Geen cravings / geen verslaving

Brest

Newbie
In de afgelopen vier jaar heb ik cocaïne gebruikt. Altijd in combinatie met alcohol. Heb dit eens zonder geprobeerd en kreeg een opdringerig en ongemakkelijk gevoel.

In deze periode heb ik het soms weken niet gedaan en soms twee tot drie keer per maand. Altijd 1 dag en dan in het weekend en dus nooit meerdere dagen achter elkaar of doordeweeks.

Nu ben ik zes maanden gekapt doordat m'n relatie hierdoor is verbroken.

Nu lees ik van alles over cravings en dat de drang om zin te gebruiken altijd blijft. Ik heb dit totaal niet. Zelfs de afgelopen maanden niet op bijvoorbeeld festival of momenten dat ik behoorlijk wat had gedronken. Of in een situatie waar anderen het doen en ik met gemak had kunnen nemen.

Kan iemand idd van de een op andere dag stoppen en er vanaf blijven. Zo voelt het namelijk terwijl m'n ex de overtuiging heeft dat ik verslaafd ben.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Brest zei:
In de afgelopen vier jaar heb ik cocaïne gebruikt. Altijd in combinatie met alcohol. Heb dit eens zonder geprobeerd en kreeg een opdringerig en ongemakkelijk gevoel.

In deze periode heb ik het soms weken niet gedaan en soms twee tot drie keer per maand. Altijd 1 dag en dan in het weekend en dus nooit meerdere dagen achter elkaar of doordeweeks.

Ik ben geen expert op gebied van verslaving. Echt niet.

Wel kan ik uit je stuk tekst halen dat je dus echt niet frequent genoeg heb gebruikt om verslaafd te worden. Als je met "In deze periode" verwijst naar de "afgelopen vier jaar" betekent het dat je het wel eens gebruikte. Soms in het weekend, soms een week of twee of drie niet. Dan weer wel.

Ik weet niet hoe snel een cocaïne verslaving tot stand komt maar op deze gebruikfrequentie zal dat niet zo snel gebeuren (ééns in de twee weken).

Of gebruikte je dagelijks en heb ik dat over het hoofd gezien in je stuk tekst?

Brest

Newbie
Nee gebruikte niet dagelijks. Alleen in weekenden. Nooit twee dagen aaneengesloten. En soms ook weekenden niet.

Bovenaan