Gekke Ogen

Siemie

Experimenterende gebruiker
ik heb sinds mn eerste lsd trip last van mn visie..

wat er eigenlijk gebeurt is dat mn beeld golft of wegtrekt(jeweetwel wat ik daarmee bedoel denk ik, dat het zo "indeukt" zegmaar) eigenlijk is het maar heel licht maar ik heb het wel bijna altijd. vooral achter de computer met de lettertjes en als ik ergens een patroon zie bijvoorbeeld van steentjes op de grond. ook zie ik in een soort van "ruis" en dit is allemaal terwijl ik gewoon nuchter ben. als ik moe ben of gebruik gaat die ruis stromen in bepaalde richtingen.

Zijn dit nou flashbacks of zijn mn ogen gewoon slecht? Als ik mensen over flashbacks hoor is het dat ze weer echt terug gaan in hun trip, maar zo is het echt totaal niet. ik voel me ook gewoon normaal en kleuren enzo zijn gewoon hetzelfde. Ik heb ook niet het idee dat het na mate dat ik vaker acid neem dat het erger word. Soms ben ik wel bang dat ik het niet doorheb en langzaam realiteit verlies.

Mijn ogen waren altijd al niet de beste en die ruis had ik al voor de acid, Stromende ruis ook maar ik heb wel gepaddoot vanaf mn 13de en sinds die tijd kan ik me het herinneren.. maar misschien was het ook al wel eerder maar dat weet ik niet want het is al zo lang geleden!

Weet iemand me misschien te vertellen wat er met me aan de hand is? of heeft iemand hier ook last van?? en denken jullie dat het onverstandig is om nog te trippen voor mij? ik weet iig wel dat ik hallisunatie gevoelig ben. van veel blowen, btje keth, mdma, of een nachtje wakker zijn hallisunaties vrij normaal voor mij. Ik hou enorm veel van trippen maar het laatste wat ik wil is in een psygose belanden ofzo.. thnxxxx

azgaza

Badass junkie
Klinkt inderdaad precies als HPPD, kan je ook krijgen van paddo's, ook van LSD, en sommige mensen zelfs van MDMA, het komt meestal na te veel, te vaak en te regelmatig trippen, veel verschillende middelen gebruikt hebben wil het ook wel eens erger maken. Het is pas 'erg' als je er echt voor je gevoel last van hebt en geen schade, maar je hersens filteren het beeld gewoon een beetje scheef.

Van die klein beetje bewegende lettertjes heb ik zelf trouwens soms in de week na een trip en dan een paar seconde, dus dat is ook hoe ik 'flashbacks' persoonlijk ken, en de mensen om mij heen kennen het ook als niet veel meer dan dat, maar als je het constant hebt heet het inderdaad HPPD. Zijn meerdere topics op DF over.

MrEko

Bewuste gebruiker
Ik maak het volgende wel eens mee:
Er zijn bepaalde kleuren, patronen en dergelijke, die er voor een trip al zijn, maar die pas tijdens het trippen opvallen. als je dan weer nuchter bent, vallen die nog steeds op, omdat je dan weet dat ze er zijn.
Bijvoorbeeld: als ik vanuit de hoek van m'n bril ergens naar kijk, zorgt de kromming van het glas dat randen, zoals van een blad papier, langs de ene kant rood en langs de andere kant blauw worden (brildragers zullen wel weten wat ik bedoel). Dit viel mij voor het eerst op tijdens m'n eerste LSD-trip, maar nu zie ik het vaker.

De_willy

MrEko zei:
Bijvoorbeeld: als ik vanuit de hoek van m'n bril ergens naar kijk, zorgt de kromming van het glas dat randen, zoals van een blad papier, langs de ene kant rood en langs de andere kant blauw worden (brildragers zullen wel weten wat ik bedoel). Dit viel mij voor het eerst op tijdens m'n eerste LSD-trip, maar nu zie ik het vaker.

Dit kan ik wel bevestigen. Ik draag zelf ook een bril (bijziendheid). Als ik mn bril niet opzet krijg ik een totaal ander beeld wat op zich wel leuk is. :)
Het enige nadeel is dat ik zonder bril totaal niks, maar dan ook niks kan lezen als ik onder invloed van lsd ben.

Siemie

thnx voor jullie comments! echt nooit geweten dat dit bestond... ga er nu maar wel rekening mee houden en minder gebruiken. Vind de effecten wel prima zoals ze nu zijn, maar ik ga binnenkort studeren en dat word hard ploeteren. Bewegende boeken lijkt me niet echt bevorderent voor de concentratie!
Gelukkig blow ik al eeuwen niet meer echt, ruis is in mn mandy periode wel erger geworden, maar van die shitmandy van tegenwoordig kan ik wel afblijven :rolleyes:
Acid ga ik maar even beperken tot ooit nog eens een xtje maar voorlopig niet, en shrooms vind ik toch al niet enorm geweldig dus die slaan we ook maar over :)
Alleen met keth wil ik echt NIET stoppen!! Dus dat kijken we voorlopig maar even aan

Vraag me wel af in tot hoeverre dit nu echt iets slechts is, is het niet gewoon een hoger bewustzijn van de mind, dat alles stroomt en niets vast is en alles is opgebouwt uit patronen en kleine stukjes? misschien een beetje zweverig voor sommigen,...
Ook vraag ik me af of veel mensen met hppd last hebben van concentratie probleem? niet omdat ze de hele tijd naar het beeld lopen te trippen maar in het algemeen. ik heb namelijk echt heel veel moeite met concentreren, kan bijna geen verhaal vertellen zonder de clue te vergeten halverwege en duizend x te uhhh uhhhh zeggen, dat kan ook wel door al het blowen van eerst komen hoor...
ook ben ik echt zo langzaam met denken als een slak, en ook met kijken en beelden opnemen in mn hoofd heb ik veel moeite. als voorbeeld: ik ga naar een druk park waar vrienden van me zitten en die lopen recht voor me neus een uur naar me te zwaaien en te doen, maar ik kan ze niet spotten voordat ze naar me toelopen. Zou dat ook door de hppd komen? Ben wel visueel ingesteld, want ik kan me wel altijd dingen herinneren met een bepaald beeld erbij, en ik ben ook goed in tekenen enzo... Dat zou voor mij ook eerder betekenen dan een visuele overgevoeligheid ipv een visuele fout zegmaar. wat denken jullie?

Aalpoepert

Badass junkie
Ik denk dat je concentratie probleem door overmatig blowen komt. Ik heb het ook gehad, in de tijd dat ik erg veel blowde was mijn concentratie erg slecht. Na een paar maanden niet blowen werkte het weer normaal. Nu blow ik hoogstens eens in de twee weken, en heeft het niet meer zo'n negatieve invloed op mijn concentratie.

Die ruis die je beschrijft, daar heb ik ook wel eens last van. Maar ik heb ergens gelezen dat het gewoon komt door kleine deeltjes die in je oogbal rondzweven. Ik weet alleen niet meer waarvandaan (dit forum misschien?).

Als het te maken zou hebben met een hoger bewustzijn, dan zou je je daar ook wel bewust van zijn denk ik zo :wink:

MrEko

Bewuste gebruiker
Witte puntjes die je ziet dansen (vooral zichtbaar als je naar een heldere blauwe lucht kijkt), zijn witte bloedlichaampjes in uw oog. http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field_entoptic_phenomenon
Oogruis, als sneeuw in uw beeld, komt in zeer lichte vorm wel bij meerdere mensen voor (daarmee mijn post "dingen die vooraf niet opvielen"), maar als het heftiger is, kan het wel degelijk een gevolg van HPPD zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogruis
Daarnaast zijn er ook nog floaters, of in het Nederlands: "glasvochttroebeling, proteïnestructuren en cellulaire restmaterialen die zich min of meer vrijzwevend in het glasvocht (ook wel: "glasachtig lichaam"), de geleiachtige vloeistof die het oog vult, bevinden." die de meeste mensen hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik heb dit ook maar het vreemde is, ik heb nog maar 2 keer truffels gegeten en er 1 keer van getript! Dan kan dit toch niet al hppd veroorzaken. Maar ik heb wel na mijn truffels trip dit ontdekt bij mijzelf. Bijvoorbeeld als ik naar voren kijk en ik zie links in mijn ooghoeken een deur (met een egale kleur) dan zie ik ruis en vage kleurtintelingen in die deur. Kijk ik ernaar dan is het weg! ook blow ik misschien 1 keer in de week/2 weken en mijn concentratie is ook uitermate slecht!
HELP!

bewerking: Ik bedenk me trouwens ook net dat ik soms een soort slang voor mijn ogen zie :tearsofjoy: het klinkt gek maar lees even door.. ik zie overal lichte ruis ook als ik gewoon voor me kijk, en ik zie soms ook een soort slang (niet het dier) snel voorbij komen in die ruis. Maar ik zie dus niet dat vormpje echt maar ik zie het in de ruis. Heel gek en ontzettend moeilijk uit te leggen!

UPDATE 2: En ik zie weer iets wat ik wel vaker heb. Ik was het vergeten maar ik zie heel af en toe ook ergens op een egaal stuk dus zonder kleurveranderingen ofzo ineens 1 klein puntje alsof het een lichtje is heel snel aan en uitgaan! :openmouth: nu ik dit zo allemaal opsom toch best vreemd?
nogmaals, HELP

Aalpoepert

Badass junkie
Vaste klant, kijk eens op het linkje van MrEko naar "Floaters". Op die pagina staat een afbeelding. Bedoel je dat?

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
ik zie ook wel eens lichtpuntjes die aan en uit gaan, HPPD denk ik. Van slechts 2 keer truffelen kan je ook gewoon HPPD krijgen natuurlijk. Ik zelf heb er geen last van en als ik een tijd niet trip en blow dan verdwijnt het heb ik het idee.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
kan het dat door hppd ook een knallende hoofdpijn ontstaan?
want ik heb sinds ik denk dat ik een (lichte) hppd heb ook soms erg hoofdpijn, maar wel voornamelijk als ik een tijdje in een lichte omgeving ben geweest.

Bovenaan