Geeneesmiddel wietverslaving

Ganjaman181

Experimenterende gebruiker
Ik worstel al een tijdje met blowen en vooral met de shag ( omdat ik niet rook verder ) en ik ben ergens achter gekomen na een avondje keta heb ik de volgende dag geen enkele drang naar een joint.
Hoe dit kan weet ik niet, maar wilde dit toch delen aangezien ik er graag achter wil komen.
Ook als tip voor mensen met een blowverslaving misschien helpt het bij jullie ook.
Wil natuurlijk niemand ergens aan leten beginnen en houd in gedachten dat keta van zichzelf ook verslavend kan zijn.

btard

Newbie
Aangezien ketamine slechter, gevaarlijker en verslavender is dan wiet, is dit een heel slecht idee. Maar dat begrijp jezelf ook neem ik aan.

Narayani

Bewuste gebruiker
Als je al aan een drug verslaafd bent en dus waarschijnlijk verslavingsgevoeliger bent dan de gemiddelde medemens is het natuurlijk een top idee die verslaving te 'genezen' dmv een andere, heftigere drug. Strak plan ook om anderen dit aan te raden. :P

Ganjaman181

Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest los daarvan is wietverslaving niet echt vergelijkbaar met keta. Maar ik zij duidelijk wil niemand dit aanraden vroeg me meer af hoe dit kan en of iemand het herkent.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest

Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend. Dus om gelijk met termen als 'zwakke geest' te gaan smijten als je zelfverklaard wietverslaafde bent is wellicht wat kortzichtig.

Ganjaman181 zei:
vroeg me meer af hoe dit kan en of iemand het herkent.

Dat snapte ik ook wel uit je tekst, maar een ander misschien niet. Daarom, pas op voordat anderen uit jouw tekst op denken te maken dat hun lijn keta verantwoord is omdat ze dan minder blowen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ganjaman181 zei:
Ik worstel al een tijdje met blowen en vooral met de shag ( omdat ik niet rook verder ) en ik ben ergens achter gekomen na een avondje keta heb ik de volgende dag geen enkele drang naar een joint.
Had je alleen de volgende dag er geen drang meer naar of langer? Want telkens keta moeten gebruiken om máár 1 dag zonder blowen te kunnen schiet natuurlijk niet echt op helaas.

Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks wiet gerookt en wat uiteindelijk maakte dat ik kon stoppen was dat ik er zelf ook gewoon echt klaar mee was. Ik heb jaren tegen mezelf gezegd dat ik wilde stoppen met blowen, maar stiekem had ik er nog teveel plezier in en wilde ik niet voor altijd stoppen. Uiteindelijk was ik na jaren de lol ervan verloren en deed ik het puur uit gewoonte wat maakte dat ik wel de knoop kon doorhakken om te stoppen met dagelijks blowen en dit ook heel makkelijk heb kunnen doen. Terwijl ik in de jaren ervoor het nooit langer dan een paar dagen zonder blowen vol hield als ik wilde stoppen. Ik blow nu overigens nog wel, maar alleen in het weekend en wanneer ik er zin in heb.

Mijn punt is dus dat als je wilt minderen/stoppen dat dat echt uit jezelf moet komen en dat andere middelen hiervoor zoeken niet het gewenste resultaat zal geven op de lange termijn. Want of je gaat weer blowen als je met dat andere stopt of je ruilt je ene verslaving in voor een andere.

Narayani zei:
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest
Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend.
Waarom zeggen mensen dit nog steeds?

Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn:
• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen
• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn

Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd en heb zelf ook wel wat lichamelijke ontwenningsverschijnselen ervaren, wel erg licht echter. Wat mij wel is opgevallen is dat wanneer ik op vakantie ging ik zonder enige geestelijke en lichamelijke problemen een week of twee kon stoppen. Ik kon dan in enen prima slapen, terwijl ik thuis beroerd sliep als ik niet geblowd had. Dit doet me wel een beetje vermoeden dat ook de lichamelijke ontwenningsverschijnselen hoofdzakelijk geestelijk van aard zijn.

In hoeverre het dus echt lichamelijk verslavend is vraag ik me nog steeds af, bij groot verbruik wellicht een beetje. Echter is het helemaal niet zo'n belangrijke discussie, voor bijna elke drug geld dat het meest lastig om van te komen zijn niet de lichamelijk verslaving is maar de geestelijke. Een lichamelijke verslaving ben je zelfs bij de zwaarste drugs vaak met een week doorbijten wel van af, een geestelijke verslaving kan maanden, jaren of zelfs levenslang aanhouden.

Narayani

Bewuste gebruiker
Desperado070 zei:
Narayani zei:
Ganjaman181 zei:

• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen

Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Er is in ieder geval niet bewezen dat het lichamelijk verslavend is, laten we het zo stellen dan. Dat het geestelijk verslavend kan zijn wel. Maar ik geloof zeker wel dat afkickverschijnselen zich lichamelijk kunnen uiten, ongeacht of de verslaving die de afkickverschijnselen veroorzaakt lichamelijk of geestelijk van aard is. Waarom? Kijk maar naar burn-outs, depressies en aanverwanten. De mensen die hier mee kampen komen vaak voor geen meter hun bed uit en hebben een slechter energielevel dan mijn kapotte laptop. Ook zie ik in mijn omgeving bij de mensen die minder in hun vel zitten dat zij voortdurend last hebben van allerhande kwaaltjes. Voor mij heel herkenbaar aangezien ik zelf ook jaren depressief ben geweest. En ik geloof zeker dat die kwaaltjes en vermoeidheid in verband staan met de geestelijke gezondheid, onder meer omdat het nu langere tijd weer goed gaat en ik meer energie heb dan ooit. Dus ik denk zeker dat de mentale stress van afkicken kan zorgen voor lichamelijke klachten.

Dat klopt allemaal wat je zegt.
Alleen vind ik het nog steeds raar.
Als je diazepam als voorbeeld neemt.
En je slikt bijvoorbeeld 25ml per dag.
Dat een paar maanden, dan cold turkey stoppen en je hebt dezelfde afkickverschijnselen.
En van diazepam weten we dat het lichamelijk verslavend is. (na lang gebruik)

Precies als ik zeg, je hebt gelijk stress is nog steeds dood oorzaak nummer één.

Maar it is gewoon zo dubbel :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Alleen zijn de afkickverschijnselen van diazepam levensbedreigend en zeer heftig bij acuut stoppen en bij wiet zijn ze niet gevaarlijk en relatief mild. Maargoed zeker bij langdurig en zwaar wiet gebruik kan het denk ik goed dat er sprake is van lichamelijke afkickverschijnselen, alleen die zijn behoorlijk mild in verhouding tot bijvoorbeeld benzo's, alcohol of heroine.

MeejheM

Badass junkie
Desperado070 zei:
Narayani zei:
Ganjaman181 zei:

• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen

Bron?

Diazepam zijn tabletten, geen vloeistof, dus ik neem aan dat je 25mg gedoeld ipv milliliters.

25 mg diazepam is niet veel. 2,5 tabletje per dag. het is echter veel moeilijker om daar vanaf te geraken dan een wietverslaving.

Exceptional Insight zei:
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.

MeejheM zei:
Desperado070 zei:
Narayani zei:

• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen

Bron?

Diazepam zijn tabletten, geen vloeistof, dus ik neem aan dat je 25mg gedoeld ipv milliliters.

25 mg diazepam is niet veel. 2,5 tabletje per dag. het is echter veel moeilijker om daar vanaf te geraken dan een wietverslaving.

Begrijp 'm niet echt, je praat over diazepam en citeerd wiet.
maar ja dat bedoelde ik, zoals je ziet zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten.

En om eerlijk te zeggen, 25 mg is niet veel?
Had diazepam niet zo erg geweest zoals je me verteld.
hadden we het in de winkel kunnen kopen,
niet alleen op recept van de huis arts.

Als we het via een andere kant bekijken is diazepam zelfs een harddrugs.
Sinds je aan een overdosis dood kan gaan, daarom is alcohol ook een harddrugs.
All kijken we daar wat anders tegen aan.

En ja je gaat niet meteen dood aan een overdosis diazepam.
Maar als je een overdosis neemt en niet direct naar het ziekenhuis gaat ontstaan er blijvende schaden.
zoals lever falen, hartritmestoornissen, vermindering van witte bloedcellen in je bloed.
Wat allemaal ernstige gevolgen heeft, en niet meteen maar wel uiteindelijk tot de dood kunnen leiden.

Bron? ga naar je huis arts en vraag het hem zelf :wink:

Fool

Badass junkie
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
Dit topic gaat echter over het gebruik van ketamine om de drang naar wiet te drukken.

Fool zei:
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
Dit topic gaat echter over het gebruik van ketamine om de drang naar wiet te drukken.
Geeneesmiddel wietverslaving om de drang naar wiet te drukken.
Er zijn meerdere wegen naar rome. :wink:

Fool

Badass junkie
Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost).

Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
Het ging hier echter om ketamine. En een week is meer dan genoeg tijd om een voorliefde voor een nieuwe drug te ontwikkelen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar een weekje cold turkey afzien verkleint die kans aanzienlijk.

Fool zei:
Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost).

Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. :wink:

En dat bedoel ik ook met er zijn meer wegen naar rome.
Het gaat hier om middelen die je helpen om te stoppen met blowen.
(om de afkickverschijnselen te verminderen of zelfs weg te halen)
Had ik nou over koetjes en kalfjes gepraat had ik je eerste berichtje begrepen.
Maar we praten nog steeds in dezelfde genre.
En zeggen dat het hier gaat om een geneesmiddel en niet geneesmiddelen.
Is wel een beetje overdreven, dan kan ik ook zeggen dit is een geneesmiddel.
Samen zijn het geneesmiddelen, maar apart van elkaar is het een middel.
Weet niet of je de gezegde mieren neuken kent, maar daar lijkt dit op.

Exceptional Insight zei:
Desperado070 zei:
Het ging hier echter om ketamine. En een week is meer dan genoeg tijd om een voorliefde voor een nieuwe drug te ontwikkelen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar een weekje cold turkey afzien verkleint die kans aanzienlijk.

Natuurlijk is het slimmer om helemaal geen drugs te gebruiken.
All moet je wel weten dat niet iedereen voor de zelfde reden blowd.
Waardoor het voor de één makkelijker is dan een ander.
Als je dan er iets voor kan gebruiken om het makkelijker te maken zie ik daar het probleem niet van.
Slik 2 pillen per dag van 5 mg, ochtend en avond.
Dus het is hier ook geen grote hoeveel heden waar we het over hebben.
Daarnaast is het makkelijker om af te bouwen daarmee.
Dan te minderen met blowen, ken mezelf als ik een gram heb moet ie op...

Fool

Badass junkie
Desperado070 zei:
Fool zei:

En dat bedoel ik ook met er zijn meer wegen naar rome.
Het gaat hier om middelen die je helpen om te stoppen met blowen.
(om de afkickverschijnselen te verminderen of zelfs weg te halen)
Had ik nou over koetjes en kalfjes gepraat had ik je eerste berichtje begrepen.
Maar we praten nog steeds in dezelfde genre.
En zeggen dat het hier gaat om een geneesmiddel en niet geneesmiddelen.
Is wel een beetje overdreven, dan kan ik ook zeggen dit is een geneesmiddel.
Samen zijn het geneesmiddelen, maar apart van elkaar is het een middel.
Weet niet of je de gezegde mieren neuken kent, maar daar lijkt dit op.
Daar ben ik het niet mee eens, ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.

MeejheM

Badass junkie
in mijn eerdere post vroeg ik eigenlijk om je bron, die meld dat wiet lichamelijk verslavend is, en dat geestelijke ontwenningsverschijnselen zich niet fysiek kunnen uiten.

ik zeg niet dat stoppen met blowen zonder problemen gaat, maar ik heb wel mijn twijfels over de feiten zoals je ze stelt.

Fool zei:
... ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.
ahh, Fool miscommunicatie dan.
hou nog steeds van je hoor! :flushed: :P lol
is meer ik begon erover, werd een vraag op gesteld en van het één komt it ander. :tearsofjoy:

MeejheM zei:
in mijn eerdere post vroeg ik eigenlijk om je bron, die meld dat wiet lichamelijk verslavend is, en dat geestelijke ontwenningsverschijnselen zich niet fysiek kunnen uiten.

ik zeg niet dat stoppen met blowen zonder problemen gaat, maar ik heb wel mijn twijfels over de feiten zoals je ze stelt.

nee het is niet echt een bron.
het is gewoon dat ik het raar vind dat een geestelijke verslaving lichamelijke effect kan hebben.
zoals bij diazepam weten we voor een feit dat het lichamelijke verslaven is.
maar heel veel dingen komen overeen, zoals als je stop met diazepam begin je te trillen.
heb je het ene moment ijs koud dan weer warm, beetje te vergelijken met bezweet wakker worden.
Het is niet zo van ja hier http://www.bron.nl ofzo :P
het is meer van eigen ervaring met het stoppen met blowen wat ik all vaak heb gedaan.
jammer genoeg zonder succes (tot nu toe, hopelijk verandert dat).
maja zoals ik ook all eerder zij is stress dood oorzaak nummer 1.
dus ja geestelijk kan lichamelijk beïnvloeden.
ik vind het gewoon een beetje vaag, als je begrijpt wat ik bedoel. :rolleyes:

(• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn)

Ganjaman181

Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een. Ik week mijn tabbak voortaan waarschijnlijk scheelt dit.
En trouwens ja ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?

Ganjaman181 zei:
Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een. Ik week mijn tabbak voortaan waarschijnlijk scheelt dit.
En trouwens ja ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?
Nooit zelf gebruikt maar iemand zwak te noemen zonder zijn geschiedenis te kennen vind ik niet kunnen.

Fool

Badass junkie
Desperado070 zei:
Fool zei:
... ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.
ahh, Fool miscommunicatie dan.
hou nog steeds van je hoor! :flushed: :P lol
is meer ik begon erover, werd een vraag op gesteld en van het één komt it ander. :tearsofjoy:
Gelukkig. :P

SirErick

Wijs gebruiker
Ganjaman181 zei:
ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?
Just for the record, ben jij serieus van mening dat verslaafden allemaal sukkels zijn die geen grenzen kennen en dat ze zwak in hun schoenen zouden staan? Welnu, die denkfout maken wel meer mensen met alle gevolgen van dien. Verslaving is een bitch die niet aan discriminatie doet: het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is. Met andere woorden: iedereen kan verslaafd raken aan drugs. Ja, jij dus ook. Hoe vaker je drugs gebruikt, hoe groter je het risico loopt om eraan verslaafd te raken.

Fool

Badass junkie
SirErick zei:
het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is.
Ik dacht dat mensen die op jongere leeftijd begonnen met drugs/alcoholgebruik meer kans hadden er verslaafd aan te raken?

SirErick

Wijs gebruiker
Fool zei:
SirErick zei:
het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is.
Ik dacht dat mensen die op jongere leeftijd begonnen met drugs/alcoholgebruik meer kans hadden er verslaafd aan te raken?
Ja, dat is (meestal) ook zo. Maar goed, het punt wat ik wilde maken is dat iedereen verslaafd kan raken en dat de uitspraak die member "Ganjaman181" deed nergens op sloeg.

Fool

Badass junkie
SirErick zei:
het punt wat ik wilde maken is dat iedereen verslaafd kan raken en dat de uitspraak die member "Ganjaman181" deed nergens op sloeg.
Daar ben ik het helemaal mee eens! :)

Met alle respect, je naam is Ganjaman.
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
Houd jezelf niet voor de gek man...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Desperado070 zei:
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens.

Psychedelibee zei:
Desperado070 zei:
In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens.

"ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een."

Ik ben niet verslaafd maar vond het gevoel wel fijn dus rookte weer een jointje

Je verslaving toe geven is de eerste stap, daarna er echt mee willen stoppen de 2e.
Daarna begin je pas, Hij is ook eens begonnen met zijn eerste jointje.
En sinds dien heeft dit hem toch op korte of lange termijn bijgehouden en zit hij er nu aan vast.
Je weet dat ze keta bij dieren met een spuit naar binnen schieten voor een operatie he?
Ga naar de doctor en vraag zijn advies wat zou helpen, ga desnoods naar een drugsdeskundige voor de medicatie voor jou.
Oxazepam en Diazepam zijn betere middelen met het zelfde effect.
All behoud je je verstand en controle over je lichaam.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Desperado070 zei:
Psychedelibee zei:
Desperado070 zei:

"ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een."
Volgens mij is dat een antwoord op een eerdere vraag die ik hem had gesteld:
Psychedelibee zei:
Had je alleen de volgende dag er geen drang meer naar of langer? Want telkens keta moeten gebruiken om máár 1 dag zonder blowen te kunnen schiet natuurlijk niet echt op helaas.
Ganjaman181 zei:
Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een.

Bovenaan