Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Als je het idee hebt nooit meer te kunnen gebruiken heeft de drug ook nog steeds controle over je natuurlijk. Als jij zelf controle neemt zou je dus af en toe moeten kunnen gebruiken, alleen de scheidslijn tussen af en toe vaak wordt vaak weer kleiner. Blijft een lastig iets als je eenmaal een keer verslaafd bent geweest. Uiteindelijk moet je het gene doen wat het best bij jou past, als je maar overtuigd bent niet meer dagelijks te gaan/willen gebruiken.

Succes kerel! Blijf hoop houden voor een baan en zoek in de tussentijd naar andere hobby's en dagbestedingen.
Dus als je nooit meer XTC wilt omdat je erop uitgekeken bent heeft het je in je greep? :P

Ergens zit er inderdaad wel wat in je redenatie, maar anderszijds kun je drugs ook zien als het effect dat het op je heeft. Als je weet dat het een negatief effect op je heeft en dat je het daarom liever niet meer gebruikt zit je er toch ook niet meer aan vast?
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Interessante visie. :)
Heb ook een LSD trip nodig gehad om tot dit inzicht te komen, maar ben daarna heel makkelijk minder gaan blowen. Daarvoor had ik altijd het idee dat het alles of niets moest zijn en dat weerhield van mij van het stoppen of minderen.

Fool

Badass junkie
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Re:

Fool zei:
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?
Hahahaha goeie :P

Fool

Badass junkie
En dan heb je ook nog de stelling dat afhankelijkheid niet noodzakelijk slecht is, als de voordelen de nadelen ruim overstijgen. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
En dan heb je ook nog de stelling dat afhankelijkheid niet noodzakelijk slecht is, als de voordelen de nadelen ruim overstijgen. :P
Als econoom kan ik bevestigen dat iets waarvan de voordelen de nadelen ruim overstijgen per definitie iets goeds is. Uiteraard wel belangrijk om alle voor en nadelen een eerlijk gewicht mee te geven en te zorgen dat je echt alle voor en nadelen meeneemt :P.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Update 8 Augustus.

Ben nu clean van cocaïne sinds eind December. Echt ik voel mezelf herboren. En weet nu wat een troep dat kan zijn. Wil dat afkicken hiervan nooit meer ervaren.

Clean van de alcohol. Heb buiten het drinken van wat biertjes op een party de alcohol doordeweeks kunnen laten staan. Dit is niet echt "clean". Want ik drink op feestjes. Maar het is voor mij een grote stap om niet meer doordeweeks te drinken. En ik feest Soms 2 keer per maand en Soms 2 maanden niet. Ook een over winning dus.

Xtc gebruik is nog af en toe op feestjes. Dit hoort er voor mij bij en ik vind het gewoon te lekker om te laten. Daarbij ben ik hier nooit verslaafd aan geweest.

Amfetamine was ik ook best hooked aan tot ongeveer 30 dagen geleden. Heb toen besloten om ook hier van af te kicken. Dit ging niet zonder slag of stoot. Maar is mij wel gelukt tot op heden.
Ben er dus 3 weken clean van geweest. Toen ben ik het weer in het weekend gaan gebruiken. Tot heden is dit zo gebleven. Alleen af en tie in het weekend.
De 1 heeft daar commentaar op. De ander niet. Maar ik wil gewoon in het weekend iets kunnen gebruiken. En zet mezelf 100% in om het Daarbij te laten. :mrgreen:

Slaappillen ben ik ook van afgekickt. Man wat was dit heftig. Had ik niet verwacht. Maar ik ben een doorzetter en kan nu vrij slapen zonder medicatie te hoeven slikken. Dit was mijn doel. Het is gelukt al was mijn doctor sceptisch of het zou lukken.

Ik loop ook nog steeds bij de psychiater en psycholoog. Due houden ook een extra oogje in het zeil. Al zijn ze wel heveig tegen enkele vorm van middelengebruik. Jammer, zo kortzichtig.

Gebruik nu nog Dagelijks medicijnen tegen de gevolgen van mijn osychose. Het is een zoektocht naar de juiste.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goed bezig!

Dank voor de update ik was wel nieuwsgierig in ieder geval.

Zijn nu de cravings het grootste probleem ? Of niet door bijvoorbeeld je hobby's en nieuwe leefstyle al snel / gelijk goed bevalt?

Heel goed gedaan dat je geen slaapmiddelen meer nodig hebt , het afkicken daarvan is erg zwaar met hoge doseringen. Petje af wees trots op jezelf (doh)

Enige "grote" zorg waar je zelf al duidelijk bewust van bent is:

Toen ben ik het weer in het weekend gaan gebruiken. Tot heden is dit zo gebleven. Alleen af en tie in het weekend.
De 1 heeft daar commentaar op. De ander niet. Maar ik wil gewoon in het weekend iets kunnen gebruiken. En zet mezelf 100% in om het Daarbij te laten. :mrgreen:

Snap je gevoel en insteek echter blijf ervoor zorgen dat jij drugs gebruikt en niet andersom!
Aangezien je van veel bent afgekicked , stapje voor stapje. Wees eerlijk tegenover jezelf en probeer zo min mogelijk te bagatelliseren.

Beloon jezelf als je x aantal maanden of periode clean bent, kan goed werken als motivatie daar je geld voor te sparen in plaats van drugs. Ik denk dat je dat al doet maar zeg het voor de zekerheid.

Hopelijk heb je iets aan de tips, volhouden zo!

Als je echt last hebt van hun insteek (hulpverlening) en er niet uitkomt kan je nog altijd even bellen met je zorgverzekering een second opnion is 'gratis' meen ik.

Geniet van het weekend en mooie weer!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.
Hangt dit ook niet een beetje samen met dat als je iets niet 'mag', je het juist wilt? Ik bedoel, daarom zijn dieten ook zo moeilijk vol te houden voor veel mensen. Terwijl als je bijv. om de dag jezelf toe staat iets lekkers te nemen het wel vol te houden is om gezond te eten.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
@ dubbel0seven. Wat ontzettend knap, petje af, ga zo door, hatsekiedee!

Snowblind

Belezen gebruiker
Inspirerend wat je voor elkaar gekregen hebt dubbel0seven. Getuigt van grote kracht!

Keep on going strong. :)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Thanks mensen!!! Het zal altijd een valkuil blijven voor mij. En ik moet altijd waakzaam blijven om niet terug te vallen.

Pluspunt is dat ik nu ook al 6 weken clean ben van amfetamine en xtc. Dit wil ik graag zo houden. Kostte wat moeite om in te zien dat deze middelen ook een slechte invloeden op mij Hadden. Maar het is wel beter zo.
Lekker nuchter. Voel me ook als herboren momenteel. Krijg ook van iedereen om mij heen complimenten dat ik de laatste tijd veranderd ben in positieve zin :mrgreen:

Hopelijk kan ik dit sobere leven doorzetten. Want ik zit nu eindelijk op de goede weg. Mocht ook wel naar zoveel jaren strijden en kwakkelen.

SirErick

Wijs gebruiker
Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik je bericht van 02-06-2015 las waarin je schreef dat je "best wel regelmatig" andere middelen gebruikte als (tijdelijke) vervanger, mijn twijfels had of je instaat zou zijn om van alle middelen af te kicken en clean te blijven. Normaal gesproken maak ik voor niemand een buiging en zelfs niet als ik een land ben waar deze begroetingsvorm een beleefdheidsregel of omgangsvorm is, maar voor jou maak ik een uitzondering aangezien jij dat respect meer dan verdiend hebt. Ik vind het echt knap van je dat je bent afgekickt en al zo'n lange tijd clean door het leven gaat, want omdat voor elkaar te krijgen heb je enorm veel wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig en dat heeft niet iedereen.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:

Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:

SirErick

Wijs gebruiker
dubbel0seven zei:
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:
Geen dank, graag gedaan.

dubbel0seven zei:
Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
Een betere beslissing had je niet kunnen maken.

Susanne

Bewuste gebruiker
Goed om te horen dat het zo goed met je gaat en inderdaad heel knap dat je nu alleen nog maar recreatief gebruikt. Wel kut dat er schizofrenie bij je is ontdekt. Hoe weten ze dat? Wat voor symptomen heb je al zeg maar?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik gebruik nu bijna helemaal geen drugs meer. En wil zelden nog wel eens een drankje drinken of een stikkie roken. Maar beperk het zoveel mogelijk.

De schizofrenie. Ik heb het erfelijke in mijn genen meegekregen van mijn Vader. Dat wil niet direct zeggen dat ik er ook last van krijg. Zegt alleen dat ik extra kwetsbaar ben om dit ook te ontwikkelen.
Jammer genoeg heb ik veel drugs misbruikt in mijn leven en heb ik erg veel heftige levenservaringen opgedaan. Hierdoor heb ik deels zelf de kwetsbaarheid in de hand gespeeld. En ook heb ik mijn klachten zich jaren lang laten ontwikkelen.

Ik heb onder andere last van het volgende:

Horen van stemmen
Hallucineren
Wanen
Afvlakking van gevoel en emotie
Psychoses
Verward denken en doen
Sociaal steeds minder contact
Geen energie
Geen initiatief
Verminderde functioneren

Vroeger is het ooit begonnen met iets onschuldigs. En door de verkeerde keuzes in mijn leven kon dit zich steeds verder ontwikkelen. Ik raakte steeds dieper verzeild in de geestelijke problemen. Uiteindelijk na jaren toen het mij allemaal teveel werd heb ik eindelijk de juiste hulp gekregen die ik nodig had.

Je kunt last hebben van meerdere symptomen maar toch niet schizofreen zijn. Wat maakt mij dan tot een schizofreen? Wanneer je precies die diagnose stelt is mij onbekend. Dat is een goede vraag die ik zeker ga stellen wanneer ik de dokter weer spreek.
Wel weet ik dat er strike richtlijnen zijn voordat ze die diagnose stellen. Dat gebeurd niet zomaar even. Ik had ook al klachten voordat ik ooit drugs gebruikt had. Drugs heeft het alleen verergerd.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Pfff, dat is een stevig lijstje. Ik vermoed dat ik zelf ook een zekere aanleg voor psychose's heb, eens te meer reden om met mijn klauwen van drugs af te blijven. Kunnen alle symptomen nog weggaan? En moet je de rest van je leven medicatie slikken? Het is toch nog niet in een ver stadium?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Symptomen gaan nu niet meer weg. Medicatie kunnen de symptomen wel verlichten.
Waarschijnlijk moet ik voor de rest van mijn leven medicijnen blijven slikken. En er zijn enkele momenten geweest dat ik me gesterkt voelde om met de medicijnen te stoppen. Goede gevoel was van korte duur. Na enkele dagen had ik alweer symptomen. Gevolgd door vrij heftige psychoses.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Jezus wat heftig man.. Zulke ervaringen zijn naar, maar als je nu al weet dat ze nooit volledig weg zullen gaan... :openmouth:

Take care bro!

MeejheM

Badass junkie
je bent beter af als je de rest van je leven pillen op herhaalrecept krijgt dan elke keer coke regelen. al zijn antipsychotica ook niet heel gezond.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
dubbel0seven zei:
Je kunt last hebben van meerdere symptomen maar toch niet schizofreen zijn. Wat maakt mij dan tot een schizofreen? Wanneer je precies die diagnose stelt is mij onbekend. Dat is een goede vraag die ik zeker ga stellen wanneer ik de dokter weer spreek.
Wel weet ik dat er strike richtlijnen zijn voordat ze die diagnose stellen.
Voor stoornis X moet je X aantal symptomen van desbetreffend rijtje symptomen hebben ervaren in de afgelopen X maanden, waarbij het functioneren op sociaal/werk/school gebied (ernstig) verstoord is.

Maar verder: heftig. Dat zijn echt nare symptomen. Maar van een aantal heb je dus eigenlijk al veel langer last? Thankgod voor het bestaan van zoiets als antipsychotica! Ookal is dat idd niet gezond, het zorgt er wel voor dat je (redelijk tot) goed met zoiets kunt leven :)

Hoe gaat 't nu met je?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Goedendag iedereen!!! :grin:

SirErick, dubbel0seven leeft nog steeds! Ik ben alleen vrijwel nooit meer online op drugsforum.nl.

Sinds September '15, ben ik flink blijven werken aan mezelf. Met een grote glimlach kan ik vertellen dat ik nog steeds vrij ben van enige vorm van drugs verslaving!
Incidenteel sta ik mijzelf toe dat ik iets zou mogen gebruiken zoals cannabis, alcohol, xtc/mdma of Amfetamine. Maar alleen tijdens speciale gelegenheden, vieringen, feestjes of iets anders bijzonders. En alleen om de feestvreugde te vergroten! Het kan, het mag maar is absoluut geen must. Want nuchter vermaak ik mijzelf tegenwoordig net zo goed! Misschien zelfs wel beter!!!! :grin:

Afgelopen jaar was nogal erg moeilijk, stroef en zwaar. Zowel geestelijk als lichamelijk. Maar ik geef nooit zomaar op. En ben altijd voor mijzelf blijven vechten. Gewoon doorbijten en niet zomaar opgeven is mijn advies!!! Want sindsdien is er veel positiviteit in mijn leven gekomen! :grin:

Schizofrenie was vastgesteld. Nieuwe psychiater dacht daar iets anders over. Sinds December gebruik ik geen anti-psychotische medicatie meer. En tot op heden gaat dit erg goed! Nog geen last van enige symptomen. Hopelijk blijft dit in de toekomst gewoon goed gaan zonder medicatie. Behandeling en therapie blijven wel gewoon doorlopen. Want communiceren blijft gewoon erg belangrijk!
Ben hier echt zo mega trots op!!! Nog steeds boek ik vooruitgang zonder ondersteuning van zware medicatie.

Heb gelukkig ook weer een goede baan terug in de techniek. Thuis zitten behoort tot het verleden en ook dit geeft alleen maar meer positiviteit! En ik ben weer onderdeel van de maatschappij! :grin:
Schrijf dit bericht ook tijdens mijn nacht shift. :wink:

Ik sta open voor vragen en/of opmerkingen. Positief of negatief het mag allemaal. :grin:

Groet! :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Wel een risico om af en toe toch nog te gebruiken, maar als het je lukt om het echt alleen af en toe te doen geeft dit wel aan dat je de verslaving overwonnen hebt. Want iets niet meer gebruiken omdat je bang bent dat je terug valt geeft aan dat je nog steeds verslaafd bent al gebruik je niet meer. Maargoed, wel iets om in de gaten te houden dat het niet weer uit de hand loopt. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.

MeejheM

Badass junkie
Dat is wel een goeie inderdaad, zolang het goed gaat krijg je steeds meer vertrouwen, en is de kans aanwezig dat je de grenzen toch weer langzaam opzoekt. dat komt veel voor. vooral tijdens mijn werk zie ik dat vaak met veilig gebruik van materiaal, wat per definitie nooit handig is. dan is er een incident, en loopt iedereen weer even op z'n tenen, maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.

dus fijn dat het goed gaat, maar let je wel een beetje op jezelf?

Ik hoop het wel, goed dat je er weer bent.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
dubbel0seven zei:
Ben hier echt zo mega trots op!!! Nog steeds boek ik vooruitgang zonder ondersteuning van zware medicatie.
Supergaaf dit! :)

Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.
Jazeker heb ik voor mijzelf regels opgesteld dit ook in samenspraak met mijn be handelaar. Die mensen waren iets minder positief over mijn incidentele gebruik en erg bang dat ik terug zou vallen in verslaving. Vooralsnog gaat het uitstekend!

Ik mag van mezelf alleen incidenteel gebruiken tijdens speciale gelegenheden, feestjes etc. En aangezien ik mijn leven niet meer zie als 1 groot feest blijft het gebruik aardig binnen de perken :wink:
Ook het aantal feestjes dat ik bezoek is flink verlaagd. Ik bezoek bijna geen parties meer waar mensen er standaard flink aanzitten. Helaas dus weinig house parties meer voor mij :cry: En ik heb mijn leven zo veranderd dat het niet meer alleen om gebruiken gaat. Mijn leven heeft eindelijk een positieve inhoud gekregen! Wel blijft het een dagelijkse strijdt om niet in oude gewoontes terug te vallen. :grin:

MeejheM zei:
maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.

Ik sta mezelf alleen toe hard drugs te mogen gebruiken tijdens house evenementen. En die bezoek ik bijna niet meer. Daarbij ga ik tegenwoordig uit met een groep mensen die allen alleen een beetje alcohol en cannabis consumeren. Dus het gebruikte van hard drugs wordt op die manier niet getriggerd. En ik ben eigenlijk ook totaal klaar met het gebruik van xtc, MDMA, Amfetamine en Cocaine. Tegenwoordig kan ik ook best met gebruikers in 1 ruimte verblijven en zelf totaal geen behoefte hebben om ook weer te gaan gebruiken. Ik lach ze gewoon uit. :wave:
En ik heb er, mede door mijn zware verleden, altijd erg zwaar aangezeten. Juist die herinneringen aan mijn verleden weerhouden mij ervan om weer flink te gaan gebruiken/misbruiken. Het gebruik en de levensstijl hebbenmij meerdere malen bijna mijn leven gekost. Dit vergeet je niet zomaar hoor :wink:

ZERO- zei:
Supergaaf dit!

Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!
Mijn behandelaars zijn ook enorm verrast doordat ik, zelfs zonder zware medicijnen, verscheidene psychische problemen de baas ben geworden. Een mooi voorbeeld is dat ik mijn paranoia heb overwonnen door zelf te blijven zoeken naar een oplossing omdat ik niet eeuwig aan de medicatie wil zitten. Ik heb toen zelf een strategie uitgedacht hoe ik de paranoia de baas zou kunnen worden. En heb ook zelf een manier gevonden om in bepaalde situaties niet terug te vallen in paranoia gedrag/gedachten etc. Puur omdat mijn be handelaar simpel een pilletje voor wilde schrijven en ik het daar niet mee eens was. Mijn mening is gewoon dat je het gevecht aan moet gaan in je brein. Uiteindelijk na veel denken, uitproberen en vechten heb ik voor mezelf de oplossing gevonden! En mijn psychiater en psycholoog waren zeer positief verrast hierdoor!! :grin:

Amateurtje

Wijs gebruiker
Wel dubbel...je mag terecht fier zijn op jezelf, het zal moeite gekost hebbe maar jij bent door de harde muur gebeukt. Daar mag je zeer zeker trots op zijn copain :) nog veel succes met alles wat je doet!

Bovenaan