GBL legaal?

Sloebertje

Experimenterende gebruiker
Ik hoor hier tegenstrijdige zaken over. Is GBL zonder problemen gewoon op internet te bestellen (Belgie)? Ik heb ook al gelezen dat het niet legaal zou zijn of zeer moeilijk te vinden zou zijn?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Het is gewoon legaal, maar veel bedrijven hebben een meldingsplicht als je grote hoeveelheden gbl besteld

Sloebertje

Dus gewoon op google kan je verschillende sites/bedrijven vinden waar je gbl kan bestellen?
Grote hoeveelheden, gaat dat dan over enkele liter of al over hoeveelheden rondom de 250 a 500 ml al?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Sommige bedrijven geven het door, andere niet... Sommige vanaf 10ml, anderen van 20l .....

Bestel gewoon een litertje, kan niet veel fout mee gaan, zolang je niet met wekelijks tientallen liter begint

x_VorteX_x

Ik snap eigenlijk niet waarom GBL legaal is en waarom GHB,
je kan er toch redelijk gemakkelijk GHB van maken en GBL geeft voor zover ik weet
bijna hetzelfde effect als GHB?
Waarvoor word GBL gebruikt dan? omdat het wel legaal is :grin: moet toch een reden achter zitten lijkt.

ik bedoel niet GBL word gebruikt om GHB te maken, want dat weet ik zelf ook wel na dit forum een beetje door te hebben gelezen.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
x_VorteX_x zei:
Ik snap eigenlijk niet waarom GBL legaal is en waarom GHB,
je kan er toch redelijk gemakkelijk GHB van maken en GBL geeft voor zover ik weet
bijna hetzelfde effect als GHB?
Waarvoor word GBL gebruikt dan? omdat het wel legaal is :grin: moet toch een reden achter zitten lijkt.

ik bedoel niet GBL word gebruikt om GHB te maken, want dat weet ik zelf ook wel na dit forum een beetje door te hebben gelezen.

GBL is gewoon een goed industrieel schoonmaakmiddel, daar hebben ze zo 123 niks anders voor wat evengoed werkt voor wat het wordt gebruikt. Is ook te omslachtig volgens mij om voor zo een schoonmaakmiddel alles te gaan bijhouden zoals dat met sommige andere controleerde substanties wel gaat, daarom is het redelijk vrij verkrijgbaar en zal een litertje GBL niet zo veel opvallen. Als je maar geen liters gaat kopen.

Volgens mij is het zelfs zo dat in de industrie GBL uit GHB wordt gemaakt, maar dit weet ik niet zeker.

Bovenaan