Favoriete drug?

N

Nietingebruik

Gast
hey.
Ik heb wel wat drugs gebruikt.
Nog niet alles maar wel wat.
Wiet hasj (cannabis) , coke, MDMA in poeder en pil vorm , speed, Lean purple drink, 2cB, Xanax en andere benzos
Maar mijn favoriete drugs gaat toch naar wiet.
Ik vindt het echt de fijnste drug die er is
Geen andere drug kan me dat heerlijke stonede gevoel van wiet geven.
Terwijl MDMA je ook fucking vrolijk maakt maar met wiet is het gewoon anders ik kan het niet echt uitleggen als je zelf blowt snap je wel waar ik het over heb :wink:
Dus wat is jullie favo drug?

Kikemoes

Belezen gebruiker
Voor mij ook wiet, mdma en soms een nachtje door op speed vind ik ook wel mooi, maar wiet het fijnst

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wordt een beetje saai misschien maar voor mij ook wiet. Andere drugs vind ik ook lekker hoor maar wiet blijft mijn nr. 1

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ook voor mij is het wiet, heb veel drugs geprobeerd. Maar wiet blijft absoluut de nummer 1.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We hebben al een top 5 topic, maar goed dit is weer net anders...

Voor mij LSD of psilocybine. Kan moeilijk kiezen tussen die twee.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ga even de rebel zijn hier, want ik vind wiet denk ik (afgezien van tabak) de minst boeiende drug van alle drugs die ik geprobeerd heb. Maar moet wel zeggen dat dat waarschijnlijk vooral komt omdat ik nooit écht goed stoned of high ervan ben geweest, alleen misselijk of enorm suf/moe. Ik doe blijkbaar iets fout. Hoop er in de toekomst nog positievere ervaringen mee te hebben. :)

Vind het lastig om te kiezen, maar als het echt moet ga ik voor psilocybine. :hearteyes:

N

Nietingebruik

Gast
Ik ga even de rebel zijn hier, want ik vind wiet denk ik (afgezien van tabak) de minst boeiende drug van alle drugs die ik geprobeerd heb. Maar moet wel zeggen dat dat waarschijnlijk vooral komt omdat ik nooit écht goed stoned of high ervan ben geweest, alleen misselijk of enorm suf/moe. Ik doe blijkbaar iets fout. Hoop er in de toekomst nog positievere ervaringen mee te hebben. :)

Vind het lastig om te kiezen, maar als het echt moet ga ik voor psilocybine. :hearteyes:

Dikke jointjes draaien!
En je wordt wel stoned man
En rook je zelf ook peukjes?
Zo niet goed inhaleren.
Je wordt er dus misselijk van? Eet iets van te voren dan misschien werkt het

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dikke jointjes draaien!
En je wordt wel stoned man
En rook je zelf ook peukjes?
Zo niet goed inhaleren.
Je wordt er dus misselijk van? Eet iets van te voren dan misschien werkt het

Ik rook geen tabak, nee. Vroeger wel eens vaker gedaan tijdens uitgaan na een paar biertjes, en dan kon ik wel gewoon prima inhaleren, maar ben dus zeker geen ervaren roker en een joint is dan al snel too much (pijn in keel en hoesten). Dus het is best mogelijk dat ik daardoor nooit het volwaardige effect heb gehad.

Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen. Ik vind wiet ook gewoon heel vies, zowel de smaak als de geur, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik heb het inmiddels jaren niet meer gedaan, dus misschien moet ik het gewoon een keer een herkansing geven als iemand écht goede wiet heeft.

N

Nietingebruik

Gast
Ik rook geen tabak, nee. Vroeger wel eens vaker gedaan tijdens uitgaan na een paar biertjes, en dan kon ik wel gewoon prima inhaleren, maar ben dus zeker geen ervaren roker en een joint is dan al snel too much (pijn in keel en hoesten). Dus het is best mogelijk dat ik daardoor nooit het volwaardige effect heb gehad.

Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen. Ik vind wiet ook gewoon heel vies, zowel de smaak als de geur, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik heb het inmiddels jaren niet meer gedaan, dus misschien moet ik het gewoon een keer een herkansing geven als iemand écht goede wiet heeft.

Ga eens een keer naar boeren jongens ofzo
Naar een goede shop.
Zorg dat je er voor iets eet.
En goed doseren dus ik neem terug wat ik zei dikke jointjes.
Dat is iets wat ik doe maar ik blow al sinds me 14de en ben nu 20
Zet er net genoeg in dat je goed stoned wordt maar ook niet te veel dat je misselijk wordt of gaat overgeven of dat alles helemaal gaat draaien dat je je kut gaat voelen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ga eens een keer naar boeren jongens ofzo
Naar een goede shop.
Zorg dat je er voor iets eet.
En goed doseren dus ik neem terug wat ik zei dikke jointjes.
Dat is iets wat ik doe maar ik blow al sinds me 14de en ben nu 20
Zet er net genoeg in dat je goed stoned wordt maar ook niet te veel dat je misselijk wordt of gaat overgeven of dat alles helemaal gaat draaien dat je je kut gaat voelen.

Ik heb je post even bewerkt want je reactie stond er dubbel in. :upsidedown:

Ik woon op dit moment in België wat het wat lastiger maakt (geen coffeeshops), maar als ik terug in Nederland ben zal ik me er eens wat beter in gaan verdiepen. ^^ Thanks voor je adviezen!

N

Nietingebruik

Gast
Ik heb je post even bewerkt want je reactie stond er dubbel in. :upsidedown:

Ik woon op dit moment in België wat het wat lastiger maakt (geen coffeeshops), maar als ik terug in Nederland ben zal ik me er eens wat beter in gaan verdiepen. ^^ Thanks voor je adviezen!

Thanks man ja me toetsen bord tripte hem even na 100 keer bewerkt en verwijdert opnieuw nog steeds fout gegaan.
Als je weer in NL bent verdiep er maar eens ik en wie weet wordt het wat!
Want je moet niet van dealers kopen je weet niet wat ze erin gooien vaak is het vervuilde wiet kweek zelf planten !

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb je dan weleens puur wiet gerookt zonder tabak erbij Roze olifant? Vroeger toen ik jointjes (met tabak erbij) meerookte met vrienden viel dat ook nooit goed. Praktisch geen high en vooral moe en zo. Pas met het roken en vapen van wiet alleen ervaarde ik die echte high.

N

Nietingebruik

Gast
Toch wel grappig dat zoveel mensen wiet nog het fijnst vinden eigenlijk,

Wat ik er ook fijn aan vindt is dat je de dag erna geen kater krijgt.
Als je op een avond met vrienden meer dan 20 jointjes hebt lopen paffen wordt je alleen beetje suf wazig wakker meer niet.
Je krijgt geen enorme kater zoals drank

lysergic bink

Bewuste gebruiker
witte kristal LSD , de potentste soort die een zeer zeer spiritueel, introspectief effect heeft.
Hoe onpuurder de kristal hoe mee ruis in de boodschappen, visuals , interpretaties.
Maar wit kristal is ruisloos, nware verrijkking van je leven.
Je voelt de heling net als op zuivere dmt, het westers alternatief voor de sjamanenmedicijnen.
Er wordt te weinig lofzang over het middel geschreven, alle vooroordelen ten spijt,
de meesten hebben schrik ervan door broodje aap verhalen, en oude nog steeds geloofde propaganda.
Als je geen geestesziektes in de familie hebt is dit een zachtaardig middel , nrollercoaster door nfunpark,
lachspiegels, suikerspinnenwolken en felle felle fluor overstijgende kleuren,
the most fun you can have with your pants on , they say
Ode aan de LSD

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Weet niet hoor, of je dat nou echt zo kunt zeggen. Dat de ene lsd introspectief is en de andere niet/minder.

En wie heeft nou geen geestesziekte tegenwoordig. :tonguewink: Oké, niet direct full-blown psychotisch of zo. Maar de gemiddelde mens is door een of ander complex - bewust of onbewust - imo vatbaar voor verkeerd gaan op psychedelica. Ik geloof niet dat dit enkel gebeurd omdat ze geen witte kristal lsd of iets dergelijks hebben.

Edit: los daarvan ben ik er wel benieuwd naar of je gelijk hebt. :wink:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Weet niet hoor, of je dat nou echt zo kunt zeggen. Dat de ene lsd introspectief is en de andere niet/minder.

En wie heeft nou geen geestesziekte tegenwoordig. :tonguewink: Oké, niet direct full-blown psychotisch of zo. Maar de gemiddelde mens is door een of ander complex - bewust of onbewust - imo vatbaar voor verkeerd gaan op psychedelica. Ik geloof niet dat dit enkel gebeurd omdat ze geen witte kristal lsd of iets dergelijks hebben.

Neen , wit kristal zal ook een katalysator zijn voor schizofrene en aanverwante stoornissen, psychosegevoelige lieden, en sommige ziektes, depressie, neuroses, angsstoornissen enz, kunnen MITS de intentie en MITS een goede tripsitter en juiste dosering en voorbereiding bepaalde gedragspatronen en stoornissen , bedaren en zelfs doen verdwijnen.
Verslavingen worden ook door sommigen ziektes genoemd, lees maar es na hoe ze de alcholiekers in een experiment in de jaren 60 met een slaagpercentage van 70 percent genazen.

Complexen overwinnen kan zeker, vergeving schenken aan personen die je trauma's gaven , alles in perspectief plaatsen, inzien dat de persoon die jou leed gaf zelf leed ervaren heeft en de cirkel van hurt people hurt people niet konden doorbreken.
Ik beweerde helemaal niet dat witte kristal of onzuivere kristal enige invloed zou hebben op de katalyserende uitwerking van een shizofrenieontketening, welneen.
Dan zou men mij nu onmiddelllijk moeten colloqueren.
Neen bedoel voor de tripper , die de ride aankan, wit kristal beter is voor zelfontplooiing, en verbetering, empatischer, en gewoon om men woorden nbeetje in toom te houden , in een notendop : zoals hofmann zei : dat ie geloofde dat de mens door lsd kon worden wat hij in het potentieel heeft te kunnen zijn.
Nogmaals niet zonder de nodige set en setting, en voordiene intenties van gebruik want dat is enorpm bepalend<;
wil je kicks krijg je kicks, zoek je heling krijg je ook connectie, maar met zuiverdere lsd eerder dan met slechte
zo dat bedoelde ik , effe schuim van men lippen wrijven nu. en vreten

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik bedoelde geestesziekte even met een knipoog. In de zin dat er imo maar heel weinig volledig 'sane' mensen rondlopen op deze aarde. Iedereen heeft wel iets. En laat psychedelica nou juist iets zijn dat die dingen in je vindt en dan uitvergroot.

Ben het helemaal met je eens dat je mbv psychedelica complexen kunt helen, maar je zei dat als je geen geestesziekten in de familie hebt, deze lsd een zachtaardig middel is. En ik dacht/denk dus dat dat nooit een garantie is. Maar wie weet is heel pure lsd inderdaad beter voor introspectief trippen. Ik heb verschillen in m'n trips nooit echt daar op kunnen gooien omdat mijn trips met exact hetzelfde spul compleet anders kunnen zijn.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik ben het ook met je eens dat je een noot van kritiek slaakt op die zin, van als je geen geesteszieken in de familie hebt...
Ik had voorzichtiger moeten zeggen , dat het als een barometer voor geesttornado's kon dienen als er geen stoornissen in de familie zijn, maar uitsluitsel bestaat nooit.
Zeker ook betrekkende psychoses, die al kunnen veroorzaakt worden door twee ingrijpende gebeurtenissen die simultaan optreden in je leven ... dus de omstandigheden waarin de gebruiker plots kan verzeild raken kunnen hem alsnog op een dobberend vlot naar niemandsland sturen .
Maar we moeten ergens een uitgangspunt hebben , voor wie het aankan, ikzelf zag het, screende mensen door ellenlange gesprekken , ook dat was niet geheel onfeilbaar. Maar lukte toen.
Maar mijn ervaring leert me ook dat degenen die een natuuurlijke diepgewortelde schrik voor lsd hebben bijna intuitief voelen dat er bepaalde deuren beter gesloten blijven voor hen.
Dus intuitie van het individu zelf kan ook nrol spelen,
de stelregel zou beter zijn , heb je geestesziekten in je familie blijf er dan zeker af.
Ipv heb je geen geesteszieken , probeer het maar eens.
Niet iedereen passed the acid test

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oké duidelijk. :)

Die diepgewortelde angst is imo een angst voor het eigen ongeremde voorstellingsvermogen, wat dingen als lsd natuurlijk ontketenen. Fascinerend eigenlijk.

Interessante manier van denken/schrijven heb je trouwens. :)

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Thx broeder, het is niet omdat ik soms verander in een lulhannes de luxe, dat ik me niet verdiep in de zaken die er echt toe doen, btw vraagje ik las enkele van je posts , heb jij nu al echte Acid gedaan of die research chemical versie ervan?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ook echte. Tussen 10-15 keer schat ik zo.

Ald-52 is voor mij nagenoeg identiek eraan, dus zoek niet eens meer naar lsd om die reden (en om de consistente kwaliteit/kwantiteit). Mocht je het eens proberen, dan ben ik zeer benieuwd naar je mening over hoe het zich verhoudt tot die witte kristallen lsd.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar corrigeer me als ikt fout heb , het wordt in je lichaam wel omgezet naar volwaardige lsd heb ik horen fluisteren ergens tussen vage mensen in de vroege uurtjes.
Dus ik wil geen onwaarheden toevertrouwen aan dit forum, ...
Maar ik had (het is mss nvooroordeel ) een allergie bij wijze van spreken van die eindeloze research tsunami die op ons af kwam, die we door onze beperkte vocabulaire enkel maar met de gouden oude klassiekers konden vergelijken.
Twas steeds tussen speed en coke , of tussen mdma en lsd enz enz
maar hoorde ik ook ,t was nverslagje van nvice reporter die ik las, dat je wel dubbel de kater hebt soms voor half het effect.
Van de klassiekers,

dus stugge man op druggebied die ik ben, bleef ik nemen wat werkt.
LSD is alles voor me en geeft me de schop in de kont die ik nodig heb, ook ken ik het zo goed dat ik weet wanneer ik het niet moet gebruiken, omdat ik piekergevaar signaleer.

Stel ik ben lang het pad in amfetamine kwijtgeraakt, en tijdens de afkick door de dopaminedeprivatie, nbeetje men vibe en intuitie kwijt en men algemene positiviteit.
Dan neem ik nadien LSD en verdomd , drie dagen later ben ik de oude, herboren soms nog kwieker van geest.
Het is vergevingsgezind als je biecht bij LSD en de kracht ervan erkend en respecteerd.

Dus zou puur ter experimentatie die ALD 52 zeker eens willen testen.

Nu heb ik DOM of te STP gekregen deze week, tijdens een urenlang pepklepgesprek van ngoede makker, maar zen meisje zei
dat het haar ngevoel gaf van leegte nadien en het leven zinloos is.
Daar schrok ik van.
Ken Kesey zei ook zoiets na STP dat hij iets in zijn handen had iets van universeel belang tijdens de roes, die hem ontnomen werd en hem levenslang met een gemis naliet waar ie de vinger niet kon op leggen.
Wel zulke drugs zou ik dan niet doen, want psychelica noem me naief geven je net, het gevoel dat er een other plane of existence is hierna.
De ziel is laaiende, je ogen geven hun helderste kleur, je glimlach nodig iedereen uit je gedag te knikken tijdens het winkelen.
Je bent zen, alles is goed, we wandelen allemaal elkaar naar huis dude zoals ram dass zei
en dan een nihillistische atheistische DOM vibe daar huiver ik van.
Is het intellectueel oneerlijk, want wat is de waarheid nu echt, de extra realiteit die door je ventiel komt op LSD
of de DOM die shulgin 5 sterren gaf als kracht op de schaal in vergelijking met king acid.
Nah , dan doe ik liever eens pure DMT , desnoods intraveneus in een experiment zoals in the spirit molecule.
Dan het STP die nogal negatief beladen is en niet gekend is voor eenheidsinzichten , ego loze toestanden enz

Kikemoes

Belezen gebruiker
Wat ik er ook fijn aan vindt is dat je de dag erna geen kater krijgt.
Als je op een avond met vrienden meer dan 20 jointjes hebt lopen paffen wordt je alleen beetje suf wazig wakker meer niet.
Je krijgt geen enorme kater zoals drank
Ja precies dat is t mooie eraan :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat sommige rc's zogenaamde pro-drugs voor lsd zouden zijn ja. Maar volgens mij is dat niet bewezen.

Ja ik was ook sceptisch over rc's en ben dat nog steeds. Maar omdat de lsd analogen zo erg op lsd lijken (moleculair gezien) zie ik dit wat anders. Misschien naïef gedacht, maar achteraf geloof ik op geen enkele manier dat deze analogen fysiek gezien slechter voor me zijn geweest dan lsd of nog zullen blijken te zijn. Ook zoiets als wat je omschrijft van DOM/STP herken ik niets van. Zelfs niet bij een gruwelijke "badtrip" op ald-52. Het ging slecht omdat ik er ten eerste wiet bij nam en ten tweede omdat ik mezelf in een negatieve spiraal dacht. Niet omdat de substantie dat zelf teweegbracht. Over DOM/STP kan ik niet spreken, maar bij de lsd analogen zie ik zoiets niet gebeuren.

O ja, net als bij lsd is er bij ald-52 en 1p-lsd geen echte kater de volgende dag (misschien hooguit heel lichte hoofpijn en wat moeheid), maar juist een after-glow: vrolijker, diepere appreciatie voor alles, etc. Al kan ik dat zelf dan ook weer moeilijk los zien van de spirituele revelatie die ik de dag ervoor heb gehad.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
De misperceptie , en de essentieële denkfout bij aspirant psychonauten is dat een bad trip nbad trip is ( lsd bedoelek nu ).
Laat nu in mijn geval in retrospectief de bad trips de goede geweest zijn, ze voelden bad omdat ze me confronteerden
met een kant die ik onderdrukte , minimaliseerde.
Het was heeeel heftig, ook toevallig zuiver spul, en ik dacht dat de lsd zich tegen me keerde, er klonk hels gelach, ze lachten me uit, maar nadien beschouwd namen ze mij , het egojasje nog dragend toen die het leven veel te serieus nam, van het lijf en pelden me laag per laag af tot ik men essentiele kern was, puur als npasgeborene...
Strompelend naar de badkamer, zag ik nog een scheermes liggen, ik snij me de strot door, ik ga dood, kga de lijdensweg stoppen...
Tot ik in de spiegel keek , en een continu shapeshifting zag van versies van men eigen, men potentiële uitkomsten ...
ipv 1 levensweg zag ik er 100'n, kzag me als dorpsgek, als patser, als ndrum en bass kereltje met zen petje scheef, een bebaarde boshakker, en ik begon te lachen als ngek...roepend wie ben ik nu , wie ben ik nu echt.
Zag in een pseudo hallucinatie een hand de teerlingen gooien en BOEM zag mezelf, zoals ik was, eerlijk, zonder een tikkeltje meer wanerij of andere zinsbegoocheling van men zelfbeeld.
En ik schrok, ik schrok hard,ben ik dat.
En was herboren men zag het aan men houding , men zen atittude, men altruisme, men vermogen te luisteren en te helpen was scherper.
Ik was genezen, maar moraal van het verhaal een bad trip van paddos of lsd , eindigen meestal met aan het zwerk plots blauw licht te ontwaren. Je healt.

Maar men maakt mij wijs, ik herhaal , nmeid vertelde dit, en ook ken kesey maar anders, dat DOM een nihilistische trip zou zijn met gruwelijke hallucinaties en je kan met de overtuiging of valse indruk nalaten dat het allemaal niks is, we zinloos zijn, hierna dood. Alles hol en leeg en dood, visioenen van schorpioenen in dorre woestijnen en zonnen aan de hemel die 5 keer zo groot zijn die alles verschroeien.

De neurotoxiteit van LSD is kleinder dan van aspirine en vitamine c, maar geestelijk kan het wel nzeer zwaar slopend middel zijn voor sommigen jammergenoeg?

Kan de documentaire aanraden beyond this place, over nhippie die voor zen vrijheid uit een lsd slikkende commune vertrok, daar tal van kinderen verwekte...nhuisje erfde van zijn dode moeder, dit verhuurde....en de vrijheid introk naar diepe spirituele waarheden....jaren later wordt ie met de filmmaker zijn zoon geconfronteerd, met het egoisme in zijn filosofie, en waarom ie zijn verantwoordelijkheid niet nam, terwijl ze paddestoelen eten al fietsend door zwitserland.
Fenomenale documentaire ook !
Dat het valse profeetgehalte van vele ''verlichten'' aantoond, en hun altruisme en vrijheid vermomt egoisme is soms.
Want wat hebben ze opgeofferd om in die staat te raken?
Ik bekijk het graag van alle perspectieven, zodat we niet te zweverig raken , maar open en kritisch blijven.

Nogmaals ik heb dom nog niet gebruikt, het zijn interpretaties van anderen ,mss krijg ik of een ander er ninzicht op die van het grootste belang is voor zijn toekomst. Maar de paar negatieve verhalen en dat het een toxisch middel , een
phenethylamine compound uit de pihkal tihkal reeks van alexander shulgin the godfather of mdma. en ik wantrouw het nbeetje alsk shulgin hoorde als oude man en hofmann, hoorde je nverschil in scherpte van geest

Raver

Badass junkie
Zelfs na alle ellende die ik ermee gehad heb , vind ik GHB het fijnste middel.

Euforisch, kalm, sociaal, angstloos, zorgeloos, betere seks en op de juiste dosis 'n prima partydrug.

Enige nadeel.. Het is bij verslaving een klote middel.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De misperceptie , en de essentieële denkfout bij aspirant psychonauten is dat een bad trip nbad trip is ( lsd bedoelek nu ).
Helemaal mee eens. Ik geloof persoonlijk ook niet in bad trips, enkel moeilijke of zware trips. Maar die zijn achteraf juist altijd het meest leerzaam.

Probleem is alleen dat velen hier niet voor open staan. Jij noemt ze aspirant psychonauten en dat klopt wel aardig, want als je niet open staat voor moeilijke trips ben je ook geen echte psychonaut. Een psychonaut tript voor de inzichten en niet voor de lol. Lol of entertainment is een leuk bijeffect voor een trip, maar niet het hoofddoel van een psychonaut in ieder geval.

En daar gaat het dus dan ook fout bij een hoop zogenaamde psychonauten, omdat ze enkel op de entertainment uitzijn en laat psychedelica dat nou net keihard afstraffen.

Of DOM inderdaad zo nihilistisch of hedonistisch is weet ik niet. Ik wil het persoonlijk nog wel een keer proberen, zodat ik er zelf een goed oordeel over kan vellen.

Dat Shulgin op zijn oude dag minder scherp over kwam dan Hofmann, kan net zo goed aan allerlei andere dingen hebben gelegen en kun je dus ook niet zomaar aan zijn voorkeurs psychedelica wijten.

Ik heb enorm veel bewondering en respect voor Shulgin, maar hij staat er wel om bekend er aparte favorieten op na te houden. Zijn favorieten zijn op de een of andere manier toch hoofdzakelijk de psychedelica met wat minder diepgang en meer recreationele waarde. Wat ik overigens altijd bijzonder heb gevonden, want als je Pihkal leest wordt het wel duidelijk dat hij en zijn vrouw echte psychonauten waren en het echt niet alleen maar voor de lol deden. Wellicht ervaarden zij die phenetylamines wel als meer diepgaand ofzo.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb je dan weleens puur wiet gerookt zonder tabak erbij Roze olifant? Vroeger toen ik jointjes (met tabak erbij) meerookte met vrienden viel dat ook nooit goed. Praktisch geen high en vooral moe en zo. Pas met het roken en vapen van wiet alleen ervaarde ik die echte high.

Nee, ik denk dat er altijd wel tabak bij heeft gezeten. Wel de moeite waard dus om te proberen als ik het zo hoor!

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ja psychedelicbee, ik wist wel dat wij psychedelicagewijs zeker op dezelfde lijn zaten van dag 1.
Psychedelica moet opboksen tegen de urban legends, de oude propaganda, bv chromosoonschade,
''blijven hangen'', of de klassieker iedereen kent de jongen die een appelsien is geworden en nu int gekkenhuis in nhoekje zit doodsbang gepeld te worden.
Ze blijven hardnekkig doorverteld worden door vertellers van flauwe verzinsels uit vervlogen tijden uit poging interessant te doen maar zo doen ze veel schade aan een miskend medicijn.
Zo hard ik me kan opwinden in de furore die mdma maakt, zo hard kan ik me ook opwinden dat er nsoort collectieve lsd angst is,wat niet wil zeggen dat iedereen het moet nemen. zeer zeker niet !

Ik wil zeker niet denigrerend praten over Shulgin, de man heeft veel offers gebracht voor de psychedelische cultuur door het lange behoud van zen licenties voor lang verketterde middelen, die hij dan voor latere generaties.
In prachtige boekvorm nagelaten heeft voor de brouwers van toverdrankketels in alle uithoeken van de wereld.
Ok ze zijn iets toxischer, en ok zijn veelvuldig zelfgeexperimenteer met totaal voor hem nieuwe verbindingen , zijn wrs niet de reden of de reden alleen , dat hij wat warrig overkwam.
Geen afbreuk aan Shulgin, hij staat aan de juiste kant, maar ja , weinig xtc slikkers , heb ik na hun party periode hun idealen weten vasthouden...dus de duurbaarheid van de inzichten van oa mdma staan ter discussie.

Ik was altijd gekend als nhardcore acid type die zei van geen easy drugs met mellowe garantie met kort durende liefde en evenredige kater.
Ik preekte toen voor acid omdat je flink moet werken aan jezelf eer acid routine of althans ntikkeltje comfortabel komt.
Je zult al hetgeen je mispeuterd hebt, je karmische fouten , de redenen waarom mensen je zo behandelden in het verleden.
In die diepte herkennen en aanzien, dat je op een emotionele imbalans rit kan raken, maar steekhoudend wel.
Huilen van het lachen, huilen van begrip van iets wat je nooit eerder besefte over nfamilielid.
Het loslaten van de wrok voor degenen die je pijn deden.
Het is niet simpel , enige spirituele literatuur voordien doorpluisd hebben kan je nmooi referentiekader geven voor deze fases in de trip.
Een echte harde trip is dus nooit volledig positief, en daar haken velen af, en daar facepalm ik nbeetje van, ...
het leven zelve is ook niet altijd positief, je moet dealen met shit, vallen en opstaan.
De meesten haken af, als ik hun verhalen fronsend aanhoor na een BAD TRIP en als ik ze dan aanspreek en toelichting vraag kan ik elke keer aantonen dat die bad trip, ongewenste herinneringen waren die enorm snel , sneller dan bij een shrink naar boven kwamen, wie dit op voorhand begreep, kon zich mentaal daarop voorbereid hebben, dat dit trauma kwam en je op 4 uur mss 10 jaar therapie kreeg.
Je ankers die je het opstijgen verhinderen kun je allemaal loslaten, mits een goede begeleider, mits diep inzicht wat psychedelica is , en je intentie, ik heb altijd een intentie als k lsd neem,
en na 300 plus trips , dan heb ik nog respect en schrik, als ik de onrust begin te voelen van een zeer sterke trip die in aantocht is.

Ook wil ik niet perse preken maar toch zeker hierbij aanvullen dat poly druggebruikers ook die aansluiting niet vinden, dat spiritueel genezingsproces,
ik heb vrienden die je steeds met npilsje en njointje in de hand ziet, en dan een ketaatje om te slapen voor ze naar twerk gaan.
Die routine nemen ze mee in hun LSD weekends, en dan pochen ze van ja wij nemen elke week LSD tuurlijk;
ze houden zowat de volledige psychedelische connectie , al dan niet bewust strategisch tegen
Of zinnen zoals van ja ik slaap wel lekker hoor, op lsd, op den duur ben je toch zo dronken dat je omvalt op de trip;zodanig gewoon de hand te kluisteren rond nblikkie verderf dat ze niet inzien dat ze de pure lsd ervaring zonder dempende of verstorende middelen nog nooit of te nimmer proefden.Een light trip ten hoogste of een sissy trip zoals beginners soms doen met xanax , om de visuals te zien zonder emotie toe te laten.Mja daar kom ik nbeetje misselijk van.

Lsd neem je best alleen , als je wil de echte diepe waarheden , of genezingen hebben zoals stoppen met roken, de ingesleten denkpatronen en hersenverbindingen die kenmerkend zijn dat je je niet uit een depressie kan denken.
Kunnen doorbroken worden en input krijgen van andere hersenverbindingen die je uitwegen geven,
en dat gaat gestaag, bv de week nadien is je brein een spons, je gaat de bib binnen en komt buiten met een stapel essentiele boeken.
Je raakt onder de indruk van architectuur in een mooie stad, een kunstwerk in een museum, een diepgaand interview op tv waar iemand zijn ziel blootlegd, je raakt alst ware fijnbesnaarder voor het meer kunstige van het leven , de diepgang, de mensheid op zijn humaanste zie je overal, en je vibratie trekt je tribe aan enz.
Dus maw , om niet te ver uit te wijden , het gebeurd niet alleen op de trip het zijn de weken nadien, je vibreert hoger n kan meer synchroniteit hebben.
Allemaal vage aanwijzingen van een verhoogd bewustzijn... ja ik kan uren met passie schrijven over LSD
het heeft me gered uit de klauwen van het misdaadmillieu, zonder LSD was ik zeker in zeer verkeerde millieus geraakt, gewetensloos.
Niks dan lof over acid, en hoop niemand voor thoofd te stoten die een familielid heeft waar lsd nrol heeft gespeeld in het vervroegd ontmaskeren van een erge psychische ziekte. Ik ontken dit niet.

Tripbeer

Newbie
Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen.
Ik heb hier ook altijd last van gehad, gezien ik ook altijd misselijk werd na een aantal peuken ben ik volledig gestopt met tabak en rook ik nu alleen nog puur.
Na deze keuze ben ik nooit meer 'bad' gegaan.
In mijn vriendengroep zijn er helaas weinig puur strijders gezien het allemaal rokers zijn maar voor iedereen die misselijk word van jointjes en dan zegt dat ze slecht tegen wiet kunnen krijg ik een klein pijntje in mijn hart.

Ik zou je sterk aanraden om het eens een keer te proberen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb hier ook altijd last van gehad, gezien ik ook altijd misselijk werd na een aantal peuken ben ik volledig gestopt met tabak en rook ik nu alleen nog puur.
Na deze keuze ben ik nooit meer 'bad' gegaan.
In mijn vriendengroep zijn er helaas weinig puur strijders gezien het allemaal rokers zijn maar voor iedereen die misselijk word van jointjes en dan zegt dat ze slecht tegen wiet kunnen krijg ik een klein pijntje in mijn hart.

Ik zou je sterk aanraden om het eens een keer te proberen.

Haha. ^^ Ik zeg ook zeker niet dat ik niet tegen wiet kan. Het is door die paar ervaringen voor nu alleen wel onderaan op mijn top-zoveel van boeiende drugs beland. Niet alleen vanwege het misselijke/duizelige maar vooral ook omdat ik niet het wenselijke effect had. Geen high. Maar ik zal het zeker eens puur proberen, heb het ook nog niet afgeschreven, zo snel geef ik niet op. :)

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Die heling der psychedelica is, naar mijn mening, maar een hoopje hype op elkaar, zeker sinds Ayahuasca en DMT bij het grote publiek zijn doorgedrongen en plots doordrongen van haast magische eigenschappen.

Toen LSD werd ontdekt was er plots heel wat aandacht voor onderzoek waar later niets meer mee gebeurde, en over de Magic Mushroom heb je de wetenschap niet zo horen doen, neen, een wetenschapper had een sterk psychedelicum uitgevonden, dus laten we het maar zoals Meth tijdens de WO of XTC in Vietnam onderwerpen aan alles waar het nuttig voor kan zijn; gezien het spirituele karakter van de psychedelische ervaring is het geen grote sprong naar helend welzijn...

Er zijn al mensen gestorven die als redmiddel Ayahuasca wilden proberen!

In die thee zit trouwens niet enkel een DMT bevattende plant, ook een MAO-I plant, welke meer dan ongezond is.

En LSD maakt zeker meer geestesziekten uit, dunkt mij, dan eender welke andere drug buiten andere psychedelica - het tast niet het lichaam aan zoals bepaalde zaligmakende drugs, maar wel de psyche - ik heb jaren niet kunnen slapen zonder heftige visuals te hebben in het donker (nuchter, in een tijd dat ik vaak tripte op alles mogelijk en jaren erna) en wat een geluk heb ik een sterke geest denk ik dan, want ik kon het soms amper aan, en geen trip was mij te gek.

En microdoseringen, dan moet je dat regelmatig doen en LSD geeft daar teveel gewenning voor. Eens inactief doet het ook niets meer met je, lijkt me...

Ik presenteer geen bewijzen hier eh, enkel maar argumenten waarom ik, onder meer, de helende kracht van psychedelica BS vind, temeer daar er meer slecht lijken uit te komen dan goed, een beeld dat mij ook zo voor ogen staat.

Maar ik kan mis zijn... Al heb ik lang in lage dosissen aan meditatie etc gedaan, mij heeft het niet geholpen alvast... Geef mij maar pure euforie, zoals high quality Coke, Heroine of Crystal Meth, dan ben je van alles tegelijk zowat instant genezen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die heling der psychedelica is, naar mijn mening, maar een hoopje hype op elkaar, zeker sinds Ayahuasca en DMT bij het grote publiek zijn doorgedrongen en plots doordrongen van haast magische eigenschappen.
Er is nu zeker een bepaalde hype over, welke ik ook wat overdreven vind. Het zijn dan ook geen geneesmiddelen in de zin dat je ze neemt en ze je dan beter beginnen te maken. Ze stellen je slechts in staat om aan jezelf te gaan werken.

En LSD maakt zeker meer geestesziekten uit, dunkt mij, dan eender welke andere drug buiten andere psychedelica - het tast niet het lichaam aan zoals bepaalde zaligmakende drugs, maar wel de psyche - ik heb jaren niet kunnen slapen zonder heftige visuals te hebben in het donker (nuchter, in een tijd dat ik vaak tripte op alles mogelijk en jaren erna) en wat een geluk heb ik een sterke geest denk ik dan, want ik kon het soms amper aan, en geen trip was mij te gek.
Kan dat er ook mee te maken hebben dat mensen ofwel niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, of daar gewoon schijt aan hebben? "Geen trip was mij te gek" Dat klinkt meer als zo heftig mogelijk willen trippen dan als trippen voor introspectieve/helingsdoeleinden.

Ik presenteer geen bewijzen hier eh, enkel maar argumenten waarom ik, onder meer, de helende kracht van psychedelica BS vind, temeer daar er meer slecht lijken uit te komen dan goed, een beeld dat mij ook zo voor ogen staat.
Nogmaals, heling moet vanuit jezelf gebeuren. Psychedelica zijn geen wondermiddelen, slechts tools.

Maar ik kan mis zijn... Al heb ik lang in lage dosissen aan meditatie etc gedaan, mij heeft het niet geholpen alvast... Geef mij maar pure euforie, zoals high quality Coke, Heroine of Crystal Meth, dan ben je van alles tegelijk zowat instant genezen!
En hoe lang duurt dat? :wink:

Bovenaan