johnnyboy75 zei:
En dan is dat toch wel beter dan 2-3 uur out te liggen met alle risico's??
Sommigen hier zeggen dat het geen kwaad kan, echter zijn aan deze houding mensen overleden. Als iemand out gaat betekent dat gewoon dat hij overgedoseerd heeft en met een drug als GHB die op je centrale zenuwstelsel werkt, dus ook je ademhaling en hartslag, zou ik die risico's gewoon niet lopen.
Als ik kan kiezen tussen een maat van me die boos is omdat ik hulp heb ingeschakeld of een maat van me tussen 6 planken omdat ik hem heb laten liggen, ik weet het wel. Had die maat van me maar beter moeten doseren...
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19239 Lees dit gewoon even door en besluit dan wat je het beste vind.
Hoeveel en voor hoelang is het dat je regelmatig ghb kan gebruiken voor de gevaarlijke afkick verschijnselen een echt risico vormen,voor een "gezonde"niet andere drug gebruikende man rond de 30 jaar.??
Wat is regelmatig? Het is moeilijk te zeggen wanneer je lichamelijk afhankelijk raakt, dat verschilt per persoon en zodra het gebeurt is ben je te laat. Ik denk sowieso als je het meerdere malen per week gaat gebruiken dat je risico's gaat lopen. Het is ook niet direct dat je bijvoorbeeld als je 2x per week G gebruikt dat je afhankelijk raakt, maar meer dat als je 2x gebruikt "dan kan 3x ook wel" en zo vervalt dat vaak in een verslaving.
en hoelang is ghb er eignlijk al..??
Stukje van Unity:
GHB is in 1961 voor het eerst gesynthetiseerd in opdracht van de Franse onderzoeker Laborit, de ontdekker van het eerste antipsychoticum. Laborit deed onderzoek aan de neurotransmitter GABA. Deze neurotransmitter GABA passeert de bloed-hersenbarriere niet en daarom zocht hij naar een stof die dat wel deed. Dat werd GHB en werd als slaapmiddel voorgeschreven. Later werd het als narcosemiddel toegepast. Omdat GHB een slechte pijnstillende werking heeft wordt het in Nederland niet meer gebruikt als narcosemiddel. Daarnaast is GHB lastig te doseren, wat bij een narcose natuurlijk essentieel is om precies te weten hoelang iemand onder narcose is en wanneer iemand weer wakker wordt. Een laatste reden om GHB niet als narcosemiddel te gebruiken is het feit dat sommige patiënten last kregen van epileptische activiteit.
In de Verenigde Staten werd het middel in de jaren tachtig van de vorige eeuw populair onder bodybuilders. Het zou namelijk de afgifte van het groeihormoon stimuleren en de opbouw van spierweefsel bevorderen. GHB stimuleert de afgifte van de hypofysehormonen waaronder minimale stijging van groeihormoon. Echter, de afgifte van cortisol, aangemaakt door de bijnieren, stijgt tegelijkertijd ook en hiervan is juist bekend dat het zorgt voor vermindering van spiermassa. Het gaat hier slechts om een hele lichte stijging en ondanks de naam groeihormoon is nooit bewezen dat je er grote spieren van krijgt.
In Nederland kwam GHB eind jaren tachtig, begin jaren negentig op de markt en werd toen legaal verkocht als lustopwekkend middel in poedervorm in smartshops. In het uitgaanscircuit staat GHB bekend als middel waar je geil van wordt en lekker op kan seksen, maar waar je ook snel out van kunt gaan. GHB wordt via de apotheek geleverd onder de merknaam Xyrem® en wordt voor de behandeling van narcolepsie gebruikt (slaapziekte).