Gestopt met blowen ( verschijnselen )

Nen1010

Newbie
Hallo allen,

ten eerste wil ik iedereen zeggen dat mensen die blowen dit zelf moeten weten en ook voor mij was dit in het begin erg leuk.

Ik zelf heb nogal een lijst met afkick verschijnselen die ik bij de meeste niet lees.
Om mensen gerust te stellen (waaronder mezelf) schijf ik hier de lijst.

Heb ongeveer 1ste jaar af en toe gerookt zeg gemiddeld 3 joints per week.
Hierna 2 jaar lang elke dag wel wiet geroot wat begon met 1 joint en eindigde met 3 joints per dag waarna ik cold turkey ben gestopt.

Ik ben gestopt op 23/07 om 03:00.
De eerste week had ik vrijwel nergens last van.
Hierna begon de waslijst:

- Vreemd in mijn hoofd voelen (geen hoofdpijn maar meer duizelig).
- Geen eetlust en misselijkheid.
- Warme adem en warme huid.
- Dingen die ik zie zijn wel goed te zien maar lijken vaag op geslagen te worden in mijn hoofd.
- Last bij de grote boodschap (aambeien denk ik).
- Trillerig shaken.
- Bed zo nat dat je denkt heb ik in mijn slaap in bed geplast ( kan natuurlijk niet want anders zou je ook over je kussen hebben moeten urineren :wink:)
- Af en toe erg emotioneel.
- als je alleen bent erg eenzaam voelen.
- Denken dat je van alles mankeert.
- Deze slaat op hierboven Hyperventilatie ( als je je niet goed voelt (angst) dan kan je daardoor gaan hyperventileren)) Dit is op te lossen door een aantal keer in een zakje te ademen (let op doe dit niet te lang). Als je angstig voelt en je gaat hyperventileren wordt je daar weer angstig van en ga je weer hyperventileren.
- Heel moe zijn ook als je wakker wordt.
- Depri (nergens zin in hebben).
- Denken dat je gaat doorslaan.

Hier mijn tips die tot nu toe erg geholpen hebben op mij persoonlijk:
- Groene thee drinken.
- Voordat je gaat slapen iets kijken wat je leuk vind en je niet angstig maakt (denk bijv aan South park of family guy).
- bij de kruitvat Melatonine halen en net voor slapen gaan innemen (wordt je wat slaperig/rustig van).
- Goede Voeding ( denk bijv aan groenten, fruit, zelf geperste sinaasappelsap.
- Hoe een beetje het zelfde slaap ritme aan.
- Ga relaxen of een stukje wandelen. (gisteren naar Sanadome geweest. Een aanrader!).
30 euro voor de hele dag.
maar je kan ook voor 23 euro van 17:00 tot 23:30.
http://www.sanadome.nl/
- Tegen vrienden zeggen wat er aan de hand is en zo min mogelijk praten over dingen die je angstig of depri maken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou bijna denken dat je voor Sanadome werkt, maar vooruit :wink:

Ik herken een heel aantal van jouw klachten, Ik ben het alleen met twee tips niet eens

Nen1010 zei:
- Voordat je gaat slapen iets kijken wat je leuk vind en je niet angstig maakt (denk bijv aan South park of family guy).

Dit is voor heel veel mensen niet handig. Veel mensen die stoppen met blowen krijgen last van slapeloosheid de eerste weken. Je lichaam maakt melatonine aan als het donker wordt, een TV scherm of computerscherm werkt dit flink tegen. De laatste 1 a 2 uur voor het slapengaan dus géén TV kijken.

Nen1010 zei:
- bij de kruitvat Melatonine halen en net voor slapen gaan innemen (wordt je wat slaperig/rustig van).

Hier ben ik niet zo'n fan van. Als je teveel of te vaak melatonine gebruikt gaat je lichaam het minder zelf aanmaken, je bent dan van het blowen af maar dan veroorzaakt je lichaam dus zelf de slapeloosheid als je pech hebt. Beter geen TV meer kijken voor het slapengaan maar even iets anders doen zoals een rondje wandelen of de was opvouwen of iets dergelijks.

Nen1010

Newbie
SmartieAndMe zei:
Ik zou bijna denken dat je voor Sanadome werkt, maar vooruit :wink:

Ik herken een heel aantal van jouw klachten, Ik ben het alleen met twee tips niet eens

Nen1010 zei:

Dit is voor heel veel mensen niet handig. Veel mensen die stoppen met blowen krijgen last van slapeloosheid de eerste weken. Je lichaam maakt melatonine aan als het donker wordt, een TV scherm of computerscherm werkt dit flink tegen. De laatste 1 a 2 uur voor het slapengaan dus géén TV kijken.

Nen1010 zei:

Hier ben ik niet zo'n fan van. Als je teveel of te vaak melatonine gebruikt gaat je lichaam het minder zelf aanmaken, je bent dan van het blowen af maar dan veroorzaakt je lichaam dus zelf de slapeloosheid als je pech hebt. Beter geen TV meer kijken voor het slapengaan maar even iets anders doen zoals een rondje wandelen of de was opvouwen of iets dergelijks.

Begrijp inderdaad wat je bedoelt.
Echter maakt computeren mij rustig.
Het ontspant heel erg, misschien zorgt dat er inderdaad voor dat het slapen zonder Melatonine niet goed gaat.
Echter Heb ik momenteel een vrij vervelende periode en heb zoiets van mocht ik erna moeite hebben met slapen dan maakt me dat niet zo veel uit.
Daar kom ik wel weer overheen.
Maar met Angst gaan slapen en duizelig worden van Hyperventileren (en dan nog meer angst krijgt) is voor mij een reden om die pillen te nemen.
Als ik wakker wordt dan hyperventileer ik niet maar ben dan wel extreem Dizzy.
Weet niet of het mogelijk is maar denk dat ik dan gewoon nachtmerries heb gehad en in mijn slaap ben gaan hyperventileren (wat dus waarschijnlijk elke nacht dan zou moeten zijn na het wakker worden).
Het is wel zo dat ik voorheen ook nooit dromen en nachtmerries kon herinneren (behalve toen ik kind was of als ik wakker wordt door mijn nachtmerrie).

Hartelijk dank voor je reactie.
En nee ik woon 1 uur van Sanadome af en werk er zeker niet :wink:.

het kan zijn dat cannabis als medicijn voor jou werkte en dat je nu zo veel last hebt van verschijnselen om dat je gestopt bent ik vind de verslavingszorg een beetje dubbel ik ben namelijk ook afgekikt allen na het stoppen word je met een pilletje naar huis gestuurd wat ongeveer het zelfde deed als dat jointje maar ik heb het idee dat hennep in de juiste dosering 3 maal daags druppelen gewoon gezond is voor iedereen. kijk run from the cure maar eens op you tube.
ik ben gestopt met roken en met mijn medicijn tegen epileptie ik gebruik alleen nog wietolie.
groet bram

Bovenaan