Guided meditation video/audio topic

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niet echt een guided meditation, maar terugkomend op het geen controle hebben over gedachten en wat het zien daarvan doet:

"You're not that machine that's creating all those thoughts. No!

You are pure awareness and you can put those thoughts on pause or you can delete the whole program."

_shikantaza

Badass junkie
Niet echt een guided meditation, maar terugkomend op het geen controle hebben over gedachten en wat het zien daarvan doet:

"You're not that machine that's creating all those thoughts. No!

You are pure awareness and you can put those thoughts on pause or you can delete the whole program."
Mooi. Deed me denken aan Terence McKenna.

_shikantaza

Badass junkie

Zitten goede principes in die niet per se over confrontatie of vechten gaan.

Ikzelf vond het stukje over patroonherkenning wel sterk. Door op andermans onbewuste
patronen te gaan letten, gaat de lading voor mij er af en zie ik enkel nog het lijden van de ander.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Zitten goede principes in die niet per se over confrontatie of vechten gaan.

Ikzelf vond het stukje over patroonherkenning wel sterk. Door op andermans onbewuste
patronen te gaan letten, gaat de lading voor mij er af en zie ik enkel nog het lijden van de ander.
Wauw! Ik luister naar muziek waar deze dingen, namen en technieken in genoemd worden: Miyamoto Musashi, Book of 5 Rings... Had het nog niet opgezocht maar misschien moet ik dat toch doen.

Het principe ervan ben ik al bekend mee. Mijn eigen Sensei vertelde me over hoe hij door kalm te blijven toen een vrouw schreeuwde dat hij met zijn leerling wat voor het fietspad stond, de vrouw nog veel bozer werd, maar hij zelf in Zen bleef.

En eigenlijk pas ik het ook al toe als er bijvoorbeeld iemand achter me staat te toeteren en ik met een glimlach naar de desbetreffende persoon zwaai. Je kaatst negatieve karma direct terug naar de afzender. Zelf = not affected.

_shikantaza

Badass junkie
Nu ik naar Alan Watts luister snap ik wat hij bedoelt omdat ik het zelf inmiddels heb ervaren. Toen ik naar hem luisterde toen ik nog dacht dat ik verlichting zou kunnen vinden in psychedelica snapte ik er niets van, en vond ik het eigenlijk niet zo heel prettig om naar hem te luisteren. Nu ik in herstel wel die groei heb kunnen vinden, begrijp ik het uit eigen ervaring en vind ik juist dat hij het heel fraai verwoordt.

Blijkt maar weer dat "herstel heeft me gebracht wat de drugs me hadden beloofd" echt waar is.

Bovenaan