Hardstyle Origins

Zanza

DF-koning
Ik weet niet precies wat een drop is, dat is de eerste bas die na de opbouw komt toch?
Ja de build up naar idd. En dan barst ie los.
Dat wat vooral bij tiesto en armin van buren enz, trance hoort toch?
Hmm kweenie. Ken dat publiek niet echt tbh😅 maar kan me er een voorstelling bij maken en wrs heb je een punt. Maar goed, ook dat is dus vrij gemeengoed geworden door de jaren heen binnen de hardere stijlen

Zanza

DF-koning
En welterusten met de TNT remix van Stereophobia

Deze absolute klassieker kwam hier ineens langs dankzij Spotify Smart Shuffle
Dit was in mijn tijd wel echt een plaat dat de liefhebbers even gingen pissen tbh😅 net als Frontliner - Spacer. Prima plaatjes opzich voor de mainstream, maar helemaal grijsgedraaid en dus ook wel een hoog "radiogehalte"

Zanza

DF-koning
En de "Mad Lay" serie van Automatic DJ'z (De bekende mannen van SAIFAM weer). Het zijn alle 4 eigenlijk mash-ups van eerder werk.

Als het teveel wordt, of niet interessant meer, moet je het zeggen @alles gaat voorbij 😅. Ik vind het leuk om iedere dag een aantal platen te posten uit het prehistorische hardstyle tijdperk en er wat bij te vertellen, maar laat maar horen of je het nog interessant vindt, of nog iets specifieks zoekt of vragen over hebt🫡

je moeder

Wijs gebruiker
Als het teveel wordt, of niet interessant meer, moet je het zeggen @alles gaat voorbij 😅. Ik vind het leuk om iedere dag een aantal platen te posten uit het prehistorische hardstyle tijdperk en er wat bij te vertellen, maar laat maar horen of je het nog interessant vindt, of nog iets specifieks zoekt of vragen over hebt🫡

Ik moet hier even over nadenken denk ik. Maar het heeft ook te maken met : dat je liever naar muziek luisterd/kijkt op een moment dat het jezelf uitkomt ipv wanneer het word voorgeschoteld.
En ik hanteer een vrij hoge standaard want zo mooi als de nummers op qlimax 1 en 2 van Dana en Pavo vind ik het niet snel.

Ik probeer ze wel te luisteren, en dan doe ik het in 1 keer en meestal is dat als ik savonds met een drankje op de bank zit. Ik luister trouwens tegenwoordig alleen nog naar muziek als ik drugs heb gehad. Nuchter komt dat zelden voor. Mijn passie voor deze muziek komt dus ook voort uit het onderinvloed er naar luisteren.

Jij gebruikt helemaal nooit, niks meer toch?
Die kant gaat het bij mij langzaam aan ook op denk ik maar ben nog niet helemaal zover.

En inhoudelijk over deze muziek praten vind ik leuker dan naar plaatjes luisteren. Maar volgensmij ben ik een beetje uitgeluld over dit genre.

Ik heb nog wel een ander genre maar ik weet niet of ik daar een apart draadje voor moet openen en of dat jou interesse ook heeft. Ik had dat al genoemd in pm maar daar reageerde je niet op.

Zanza

DF-koning

je moeder

Wijs gebruiker
Ow my bad. Antwoord volgt!
Mijn antwoord daarop volgt ook nog.(later vandaag)

En ik kan qau nummers eigenlijk alleen maar kiezen uit die 2 qlimax cd's. En zodra ik ga kiezen, kan ik niet meer kiezen en vind ik ze bijna allemaal heel mooi. Maar dit is misschien is dit wel een hele mooie. In dit nummer vertelt de muziek ook een verhaal. Dat vind ik trouwens ook kenmerken voor heel veel goede muziek, dat het klinkt alsof er met de muziek een soort van verhaal word verteld. Maar het ene nummer heeft dat wel meer dan de ander.

Zanza

DF-koning
Mijn antwoord daarop volgt ook nog.(later vandaag)

En ik kan qau nummers eigenlijk alleen maar kiezen uit die 2 qlimax cd's. En zodra ik ga kiezen, kan ik niet meer kiezen en vind ik ze bijna allemaal heel mooi. Maar dit is misschien is dit wel een hele mooie. In dit nummer vertelt de muziek ook een verhaal. Dat vind ik trouwens ook kenmerken voor heel veel goede muziek, dat het klinkt alsof er met de muziek een soort van verhaal word verteld. Maar het ene nummer heeft dat wel meer dan de ander.

Moest bij het weer eens horen van die klassieker aan deze denken:

je moeder

Wijs gebruiker
Deze, ze bouwen hem op, en rekken hem steeds verder en verder uit, en dan volgt er een moment stilte, (en dan moet je hem voor die tijd stiekem steeds iets zachter zetten) en op het moment dat ze hem loslaten zet je hem vol open. (Ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen, ja die hele cd hoor, meesterlijk gedaan)

je moeder

Wijs gebruiker
Weet je wat ik ook zo bijzonder vind?
Als ik deze muziek in mijn hoofd afspeel, dan klinkt het nezto zo, zoals je het beleefd onder invloed van drugs.

Zanza

DF-koning
Deze, ze bouwen hem op, en rekken hem steeds verder en verder uit, en dan volgt er een moment stilte, (en dan moet je hem voor die tijd stiekem steeds iets zachter zetten) en op het moment dat ze hem loslaten zet je hem vol open. (Ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen, ja die hele cd hoor, meesterlijk gedaan)

Ja dit is echt een klassiekertje. Veel remixxen van gemaakt ook!

je moeder

Wijs gebruiker
Ja dit is echt een klassiekertje. Veel remixxen van gemaakt ook!
Die ken ik niet, maar mooier dan dit kan vglsmij niet.

Moest bij het weer eens horen van die klassieker aan deze denken:

Jaah, leuke clip ook. Je ziet duidelijk iedereen uit zn plaat gaan, dit is wat feesten leuk maakt, hier draait het om.
Dat je om je heen kijkt en iedereen die je ziet gaat op dezelfde vibe uit zn dak op de muziek. En daarvoor hoef je niet te dansen want ik dans niet.

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Uit 2002 High Voltage - Bombs Away. Echte klassieker die nog steeds erg bekend is. High Voltage is het hardstyle alias van Nosferatu (en ten tijde van deze plaat ook van Endymion en Ruffneck

Ik blijf gewoon wat posten. Al is het voor mezelf. Ben weer een beetje gehyped en teruggedoken in de tijd hehe. Wellicht dat ik het "wat luister je nu harde stijlen" topic ervoor kan gebruiken ook. Maar hier staat het wel mooi gecentreerd

je moeder

Wijs gebruiker
Ik blijf gewoon wat posten. Al is het voor mezelf. Ben weer een beetje gehyped en teruggedoken in de tijd hehe. Wellicht dat ik het "wat luister je nu harde stijlen" topic ervoor kan gebruiken ook. Maar hier staat het wel mooi gecentreerd

Volgensmij word het nauwelijks geluisterd wat je daar plaatst, net als in het algemene muziekdraadje.
Dit draadje is eigenlijk van jou trouwens, jij bent de hardstyle fan, maar het draadje was idd ook bedoeld als naslag draadje.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Badass junkie
Is het nieuw?

Nee absoluut niet. Jaar of 20 geleden.

Draaide vooral voor het label Enzyme (cardiac music)

Enzyme is een label van Ruffneck, waar dj's als Ophidian/Meagashira/Synapse/WeaponX/Nexes/Nosferatu bekend door zijn geworden.

Vooral gericht op de darkcore/hardcore scene. Maar zijn heel vaak main acts op grote feesten

Label heeft dit logo.

L-3310-1603163606-5961.jpg

Eve's drop

Badass junkie
Maar zoals bekend heeft Ruffneck a.k.a. Patrick van Kerckhoven ontzetten veel labels/producing records op zijn naam staan.

In de wereld is het letterlijk

Ruffneck rules the Artcore scene

Eve's drop

Badass junkie
Heel vet!!!

Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.

Bovenaan