Explain

-O. Dee-

Newbie
PcJoint zei:
:confused: Wat doet het nou eigenlijk? Cocaine? :confused:

Cocaine is iets waar je beter niet aan kunt beginnen. Cocaine voel je de eerste paar keren niet (goed) als je het gebruikt. Na een tijdje gaat je lichaam en geest wennen aan de stof en leer je ook omgaan met het gevoel. Het is een moeilijk te beschrijven gevoel en totaal anders dan XTC. Waar XTC invloed heeft op je gevoel, sluit coke je gevoel af. Op het moment zelf is het gewoon goed, je voelt je zwaar ok, alles is goed je leeft een half uur in die roes. Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash. De eerste keren krijg je hier ook nog niet echt mee te maken. Die flash is zo ontzettend kut! Je hebt nergens meer zin in ; totale uitputting, schuldgevoelens, je eigen gewoon 2x zo kut voelen dat je je goed voelde met de coke op. Er ontstaat langzamerhand een drang om het steeds vaker te doen en het wordt steeds moeilijker om nee te zeggen tegen een lijntje. Als ik met vrienden afgesproken heb om het bijv. een maand niet te doen komt er altijd een moment waarop ik schijt aan alles heb en toch gewoon de plaatselijke dealer bel. In 1 moment zijn al mijn goede voornemens verwoest en baal ik daar in de flash weer te erg van.

het heeft dus niet eens zin om het te proberen want de eerste keren voel je er toch weinig van. wil je het toch proberen weet dan waar je aan begint.

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Is die roes dan zo goed dat je die flash voor lief neemt? Die flash klinkt namelijk dusdanig negatief dat je wel gek moet zijn als je er aan begint :).

-O. Dee-

Newbie
Neman zei:
Is die roes dan zo goed dat je die flash voor lief neemt? Die flash klinkt namelijk dusdanig negatief dat je wel gek moet zijn als je er aan begint :).

dat is dus het vervelende, in het begin heb je die flash niet ik had er ook nog nooit van gehoord, toen ik het meer ging doen ondervond ik die pas.... die flash is echt zo kut dat ik die niet voor lief wil nemen maar die drang om het weer te gebruiken is gewoon zo groot! :confused:

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
hmmm dat is dus wel redelijk beroerd, maar kan je dan niet "gewoon" overstappen naar bijvoorbeeld een drug met hetzelfde effect en dus zonder die flash ?

-O. Dee-

Newbie
JunkieXL zei:
hmmm dat is dus wel redelijk beroerd, maar kan je dan niet "gewoon" overstappen naar bijvoorbeeld een drug met hetzelfde effect en dus zonder die flash ?

nee, helaas, zal het toch zelf moeten doen

ik gebruik al een hele tijd cocaine. ik snuif de ene keer elk weekend en de andere keer een paar maanden niks. ik spreek niet met mezelf af dat ik ermee stop. ik wil niet eens stoppen.
cocaine maakt mij meestal rustig en vooral erg nuchter! ik gebruik het vooral als ik zat ben, een keer snuiven en ik ben in een klap nuchter..tenminste dat lijkt...ik kan overal over praten met cocaine op. er zitten zeker nadelen aan cocaine, als ik het te vaak achter mekaar gebruik, is het moeilijk om niet weer meer te halen... een van de vervelendste dingen van cocaine is dat ik het soms zo gaaf gehad heb en zo goed gevoeld heb, dat ik er niet uit wil dan is de uitwerking echt zwaar klote! dan begin ik te trillen en te klappertanden, depressief, niet kunnen slapen en ik kan mijn gevoelens dan echt niet plaatsen.. toch zeg ik ook wel eens´nee´tegen cocaine als iemand mij aanbied. dat gaat ook makkelijk. zo controleer ik mezelf..maar het blijft een gevaarlijk iets

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
dus het verslavende effect is wel heel erg merkbaar, ik heb het zelf nog nooit gebruikt dus ik weet absoluut niet hoe het moet voelen of iets dergelijks, maar dat wat je op het einde schreef klinkt redelijk kut.

ja de verslaving is duidelijk merkbaar. het is een vreemde drugs, je kunt het gevoel niet goed uitleggen. Toen ik het voor het eerst gebruikte dacht ik echt van: is dit het nou??? ik had er veel meer van verwacht.
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger! ik denk dat dat juist verslavend is. meestal voel je je relaxt, maar soms juist zenuwachtig en trillerig (hangt af van de hoeveelheid en welk spul je hebt gekocht).

moonflower

Experimenterende gebruiker
het enige wat ik erover kan zeggen is dat je je gewoon net wat meer en beter voelt dan de rest. je voelt geen problemen meer, je weet dat ze er zijn, maar het boeit je gewoon geen fuck meer. je voelt je gewoon heel zeker en je kunt heel agressief worden. je pijngrens is ook een heel stuk hoger!

Dus het voelt hetzelfde als blowen, voor mij voelt blowen zoals je dit omschreven had, alleen heb inplaats van minder heb je meer energie meer energie, en de kans dat je aggressief word? :confused:

nee, duidelijk heel anders.. met blowen voel je je echt stoned. met cocaine op voel je je heel erg nuchter. de gevoelens die ik beschreven heb bij cocaine zijn duidelijk veel harder en echter dan wanneer je een joint gerookt hebt! je kunt cocaine echt niet vergelijken met een wiet!!!

-O. Dee-

Newbie
wat je zegt over het snuiven om problemen te onderdrukken, volgens mij is dat juist heel gevaarlijk. omdat coke dat kan uitschakelen wordt het alleen maar verleidelijker om het te doen of niet??

enn hoe lang gebruik jij al witte dame???

ik ben zelf nl. pas 6 maanden bezig. een andere groep mensen uit mijn stad doet het nu 8 maanden maar je ziet dat hun dezelfde periode hebben gehad als mij alleen gebruiken hun nu dagelijks... en heb jij ervaring met het stoppen???

ik gebruik nu ongeveer 2,5 jaar. ik heb geen ervaring met stoppen. vrienden van mij wel, die spreken af om het niet meer te doen, maar als de een stopt en de ander niet gaat diegene die stopt meestal toch wel weer een keer gebruiken. uiteindelijk is er nog bijna niemand gestopt die wilde stoppen. je moet met jezelf afspreken dat je bijv. alleen in het weekend gebruikt. elke dag is echt niet goed, je wordt er alleen maar afhankelijker van! het wordt dan echt steeds minder leuk tot helemaal niet meer leuk. uiteindelijk draait straks alles nog om de coke, dat moet je vermijden.

Locke

Experimenterende gebruiker
Coke tja tis wel leuk hoor maar voor dat geld vind ik het niet echt waard dan heb ik toch liever pep ..

tja, het is wel erg duur voor de kick, maar het smaakt erg lekker als je het rookt. het is dan ook een psychische verslaving en niet zoals bij alcohol en heroine een lichamelijke verslaving. een comedown heb je van alle harddrugs. het is ook die smaak die het verslavend maakt als je het rookt, baset.... de kick is erg kort, veel korter dan speed en je hebt meer nodig voor het effect. als je dronken bent wordt je er weer nuchter van, kan je meer drinken, maar die alcohol kater krijg je ook zeker.
mensen kunnen er behoorlijk opgefokt en agro van worden. het is geen leuke scene vind ik. er zitten ook behoorlijk wat criminele gastjes tussen.
als je coke op hebt, is er weinig van te zien, behalve dat je het allemaal denkt te weten...

Neman zei:
Even een kleine reactie ;als je sterk in je schoenen staat en coke niet gebruikt als middel om realitie te ontvluchten zul je ook geen last hebben van de "flash

Ben eens met laatste opmerking: als je niet gebruikt om onzekerheid of een sowieso rot gevoel over jezelf te maskeren zul je ook minder last hebben van de beroemde flash.
Het rotte van coke is wel, dat het op den duur zo lekker is dat je idd niet kunt stoppen: ONCE YOU POP YOU CAN'T STOP! Mijn vriend en ik gebruiken heel regelmatig maar alleen in het weekend. Toen we net begonnen konden we makkelijk maar een lijntje nemen maar die illusie zijn we inmiddels al lang voorbij .... het is alles of niets. Belangrijkste is, waarom je het gebruikt of wilt gebruiken. VOor ons is het een party poeder waarmee we tijd kopen en dingen meer intens beleven. Muziekje, flesje champagne en beetje lol trappen. Maar, zoals met alles: overdaad schaadt!

brussels

Newbie
kan ik alleen maar beamen. ik ben ook begonne, zoals elkeen, met dit is een partydrug, ik ga dit enkel doen voor dikke feesten. van de dikke feesten neem je snel afscheid, want als je teveel hebt gedronken, dan helpt sossa en je doet het dan maar. nadien, als je weet dat de alkohol toch in grote mate zal volgen, snuif je al op voorhand, en al weet je goed wat je doet, en hou je jezelf goed int oog, je glijdt snel af. als je begint, ik kan het je niet echt afraden, moet je heel goed weten wat je doet. maar wees bewust dat elke verslaafde dacht dat hij zijn gebruik de baas kon. voor hij verslaafd werd.

aqw

Newbie
ik heb nog nooit coke genomen, maar ik denk dat ik het toch ga proberen. De laatste tijd heb ik veel meegemaakt en ik heb totaal geen zelfvertrouwen meer. Ik ben daardoor een heel ander persoon geworden. Als ik dit forum hier lees zie ik dat het dan geen goed idee is om in zulke situatie coke te proberen, maar ik kan het gewoon niet meer aan. Ik wil terug die persoon zijn van vroeger. Wat ik dus hoop is dat ik door enkele keren te gebruiken terug mijn zelfvertrouwen vindt. Is dit mogelijk? of ben ik dan naiëf als ik denk dat ik na een paar keer gebruiken terug de oude zal zijn, en het dus dan niet meer nodig zal hebben??

grtz

raizeredge

Wijs gebruiker
ik gebruik coke vooral als ik aan het drinken ben zodat ik meer op kan en dat ik wat nuchterde word het geef je een lekker gevoel en je praat wat makkelijker

dfssdfde

Badass junkie
Naïef, inderdaad, als je het nu gebruikt als je je slecht voelt ga je het steeds vaker gaan gebruiken als je je slecht voelt...
Los van de vraag of je je überhaupt wel beter gaat voelen na de eerste paar keer.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben blij dat ik het niet meer doe en dat die behoefte er ook totaal niet meer is.....

TheChippy

Newbie
-O. Dee- zei:
Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash.
Ehhh... is dit niet de crash waar je het over hebt? Ik meende altijd dat de flash juist datgene is waar het hele coke gebruiken om draait.

Kweetniet, ik zou best al jaren mijn terminologie verkeerd kunnen hebben...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TheChippy zei:
-O. Dee- zei:
Als de coke uitgewerkt is dan krijg je de tegenslag, de flash.
Ehhh... is dit niet de crash waar je het over hebt? Ik meende altijd dat de flash juist datgene is waar het hele coke gebruiken om draait.

Kweetniet, ik zou best al jaren mijn terminologie verkeerd kunnen hebben...

Kweetniet, maar volgens mij klopt jouw terminologie... :wink:

-spaceman-

Badass junkie
aqw zei:
ik heb nog nooit coke genomen, maar ik denk dat ik het toch ga proberen. De laatste tijd heb ik veel meegemaakt en ik heb totaal geen zelfvertrouwen meer. Ik ben daardoor een heel ander persoon geworden. Als ik dit forum hier lees zie ik dat het dan geen goed idee is om in zulke situatie coke te proberen, maar ik kan het gewoon niet meer aan. Ik wil terug die persoon zijn van vroeger. Wat ik dus hoop is dat ik door enkele keren te gebruiken terug mijn zelfvertrouwen vindt. Is dit mogelijk? of ben ik dan naiëf als ik denk dat ik na een paar keer gebruiken terug de oude zal zijn, en het dus dan niet meer nodig zal hebben??

grtz

WOOOWOWOW

Jongen... pas op... weet alsjeblieft waar je over praat...
Dit is natuurlijk een harstikke stomme beredenering... De persoon terugvinden die je was, met drugs!?!? Dat is het stomste wat je kunt doen... Zorg er eerst maar voor dat je nuchter je leven op orde hebt, dan kun je de stap overwegen.. Maar op dit moment...je weet zelf wel beter denk ik...

Bovenaan