examens en ritalin

xray

Newbie
Ik heb wel eens gehoord dat het gebruik van ritalin (een medicijn tegen ADHD) kan helpen met het studeren voor examens.

Wie heeft hier ervaring mee of weet hier iets over?

jopsa!

Newbie
Ik heb wel uns retalin gehad voor de lol en ik kan wel gelove dat je er heel goed van kan lere, je bent egt heel geconcentreed.

DreamWeaver

Badass junkie
jopsa! zei:
Ik heb wel uns retalin gehad voor de lol en ik kan wel gelove dat je er heel goed van kan lere, je bent egt heel geconcentreed.

Dat denk je ja :wink: Het beste voor je examens is op tijd beginnen met leren en voldoende slapen. Helaas hou ik me hier ook nooit aan :P

jasper

Wijs gebruiker
werkt zeer goed zelfs. ik kan me nooit langer dan een uur concentreren maar met dat spul kan ik werkelijk een halve non stop doorleren. wat me wel opvalt is dat je veel trager leert en dus ook meer gedetailleert (is bij toch zo).

maar ik heb eigenlijk ook een vraag
kan je het 3.5 week aan een stuk gebruiken want ik heb het telkens maar voor een examen of 2-3 gebruikt (dus telkens maar een periode van 3 dagen)
behoudt het zijn effect als je het 3.5 week gebruikt ?
ik ga me dit weekend wat pilletjes aanschaffen

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Bij mij helpt het ontzettend goed. Heb zelf ontzettend veel moeite met concentreren. Maar als ik ritalin neem kan ik dat juist erg goed en krijg ik een erg hoge spanningsboog.

xcrement

Belezen gebruiker
@barry: de meesten die rilatine gebruiken, nemen het dan ook elke dag.
Maar na een tijdje werkte het bij mij toch wel minder/anders dan in het begin.
Geconcentreerd ben je er echt wel van, maar na een tijdje werd ik er echt kankerdepressief door.
Moet het echt nooit meer hebben...

123spacer

Experimenterende gebruiker
Hoeveel gebruiken jullie er dan? (om te leren)
En doen jullie ze gewoon slikke of snuiven... vriende van me doen ooit snuive op feestjes voor de lol, is altijd wel lachen zegge ze.

jasper

Wijs gebruiker
ik slik het
werkt het langer en minder heftig denk ik
ik gebruik een pilletje van 10 mg om de 3-4 uur ongeveer

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik gebruik het nu al 2jaar telkens voor de examen periodes
ik snuif en slik het, meestal 5mg snuiven en 5mg nemen
soms alleen slikken (maar snuiven vind ik stiekem wel leuker :flushed: )
gemiddeld pak ik 3pilletjes per dag als ik in de examen periode zit, verschilt wel per examen.

ik moet er wel bijzeggen dat ik add heb en erg veel last met me te concentreren dus ik krijg het "terrecht" toegeschreven.
ik ben wel eens 10kg afgevallen op 2weken door relatine (mis/ge) bruik
echt onschuldig vind ik het ZEKER NIET!
maar het helpt me wel serieus :)

jasper

Wijs gebruiker
bij de apotheek je hebt er een voorschrift voor nodig.
hoeveel het kost weet ik niet maar ik betaal meestal 1 euro voor een pilletje

Lens

Newbie
Weleens andere medicijnen gebruikt dan Ritalin die eigenlijk voor iemand anders bedoeld waren?

raven

ken je niemand die adhd heeft of add( concentratiestoornis?)
andres kun je het aan die persoon vragen?

anders zou ik het niet weten

raven

mmmmm

nja, er wordt tegenwoordig heel rap rilatine uitgeschreven als je je eens niet kunt concentreren? mss es faken bij de huisarts en wie weet krijg je dan toch een voorschrift

raven

daar weet ik niet veel van ,maar rilatine is zeker weten niet te verkrijgen in smartshops

jasper

Wijs gebruiker
je kan ritalin niet zonder voorschrift verkrijgen
vraag gewoon eens rond aan vrienden of op school. er gebruiken meer mensen ritalin dan je denkt

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
barry zei:
bij de apotheek je hebt er een voorschrift voor nodig.
hoeveel het kost weet ik niet maar ik betaal meestal 1 euro voor een pilletje

Ik betaal 5 euro ongeveer voor een doosje van 20 pillen.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Heb net een runescape account geruild voor 100 pillen ritalin :hearteyes:
En het wordt trouwens niet zomaar voorgeschreven. Eerst moet je naar neuroloog en dan psycholoog. De wachtlijsten zijn bijna eindeloos.
Als ik het wilde kopen betaalde ik 8 euro voor 20 pillen. Sterk spul, dat wel :rock:

Bovenaan