First time wietplanten

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Heeft iemand een simpele how to voor wiet kweken? Gewoon een makkelijk overzicht met wat wel te doen en wat juist niet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Wiet kweken is toch wel iets waar je met een simpele 'how to' niet mee weg komt, ik zou toch wel iets meer onderzoek doen dan een simpele vraag stellen waar je een kort antwoord op verwacht.

Maar goed, er staat heel veel info op het internet, google is je beste vriend. Eventueel nog wat boeken er over bestellen.

Is het binnen of buiten? Binnen is uiteraard een stuk lastiger omdat je de juiste omstandigheden moet creeren waar je het buiten wat meer zijn eigen gang kan laten gaan. Voor buiten zou ik niet zo lang meer wachten, je bent al aan de late kant dan en het is zo augustus/september waar niet-autoflower wietsoorten automatisch in de bloei schieten als ze nog maar zo veel licht per dag krijgen.

Hou er in ieder geval rekening mee dat een en ander flink naar wiet gaat stinken in de bloei en dat je daar flink wat overlast mee kan veroorzaken bij je buren.

lampenkapje

Bewuste gebruiker
In verband met onze nieuwsgierige buren wordt het binnenkweek. Ik heb al eea gelezen erover en ervaringen van mensen om mij heen gehoord maar wellicht zitten hier ‘ervaren’ kwekers die tegen dingen aan zijn gelopen :)
Op die manier bedoelde ik het meer.

Bepaalde voedingen / grond ed met goede of juist slechte ervaringen etc etc

Laatst bewerkt:

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Maar buiten is voor ons geen optie helaas. Dus het is dat of niks. Wil het in ieder geval proberen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Je zal voor binnenwiet flink moeten investeren in apparatuur, begin maar eens eerst met alles in huis te halen. En dan alles ook nog dusdanig instaleren dat een en ander veilig is en je huis niet af zal gaan fikken of zoiets. Nadenken ook hoe je de flink toegenomen energierekening kan verklaren. En dan kan je een beroep doen op je groene vingers.

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Geld is geen probleem, dit is een experiment voor de leuk, komt er nog wat te roken uit is dag helemaal mooi.
Verhoogde energierekening kunnen wij verklaren (reptielhouders).

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Een terrarium met reptielen moet je ook de juiste omstandigheden creeren om ze te kunnen laten overleven, wietplanten komen enigszins op hetzelfde neer.

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Ervaren hobbykwekers dus dat komt wel goed :wink:

Heb al wat mooie complete sets gezien, voor een prima prijs.
Nog wat meer doorlezen en studeren.

Bovenaan