gewoon kappen nou jongens

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Kom hup nu gaan jullie allemaal hiermee stoppen. Gewoon ff niet meer doen jongens, kappen dus. Doe maar ff geen opiaten meer, veel chiller.

Adreno :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
een heroine gebruiker te laten stoppen is al onbegonnen werk, laat staan met slechts wijsheid :tongueout:

maar wie weet .. die ene wannabee gebruiker die net ff twee keer nadenkt met een folietje voor zn neus en een zgn 'vriend' die het hem aanbiedt ... die zou misschien net ff denken aan al die ellende die hier beschreven staat en gewoon nee zeggen :)

heeft het toch zin gehad om een beetje te tiepen toch :sunglasses:

:wave:

J0rrit

Badass junkie
ArieKanariE zei:
een heroine gebruiker te laten stoppen is al onbegonnen werk, laat staan met slechts wijsheid :tongueout:

maar wie weet .. die ene wannabee gebruiker die net ff twee keer nadenkt met een folietje voor zn neus en een zgn 'vriend' die het hem aanbiedt ... die zou misschien net ff denken aan al die ellende die hier beschreven staat en gewoon nee zeggen :)

Waarom denkt iedereen dat heroine toch echt zooooo geweldig is dat je na 1 keer al verslaafd bent? Dat is echt niet zo. Ik las hier in het topic over opium dat opium ook bruin kan zijn, wat ik gerookt heb kan dus ook opium zijn geweest ( het leek eigenlijk precies op hash alleen lichter ). Maar als je het rookt is het zeker wel lekker, ma zeker niet na 1 keer verslavend, dat is bullshit. Als je blijft nadenken kun je het best een paar keer proberen. NIet gaan spuiten, dit lijkt me toch wel nog een stuk moeilijker te laten.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
je kan het zien als een zaadje .. ik heb wel zin in een verhaaltje :mrgreen:

ook na 1 keer heroine gebruiken is dat zaadje al geplant .. of je hem water en licht gaat geven is verder aan jou, sommigen doen dat, anderen niet .. of in mindere mate.. in deze analogie gesproken houden meesten van plantjes zeg maar . zoals het in de werkelijkheid ook is, nadat het zaadje eenmaal geplant is, zal dat zaadje namelijk om licht, voedsel en water gaan vragen, zoals elk zaadje dat zal doen.

het gaat erom dat áls dat zaadje eenmaal is geplaatst, er wel heel erg veel mensen zijn die dat zaadje water en voeding gaan geven .. en dat in eerste instantie dat zaadje heel weinig voeding en heel weinig water nodig heeft om ongemerkt groter te worden, daarin ligt hem ook het verraderlijke `.. want dat zaadje is niet zomaar een leuk begoniaatje .. het is wel een full blown lichamelijke en geestelijke verslaving die je letterlijk het gevoel van 'overal pijn' kan gaan geven ...

door alleen het planten van het zaadje is de begonia nog niet overboord, zelfs een heel klein beetje voeding is nog mee te leven. als dat kleine beetje voeding ook voor altijd de laatste voeding is .... "some seed never should be fed, for they're the seed of destruction"....

het gevaar zit het hem in dat dat zaadje bij continu-voeding 'opeens' in a fully grown baobab' is veranderd, gegroeid en ontwikkeld, je leven van onder en boven gigantisch omvattend en beinvloedend. En dat, terwijl er in jouw ogen alleen nog maar een lief klein kiemblaadje een beetje aan het groeien was. een klein kutblaadje, geen enorme boom ...

je probleem is allang overboard en zelf heb je eigenlijk nog allerlei hoop en illusie, omdat tot nog aan toe altijd alles wel gewoon ging zoals jijzelf het wilde .. vanaf het moment dat je je geestelijk of lichamelijk ook maar een beetje anders voelt als je geen heroine hebt, ben je al zo ver verstrikt in de wortels van de boom, dat je alleen nog maar op heel veel geluk kan hopen, al heb je dat zelf op dat moment eigenlijk amper door.

Dát doet heroine met je .. je denkt dat er nog lang niets aan de hand is en opeens is het gewoon enorm te laat... je kan het onderschatting van een drug en overschatting van jezelf noemen, maar eigenlijk zou dat nog gewoon een understatement zijn.

en er zit gewoon een enorm verschil in af en toe eens dope gebruiken en daardoor als het waren over opiaten te struikelen of per ongeluk over opiaten te struikelen, terwijl je weet dat er een goede opiatenhandel op de hoek zit ... ( please spear me the i-know-one-and-i-dont-talk :wink: )

'zo' geweldig is het niet, daardoor lijkt het ook minder schadelijk, maar toch is het voor velen nét zo geweldig dat ze het nog eens doen .. en nog eens ...
pats . staat die kutboom dr opeens .. en baobab's zijn niet klein hoor :wink:

en ik geloof best dat ze er zijn .. mensen die gewoon af en toe eens wat heroine kunnen nemen .. of wat base-coke .. gewoon af en toe ..

helaas is de werkelijkheid gewoon anders ..

wees blij dat je niet eens weet wat je rookte en dat je het niet eens uber vond .. nu ben je gewaarschuwd en tel je voor twee :)

:wink: beter paar pilletjes dr bij dan toch .. veel leuker en ongevaarlijker ook trouwens :stoned:

ps en edit :
mensen stoppen niet zomaar een spuit in hun arm, 99 van de 100 keer is dat pas een stap die na een langdurig proces van oraal of inhalerend gebruik, wordt bereikt :wink:

en ja dan is het wel duidelijk dat je een flink probleem hebt .. helaas bestaat dat probleem dus ook al na 1 keertje gebruiken .. hoe groot dat probleem word ? ach denk maar aan zaadjes van een begonia ofzo :wink:

Deranged

Badass junkie
DarkScope zei:
ArieKanariE zei:

Waarom denkt iedereen dat heroine toch echt zooooo geweldig is dat je na 1 keer al verslaafd bent? Dat is echt niet zo. Ik las hier in het topic over opium dat opium ook bruin kan zijn, wat ik gerookt heb kan dus ook opium zijn geweest ( het leek eigenlijk precies op hash alleen lichter ). Maar als je het rookt is het zeker wel lekker, ma zeker niet na 1 keer verslavend, dat is bullshit. Als je blijft nadenken kun je het best een paar keer proberen. NIet gaan spuiten, dit lijkt me toch wel nog een stuk moeilijker te laten.

speeseend

Wijs gebruiker
bokkepruik

AKE, je hebt jezelf weer eens overtroffen. Wat een lap zeg...maar zeer mooi omschreven.

de eend

p.s. Mooie bokkepruik!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Mooi metafoor AKE! :) Zelf bedacht? Dit topic opende ik eigelijk voor de grap en uit onbegrip voor de opiaatgebruikers hier, maar het is mooi om zo'n post als die van jou te zien. :)

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik hou af en toe wel van een beetje tiepen :wink:

heroine is gewoon een levenslange val .. en daarom mag zelfs een onzin topic wel eens wat geinformeerd worden toch :wink:

nix mis met onzintopics tenslotte :)

:mrgreen:

TheChippy

Newbie
Tja, H is niet de meest verstandige drugs om te gebruiken. Niet dat ik mensen veroordeel die dat wel doen, dat moeten ze lekker zelf weten, maar voor mij is het in ieder geval niks. Eén keer genomen: véél te lekker! Dat hoefde ik niet meer...
ArieKanariE zei:
mensen stoppen niet zomaar een spuit in hun arm, 99 van de 100 keer is dat pas een stap die na een langdurig proces van oraal of inhalerend gebruik, wordt bereikt :wink:

en ja dan is het wel duidelijk dat je een flink probleem hebt ..
Dat van dat 'flinke probleem' weet ik zo net nog niet. Een spuitje op zijn tijd kan best lekker zijn (sos althans).

Adrenochroom

Wijs gebruiker
TheChippy zei:
Tja, H is niet de meest verstandige drugs om te gebruiken. Niet dat ik mensen veroordeel die dat wel doen, dat moeten ze lekker zelf weten, maar voor mij is het in ieder geval niks. Eén keer genomen: véél te lekker! Dat hoefde ik niet meer...
ArieKanariE zei:

en ja dan is het wel duidelijk dat je een flink probleem hebt ..
Dat van dat 'flinke probleem' weet ik zo net nog niet. Een spuitje op zijn tijd kan best lekker zijn (sos althans).

Fijn als jij dat als een van de weinige wel onder controle kan houden maar ik denk dat de meeste mensen hier die dat zouden doen er redelijk veel problemen mee kunnen krijgen.

TheChippy

Newbie
Ja, ik zeg natuurlijk ook niet dat iedereen maar meteen spuiten in zijn arm moet gaan duwen :grin: Ik doe het ook maar eens in de zoveel tijd, meestal snuif ik, het is namelijk wel een tikkeltje heftiger dan doorgaans.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi verhaal ArieKanarie!! :hearteyes: Die vergelijking geldt denk ik niet alleen voor heroine, maar voor nog meer verslavende drugs.

Soms staat die boom er inderdaad ineens, en dan is zelfs omhakken niet genoeg. Dan is het een kwestie van de hele zooi met wortels en al uit de grond spitten...

edwin__

Belezen gebruiker
ik geloof het gewoon niet !
hier op HET DF ...
word het afgekeurd dat mensen opiaten gebruiken.
het gebruik van drugs word door de grote meerderheid van de samenleving afgekeurd. iedereen hier meot dat weten. heroine is bij veel mensen die nooit drugs hebben gebruikt de meest verwante synoniem aan het gebruik hiervan. daardoor word drusg slecht geacht. niemand hier zal bekennen dat drugs alleen maar slecht is. zoals mijn favoriete benoeming luid. het zijn geest-veruimende-middelen. zoals ik het opvat dus, stoffen die de levensbeschouwingen van de mens zowel positeif als negatief kunen beiinvloeden door het persoon een ervaring te laten beleven. dus nou vraag ik me af, waarom de mensen die hiervoor openstaan alsnog proberen andere mensen ervan te weerhouden dit soort stoffen te nuttigen. kunne we met z'n alleen niet beter accepteren dat mensen dit toch willen proberen en desondanks goede voorlichting geven ?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Omdat opiaten over het algemeen drugs zijn waar niets anders uit te halen valt dan je een tijd goed voelen. Er zijn voor zover ik weet nauwelijks mensen die blij zijn dat ze het ooit geprobeert hebben. Ik keur het niet af als mensen het willen gebruiken maar ik keur het wel af als ze het zomaar doen zonder te weten waaraan ze beginnen. Hetzelfde geld voor verslavingen, ik denk dat het moeilijk is om het optimale uit je leven te halen als je slaaf bent van een middel of activiteit. Door deze redenen raad ik iedereen af aan opiaten te beginnen.
Net als met eten heb je gezond en ongezond eten, zo ook gezonde en ongezonde drugs, net als dieetiste je zou afraden naar de Mc te gaan raad ik je af heroine te gebruiken. Als iemand het na goede voorlichting alsnog wilt proberen zal ik niet van mijn stoel komen om daar iets tegen te doen hoor. :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik keur het gebruik van opiaten af ja :) omdat mijn persoonlijke ervaring ermee hier inmiddels wel bekend is :tongueout: heel hypocriet natuurlijk, want andere drugssoorten zijn in mijn ogen veel 'bruikbaarder' en zgn minder slecht. idioot dus want dope is dope en dus per definitie totaal niet wenselijk. of het nu wiet is of heroine, daarom zul je hier van mij niets anders zien dan mijn mening. Geen geboden of verboden, maar wel goedbedoelde adviezen en oprechte samentreksels van eigen ervaringen.

en die mening van mij is nu eenmaal gewoon dat opiaten veel meer tegens hebben dan ze voors kunnen opleveren, voor wie dan ook. Ik ken inmiddels aardig wat mensen die heroine gebruiken, maar geen hond die er beter van geworden is. sommigen presteren het om niet te verloederen erdoor, dat is enorm goed van ze... maar dat is toch nog steeds heel iets anders dan het ten voordele te kunnen gebruiken. Voordelen die opwegen tegen de nadelen tenminste.

Al is er hier op dit forum natuurlijk 1 persoon die dat wel schijnt te kunnen. Ik zou er bijna kwijlend jaloers op zijn, maar het gebruik op die manier zit er voor mij gewoon niet in. Ik vind het onwijs knap van hem en hoop echt dat het zo blijft werken voor hem.
maar voor mij is hij dus wel juist de uitzondering die de regel bevestigt. Ik vind het zo knap van hem, omdat mijn ervaring me juist het tegendeel verteld. Bij mezelf maar ook bij velen in mn directe omgeving.

maar dat houdt niet noodzakelijk in dat ik het anderen verbied. Ja natuurlijk zou ik liever hebben dat niemand hier zo suffig is als ik in het zoeken van kicks en uitvluchten ( want daar gaat het tenslotte om bij dope, het zoeken van het gevoel van 'niet hier zijn' of juist 'extra hier zijn') maar wat heb ik een ander nou te verbieden ... of wat heb ik nou af te keuren aan een ander hier. Ik ben geen haar beter en dat is dan nog in het gunstigste geval. :wink:

dus niet echt afkeuren .. gewoon een oprechte waarschuwing voor diegenen die denken van waarom niet eens 1 keertje proberen ... voor mij was die ene keer basen en die ene keer chinezen erna genoeg om veel veel veeeeeeel meer van hetzelfde te willen :wink:

Bovenaan