Herkenning gezocht

Sylvie866

Newbie
Hallo iedereen,

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die herkennen wat er momenteel gaande is met mijn man. Hij is momenteel al een maand in opname, maar veel wijzer zijn we nog niet geworden, althans ik niet.

Wij zijn 8 jaar samen, en 2 kindjes.
Alles ging goed, mijn man rookte sinds een jaar in de avond een joint, om rustig te zijn. Nadat hij gestopt was met alcoholgebruik.
Dit was ok.. hij was rustig niks aan de hand.

Tot maand terug. Hij bouwde dit af, vroeg medicijnen aan de dokter om dit beetje te ondersteunen, maar die deden precies geen goed. Hij begon dingen te zien die er niet waren, kon amper stil zitten, paniekaanvallen, onrust, schudden en beven enz..
2x spoedopname gehad.. en toen kwam de aap uit de mouw.
Er werd cocaïne in zijn urine aangetroffen..

Volgens hem kon dit totaal niet zijn, beweerde bij hoog en laag dat dit misschien door die medicijnen kwam, dan was het omdat hij vroeger gebruikte en dit opgeslagen was in zijn vetmassa enz..
Ondertussen is hij een maand in opname, maar rept met geen woord over de gevonden cocaïne in zijn urine nog. En ik vraag er ook niet meer na, want dan creëer ik een discussie die ik liever niet meer wil.

Zijn gedrag is ondertussen onuitstaanbaar geworden, wil de overheid aanklagen, ziet enkel wat hij gedaan heeft in onze jaren samen.. hij zit volledig in een slachtofferrol, waarbij hij vooral veel liegt dingen zegt die totaal geen waar zijn enz enz..

Ik wou even luisteren hier, of iemand me kan bevestigen of dit gewoon afkick gedrag is? Beeld ik mezelf dingen in, want op den duur twijfel je aan alles. En begin ik me af te vragen wie die man is waarmee ik getrouwd ben momenteel…

Gr sylvie

MetalGuy

Badass junkie
Hallo Sylvie,

Zonder meer een lastige situatie, je hebt mijn medeleven. Hoewel ik geen arts ben, kan ik in ieder geval het volgende meedelen: namelijk dat cannabis (of beter gezegd THC, de werkzame stof) zich inderdaad opslaat in vetweefsel. Dit staat erom bekend en is hierom ook langer aantoonbaar dan welke bekende drug ook.

Cocaïne daarentegen, slaat zich niet op in het vetweefsel. Dit is meestal 2 tot 5 dagen aantoonbaar na gebruik in de urine. En tot 8 dagen na langdurig/zwaar gebruik.

Ik weet dat je van cocaïne dit paranoïde/psychotische gedrag kan krijgen, vooral bij langdurig en/of zwaar gebruik. Hoe het precies zit met de medicatie icm coke, heb ik verder geen verstand van.

Ik wens je iig veel sterkte in deze lastige periode. En als je vragen hebt of iets, mag je natuurlijk ook altijd een priveberichtje doen.

Sylvie866

Newbie
Bedankt voor je reactie.
De cannabis wist ik van, dus daar stel ik me geen vragen bij, bij het aantreffen in zijn urine. Echter de cocaïne wel.
hij heeft een verleden ermee, en wist dit. Maar de ontgoocheling errond, dat dit na mijn rug gebeurd is, je enorm. Vooral het afliegen doet me meer pijn dan te horen dat hij misschien af en toe eens wat nam.
Ik ben totaal in deze wereld niet thuis, en daarom zoek ik wat antwoorden.

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Bedankt voor je reactie.
De cannabis wist ik van, dus daar stel ik me geen vragen bij, bij het aantreffen in zijn urine. Echter de cocaïne wel.
hij heeft een verleden ermee, en wist dit. Maar de ontgoocheling errond, dat dit na mijn rug gebeurd is, je enorm. Vooral het afliegen doet me meer pijn dan te horen dat hij misschien af en toe eens wat nam.
Ik ben totaal in deze wereld niet thuis, en daarom zoek ik wat antwoorden.
Eerlijkheid is 1 van de uiteindelijke sleutels tot verslavingsherstel. Het is denk ik relatief normaal dat hij nu geen openkaart met jou speelt.
Het is begrijpelijk dat het liegen jou pijn doet, maar in mijn ervaring vloeit dat liegen vooral voort uit een gevoel van schaamte, en niet uit slechte intenties.
Als iemand niet klaar is om te accepteren dat er verandering moet komen, zal diegene een eigen waarheid creëren.

In mijn beleving helpt het om de verslaafde ervan te verzekeren dat hij/zij alles mag vertellen en om steeds de validatie en erkenning te geven als hij/zij eerlijk is.

vroeg medicijnen aan de dokter
Medicijnen kunnen misbruikt worden, mogelijks is dat een extra verklaring, afhankelijk van wat hij voorgeschreven kreeg.

Ik heb heel veel begrip voor jouw gevoelens over het gedrag van jouw man.
Veel sterkte, ik wens jullie het allerbeste toe

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb nogthans al vaak gezegd, herhaaldelijk dat hij er niet moet mee inzitten als het echt zo is. Dat ik het niet erg vind, maar dat ik gewoon liever heb dat hij eerlijk is.
Dat is sowieso goef, maar de echte overtuiging komt van binnenuit. Zit hij wel vrijwillig opgenomen?

Bovenaan