Grow box master, staat nu al 16 dagen ?

Lesly

Newbie
Hallo ik ben lesly aangenaam!
Ik ben een beginnende paddo kweker, ik heb een eerste kit aangeschaft een master wel te verstaan.
Nu ben ik in een bos beland als een kabouter die zn weg niet kan vinden op het moment/of erg argwanend ben op de grow zak eigenlijk goed gezegt.
Dus hierbij een vraag en natuurlijk dank u wel alvast!
Ik zit al ruim 2 weken te wachten tot er iets verschijnt, er is alleen nog geen mini paddo te bekenen aluwel de mycelium flink is uitgebreid en naar boven is gekomen.
Mijn argwaan duid op een nog onbekende redelijk grijze gloed van het mycelium wat nu pas ook echt wit begint te worden of meer op te lijken dan. Ik maak me er dus duidelijk zorgen over.
Temp 24-25 graden constant.
6 uur p dag kunstmatig licht.
Een kamer waar niemand komt dus ongeroerd blijft.
Op mn bezichtigingen na dan in een enkele paar dagen.
Is het grijze gloed wat spier wit word boven op het substraat de schimmel/mycelium ontwikkeling of ben ik nou iets anders aan het kweken.
Er zijn geen vlekken te vinden Op het substraat. Niet groen niet rood, roze of iets dergelijks waar ik van schrik.
Ik ben erg voorzichtig en schoon te werk gegaan dus een echte besmetting zit er denk ik niet zo zeer in.
Kunnen jullie me wat verder helpen ? Mvg lesly.

Bijlagen

• 20190225_185136.jpg
    20190225_185136.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 26
  • 20190225_185129.jpg
    20190225_185129.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je hebt dus niet een kant en klare kit gekocht? Ik kocht in mijn begintijd eerst kant en klare waar dus de gehele kit al wit was van de mycelium. Vandaar deze vraag...
Maar het lijkt vooralsnog niet verkeerd te gaan hoor. Lekker de mycelium laten doorgroeien in het donker. Dan even koud laten worden in koelkast (12+uur) en dan weer rond 24 grd in het (beetje)licht zetten waardoor ze gaan groeien.
Koud warm verschil en een beetje licht geeft de mycelium de teken om paddo's te gaan vormen. Zo is mij het altijd geleerd al is het voor mij ookalweer jaren geleden dat ik mijn laatste kit had. Succes!

Lesly

Newbie
Oke, ik wou zo goed als: elke stap zelf doen, vandaar ook deze box.
ik ben nu juist nog benieuwer geworden haha, ik laat de box nog even haar werk doen, dat is duidelijk.
Ziet er ook niet uit dat het dus verkeerd gaat, erg gerustellend gelukkig.
Ben nog echt een beginner, heb ook de spoor gebruikt psilocybe cubensis variety PF classic ook wel genoemd de professor fanaticus.

Heel erg bedankt.voor je bericht.
Zal me best doen!

Groetje les.

Laatst bewerkt door een moderator:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gaat zeker de goed kant op. Nog even en je mag ze echt laten groeien!

Lesly

Newbie
Haha nike Air zullen ze vast worden,
De Sterkte ervan nog maar mee maken dan haha.
Ik ga hierna twee bakjes master met 2100cc vullen met de albino A+ substraat.
Ik ga een mushback kopen en sporen ervoor binnenkort.
Zo begin ik weer van voor af aan als het substraat op is van de pf.
Zo heb ik net me tweede master mushback geincubeerd vorige week met de sporen pf, bakje nummer twee.

Was er al over uit dat dit een extra hobby werd

Bijlagen

• 15519796632984615331126831688892.jpg
    15519796632984615331126831688892.jpg
    858 KB · Weergaven: 13

Lesly

Newbie
Lol haha, ik heb het maar in een bakje gezet zodat het ook licht alleen van boven opvangt, die richting moeten ze natuurlijk op.

Bovenaan