heroine, hoe voelt het?

live fast die Young

Belezen gebruiker
heroine is een van de drugs waar ik het nieuwschierigst naar ben.. maar je hoort meestal vrij weinig over de effecten, meestal meer dingen van: niet doen, niet doen, niet doen... ik wil weten waarop het gevoel nou lijkt.. het zal vast niet uit te leggen zijn, zoals met alle andere drugs, maar k zou graag een probeersel-omschrijving willen horen van een ervarene.. ook omdat ik het zelf liever niet wil proberen ivm verslaving..

Mr. XTC

Belezen gebruiker
ik heb het nooit gedaan maar een vriend van mij wel en die zegt dat je een soort van "king of the world gevoel" van krijgt

jaja

Bewuste gebruiker
Vandaar dat sommigen er werkelijk alles voor over hebben om President van de VS te worden?

Skippy

Wijs gebruiker
nooit meer

ik heb het 1 keer gedaan, en toen ik het deed voelde ik me zo
groot, en had overal belangstelling voor.
Het eerste wat ik deed was naar mijn vriend om hem te laten zien
wat ik had gedaan, sinds toen spreek ik hem niet meer.
Echt kutspul dus, al kreeg ik wel het gevoel om het nog is te proberen.

boyke

Newbie
Toen ik het voor de eerste keer rookte (10 puntjes) kreeg ik een licht gevoel in mijn hoofd. Ik werd er rustig van en kon er van slapen. mijn ogen vielen toe zonder dat ik eigenlijk moe was. Ik hing door en zweette ervan.dat gevoel duurde ongeveer 15 min de eerste keer. Omdat ik het toen een fijn gevoel vond rookte ik dezelfde dag nog een aantal keren. Die dag kreeg ik natuurlijk hetzelfde gevoel terug. Ik had overgehouden voor de volgende dag en toen rookte ik opnieuw toen ik wakker werd. Ik heb dat toen een week gedaan. Het gevoel bleef hetzelfde maar ik moest steeds meer en meer gaan roken om hetzelfde effect te krijgen. Na die week was ik dus verslaafd en had ik het alle dagen nodig om te kunnen gaan werken. Na 3 dagen na elkaar te gebruiken kun je wel nog van je zelf stoppen de eerste keren, na verloop van tijd en regelmatig gebruik lukt het niet meer zo goed. Je krijgt dan rillingen, stuiptrekkingen, buikkrampen en overal pijn waardoor je weer opnieuw MOET gebruiken om die symptonen weg te krijgen. Het rare ervan is dat als ik het ging halen en het nog maar in mijn handen had ik al niet meer ziek was. Wat toch wel duidt op geestelijke en lichamelijke verslaving. Na verloop van tijd gebruik je enkel nog maar om niet ziek te worden en te kunnen functioneren. Dat gevoel dat je in het begin hebt verdwijnd na een tijd.
Je moet goed weten dat het één van de beste koopste drugs is met een korte tijd om verslaafd te zijn en heel lange tijd (jaren soms) om ermee te kunnen stoppen. Wat in mijn geval geweest is.
Ik ben er 7 jaar verslaafd aan geweest, 2 maal opgenomen in het hospitaal en toen onder begeleiding van het cad stilaan afgebouwd heb.
Ben er nu al 4 jaar van af en wil dit ook zo houden. Niet te min dat ik er soms nog aan denk, maar de nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
Binnen de weken verslaafd en 3 jaar heeft het mij gekost met vallen en opstaan om ervan af te geraken.
Bezinnen voor je ermee wil beginnen dit is GEEN SPEL
Ik raad het niemand aan om het te proberen.

groetjes

Boyke

Nick007

Newbie
een famililid is lang verlsaafd geweest. 20 jaar clean, en er een einde aan gemaakt omdat ie zonder die troep niet meer gelukkig kon zijn....zo voelt t dus ...

jaja

Bewuste gebruiker
Nick007 zei:
een famililid is lang verlsaafd geweest. 20 jaar clean, en er een einde aan gemaakt omdat ie zonder die troep niet meer gelukkig kon zijn....zo voelt t dus ...

Dit klinkt wel erg kort door de bocht.

Na 20 jaar clean te zijn geweest kwam ie er achter dat ie zonder dope niet meer gelukkig kon worden?

Audio Scum

Belezen gebruiker
HEb het eens met een vriend geprobeert (te roken) maar we waren genaaid en daar ben ik achter af best wel blij mee.

Nick007

Newbie
jaja zei:
Nick007 zei:

Dit klinkt wel erg kort door de bocht.

Na 20 jaar clean te zijn geweest kwam ie er achter dat ie zonder dope niet meer gelukkig kon worden?

die periode dat ie clean was voelde hij zich niet prettig meer

Mac...

Badass junkie
ja of dat denk je alleen maar. Herken het gevoel wel, maar weet niet zeker of het echt zo is. Je bent wel veel meer adrem en kan makkelijker lullen, mss dat het daarom zo lijkt te zijn.

Frisko

Badass junkie
Mac... zei:
ja of dat denk je alleen maar. Herken het gevoel wel, maar weet niet zeker of het echt zo is. Je bent wel veel meer adrem en kan makkelijker lullen, mss dat het daarom zo lijkt te zijn.
neej echt waar wat schranz zegt...maar hij zegt er niet bij dat ie ook adhd heeft(net als mij)
ik kan ook echt wel beter onthouden onder speed hé...maar echt een heel kleine dosis maar...want als je erover zit kan je der niets meer van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

heroine

jij bent nieuwsgierig naar de werking van heroine,nou laat ik je dan dit zeggen,ik ben zo'n 23 jaar verslaafd geweest en van die 23 jaar heb ik misschien een maand of drie genoten van het gebruik er van,daarna is het niet meer gebruiken omdat je het lekker vindt,maar omdat je het nodig bent,hoe ziek je er van wordt als je niets hebt ,dat wil je niet weten,maar geloof me dat wil je niet meemaken ookdus nieuwsgierig naar het gebruik van Heroine,jongen weet waar je aan begint.ik ben nu zelf sinds september 2005 bezig met stoppen,maar soms ga ik de mist nog in,over het algemeen gaat het goed ik zit nu op 1 pil Methadon nadat ik ook 20 jaar op 14 pillen heb gestaan,en geloof me ik kan er nog steeds maar niet mee stoppen met die ene pil,dat is de angst om toch nog ziek te worden,en dat gebeurt.
Als je je leven een andere wending wilt geven door Heroine uit te gaan proberen,bereid je dan maar voor op een ellendig bestaan.
want 1 ding is zeker als je het probeert,vindt je het lekker want dat is het,maar besef dit heel goed het maakt alles om je heen kapot en jou er bij.
Good luck :sunglasses:

Jonirsz

Experimenterende gebruiker
Mooi gesproken! ik spreek niet uit ervaring, maar van zo veel vrienden hoor ik dat t alleen maar ongeluk met zich meebrengt..Ik ben ook niet van plan hier aan te beginnen :)

live fast die Young zei:
ik wil het ook niet proberen... maar ik was gewoon benieuwd naar ervaringen over hoe het voelt.. niet over hoe kut het allemaal is..
Hmm, leuk gezegt hoor dat je allen maar benieuwd bent.
Maar als iedereen had gezegt dat het een geweldig gevoel geeft was jouw nieuwschierigheid nog groter geworden.
En iedereen die er aan begint denkt dat gebeurt mij niet, ik hou het wel in de hand.
Maar zoals je hebt kunnen lezen is het op een gegeven moment geen willen meer, maar moeten, je lichaam kan niet meer zonder.
Wees daarom blij met ervaringen en gevaren van gebruik die deze mensen beschrijven, zij weten waar zij over praten.
Blijf aub verstandig, denk niet meer aan de nieuwschierigheid maar neem alle gevaren ter harte, geloof mij, ook ik weet waar ik het over heb.

jimcp

Trainspotting

Er is een vrij goede film over heroine: Trainspotting. Gaat over de voor- én nadelen.

Uit de film: "Imagine an orgasm, multiply it by a thousand... and you are still nowhere near it." En... dat klopt!

Vergis je niet in straatjunkies, als ze al heroine gebruiken dan gebruiken ze het erbij, om de crack te dempen. De echte problematische drugsgebruikers hebben met name een probleem met crack of crystal. En een heleboel andere zooi.

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Hmm^^ niet mee eens... Crack kan ook erg verslavend zijn maar heroine ook... je kan die mensen niet over een kam scheren. Probleem met heroine is dat je receptoren permanent veranderen. Lichamelijke verslaving is geen pretje lijkt mij.
Maar een keertje probern kan geen kwaad... als je wilt weten ongeveer wat voor gevoel het geeft zou ik met andere, minder verslavende stoffen beginnen... hydrocodone, oxycodone, zelfs morfine. niet meteen aan de hero..

jimcp

Re: Methadon

Tellius zei:
Hoi,

... sinds ik methadon gebruik (nu zo'n 11 jaar, momenteel 10 mg per dag), ben ik wel degelijk élke dag stoned. Alhoewel velen die opiaten gebruikt hebben nu wellicht even achter de oren zullen krabben, ben ik wel degelijk van mening dat methadon een lekkerder gevoel geeft dan hero. Bovendien blijft methadon - zoals ik eerder al zei - elke dag een heerlijke high geven.

Roeland

Sta je al 11 jaar op 10mg? Ben je daar dan niet tolerant voor geworden?

Je kunt je dosis toch in twee keer innemen? De helft 's ochtends, en de helft 's avonds? Klinkt paradoxaal maar misschien is verhoging wel een optie bij jou. Word je aktiever van!

Fun4You

Newbie
ik zou er toch maar afblijven het is echt wel superverslavend. Een vriend van mij is er ooit mee afgekomen om te roken zei hij , om te kunnen slapen na een nachtje coke gebruik, dit is inmiddels zeven jaar geleden en nog steeds hang ik eraan.
Ik kom wel van heel ver en gebruik momenteel nog maar twee gram per dag ofzo en als ik geen geld ervoor heb heb ik mezelf ook al geleerd om rustig te blijven en de dag gewoon door te komen , natuurlijk wel met behulp van methadon.
Moest ik de tijd kunnen terugdraaien en weten wat ik nu weet, ze zouden het mij met kilo's gratis mogen geven hebben, ik had er nooit aangekomen maar nu is het te laat en soms denk ik: gosh, dit zal toch niet zo zijn voor de rest van mijn leven want dat zou verschrikkelijk zijn.
Gevolgen: mijn relatie is naar de knoppen gegaan, mijn vriendenkring die uit redelijk wat personen bestond heb ik zelf allemaal laten vallen omdat op die momenten de heroiïne je enige vriend is en je wilt zelf ook niemand zien buiten dan de personen die het ook doen, daar voel je je nog goed bij, bij de rest niet meer omdat die het niet doen, het is raar...
Ik heb gelukkig goede ouders die me altijd hebben gesteund en nog doen, daarom ben ik godzijdank nooit in de schulden geraakt maar ik ben er zeker van moest ik echt 'helemaal alleen' op deze wereld hebben gestaan in de ze situatie dan had ik nu letterlijk in de goot gelegen.
Nog steeds probeer ik elke dag ermee te kappen maar het is zo verdomd moeilijk het is niet te beschrijven, het is net alsof je leven helemaal leeg is zonder heroïne, niets interesseert je nog, op zo'n momenten zou ik gewoon een hele dag in bed willen blijven liggen of gewoon maar op de zetel liggen en niets doen gewoon omdat je in niets zin hebt.
Aan iedereen die het wil proberen: alstublieft denk heel goed erover na want het is echt waar: voor je het weet hang je eraan en om er verslaafd aan te geraken dat is niet moeilijk maar eraf geraken dat is een zware lange moeilijke weg met heel veel vallen en weinig opstaan! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo stom ben geweest dit ooit te doen maar nu leef ik met de gevolgen: eigen schuld dikke bult.

zommes

Badass junkie
Ik weet nog steeds niet of ik het ooit wil proberen.

Uit ervaring met mezelf ben ik niet gevoelig voor verslavingen. Coke trekt mij absoluut niet, wel veel gedaan maar nooit echt een soort drang naar gehad. Tabak ben ik ook niet verslaafd aan, gewoon sociale roker. Alleen alcohol kan ik van zeggen dat ik er toch wel een beetje verslaafd aan ben, maar dan heb ik ook nooit geprobeerd te stoppen.

In principe denk ik niet dat ik met de mensen omga dat ik ooit in aanraking gebracht zal worden met heroine. Maar ik ben wel een waus die er op een dag op zoek naar gaat omdat ik nieuwsgierig ben. Eigenlijk hoop ik dat ik dat niet doe. Opium wil ik graag een keer proberen, maar heroine niet.

Nee, ik heb na het lezen van deze verhalen en tijdens het typen van deze post dat ik er maar gewoon vanaf blijf.

(Voor nu, want hoe vaak nemen we geen tijdelijke besluiten)

ik verkoop al 20 jaar hero en ik geniet er elke dag van het word alleen een probleem als je het niet meer kunt betalen . dan word je ziek ,maar ik zou geen ander l;even meer willen het geld komt met bakken tegelijk binnen en als je een beetje je hoofdt gebruikt dan hoef je nergens bang voor te zijn maar het zijn net de gebruikers wat na hero ook coke roken die zijn zo platzak en dat zullen ze dan ook altijd blijven ze zijn niet te vertrouwen omdat ze iedereen flessen en voor de gek houden maar dat komt door de coke te basen ik deal al zo lang bruin ik zal er nooit mee stoppen heerlijk al dat geld spook-m,trichtr

J0rrit

Badass junkie
hoe voelt het....

naar mijn ervaring voel je het al op het moment dat je de joint van je mond trekt.Heel snel voel je het en dat geeft een soort van rush. Hetgeen wat je voelt is een raar gevoel in je hoofd, ook een zwaar gevoel in je hoofd, net alsof er een totale rust binnen treedt in je lichaam, normaal gezien denk je nog altijd ergens over na of zit iets niet goed, compleet weg. Helemaal rustig en aan t genieten van dat gevoel.

Werd er zelf sloom van en mn ogen vielen vanzelf dicht, terwijl ik niet eens echt moe was eigenlijk. Als ik ging lopen had ik een beetje een zat-achtig gevoel, kwa wankelen, maar dan toch anders, het was iig moeilijk om recht te lopen en ik wankelde dus ook best.

Voor de rest hadde ik en die andere gast allebei het gevoel alsof we droomden, alles leek een soort droom-achtige roes te hebben, en dat is wel zwaar relaxt eraan. Voor de rest geen lachkiks of iets ervan gehad, wel me pupille werde heeeel klein en me hart ging echt langzaam ( wat wel eng was ).

waarom zou ik mijn naamposten julie vragen een mening en die geef ik en voor de wouten ben ik niet bang ja julie wel maar daarom zullen julie ook wel netjes werken de bajes is hier kinderspel voor day geld heb ik zeker af en toe een korte vakantie voor over zo gaat dat bij ons in de familie daar zal je mij niet over horen zeuren hoevaak hebben julie dat je wat vilt kopen en julie kennen het niet dat het te duur is ik denk vaak nou daar hebbenn wij geen last van als ik in een winkel kom en ik zie een paar niewe nike,s en ik ken niet kiezen dan pak ik ze allemaal en dat is een fijn gevoel als je dat voor je gezin je vrouw je kinderen kan doen maar ja julie hebben het beter ga zo door julie komen er wel ha ha ha spook-maastricht

Psilo

Bewuste gebruiker
spook-maastricht zei:
waarom zou ik mijn naamposten julie vragen een mening en die geef ik en voor de wouten ben ik niet bang ja julie wel maar daarom zullen julie ook wel netjes werken de bajes is hier kinderspel voor day geld heb ik zeker af en toe een korte vakantie voor over zo gaat dat bij ons in de familie daar zal je mij niet over horen zeuren hoevaak hebben julie dat je wat vilt kopen en julie kennen het niet dat het te duur is ik denk vaak nou daar hebbenn wij geen last van als ik in een winkel kom en ik zie een paar niewe nike,s en ik ken niet kiezen dan pak ik ze allemaal en dat is een fijn gevoel als je dat voor je gezin je vrouw je kinderen kan doen maar ja julie hebben het beter ga zo door julie komen er wel ha ha ha spook-maastricht

Punt...hoofdletter....?

Bovenaan