Heftige gebeurtenis

Auraz

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Allereerst mijn excuses voor de evt bad vibes die met dit bericht komen. Ik moet dit gewoon ff van mn hart en dit leek me een goede plek om mn verhaal te delen.

Momenteel nog aan het bijkomen van avondje masters of hardcore. Tegen het einde van de avond ging er op de main, een meisje.. op nog geen 2 meter afstand van mij, neer. Deze gebeurtenis heeft me voor mijn gevoel flink wakker geschud.

Ze lag op de grond te shaken, een epileptische aanval. Dat werd minder met zo nu en dan nog wat spastische bewrgingen totdat ze niet meer bewoog en dood was.

Mensen gingen gewoon janken en elkaar knuffelen. Ehbo personeel deed er alles aan om haar terug te halen. Er werden zeer heftige hartmassages uitgeoefend en mond op mond beademing.

Gelukkig en godzijdank kwam ze na een minuut of 2 weer tot leven. Ze was/werd stabiel en werd erna afgevoerd.

Ik vind het zo ontzettend kut dat ik dit heb meegekregen vlak onder mijn ogen. (Sorry voor het delen nogmaals maar ik wilde even een statement maken).

Dit maak ik hier bewust omdat ik eigenlijk wel klaar ben met die zooi op feestjes. Sinds mn 27e eraan begonnen, inmiddels bijna 33 en gebruik alleen maar 6apb op feesten ca 2x 200mg.

Ook heb ik besloten om het sporten weer op te pakken en een consult te plannen bij de huisarts voor een check up en mn bloedwaardes te laten meten.

Mijn vraag is eigenlijk, voor degene die zoiets vreselijks hebben meegemaakt / gezien.. hoe hebben jullie dit verwerkt?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb het meegemaakt, met slechte afloop. Dood dus.

Het is nogal persoonlijk allemaal, en ik wil toch ook wel anoniem blijven hier. Misschien dat ik je er nog een PB-tje over stuur, moet ik nog even over denken.

Auraz

Belezen gebruiker
Ik heb het meegemaakt, met slechte afloop. Dood dus.

Het is nogal persoonlijk allemaal, en ik wil toch ook wel anoniem blijven hier. Misschien dat ik je er nog een PB-tje over stuur, moet ik nog even over denken.

Uiteraard, neem je tijd. Niet mijn bewuste intentie geweest deze gevoelens weer in je op te wekken en fijn dat je toch even reageerde, dank je wel daarvoor.

chipmunk

Belezen gebruiker
Je geeft aan die zooi niet meer te willen gebruiken maar was je ervan bewust dat 400 mg 6apb een absurd hoge dosis is?

Auraz

Belezen gebruiker
Je geeft aan die zooi niet meer te willen gebruiken maar was je ervan bewust dat 400 mg 6apb een absurd hoge dosis is?
Dat klopt, ik laat er ongeveer 4 uur tussen zitten voor ik de 2e van 200mg erin knal.

Voor mn gevoel is dit altijd goed gegaan en ben ik op dit punt gekomen door rustig op te bouwen in diverse settings en moods.

Het gaat me niet zozeer om de dosis, maar drugs in het algemeen (muv 1x in de maand een wiet op de vape).

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb wel mensen onwel zien worden op feestjes of festivals, maar niet zo heftig als jij vertelt. De vriendin van mijn beste vriendin is een tijdje geleden out gegaan en onwel geworden toen zij thuis ghb deden, heb toen met mijn vriendin gebeld en gezegd dat ze 112 moest bellen. Dat was best heftig en onze hele vriendengroep is er heel erg van geschrokken.. Ik kan me goed voorstellen dat als je zoiets meemaakt, zó dichtbij, dat het een aanleiding is om te minderen of stoppen met drugs.

Heb je ook nog flashbacks of nachtmerries ervan trouwens? Of kan je het wel goed achter je laten?

Auraz

Belezen gebruiker
Ik heb wel mensen onwel zien worden op feestjes of festivals, maar niet zo heftig als jij vertelt. De vriendin van mijn beste vriendin is een tijdje geleden out gegaan en onwel geworden toen zij thuis ghb deden, heb toen met mijn vriendin gebeld en gezegd dat ze 112 moest bellen. Dat was best heftig en onze hele vriendengroep is er heel erg van geschrokken.. Ik kan me goed voorstellen dat als je zoiets meemaakt, zó dichtbij, dat het een aanleiding is om te minderen of stoppen met drugs.

Heb je ook nog flashbacks of nachtmerries ervan trouwens? Of kan je het wel goed achter je laten?

Heftig joh, en zeker in zo'n thuis situatie waarin er hulpverleners in je eigen veilige bubbel komen..!
Ik heb gelukkig geen flashbacks of nachtmerries gehad. Ik heb van een aantal mensen een PB'tje gekregen, hier ben ik jullie dankbaar voor! Wat mij betreft is het voor nu even afgesloten. (bedankt)

Bovenaan