GHB verslaving.. wat nu?

DoubleTrouble26

Experimenterende gebruiker
Hee, Beste forumleden!

Ik zit met het volgende... en wil het graag even kwijt en misschien wat adviezen krijgen.
iedere situatie is natuurlijk per persoon verschillend namelijk, dus daarom vertel ik de mijne.
Het zit namelijk zo: Ik gebruik nu een volle maand dagelijks GHB.. dit is ontstaan omdat ik elke dag helse
buikpijnen heb/had. Ik kwam er namelijk achter dat als ik een 3 kwart buisje G pakte, mijn buikpijn over ging!
ik loop namelijk al maaaaanden lang met deze klachten, en kon aan medicatie pakken wat ik wou maar G
zorgde er voor het eerst in lange tijd voor dat ik weer pijnloos (3-4 uur) vooruit kon.
Ik ben vanaf toen namelijk ook heel de dag door ( om de 3 uur ) GHB gaan gebruiken.
Ook slapen ging vanaf toen al slecht want ik moest snachts eruit om een nieuwe dosis te pakken om door te slapen
en de pijn te onderdrukken van mijn buik! Nu een maand later.. wilde ik er mee stoppen, dit was 2 dagen geleden.
geestelijk ben ik namelijk heel erg sterk want ik heb altijd kunnen stoppen met elke soort drugs zonder hulp.
ook met roken en blowen ben ik cold turkey gestopt naar 8 jaar te hebben gerookt , en dat is nu al 5 jaar geleden.
Geestelijk is het probleem dus niet.. Nee, het probleem wat ik nu ervaar is lichamelijk! 2 dagen geleden nam ik mijzelf voor van, Oke dit is DE dag! ik kap er weer mee. punt er achter en klaar der mee.. totdat ineens een paar uur later
ik mijzelf vreemd begon te voelen.. het begon met jeukende benen, telkens weinig gevoel in de voeten...
toen begon ik een beetje te zweten... me hart begon wat sneller te kloppen... me vingers voelde wat kouder aan..
ik hield dit zo nog een paar uur vol totdat ik echt het gevoel had van Oke, ik hou dit niet langer zo meer vol!
zo veel last had ik van de jeuk,de hartkloppingen, de rillingen etc.. en heb maar weer G gepakt toen..
En naar een poosje verdwenen alle symptonen weer en was ik weer "normaal"..
Nu heb ik vandaag besloten om weer een cold turkey in te gaan lassen.. deze duurd nu al vanaf 9:00..
ik moet zeggen dat ik het aardig zwaar heb.. ik voel me erg onrustig en heb deze x nog veel heftigere jeuk/prikkels
over mijn armen en benen! mijn hart gaat nog niet heel erg hard te keer maar is lichtjes verhoogd..
wel begin ik als maar meer trillingen te krijgen in armen .. mijn laatste shotje G was dan ook al 8 uur geleden..
Ik maak me nu toch wel erge zorgen! wat moet ik doen.. wat is wijsheid.. ik verslechter weer met het uur..
en dat al na 1 maand intensief GHB gebruik!? Moet ik maar proberen deze coldturkey door te zetten?
of.. toch maar heel lichtjes er aan toegeven en de dosis halveren en de uren gaan uitstellen ??
Wat is wijsheid?? ik gebruik het pas een maand volop, daarvoor nooit.. daarom overvalt het me wel allemaal al!

Groetjes..
Double Trouble

DoubleTrouble26

Hallo allemaal.

Even een update, ik weet niet of mensen die überhaupt lezen, maartog.

Ik ben nu al een kleine 5 dagen verder sinds mijn vorige bericht.
Ik ben i.p.v. cold turkey gaan afbouwen.
Ik ben van 4.5 ml per 2 uur afgebouwd naar 1.2 ml per 2 uur.
Nu ga ik proberen cold turkey af te kicken.
Aangezien de dosis nu heel laag is.

Het is voor mij nu wel al weer 5 uur geleden dat ik een dosis heb gepakt van 1.2 ml.
Ik moet zeggen dat mijn hoofd, armen, en benen echt gigantisch jeuken! Alsof er overal beestjes onder mijn huid lopen.. pfff!
Ook ben ik wel al een beetje onrustig..
en zweet “lichtjes”..

Ik hoop dat ik het zo goed doe.
Ik heb namelijk geen hulp van diazepam,oxazepam,baclofen etc...
Wel heb ik voor de nacht temazepam.
Ik hoop echt dat deze cold turkey verantwoordelijk is.. ik heb 5 weken 24/7 gebruikt en ben in 5 dagen afgebouwd van 4.5 ml naar 1.2 ml per 2 uur.. ik neem aan dat ik dan geen “ernstige” complicaties hoef te verwachten?

Ik houd jullie up to date.

Groetjes !

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hoi,

Heb zelf geen ervaring met een g verslaving maar ik weet dat het een heftig ding is om te overwinnen en ook dat je voorzichtig moet afbouwen, cold Turkey schijnt gevaarlijk te zijn.

Er zijn er hier wel die daar dus wel ervaring mee hebben, misschien dat iemand er nog iets zinnigs over te zeggen heeft.

Succes in ieder geval.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Misschien eens naar de dokter toe gaan om te kijken waar je buikpijn vandaan komt?
Ook kan de huisarts je helpen/adviseren met afkicken/stoppen met ghb. Succes!

Laatst bewerkt:

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik weet niet hoe lang een verantwoordelijke afbouw is maar je hebt tenminste afgebouwd.

Ik heb respect voor je dat je zo stand vast aan het stoppen ben. Volhouden.

Succes nog.

DoubleTrouble26

Dankje voor de berichten allemaal.

Hierbij een update: Het is nu al bijna 12 uur geleden dat ik een onderhouds dosis GHB op heb (1.2 ml)
Al met al gaat het redelijk goed, het lijkt er tot nu toe op dat het afbouwen tot een minimale dosis erg effectief is voor de lichamelijk verslaving. Geestelijk ben ik er zwz al niet afhankelijk van geweest.

De eerste keer dat ik ermee probeerde te stoppen cold turkey, ging het helemaal fout.
Dit omdat de dosis gewoon nog te hoog was per 2 uur elke x 4 ml en savonds en snachts 5ml om te slapen (en dat dan elke 2 uur om door te slapen) Nu heb ik in 5/6 dagen tijd van 4 ml naar 1.2 ml afgebouwd per 2 uur.
En vanochtend rond 11 uur helemaal gestopt.

Ja, ik heb als nog hele lichte afkick verschijnselen. Het lijkt of er overal beestjes onder mijn huid zitten. Ik zit niet lekker in mijn vel, voel me ziekjes en zwak, en transpireer enorm! Slapen zal natuurlijk nog steeds niet gaan helaas.
Ook houd ik mijn hartslag in de gaten, en al met al blijft deze stabiel. De rest van de symptomen neem ik maar voor lief. Zolang mijn hart maar normaal blijft tikken.

Ik hoop dat ik het zo volhoud. En dat de symptomen nu niet meer erger worden. Als het zo blijft kom ik er wel doorheen. Afbouwen is dus echt een prioriteit geweest. cold turkey met een hoge dosis is geen doen en niet verantwoordelijk. Ik houd jullie allemaal op de hoogte!

Groeten!

DoubleTrouble26

Hallo beste leden!

Hier weer een update:
Mijn laatste dosis GHB is alweer 25 uur! Geleden. Ik ben hier super blij mee.
De jeuk is nog aanwezig op alle plaatsen van mijn lichaam helaas. Maar het voelt al Iets minder als gister. Ook zweer ik nog een beetje, voel me nog niet helemaal fit, en slaap natuurlijk niet goed. Maar al met al voel ik me wel al beter!

Ik denk dat ik net optijd heb afgebouwd voor een ernstige lichamelijke verslaving.
Ik benadruk nog maar eens, afbouwen is essentieel. Zonder ga je het niet redden, of is het zwaar onverantwoord. Mijn eerste poging was een volledige fiasco zoals ik al eerder heb vermeld. Neem je tijd voor het afbouwen. Ik heb zelf 4/5 weken lang, 24/7 om de 2 uur een dosis gepakt. En geloof me, zelfs dan is het al erg zwaar om af te kicken.

Houd jullie op de hoogte!

Groeten!

Rebell

Wijs gebruiker
Hoi ik weet niet of je dit nog lees.
Jammer dat er iemand in die tijd je de juiste antwoorden kon geven op de vragen die stelde.

Wat ik als eerste wou zeggen is dat je een aantal keer meld dat je geestelijk niet verslaafd was.
Maar als je elke 2 uur een buisje tikt weken lang dan is dat natuurlijk niet waar want andere gebruikers doen 3 buisjes op een avond en stoppen ermee.
Al is het een verslaving tegen de buikpijn.

In principe is het afbouwen wat je heb gedaan goed. Alleen wel veels te snel in een kliniek zouden ze daar 3 weken voor nemen.
Maar als het heeft gewerkt dan is het goed geweest voor jou.

Om GHB te gebruiken tegen buikpijn lijkt mij een riskante operatie waarmee je op de langere tijd misschien wel meer problemen van gaat ondervinden.
Als je er niet uitkomt met je huisarts en hij stuurt je niet door na het ziekenhuis na lange tijd problemen te hebben zou ik een andere huisarts zoeken.

Maar voor dat ik verder ga lullen.
Hoe gaat het nu al van de g af of weer terug aan de g? En de buikpijn nog steeds aanwezig?

Rebell

Wijs gebruiker
Dat kan de hartkloppingen iig onder bedwang houden. Hoe lang gebruik je nu al en hoeveel?

Rebell

Wijs gebruiker
Dit gesprek was me helemaal ontgaan lees het nu pas.
Weet niet meer waarom ik dat vroeg.
Nog steeds bezig?

Bovenaan