon ermee ophoudt.
En stel dat je bijvoorbeeld kanker krijgt? Nog steeds geen medicatie en de natuur op z'n beloop laten? Of heb je dan toch liever dat je dochter nog iets langer een vader in haar leven heeft?

Don Draper

Badass junkie
Ik zit nu Ongehoord Nieuws te kijken van gisteren en ik zou willen dat dit soort tv er gaat komen mocht er volgende corona golf gaan komen. Ab Osterhaus die z'n zegje doet, naast iemand van het FvD zit en kritisch wordt bevraagd maar ook goed uit z'n antwoorden kan komen.

Mensen die talkshows op TV kijken worden vaak kritisch ondervraagd. Nu zie ik het twee keer bij Ab gebeuren, was ook wat weken geleden bij Vandaag Inside.

Nederland denkt dat Corona voorbij is. Wat ik Nederland ook gun. Maar ik vind het fijn dat de discussie er af en toe er nog is. We moeten leven met het virus en niet de maatregelen van de afgelopen jaren weer invoeren.

Wat ik bedoel: je hebt de mainstream media die helemaal de OMT kant heeft gekozen. En een alternatieve media die zonder kritiek of toetsing hun zegje doet. Nu mixt dat een beetje. Dat moet niet weg gaan.

Don Draper

Badass junkie
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

Laatst bewerkt:

Numiah

Experimenterende gebruiker
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?
Pff ik mag toch hopen dat we dit keer beter voorbereid zijn en niet weer in lockdown hoeven. Zou echt beschamend zijn als het nu weer zo gaat als de voorgaande jaren.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

Hahahaha wat is dit treurig zeg. Soort zelfverkozen held complex hebben deze lui.

Big Dipper

Als jij niet door de clickbait heen kunt kijken dan leg ik me daar bij neer.

Dat suggereert dat ik het niet helemaal gekeken zou hebben.
Iets waar ik jou van beticht.
Jullie zijn schuldig aan pure projectie mbt tot wat jullie denken dat wij te vertellen hebben
en met wij bedoel ik intelligente weldenkende mensen met een goed analytisch vermogen
die niet bang zijn alles objectief te bekijken en de gevestigde orde tegen het licht te houden.
Want waar reageer je nu eigenlijk op?
Het is klip en klaar dat we voorgelogen worden van big farma tot regering en alles er tussen in.
Als je dat niet ziet, ja dan noem ik jullie naïef. Jij voelde je klaarblijkelijk aangesproken.

Argumentatie als: "wat een load of crap" op een gesprek van meer dan dertig minuten waarin allerlei onderwerpen aan bod komen
is op z'n minst zwak onderbouwd.
Clickbait?.. kheb de titel niet eens gelezen. Een ander weldenkend persoon heeft het aan me doorgestuurd
en ik heb de moeite genomen om het helemaal te kijken.
Dus, SuperFred, kom met argumentatie of leg je er inderdaad maar bij neer. Weltrusten.

Big Dipper

Pff ik mag toch hopen dat we dit keer beter voorbereid zijn en niet weer in lockdown hoeven. Zou echt beschamend zijn als het nu weer zo gaat als de voorgaande jaren.

Naïef.

Waarom worden bepaalde WOB verzoeken niet ingewilligd?
Een rechter heeft heeft de aanspanner van een kort geding in het gelijk gesteld.
De regering is in hoger beroep gegaan.
Ondertussen hebben ze bewaartermijn van de bewaarde pcr-testresultaten verkort tot 1 jaar
waardoor onderzoek onmogelijk gemaakt wordt.
Dat hoor je allemaal niet in gangbare media.

FerdFatoehaus

Badass junkie
BigDipper, niets meer dan lof voor jouw doorzettingsvermogen. Bijna alle wappies hebben het al opgegeven maar jij houdt standvastig vol. Over 100 jaar denkt niemand meer aan deze infantiele revolutie.

Ik ga mijn 30 minuten niet verspillen aan zelfverklaarde experts die wat mompelen over complotten en zaken uit hun verband trekken. Jouw 2 meeste recente berichten in dit topic (inclusief persoonlijke aanval) zijn daar het perfecte voorbeeld van. Misschien kan Filemon ook bij jou langs komen voor seizoen 3 van het Wappiejournaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan