geheugen

Carlitos

Badass junkie
Euhm lsd tast je geheugen niet aan tot zover bekend volgens mij.En er zijn nog wel meerdere denk ik hoor.

Telefoon

Wijs gebruiker
Japi-10 zei:
Euhm lsd tast je geheugen niet aan tot zover bekend volgens mij.En er zijn nog wel meerdere denk ik hoor.

ben ik het niet mee eens ik word nogal dromegir na een lsd trip en dat houw wel weken aan :P

dfssdfde

Badass junkie
Enesteene zei:
wiet tast je geheugen ook niet aan volgen recent onderzoek

dat onderzoek mag dan wel zeggen dat het je geheugen niet aantast, maar ik ken genoeg mensen die dat kunnen tegenspreken :rolleyes:

Detroit303

Bewuste gebruiker
XTC tast het geheugen aan bij stevig gebruik. Er wordt zelfs gesuggereerd op sommige sites dat één enkele keer xtc gebruiken onherstelbare schade toebrengt aan je hersenen. Echt 100% zeker is dit niet maarja.

In dit topic vind je wel wat info hierover.
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=

Na al die dingen gelezen te hebben, wordt ik toch wat terughoudend tov xtc. Heb het wel nog maar 1 maal gedaan onder optimale omstandigheden en slechts 1 pil. Ik heb mn hersens nog wel hard nodig in mn leven. :)

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Enesteene zei:

dat onderzoek mag dan wel zeggen dat het je geheugen niet aantast, maar ik ken genoeg mensen die dat kunnen tegenspreken :rolleyes:

Veel vrienden van mij blowen elke dag, en je merkt toch wel dat hun kortetermeingeheugen niet meer is wat het zou moeten zijn. Heb wel ergens gelezen dat dit wel terug verdwijnt als je stopt met blowen.

azgaza

Badass junkie
Wiet tast je geheugen niet permament aan, maar het kan wel weken/maanden duren voordat het helemaal herstelt.

LSD en paddo's doen volgensmij echt niks met je geheugen, voor zover ik weet. Hoogstens op het moment van invloed werkt het anders, maar je wordt er zéker niet vergeetachtiger van.

zommes

Badass junkie
Alle drugs die je concentratievermogen verminderd tast ook indirect je vermogen om te herinneren aan, daarom denken veel mensen snel dat dat iets met hun geheugen te maken heeft.

azgaza

Badass junkie
MatthijsNL zei:
azgaza zei:
Wiet tast je geheugen niet permament aan, maar het kan wel weken/maanden duren voordat het helemaal herstelt..

Heb je daar toevallig ook een bron van?

Meerdere ja; maar ik moet ze wel even zoeken dan. Zodra ik ze heb gevonden post ik ze wel.

Edit:

http://www.webmd.com/mental-health/news ... mage-brain
Hier eentje die alleen zegt dat er geen permanente schade is, maar nou niet precies wat ik zocht.

http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... th16.shtml
Eentje met een apen onderzoek.

Ik kende er meer.. maar ik kan ze zou snel niet vinden. Die apen pagina was er een van geloof ik.

Carlitos

Badass junkie
Telefoon zei:
Japi-10 zei:

ben ik het niet mee eens ik word nogal dromegir na een lsd trip en dat houw wel weken aan :P

Dromerig,ja dat kan wel maar vergeet je ook meer ?
Waarschijnelijk niet,dus dan komt het niet op je geheugen aan.

Eens :) ?

982

Bewuste gebruiker
XTC tast je geheugen 100% zeker aan!

Al mijn maten heb ik het afgelopen jaar zien veranderen qua persoonlijkheid/karakter..

We gebruiken dan ook niet al te zuinig..

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
Varry zei:
Ivoos zei:
Enesteene zei:

Veel vrienden van mij blowen elke dag, en je merkt toch wel dat hun kortetermeingeheugen niet meer is wat het zou moeten zijn. Heb wel ergens gelezen dat dit wel terug verdwijnt als je stopt met blowen.

ben ik het zeer mee eens. en heb er namelijk zelf ook wel is last van. :rolleyes:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
mijn geheugen is er zeer sterk op achteruit gegaan door de weed. na 4 jaar gebruik. slaagt soms wel tegen.
maar lsd en paddo's doen men geheugen wel weer goed werken :grin:

htweeoo

Bewuste gebruiker
XTC tast je geheugen sterk aan. Ik heb een tijd sterk gebruikt (teveel ; 20-30 op een week). en nu ben ik 2 weken gestopt ik merk niets aan mijn geheugen maar ben wel degelijk POSITIEF van karakter verandert.

Ik ben rustigg maar als ik niet rustig ben ben ik heel erg actief.
Ik vindt het bijvoorbeeld niet meer nuttig om te vechten met iemand.
Geloof het of niet maar het heeft me een beetje meer volwassen gemaakt.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik hoef gelukkig niet te veel na te denken... Als ik een keer een bord laat vallen bij de afwas, gaan er in elk geval geen mensen aan dood...

:) Ik ben ook verandert, maar dan positief. ik heb geen behoefte meer om iemand "terug te pakken" of om een grote mond te geven als iemand iets raars tegen of over mij zegt..

htweeoo

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
:) Ik ben ook verandert, maar dan positief. ik heb geen behoefte meer om iemand "terug te pakken" of om een grote mond te geven als iemand iets raars tegen of over mij zegt..

Dat heb ik ook.

Maikelk

Belezen gebruiker
xtc kun je vanaf blijven... half jaartje wekelijks gebruikt en me geheugen is een ramp!
En gebruik het nu dus ook al een half jaar bijna niet... 3-4 pillen afgelopen half jaar (2 nachten)

amfetamine tast je geheugen wel degelijk aan, maar dat heeft volgens mij meer te maken met het slaaptekort. maar ook normaalgesproken, als ik redelijk slaap heb ik nog wel eens de moeite om nieuwe dingen te onthouden. dat is dan wel direct weer over als de kater voorbij is

NexxtGen

Belezen gebruiker
Maikelk zei:
xtc kun je vanaf blijven... half jaartje wekelijks gebruikt en me geheugen is een ramp!
En gebruik het nu dus ook al een half jaar bijna niet... 3-4 pillen afgelopen half jaar (2 nachten)

same here.... ik heb het 3 maanden lang elke week gebruikt en daarna in een jaar afgebouwd naar 1 keer per 3 maanden. Soms heb ik betere dagen, dan weer slechte, maar over de laatste tijd begint het steeds beter te gaan, tenmisnte dat denk ik. Fysiek gezien denk ik, dat ik nog steeds er even slecht aan toe ben, maar je gedachtes beginnen truukjes te verzinnen om bepaalde dingen beter te onthouden.

Ik heb spijt dat ik het zo veel gedaan heb, maar geen spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. XTC is één van de meest vette ervaringen van me leven geweest.

jcutter

Badass junkie
NexxtGen zei:
Maikelk zei:

same here.... ik heb het 3 maanden lang elke week gebruikt en daarna in een jaar afgebouwd naar 1 keer per 3 maanden. Soms heb ik betere dagen, dan weer slechte, maar over de laatste tijd begint het steeds beter te gaan, tenmisnte dat denk ik. Fysiek gezien denk ik, dat ik nog steeds er even slecht aan toe ben, maar je gedachtes beginnen truukjes te verzinnen om bepaalde dingen beter te onthouden.

Ik heb spijt dat ik het zo veel gedaan heb, maar geen spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. XTC is één van de meest vette ervaringen van me leven geweest.
Lsd laat je kennis maken met veel meer trucjes :wink: :rolleyes:

raizeredge

Wijs gebruiker
ik weet niet of het door de drugs komt maar ik heb heel slecht geheugen vergeet dingen heel snel heb wel eens gehad met werk dan moet ik wat halen en dan ben ik halvewegen en dan ben ik het weer vergeten en kan ik weer terug

Bovenaan