hallucineren

A

Anonymous

Gast
Door rondvliegende chemicalien in je kop.

Als de mensheid precies zou weten wat elke drug zou doen zou dat ook vast wel in kaart worden gezet, maar dat is niet het geval. Spacen gebeurt omdat je een psychoactieve stof in heb genomen. Wat er precies gebeurt is een raadsel, omdat je niet in de hersenpan kan kijken en omdat de hersenen ook geen resultaten uitprinten.

caatje

Badass junkie
de wondere wereld van google;

Hallucineren betekent eigenlijk dat iemand loopt te dromen en zich zo in die droom meegesleept voelt dat het voor hem allemaal echt is. Die droom is voor je de echte wereld waarin zij of hij leeft. Op alles wat er in die droom gebeurt, gaat zij of hij dan ook reageren.

Bij hallucineren zijn de waarnemingen van de zintuigen (het zien, ruiken, horen, proeven en tasten) gestoord. Zo hoort en ziet men dingen die de anderen helemaal niet horen of zien.

bron

Mr.jiho

Wijs gebruiker
mja ik ken veel mensen die mdma gebruiken of gebruikt hebben maar zij hebben nog nooit echt zitten hallucineren, ik heb dit wel al meegemaakt en dat geeft toch echt wel een TOTAAl nieuwe dementie aan mdma hoor, dingen gezien waar ik nooit aan gedacht zou hebben...
en eenmaal je weet hoe die hallucinaties zijn kan je ze ook wel een beetje oproepen en makkelijker laten gaan
:mrgreen:

A

Anonymous

Gast
Ik vond die rondslenterende mensen in de bosjes wel gaaf.

Of dan loop je op straat en zie je een groep mensen staan :P
Kom je dichterbij, is het een brievenbus :P

Dat komt mede omdat je blikveld verstoord is, en je hersenen alsnog iets proberen te maken van datgene dat je ziet.

A

Anonymous

Gast
Grote hoeveelheden mdma worden door een orgaan omgezet in MDA, wat nauw verwant is aan mdma, en wat een halucinerende werking heeft.

Barbie

Experimenterende gebruiker
Agelopen nacht nogal vreemd gegaan na 3 pillen over paar uur en toen 2 joints...wel heel lekker maar niet echt meer op de wereld. Mening?

A

Anonymous

Gast
Na invoeren van MDMA converted into MDA bij google kreeg ik dit:

Hallucinogenic Effect

The fact that there is a debate on the possible hallucinogenic effect of MDMA is probably caused by the fact that users regularly report (mild) hallucinations, but it is never certain that they really have been using MDMA, for they might have bought low doses of LSD or MDA thinking it was XTC.

There are also indications that a small part of the MDMA is converted into MDA in the body. This conversion is not significant in the case of regular doses, but this might cause hallucinations if taken in large doses. http://www.a1b2c3.com/drugs/x_01.htm

Wel een shady bron. maar tik eens in op google en je hebt genoeg resultaten, aan jou om uit te zoeken. Ik ben bewust van dit feit. Of je nou wil of niet.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
halucineren is niet meer of minder dananders interpreteren van de werkelijkheid.

nemen je ogen iets anders waar, nee tuurlijk niet zijn gewoon receptoren, het is pas tussen ontvangt van beeld en verwerking door de hersenen dat je beinvloed wordt.

SpringPack

spliffsnatcher zei:
halucineren is niet meer of minder dananders interpreteren van de werkelijkheid.

nemen je ogen iets anders waar, nee tuurlijk niet zijn gewoon receptoren, het is pas tussen ontvangt van beeld en verwerking door de hersenen dat je beinvloed wordt.

Ben het niet helemaal met je eens.
Wel kan een hallucinatie uitgelokt wordne door de omgevingsfactoren, maar personen die in een (niet door drugs gerelateerde) psychotische episode zitten kunnen zaken waarnemen, ruiken, horen, proeven, enz.. die er niet zijn. Er kan dan niet gesproken worden over "werkelijkheid" want hallucinaties komen uit de persoon zelf. Men hoort bijv. constant stemmen.

Maar wat ik ook al eerder schreef, op XTC (bij normaal gebruik) heb je naar mijn mening vaker last van illusies. Wat jij hierboven dus beschrijft "het anders interpeteren van de werkelijkheid". en ik denk dat een groot deel van deze illusies weer onstaan door de lichamelijk bijeffecten.

davie

Wijs gebruiker
Alleen met pillen op trip je volgens mij niet snel, maar wel als je er veel ophebt en flink blowen dat je echt dingen ziet.

Je weet niet wat je ziet en daarom denk je dat je iets anders ziet wat er/het niet is. De hersenen zoeken naar hetgeen wat je wel weet en daarom denk je dat het dat is. Vaak als je het beter bekijkt zie je wel wat het is. Ik denk dus ook dat hallucineren gewoon het anders interpreteren van de werkelijkheid is.

Ik heb weleens leeuwen op een party zien lopen, terwijl ik zelf weet dat dat niet kan. Of mensen die hun tent opzetten en al in hun slaapzak lagen om na de muziek meteen te gaan slapen. Ik was in een grote zaal ergens in het midden en dacht dat ik een andere zaal inliep, maar toen ik achter me keek zag ik dat het 1 zaal was. Erg vaag allemaal, maar zeker een vette avond.

buzzy

Badass junkie
Ik was gister ook weer iets te klef en overmoedig van de
X, ik probeerde het aan te leggen met de schoonmaakster
in de half afgesloten bios :tearsofjoy: Misschien ga je wel met haar mee naar huis he paaaaaa :grin:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
buzzy zei:
Ik was gister ook weer iets te klef en overmoedig van de
X, ik probeerde het aan te leggen met de schoonmaakster
in de half afgesloten bios :tearsofjoy: Misschien ga je wel met haar mee naar huis he paaaaaa :grin:

LoL :P :P

Ellesdee

Badass junkie
ik heb een keer gehallucineerd vam pillen, maar dr bleek mda in te zitten ipv mdma...

het gezicht van een vriend van me ging helemaal vervormen...
hij kreeg bulten op zn hoofd... en hij keek heel evil...
en t leek alsof ie goude tanden had...
Plus... ik had af en toe t idee dat er iemand naast me zat...
en dan begon ik te praten...
en dan kwam ik halverwege mn verhaal er achter dat er niemand zat...

:confused: agh jah :P

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ellesdee zei:
ik heb een keer gehallucineerd vam pillen, maar dr bleek mda in te zitten ipv mdma...

het gezicht van een vriend van me ging helemaal vervormen...
hij kreeg bulten op zn hoofd... en hij keek heel evil...
en t leek alsof ie goude tanden had...
Plus... ik had af en toe t idee dat er iemand naast me zat...
en dan begon ik te praten...
en dan kwam ik halverwege mn verhaal er achter dat er niemand zat...

:confused: agh jah :P
Er zit best vaak Mda in pillen Elles

Ellesdee

Badass junkie
mjah t is anders wel de enige kaar dat ik dat heb meegemaakt...
mijn pillen zijn vaak redelijk zuiver... :)

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ellesdee zei:
mjah t is anders wel de enige kaar dat ik dat heb meegemaakt...
mijn pillen zijn vaak redelijk zuiver... :)
Zuiver?
Pillen zijn best vaak versneden met Mda of Mdea

Uit analyses blijkt dat pillen die als XTC verkocht worden vaak geen XTC-pillen zijn. Ze bevatten dan geen MDMA maar bijvoorbeeld MDEA, speed (amfetamine), MDA of andere stoffen die al dan niet grote risico's met zich meebrengen. Soms is de samenstelling helemaal niet te achterhalen. Afgezien van de stof verschilt de dosering ook nog behoorlijk per pil, en bovendien kunnen er meer werkzame stoffen in een pil zitten. MDEA en MDA zijn aan MDMA verwante stoffen. Van MDEA is het oppeppende effect sterker dan het bewustzijnsveranderende effect. De werkingsduur is korter: 3 tot 5 uur. Het lijkt daardoor meer op speed, wat alleen oppeppend werkt. Iemand die op zoek is naar het bewustzijnsveranderende effect kan daardoor gemakkelijk in de verleiding komen om een tweede of zelfs derde MDEA-pil te nemen, met alle risico's van dien. Bij MDA overheerst de bewustzijnsveranderende werking. En MDA werkt 6 tot 8 uur, dus langer dan echte XTC.

hm, ik lag laast na 2,5 pilletje op mn bed naar mn stereo te kijken, tot ik er gewoon tv op zat te kijken, zo leek het iig (op een rood gloeiend schermpje) als ik dan mn ogen dicht deed zag ik allemaal kleurtjes op de maat van de muziek gaan ... kan het dan MDA geweest zijn, of ga je dan sterker 'hallucineren' ?

J0rrit

Badass junkie
Princess Ukkiej zei:
hm, ik lag laast na 2,5 pilletje op mn bed naar mn stereo te kijken, tot ik er gewoon tv op zat te kijken, zo leek het iig (op een rood gloeiend schermpje) als ik dan mn ogen dicht deed zag ik allemaal kleurtjes op de maat van de muziek gaan ... kan het dan MDA geweest zijn, of ga je dan sterker 'hallucineren' ?

gwn mdma, vaak zat gehad

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Princess Ukkiej zei:
ja kan idd mda geweest zijn, maar waren waarschijnlijk gewoon mdma pillen,
een klein deel van de mdma die je binnenkrijgt wordt omgezet in mda, dus waarschijnlijk had je daardoor die CEV's
meer mdma betekent dus meer mda en dus harder hallucineren...

jizzle zei:
k heb 1 x paddo's gedaan en al vaak genoeg xtc
van die paddo's heb k helemaal nix gezien:confused: wat me toch een beetje tegenviel en van xtc heb k naast een paar kleine dingetjes ook nog nooit echt heel erg gehalicuneert

nou ik heb ook nog nooit iets gezien van xtc niet en paddo's ga ik beinnekort doen aleen ben benieuwt of dat ik daat ook wat ga zien. soms zitten vrienden van me helmaal te trippen en zien ze de vreemste dingen aleen ik heb nog nooit wat gezien. snamp ik niet want met die dosis die ik neem gaat iedreen raare dingen zien aleen ik heb het nog nooit gehad :confused:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
knetter 90 zei:
jizzle zei:
van die paddo's heb k helemaal nix gezien:confused: wat me toch een beetje tegenviel en van xtc heb k naast een paar kleine dingetjes ook nog nooit echt heel erg gehalicuneert

nou ik heb ook nog nooit iets gezien van xtc niet en paddo's ga ik beinnekort doen aleen ben benieuwt of dat ik daat ook wat ga zien. soms zitten vrienden van me helmaal te trippen en zien ze de vreemste dingen aleen ik heb nog nooit wat gezien. snamp ik niet want met die dosis die ik neem gaat iedreen raare dingen zien aleen ik heb het nog nooit gehad :confused:
je moet er ook een beetje voor open staan :wink:

Flasher

Ik heb nu toch al best al een aantal keer X geslikt en nog nooit gehalucineerd. T'verbaast mij zelfs dat het kan, wist ik dus niet... weer iets bijgeleerd ^_^ Maar als ik echt wil halucineren hou ik het wel bij de paddestoeltjes :smoke:

Mr.jiho zei:
knetter 90 zei:
jizzle zei:

je moet er ook een beetje voor open staan :wink:

hoe bedoel je er voor open staan :confused:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ja gewoon, open voor staan, eenmaal dat je eens zal gehallucineerd hebben zal het de volgende keer veel makkelijker gaan om het op te lokken enzo

scratchtraxx

Belezen gebruiker
's avonds zie ik altijd politiemannen in de straat terwijl het vuilbakken zijn.. is die associatie toevallig of ..? :P
En een groot standbeeld bij de buren lijkt wel een kerstboom :rolleyes:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
scratchtraxx zei:
's avonds zie ik altijd politiemannen in de straat terwijl het vuilbakken zijn.. is die associatie toevallig of ..? :P
Nee politie en een vuilnisbak heeft overeenkomsten hoor :P
Het ligt niet aan jou :mrgreen:

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Trip Unit zei:
scratchtraxx zei:
Nee politie en een vuilnisbak heeft overeenkomsten hoor :P
Het ligt niet aan jou :mrgreen:

Ah oké, dacht het wel :grin:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Mr.jiho zei:
ja gewoon, open voor staan, eenmaal dat je eens zal gehallucineerd hebben zal het de volgende keer veel makkelijker gaan om het op te lokken enzo
bwah is nie echt waar denk ik.
het gewoon max. 2 keer per jaar doen
en als je het dan doet je krom slikken dan heb je meer kans.
heb het toch nog nie veel meegemaakt da ik begin te hallicuneren van mdma.

nutsss

Wijs gebruiker
schranziewanzie zei:
Mr.jiho zei:
bwah is nie echt waar denk ik.
het gewoon max. 2 keer per jaar doen
en als je het dan doet je krom slikken dan heb je meer kans.
heb het toch nog nie veel meegemaakt da ik begin te hallicuneren van mdma.

idd, ik heb een tijd lang veel pillen per week op en slechts één keer hallucinaties gehad (en dat was op maar anderhalve pil, dezelfde die ik altijd had in die tijd, maar ongelooflijk leuke/mooie hallucinaties). Daarna nooit meer gehad.

J0rrit

Badass junkie
hallucinaties zijn dat je zintuigen verstoord zijn lees ik hier. Dat geloof ik ook wel.

Maar ik heb eens iets raars gehad op xtc.

Lag in bed met me ogen dicht en hoorde een insect zoemen en vliegen. Ik deed mijn ogen open en zag een reuzen insect vliegen en hoorde het ook ng tegelijk. Het vloog door mijn kamer heen en weer en toen het stil ging zitten probeerde ik het aan te raken maar ging er gewoon doorheen met mijn hand.

Normaal zou je denken dat als je het zou horen en je ogen zou opendoen je niks zou zien, maar ik zag het ook nog eens. Maar als het een verstoring van je zintuigen is, waren het horen en het zien allebei op precies dezelfde manier gestoord ( namelijk het insect ).

Play_bunny

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
hallucinaties zijn dat je zintuigen verstoord zijn lees ik hier. Dat geloof ik ook wel.

Lag in bed met me ogen dicht en hoorde een insect zoemen en vliegen. Ik deed mijn ogen open en zag een reuzen insect vliegen en hoorde het ook ng tegelijk. Het vloog door mijn kamer heen en weer en toen het stil ging zitten probeerde ik het aan te raken maar ging er gewoon doorheen met mijn hand.

Normaal zou je denken dat als je het zou horen en je ogen zou opendoen je niks zou zien, maar ik zag het ook nog eens. Maar als het een verstoring van je zintuigen is, waren het horen en het zien allebei op precies dezelfde manier gestoord ( namelijk het insect ).

Dat klinkt echt freaky. Krijg al de kriebels als ik het lees.

J0rrit

Badass junkie
Play_bunny zei:
DarkScope zei:

Dat klinkt echt freaky. Krijg al de kriebels als ik het lees.

Ja was het ook, meteen een va de eerste keren dat ik hallucineerde, vond het wel vet maar ook wel scary. Maar mijn vraag is of iemand weet hoe dat kan, eerst het geluid van het insect horen en het dan zien, alsof oren en ogen nauw samenwerkten

Bovenaan