GHB vragen

ADutchNightmare

Experimenterende gebruiker
1) Kan je GHB gebruiken als je erg moe bent?
2) Hoeveel dopjes GHB heb je nodig vanuit een Flugel flesje?
3) Ik had dit weekend 2 dopjes GHB vanuit een half spa blauw flesje die ik met een maat deelde. Allebei dronken we ervan en ik voelde het sterk.
Is een normale maat beker met 2 dopjes GHB en water dan weer niet teveel om te drinken?
4) Wat moet je doen als je merkt dat je erg moe begint te worden van de GHB...?
5) Kan het kwaad om te slapen op GHB?
6) Lekker met dit weer in de zon liggen en G drinken kan geen kwaad?
7) Wat moet je doen als iemand out gaat van GHB? Kan je outgaan verhelpen door deze persoon de gehele tijd wakker te houden door pijnkneepjes toe te passen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi ADutchNightmare,

Goed dat je de vragen stelt want op sommige zou je toch zeker een antwoord moeten weten als je GHB gebruikt.

Je kunt GHB gebruiken als je moe bent, echter moet je zeker onthouden dat het dan wel heftiger kan overkomen en misschien moet je dan besluiten om een lagere dosis of niet te nemen.

Sowieso moet je eigenlijk nooit dopjes gebruiken omdat je dan nooit echt precies weet wat de dosis is die je neemt. Daarbij is het ook veel relaxter om je dosis goed te berekenen van te voren. Dan kun je met minder risico's altijd een relaxte roes krijgen, en niet zo snel te veel of te weinig. Beste is om een doseerspuitje te gebruiken, dan kun je op de ml exact doseren.

Over out gaan en overdosis: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19239

reindurz

Newbie
1) Kan je GHB gebruiken als je erg moe bent?

niet verstandig. Het Outgaan gebeurt dan veel sneller.
gebruik g ook altijd in situaties zoals tijdens het uitgaan. ergens waar je constant in beweging blijft. dan zal je niet zo flug outgaan. ik gebruikte ghb altijd in combinatie met speed, dit geeft voor mij altijd het gewenste effect en kon hierdoor helemaal opgaan in de muziek.

2) Hoeveel dopjes GHB heb je nodig vanuit een Flugel flesje?

verstandig is het om je ghb af te meten met een spuitje (zonder naald uiteraard) voor beginners is het verstandig om te beginnen met 2 ml. (ligt ook een beetje aan je lichaamsgewicht). als je 2 ml hebt gehad en je merkt na 1 uur nog helemaal niks. neem dan een dosis van 2,5 ml. verneem je na een 1 uur alweer niks ga dan naar 3 ml. enz. netzolang tot het gewenste effect. koop je ghb altijd bij een vertrouwd persoon die altijd dezelfde sterkte heeft. hierdoor is de kans op overdosis nihil.

3) Ik had dit weekend 2 dopjes GHB vanuit een half spa blauw flesje die ik met een maat deelde. Allebei dronken we ervan en ik voelde het sterk. Is een normale maat beker met 2 dopjes GHB en water dan weer niet teveel om te drinken?

Dat kan. het heeft er uiteraard ook mee te maken hoeveel er in een dopje van jou gaat. kijk je hebt flugel dopjes waar ong 1ml in past en je hebt ook doppen van een pasoa fles waar 10 ml in past. dus het zegt mij niks.
swim produceert g. voor eigen gebruik waar onervaren personen 1,5 ml van nemen en super lekker gaan maar er ook geen 0,5 ml meer moeten nemen anders gaan ze out.

4) Wat moet je doen als je merkt dat je erg moe begint te worden van de GHB...?
in beweging blijven. rond springen gek doen. nooit gaan zitten of stil blijven staan. anders ga je out. of zoals ik doe gewoon speed erbij gebruiken. dan kun je wel 10 keer zo fijn gaan van de g.

5) Kan het kwaad om te slapen op GHB?

als je in slaap valt van de G. en je wordt na 1 tot 3 uur ong. weer wakker en je kunt dan niet meer verder slapen ben je out gegaan door de G. geloof mij gewoon slapen onder invloed van de g is practies onmogelijk. wacht daarom altijd tot het uitgewerkt is.

6) Lekker met dit weer in de zon liggen en G drinken kan geen kwaad?

Zolang je maar niet in slaap valt of met andere woorden outgaan. goed blijven drinken want door g droog je uit. anders is de kans op een zonnesteek of oververhitting zeer groot. gevaarlijk dus.

7) Wat moet je doen als iemand out gaat van GHB? Kan je outgaan verhelpen door deze persoon de gehele tijd wakker te houden door pijnkneepjes toe te passen?

ja kun je doen de persoon moet in iedergeval in beweging blijven en rondlopen met veel frisse koele lucht is verstandig. maar als deze persoon egt teveel heeft gehad dan is het onmogelijk om het wakker te houden. laat diegene dan rustig out liggen met zoveel mogelijk verkoeling of in de winter met een deken. hoofd niet achterover omdat met anders kan stikken in tong of braaksel. na ong. 2 a 3 uur is men gewoon weer bij zinnen. controleer tussendoor wel af en toe ademhalen en hartslag. maar het heeft absoluut geen nut om het in de tussentijd wakker proberen te maken. laat de persoon gewoon rustig liggen en diegene wordt vanzelf wel weer wakker.

ter info. ik praat hier uit 8 jaar ervaring met bijna dagelijkse omgang van ghb gebruikers/verslaafden. ben inmiddels 2 keer afgekickt laatste keer clinisch behandeld geweest en gebruik inmiddels niet meer. maar ik weet enorm goed wat ik vertel en het is allemaal gebaseert uit eigen ervaring. ik hoop dat de mensen hier enig respect voor kunnen opbrengen. ik weet dat het gebruik van ghb een super leuke ervaring kan zijn maar als men het vaker en onverantwoord gaat gebruiken er heeeel veel ellende bij komt kijken. ik ben door het overmatig gebruik heel veel kwijt geraakt vrienden, opleiding, bijbaan, rijbewijs enz. gedetineerd geweest. dit is allemaal gekomen door het overmatig gebruik van ghb. dus weet waar je aan begint.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Goede antwoorden reindurz, echter:

of zoals ik doe gewoon speed erbij gebruiken. dan kun je wel 10 keer zo fijn gaan van de g.

Combineren is nooit verstandig, echter is speed gebruiken om de (misschien te sterke) effecten van G te dempen niet de goede oplossing. Speed heeft ook een flinke belasting op je lichaam en kan het alleen nog maar erger maken. Als iemand dreigt out te gaan moet je dus geen speed geven maar zorgen dat hij wakker blijft en zo nodig hulp in schakelen.

maar als deze persoon egt teveel heeft gehad dan is het onmogelijk om het wakker te houden. laat diegene dan rustig out liggen met zoveel mogelijk verkoeling of in de winter met een deken. hoofd niet achterover omdat met anders kan stikken in tong of braaksel. na ong. 2 a 3 uur is men gewoon weer bij zinnen. controleer tussendoor wel af en toe ademhalen en hartslag. maar het heeft absoluut geen nut om het in de tussentijd wakker proberen te maken. laat de persoon gewoon rustig liggen en diegene wordt vanzelf wel weer wakker.

Het is echt niet zo dat out gaan geen kwaad kan en je vanzelf weer wakker wordt. Out gaan is absoluut slecht voor je en dit moet je gewoon voorkomen door verstandig te doseren. Als iemand écht te veel heeft gehad laat je hem niet rustig liggen, je legt hem in de stabiele zijligging. Op deze manier heeft hij/zij de meeste ademruimte en kan niet direct stikken in eigen braaksel of tong.

GHB heeft invloed op je centrale zenuwstelsel, als je out gaat en je hebt echt te veel op kan dit dus je ademhaling stokken of je kunt zelfs stoppen met ademen. Mocht iemand outgaan is het dus veel verstandiger om wel hulp in te schakelen, meestal wordt iemand gewoon weer wakker na een tijdje, maar stel je voor dat iemand wel stopt met ademen... Zekere voor het onzekere zou ik dus zeggen.

Goeie vragen en goede antwoorden,hier welicht nog wat info en vragen....

Ik zelf heb voor het eerst ghb gebruikt juni 2011.Toen van goede kwaliteit en via vertrouwde bron.
We(ik deed toen mee met ervaren gebruikers)deden dit zo,n 1x p/mnd en met wat speed een nachje door in't weekend.
Toen was 3-4 ml gewoon( ongeveer 5-6 x uit een fleugel van 20 ml) elke2-4 uur,als het ochtend wordt is die 3 ml al snel te veel,zowiezo hoeveel eet je..heb je gegeten en wat drink je er bij..ranja,bier of een wodka redbull..Ik krijg bv zonder de speed enorme vreet kicken waar de g veel sneller van uitwerkt
ik zelf ben nog nooit out gegaan(wel knetter leip geweest en door te lullen met me wakker gehouden 20 min half uur ong),ik ben er zelf wel bij geweest dat iemand out ging.en echt out gaan(Volgens mij is dat als iemand 't voelt aan komen en dit niet wil) kan je soms/vaak bij krijgen door pijn pulsen bv boven de schouder(niet altijd idd).En dan is dat toch wel beter dan 2-3 uur out te liggen met alle risico's?? ik vraag dit omdat er gereageert wordt door mensen met veel ervaring,en dit nog steeds onduidelijk is voor me(ondanks de ervaring om me heen).
Nu doe ik enkele malen p/w een 2x 5-6ml op een avond.van een wat mindere kwaliteit(nog steeds via de zelfde bron).En ik ben me er erg bewust van hoeveel ik kan nemen op welke momenten.Dit idd door met ml te werken en oplet in welke toestand ik het gebruik.

Ik zelf heb nog een vraagje (2)..

Hoeveel en voor hoelang is het dat je regelmatig ghb kan gebruiken voor de gevaarlijke afkick verschijnselen een echt risico vormen,voor een "gezonde"niet andere drug gebruikende man rond de 30 jaar.??
en hoelang is ghb er eignlijk al..??

thnx grtz

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
johnnyboy75 zei:
En dan is dat toch wel beter dan 2-3 uur out te liggen met alle risico's??

Sommigen hier zeggen dat het geen kwaad kan, echter zijn aan deze houding mensen overleden. Als iemand out gaat betekent dat gewoon dat hij overgedoseerd heeft en met een drug als GHB die op je centrale zenuwstelsel werkt, dus ook je ademhaling en hartslag, zou ik die risico's gewoon niet lopen.

Als ik kan kiezen tussen een maat van me die boos is omdat ik hulp heb ingeschakeld of een maat van me tussen 6 planken omdat ik hem heb laten liggen, ik weet het wel. Had die maat van me maar beter moeten doseren...

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19239 Lees dit gewoon even door en besluit dan wat je het beste vind.

Hoeveel en voor hoelang is het dat je regelmatig ghb kan gebruiken voor de gevaarlijke afkick verschijnselen een echt risico vormen,voor een "gezonde"niet andere drug gebruikende man rond de 30 jaar.??

Wat is regelmatig? Het is moeilijk te zeggen wanneer je lichamelijk afhankelijk raakt, dat verschilt per persoon en zodra het gebeurt is ben je te laat. Ik denk sowieso als je het meerdere malen per week gaat gebruiken dat je risico's gaat lopen. Het is ook niet direct dat je bijvoorbeeld als je 2x per week G gebruikt dat je afhankelijk raakt, maar meer dat als je 2x gebruikt "dan kan 3x ook wel" en zo vervalt dat vaak in een verslaving.

en hoelang is ghb er eignlijk al..??

Stukje van Unity:

GHB is in 1961 voor het eerst gesynthetiseerd in opdracht van de Franse onderzoeker Laborit, de ontdekker van het eerste antipsychoticum. Laborit deed onderzoek aan de neurotransmitter GABA. Deze neurotransmitter GABA passeert de bloed-hersenbarriere niet en daarom zocht hij naar een stof die dat wel deed. Dat werd GHB en werd als slaapmiddel voorgeschreven. Later werd het als narcosemiddel toegepast. Omdat GHB een slechte pijnstillende werking heeft wordt het in Nederland niet meer gebruikt als narcosemiddel. Daarnaast is GHB lastig te doseren, wat bij een narcose natuurlijk essentieel is om precies te weten hoelang iemand onder narcose is en wanneer iemand weer wakker wordt. Een laatste reden om GHB niet als narcosemiddel te gebruiken is het feit dat sommige patiënten last kregen van epileptische activiteit.
In de Verenigde Staten werd het middel in de jaren tachtig van de vorige eeuw populair onder bodybuilders. Het zou namelijk de afgifte van het groeihormoon stimuleren en de opbouw van spierweefsel bevorderen. GHB stimuleert de afgifte van de hypofysehormonen waaronder minimale stijging van groeihormoon. Echter, de afgifte van cortisol, aangemaakt door de bijnieren, stijgt tegelijkertijd ook en hiervan is juist bekend dat het zorgt voor vermindering van spiermassa. Het gaat hier slechts om een hele lichte stijging en ondanks de naam groeihormoon is nooit bewezen dat je er grote spieren van krijgt.
In Nederland kwam GHB eind jaren tachtig, begin jaren negentig op de markt en werd toen legaal verkocht als lustopwekkend middel in poedervorm in smartshops. In het uitgaanscircuit staat GHB bekend als middel waar je geil van wordt en lekker op kan seksen, maar waar je ook snel out van kunt gaan. GHB wordt via de apotheek geleverd onder de merknaam Xyrem® en wordt voor de behandeling van narcolepsie gebruikt (slaapziekte).

Bovenaan