heb ik ADD?

tyla

Newbie
Hallo,

Ik had even een vraagje, ik heb het altijd zo druk in me hoofd, kan me nergens meer op concentreren, stemmingswisselingen, pijn, depressieve gevoelens, niks is meer leuk, ik heb altijd frustratie / boosheid in me, moe,futloos, alles het is te druk in me hoofd altijd maar die gedachten maakt niet uit of het positief of negatief is...( Ook deze avond last van rillen en kaken op elkaar bijten) Hierdoor ga ik aan de xtc, ga het steeds vaker gebruiken om ff rust in me hoofd en lichaam te krijgen niet eens omdat ik het leuk vind? Wil binnenkort naar de dokter gaan, want ik kan zo niet verder voor mijn gevoel! Nu heb ik wat dingetjes op internet gelezen en kwam ik uit bij ADD, ik vroeg me af of hier mensen zijn waar dat bij geconstateerd is? En hoe dat dan is gekomen! Hoe zijn jullie daar achtergekomen?

Tyla

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi Tyla,

De problemen die je noemt kunnen ook gevolgen zijn van XTC gebruik. Ik weet niet hoe veel en hoe lang je al gebruikt, maar het nemen van XTC om die gevoelens te dempen is precies het tegenovergestelde wat je moet doen.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je ADD hebt, ik ben geen dokter dus ik heb geen idee, maar het kan dus ook met de XTC zelf te maken hebben.

Ik raad je aan om hier niet te lang mee te wachten en gewoon even een dokter bezoeken. XTC heeft namelijk echt een verkeerde invloed op dit soort problemen!

edblok2

Bewuste gebruiker
Volgens internet zelftesten heb ik: ADD, ADHD, borderline, (manische) depressie, psychoses, paranoide schizofrenie, dwang neuroses, dwang stoornissen, autisme

enzovoorts.

JE weet pas of je ADD hebt als je:

GEEN XTC Gebruikt, en je vervolgens een ADD test hebt ondergaan (duurt een paar uur, geen paar minuten).

:wave:

Ik heb 3 week geleden een ADD test gedaan bij het ggz en het blijkt dat ik het heb.
De reden was om die test te doen omdat ik nu problemen krijg met school omdat ik nu voor het eerst wel weer leren, maar het gewoon niet kan omdat ik mijn aandacht er niet bij kan houden.

In de les probeerde ik dan heel aandachtig een onderwerp te volgen maar merk ik na 5 min dat ik gewoon al helemaal ergens anders met mijn gedachten zit.
Ook als ik op de fiets zit dan gaan er in 5 minuten wel 1000 gedachten door mijn hoofd.
Verschillende taken tegelijk uitoefenen is ook niet mijn sterkste punt.
Daarom rook/rookte ik ook wiet, ik word er rustiger van en kan makkelijker met mensen praten en mijn gedachten ergens bijhouden ( als ik niet teveel rook natuurlijk :smoke: )

Stop een maand met drugs gebruiken ( of matig het tot alleen in het weekend ) en kijk hoe het eraan toe gaat.
Denk je nog steeds dat je ADD of iets anders hebt? Doe dan een officieelle test.

Als je nog wat wilt weten vraag het gerust :wink:

Perrydiculous

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf ADD en weet dat je bij ADD het probleem altijd al hebt.
Je moet niet kijken naar de symptomen die je NU hebt, maar die al vanaf jonge leeftijd duidelijk zijn.
Zo ben ik als klein mannetje vaak genoeg zonder m'n broodtrommeltje (die ik net had gesmeerd) naar school gefietst.
Dat soort dingen :mrgreen:

Zo'n test kan niet gedaan worden op internet ofzo, maar moet door een psychiater worden gedaan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
RavenStylez zei:
Zo'n test kan niet gedaan worden op internet ofzo, maar moet door een psychiater worden gedaan.

Klopt. Heel veel mensen hebben ook één of meerdere symptomen, soms periodiek, licht of zwaar, dit betekent niet dat je gelijk ADD hebt. De symptomen kunnen absoluut ook komen van overmatig XTC gebruik. Als ik twee keer per week een pilletje ga eten de komende maand, worden de symptomen bij mij ook erger. Logisch.

Zo iets kun je dus inderdaad pas constateren als het, én je hele leven al zichtbaar is, én je al een aantal maanden geen XTC meer gebruikt hebt...

Bovenaan