Gestopt met blowen

Ik ben de laatste 12 jaar bezig geweest met de weed, Ben nu 27. Heb in die periode ook andere dingen geprobeerd, zoals paddo's, xtc en Coke. ben in 3 laatst genoemde nooit lang blijven hangen, maar de weed is vanaf mijn 18 een dagelijkse aanwezigheid geweest in mijn leven.
(drinken doe ik alleen op verjaardagen of andere gelegenheden)

De laatste jaren heb ik veel stress ervaren wegens me werk. Het enige waar ik aan dacht als ik in me vrije leven kwam was een joint roken en relaxen. Ik rookte er ongeveer 2 a 3 op een doordeweekse avond, in het weekend een stuk of 5 per dag. Het was een gewoonte, en om me rust te vinden. Blowen was ook een een ontspanning als ik met vrienden ging gamen of buiten een bal trappen.

Laatste jaar ging ik me steeds ongelukkiger voelen over me leven, toekomst, wat wil je bereiken etc. dat ik heb besloten om te stoppen met weed. Ben weggegaan bij me werk, omdat de werkdruk die ik daar had het me onmogelijk maakte te stoppen met smoken.

Ben nu 2 weken blowvrij en heb alle vrije tijd van de wereld. Ik loop om de dag hard, ben op boxen gegaan, maar heb nog steeds een grote drang om dezelfde dingen te doen als toen ik blowde. Ben gek op Fifa 13 en gewoon t chillen met me vrienden. Ik doe dat nog steeds en Iedereen blowt voor me neus, maar daar heb ik nagenoeg geen moeite mee.

Ik speel de laatste 4 jaar ook veel gitaar, is absoluut een passie van me geworden, deed dat altijd met een blow erbij. Merk alleen tegenwoordig dat mijn interesse daarin na 20. min weg is nu ik die blow daar niet bij heb.

Lees bij veel mensen die stoppen met blowen dat ze meer energie en zin krijgen om dingen te doen.Ik daarentegen heb dat nog niet, vraag me af of dit met de tijd verandert of dat zoiets verschilt per persoon, of dat ik mezelf gewoon een schop onder de kont moet geven.

Komt ook bij kijken dat ik me zelf erg negatief bekijk over hoe ik qua persoon ben geworden in de laatste jaren.

Het zoeken naar een andere baan houd me natuurlijk ook erg bezig, heb de mogelijkheid voor een vriend te werken, maar het type werk zie ik mezelf ook geen 10 jaar doen, het zou een korte termijn oplossing zijn.

Ik wil gewoon weer een frisse ondernemende persoon worden die geniet van het leven.

Hoop dat iemand me een advies kan geven, hoe ik mezelf een wat actievere mindset kan geven.

Ciao

Smoken

Bewuste gebruiker
Ik denk dat nu even een moeilijke periode is, omdat veel nare gedachtes of gevoelens nu naar boven komen, omdat deze niet meer onderdrukt worden, zoals je met het blowen wel deed.

Maar het mooie hiervan is dat je nu wat met deze gevoelens en gedachten kan doen en zo verandering in je leven kan brengen. Hierdoor kan je bereiken wat je wilt.

En sowieso zal die toename aan energie wel komen, al is het alleen omdat je meer sport.
Ik kan je alleen aanraden lekker door te blijven sporten, omdat dit uiteraard erg gezond is en ook een uitlaatklep kan zijn.

Verder heel veel respect man!

Thanks man, je reactie doet me goed.

Wil er alles aan doen om dat positieve gevoel weer te krijgen, zeker wat vaker sporten dan :)

Gaat Beter!!

Heb dit weekend weinig gedachtes gehad dat ik een blow wilde. ben blij dat die behoefte aan het weggaan is. Gisteravond met vrienden gevoetbald, morgen weer ff hardlopen.

Weet dat ik tijd nodig heb om alles perfect te krijgen, maar gaat steeds meer de goede kant op. Thnx voor de interesse :)

Hoi!!

janw

Newbie
Ja sportt zeker helpen, dan blijf je lekker bezig. Ook moet je natuurlijk leren om nu met je gevoelens om te gaan. Dit kan je doen door bijv. naar de sauna te gaan voor ontspanning en beter tot jezelf te komen. Ik vind dit zelf het beste manier om te ontspannen. Succes nog en ik weet zeker dat je over een tijdje zeker veel beter zal voelen!

Sauna heb ik nooit echt over nagedacht, zeker de moeite waard keer uit te proberen.

Even kijken hoe dat uitpakt. Thnx voor de tip.

Hoi !

Smoken

Bewuste gebruiker
Lekker man! :rock:
Blijven knallen gappie. En nu ook volhouden, want dit wil je niet weer kwijtraken toch.

Inderdaad, zou zonde zijn om nu weer te beginnen....zijn de laatste weken slapeloosheid ook voor niets geweest :) , blijven sporten en positief blijven!!!

Later men

Kenaz

Newbie
Man, zo herkenbaar. Ik denk dat wij goede vrienden zouden kunnen zijn. Ga hier nog uitgebreid mijn ervaring posten, waar zowel ik als jij hopelijk iets kunnen uithalen. Maar weet één ding, je bent allesbehalve alleen met deze gedachten, gevoelens, gevolgen, ...

Hoe moeilijk het ook kan zijn, aan het verleden verander je niks meer. Kan ik mij beter ook maar inprenten. Want ik had immens veel verder in mijn leven kunnen staan. Terwijl ik nu met het gevoel worstel dat er nooit meer iets zal worden van me en dat ik nooit meer aan een echt normaal leven geraak.

Het leven is één aaneenschakeling van feiten. Als feit a niet gebeurt, gebeurt feit b misschien ook niet en zo verder. Het kleinste, luttele detail kan zorgen dat je leven er jaren later volledig anders uitziet. Versta me niet verkeerd, ik wil hier absoluut geen anti-reclame maken, maar eerder mijn ervaring en gedachten delen. En hopelijk ben je er iets mee. Hangt af van persoon tot persoon natuurlijk. De ene raakt verslaafd aan bvb drank, de andere niet. De ene doet er iets aan, de andere niet. Dus elke casus is persoonlijk. Wat voor de ene een probleem is, is voor de andere net een ontspanning. Mijn grote fout is, dat ik mij steeds met "slechtere gevallen" vergeleek (neerwaartse vergelijkingen maken), in plaats van zij die nu wel op spoor zitten.

Wordt vervolgd!

Ik deed precies het zelfde Kenaz, als ik mensen van vroeger tegenkwam die alles hadden, een mooie vriendin, goede baan, uitstraling dat ze gelukkig zijn, dan gaf dat mij een naar gevoel.

Dan keek ik die avond een aflevering Drugs Inc. om mezelf weer een goed gevoel te geven, dat het leven nog een stuk slechter kan zijn.

Heroine Crack Meth of alcohol verslaafd is 10 x zo erger dan de wiet vind ik, maar probleem met wiet is dat t na een lange periode ook zijn issues mee brengt.

Verschilt duidelijk per persoon hoe groot die issues zijn, en hoe iemand daarmee omgaat, maar wiet is met die THC van tegenwoordig geen softdrugs meer, ook al is t gevoel een stuk intenser bij Harddrugs dan een blowtje.

Ik ben nu 3,5 week gestopt met blowen terwijl ik thuis zit, heb nog geen werk dus alle vrije tijd van de wereld om er 1 te roken als ik zou willen. Geld heb ik ook, dus daar ligt t niet aan.
Ben alleen meer sigaretten gaan roken, door blowen deed ik dat een stuk minder.

Heb wel moeite om in slaap te komen, ik maal veel...heb gelezen bij anderen dat dat na een maand een stuk beter zal gaan, hoop daar wel snel vanaf te zijn...maakt me chagrijnig.

Heb t advies om veel te sporten gevolgd, en dat helpt me...geeft een lekker gevoel.

Ik voetbal elke week paar keer,boks 1 keer per week, loop hard, de sauna voor ontspanning moet ik nog proberen aangezien we een hittegolf hadden laatste dagen, maar ga ik zeker nog een keer doen.

Als je wilt stoppen met blowen dan lukt dat, je moet het alleen willen.

Ben benieuwd naar je verhaal, gaf mij een goed gevoel het te delen iig.

Laters !!!!

Bovenaan