Fentanyl

Mrmiyagi

Experimenterende gebruiker
Goeieavond

Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaringen met fentanyl pleisters? Ik heb een pleister 12ug/ uur en ik vraag me af hoe dit in zijn werk gaat ik wil morgen avond een paar jointjes roken met een maatje en dit proberen want we hadden gelezen dat je deze zou moeten knippen. Alleen omdat het afgifte per uur is vraag ik mij af hoe je dit kunt timen. En hoe de dosering is met een pleister?

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Goeieavond

Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaringen met fentanyl pleisters? Ik heb een pleister 12ug/ uur en ik vraag me af hoe dit in zijn werk gaat ik wil morgen avond een paar jointjes roken met een maatje en dit proberen want we hadden gelezen dat je deze zou moeten knippen. Alleen omdat het afgifte per uur is vraag ik mij af hoe je dit kunt timen. En hoe de dosering is met een pleister?

Je moet ze plakken op je borst , het duurt 6-12 uur voordat ze werken. En doormiddenknippen kan maar heb je kans dat er een hotspot is, en de andere helft minder kan bevatten. Ze werken 2 tot 3 dagen.

Al eerder opioden gebruikt?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Sommige mensen knippen de pleisters in vele kleine stukjes en gebruiken ze dan op andere wijze dan de gebruiksinstructie aanbeveelt. De pleisters op een andere manier dan transdermaal (via de huid) is zoals jullie wellicht eveneens hebben gelezen gevaarlijk en hier zijn al aardig wat mensen aan overleden. Voor mensen zonder tolerantie zal dit aanzienlijk veel gevaarlijker wezen.

Fentanyl wordt meestal toegepast bij terminaal zieke mensen en wanneer andere opioiden niet/onvoldoende meer werken. Ik zou zeggen, gebruik de pleisters gewoon zoals aangeven via de instructie. Van wat ik opmaak is de intentie recreatief, transdermaal zou hiervoor in jullie geval zogezegd voldoende moeten wezen, des te meer in combinatie met cannabis. Fentanyl en cannabis hebben een vrij sterk synergetisch effect (je wordt zo loom als wat van de combinatie). Als je na een bepaalde tijd zoiets hebt dat de pleister transdermaal wel wat meer mag doen kun je eventueel de pleister verwarmen voor een sterker effect.

Dat gezegd hebbende, fentanyl is zeer stevig spul, de actieve dosering kan geen eens met het blote oog gezien worden. Dit is zogezegd geen speelgoed waarmee je impulsieve dingen wilt doen. Ik heb de horrorverhalen persoonlijk voorbij zien komen van mensen die de pleister in kleine stukjes knippen. Het is niet alleen levensgevaarlijk iedere keer dat je jezelf er aan waagt maar het is ook flink verslavend wat de kans op herhaling op zijn beurt weer vergroot.

12µg/uur klinkt relatief mild maar ik durf het echt niet te zeggen.

Mrmiyagi

Sommige mensen knippen de pleisters in vele kleine stukjes en gebruiken ze dan op andere wijze dan de gebruiksinstructie aanbeveelt. De pleisters op een andere manier dan transdermaal (via de huid) is zoals jullie wellicht eveneens hebben gelezen gevaarlijk en hier zijn al aardig wat mensen aan overleden. Voor mensen zonder tolerantie zal dit aanzienlijk veel gevaarlijker wezen.

Fentanyl wordt meestal toegepast bij terminaal zieke mensen en wanneer andere opioiden niet/onvoldoende meer werken. Ik zou zeggen, gebruik de pleisters gewoon zoals aangeven via de instructie. Van wat ik opmaak is de intentie recreatief, transdermaal zou hiervoor in jullie geval zogezegd voldoende moeten wezen, des te meer in combinatie met cannabis. Fentanyl en cannabis hebben een vrij sterk synergetisch effect (je wordt zo loom als wat van de combinatie). Als je na een bepaalde tijd zoiets hebt dat de pleister transdermaal wel wat meer mag doen kun je eventueel de pleister verwarmen voor een sterker effect.

Dat gezegd hebbende, fentanyl is zeer stevig spul, de actieve dosering kan geen eens met het blote oog gezien worden. Dit is zogezegd geen speelgoed waarmee je impulsieve dingen wilt doen. Ik heb de horrorverhalen persoonlijk voorbij zien komen van mensen die de pleister in kleine stukjes knippen. Het is niet alleen levensgevaarlijk iedere keer dat je jezelf er aan waagt maar het is ook flink verslavend wat de kans op herhaling op zijn beurt weer vergroot.

12µg/uur klinkt relatief mild maar ik durf het echt niet te zeggen.

Dankjewel voor je antwoord! Het enige punt is dat ik er maar 1 heb en hem daarom in 2en wil knippen, ik heb ook de verhalen gehoord en gelezen maar helaas kan ik erg weinig informatie vinden over het gebruik en het knippen.

Ik zie wel veel verhalen over mensen die ze knippen en onder de tong leggen of op hun tandvlees plakken en zuigen maar dit lijkt mij zeer gevaarlijk.

Idd 12ug/uur is de mildste dosis die er is alleen blijft volgens mij de kans op een OD. Heb ook alleen ervaring met oxycodon, tramadol, palexia maar fentanyl schijnt 10x potenter te zijn als morfine

Mrmiyagi

Je moet ze plakken op je borst , het duurt 6-12 uur voordat ze werken. En doormiddenknippen kan maar heb je kans dat er een hotspot is, en de andere helft minder kan bevatten. Ze werken 2 tot 3 dagen.

Al eerder opioden gebruikt?
Ik heb vaker tramadol, oxycodon, palexia gebruikt, niet in extreem hoge dosissen laten we zeggen 50mg oxycodon op een dag of combinatie met elkaar.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dankjewel voor je antwoord!
Graag gedaan, beetje lastige vraag gezien de controversiële context. Als je de fentanylpleister door de helft knipt gok ik dat een halve pleister geen sterker effect gaat geven dan een hele pleister.
Ik zie wel veel verhalen over mensen die ze knippen en onder de tong leggen of op hun tandvlees plakken en zuigen maar dit lijkt mij zeer gevaarlijk.
Knappe jongedame vertelde eens dat een geknipt stukje op de tong legde gevolgd door een onverwachte heftige metalige/chemische stevige steek op de tong en dat ze blij was dat ze het pleister stukje vrij rap daarop had uitgespuugd, zulk soort grappen. Er was mij verteld dat je in Antwerpen volledige sheets fentanylpleisters vrij goedkoop van straat kunt kopen.

Mrmiyagi

Graag gedaan, beetje lastige vraag gezien de controversiële context. Als je de fentanylpleister door de helft knipt gok ik dat een halve pleister geen sterker effect gaat geven dan een hele pleister.

Knappe jongedame vertelde eens dat een geknipt stukje op de tong legde gevolgd door een onverwachte heftige metalige/chemische stevige steek op de tong en dat ze blij was dat ze het pleister stukje vrij rap daarop had uitgespuugd, zulk soort grappen. Er was mij verteld dat je in Antwerpen volledige sheets fentanylpleisters vrij goedkoop van straat kunt kopen.
Ja ik durf dat ook niet aan lijkt me vrij vies en de kans op een overdosis wil ik miniem houden, het warm maken van de pleister schijnt ook niet aan te raden te zijn omdat er zoveel vrij kan komen ineenkeer dat je er ook aan onderdoor gaat. Het is echt lastig spul vooral het feit dat het pleisters zijn is vervelend. Weet er ook bijna geen raad meer mee

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Ja ik durf dat ook niet aan lijkt me vrij vies en de kans op een overdosis wil ik miniem houden, het warm maken van de pleister schijnt ook niet aan te raden te zijn omdat er zoveel vrij kan komen ineenkeer dat je er ook aan onderdoor gaat. Het is echt lastig spul vooral het feit dat het pleisters zijn is vervelend. Weet er ook bijna geen raad meer mee
Zoals je zelf al aangeeft in voorgaande post; het is een versterkte versie van morfine. Neem dan een andere opioïde of iets van oxy. Je geeft aan dat je er ineens aan onderdoor kan gaan bij verkeerde toediening (klopt) en je geeft aan dat het lastig en vervelend spul is qua pleisterdosering. Je weet er bijna geen raad meer mee, dus wat is dan de overweging om het wel te doen? Ik zal het lekker links laten liggen en genieten van een andere opioïde.

p.s.: Zelf heb ik geen ervaring met opioïden maar heb wel van bronnen genoeg hierover vernomen om vanuit deze perceptie fentanyl af te raden.

Mrmiyagi

Zoals je zelf al aangeeft in voorgaande post; het is een versterkte versie van morfine. Neem dan een andere opioïde of iets van oxy. Je geeft aan dat je er ineens aan onderdoor kan gaan bij verkeerde toediening (klopt) en je geeft aan dat het lastig en vervelend spul is qua pleisterdosering. Je weet er bijna geen raad meer mee, dus wat is dan de overweging om het wel te doen? Ik zal het lekker links laten liggen en genieten van een andere opioïde.

p.s.: Zelf heb ik geen ervaring met opioïden maar heb wel van bronnen genoeg hierover vernomen om vanuit deze perceptie fentanyl af te raden.
Omdat ik geen andere opioide heb en er ook niet meer aan kan komen, anders had ik deze vraag niet gesteld.

En ik vind het enigsinds zonde om weg te gooien

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou dit niet recreatief gebruiken.
Zelf wel wat ervaring ter bestrijding van pijn: de pleisters van 12,5ug per uur voelde ik niets van. Pleister van 25ug per uur begon pas na 18 uur te werken, kreeg vreselijke hoofdpijn, wazig en misselijk. Echt niet iets om voor de lol te gebruiken dus zou ik denken, maar er zijn blijkbaar wel mensen die er een prettige high van krijgen.

Mrmiyagi

Heb ook maar de hele pleister opgeplakt uiteindelijk gister middag heledag niks van gemerkt maar het moet eerst inwerken natuurlijk, nu werd ik vanochtend wakker en voelde me erg loom en moe wel relaxed eigenlijk. Voel me nogsteeds sloom en rustig maar het effect is vrij subtiel.

In dit topic zei ook iemand wat over het verwarmen van de pleister maar hoe gaat dit in zijn werk? En is dit wel verstandig?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou oppassen met de combinatie met cannabis. Wiet en hasj kunnen de effecten van opioïde pijnstillers versterken. Je kan er vooral misselijk en duizelig van worden, wat niet zo fijn is.

Mrmiyagi

Ik zou oppassen met de combinatie met cannabis. Wiet en hasj kunnen de effecten van opioïde pijnstillers versterken. Je kan er vooral misselijk en duizelig van worden, wat niet zo fijn is.

Ja gister heb ik flink geblowd maar voelde ik niks extra, misschien nu de fent wat meer merkzaam is zou het anders kunnen worden. Ik vind blowen icm oxycodon enz altijd wel erg chill maar vraag me af of dit hetzelfde effect zou geven als met fentanyl

De Zandman

DF-koning
Fentanyl, recreatief....mensen, pas toch op.
Deze opioide is veeel te sterk voor zomaar een experiment.
Een kennis van me kwam er óók achter.
Hij kwam ineens in een ziekenhuis bij kennis.
Wat hij er precies mee gedaan heeft, wil hij niet zeggen maar het heeft met knippen en verwarming te maken gehad...
Ikzelf durf het niet eens. Nee.
Dit spulleke is me té kritisch.

Pfreaky

Newbie
Het is zeer onverantwoordelijk om met pleisters te gaan knippen of om ze te misbruiken. De pleister die je hebt (12 ug/u) zijn het minst sterk. Meesten denken dat er (12x72uur=) 864ug Fentanyl inzit. Maar na 72 uur gebruik blijft er ongeveer 60% Fentanyl over. Een 12ug/u pleister bevat namelijk in totaal 2550ug Fentanyl. Om een beeld te schetsen: 10ug Fentanyl staat ongeveer gelijk aan 10mg Oxycodon. 1 pleister bevat dus 255x! oxycodon tabletten van 10mg. Een pleister onder de tong leggen of knippen is daarom streng af te raden omdat een overdosis zeer aanwezig is. Wanneer je een pleister knipt en dan op de huid plakt versneld de opname en is er geen controle over de hoeveelheid Fentanyl dat wordt opgenomen. De enige veilige manier om pleisters te gebruiken is door ze heel op te plakken en dan nog zou ik ze niet recreatief gebruiken. Ik zou Kratom aanraden, maar als je echt Fentanyl wilt doen, gebruik dan tabletten, het is echt geen kinderspul en omdat het om microdoseringen gaat heel moeilijk te doseren.

De Zandman

DF-koning
250 oxcycodontabletten?!??
Dat is toch wel een heel klein beetje. Te. Veel!
Linke soep, dus. Dat zijn er genoeg om de kraaienmars te kunnen blazen...

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
maar als je echt Fentanyl wilt doen

Ik kreeg het in de ambulance nadat ik schreeuwde: "morfine! morfine!" , kreeg ook niet veel anders meer uit mijn strot. ik kan begrijpen dat mensen hier dol op zijn. Beste ritje ooit. had de hele dag mogen duren. Wat een spul, zal toch wel verslavend zijn denk ik.

Bovenaan