Ervaringen met het afkicken van Alcohol

detoxer

Newbie
Hi,

Ik ben een nieuweling op het forum en ben op zoek naar ervaringen en tips van anderen die gestopt zijn met alcoholmisbruik. Ik heb momenteel een terugval in drankmisbruik en gebruik de laatste 6 weken gemiddeld een fles wodka per dag.

Ik ga nog dagelijks naar mijn werk en functioneer (naar omstandigheden) goed, ik sport ook 1 a 2 keer per week en eet gezond, neem veel vitaminen om enigszins 'gezond' te blijven. Op werk ben ik op mijn 'dranklucht' aangesproken :) en heb gezegd dat ik een relapse heb. Gelukkig krijg ik de steun op werk om te stoppen en wil (en moet) ook stoppen.

Ik heb nog een aantal strips Librium in huis. Ik heb bij mijn eerste detox op eigen houtje thuis cold turkey met Librium in 1x een punt achter alc gezet, maar door snelle afbouw van Librium geleidelijk teruggevallen in alc.

Mijn angst is eigenlijk voor wat er komen gaat. Bij mijn eerste detox was ik zeker 10 jaar dagelijks aan de zuip (maar in mindere hoeveelheden, halve fles per dag). Ik heb nu in korte tijd een heftige relapse...

Heeft iemand nog advies om deze periode van detox door te komen? Ik verval momenteel in de cirkel van zeer slecht slapen en katers wegdrinken :(

knolselderij

Wijs gebruiker
toen ik nog dagelijks (veel) dronk was ik pas 13/14 dus heb geen jaren problemen gehad maar het hielp in iedergeval om zo veel mogelijk bezig te blijven. op het moment dat je niks te doen hebt is t makkelijker om naar de fles te grijpen

detoxer

Newbie
^^^ Klopt, ik heb het vandaag gemerkt. Heb mezelf gedwongen een en ander te doen, bezig blijven, afleiding etc. en er is 'maar' een halve fles ingegaan. Ik ben overigens wel een aantal maanden helemaal alc vrij geweest. Ben alleen ontzettend nerveus geweest vanochtend, had toch wat shots nodig om de dag te beginnen...Maar dat schijnt er allemaal bij te horen.

Boredom is the first step on the road to relapse :)

Die cravings zijn dodelijk in mijn geval als ik me verveel...naja, ik heb een eerste, kleine stap gezet vandaag...

alcoholist

Wijs gebruiker
jep,bezig blijven
maar ik ben een liefhebber hahah,dus ik zuip nog wel ff door
maar heb een tijdje proberen te stoppen,en indd,
gwn lekker dingen ondernemen,gwn lekker veel geld opmaken,ga ver van huis.

Hallo,

Ook ik ben nieuw op het forum en sinds 4 dagen aan het afkicken van de drank. Ik moet zeggen dat het goed gaat, alleen ik heb wel lichamelijke klachten:

Ik heb het koud
Ik ben erg moe
Ik heb weinig eetlust

Kan iemand mij vertellen of dit erbij hoort?

Groetjes Jennelise

detoxer

Newbie
Jennelise88 zei:
Hallo,

Ook ik ben nieuw op het forum en sinds 4 dagen aan het afkicken van de drank. Ik moet zeggen dat het goed gaat, alleen ik heb wel lichamelijke klachten:

Ik heb het koud
Ik ben erg moe
Ik heb weinig eetlust

Groetjes Jennelise

Na 4 dagen 'droog' heb je het ergste wel gehad hoor :) Ik ben waslijsten aan bijwerkingen tegengekomen op inet, verschilt erg per persoon heb ik gemerkt en je lichamelijke conditie. Maar deze horen er ook bij, vooral het moe zijn en afname eetlust. Je lichaam moet zich nu herstellen en opnieuw instellen zonder alcohol.

Mijn eerste detox was een hel trouwens, moet nu mijn relapse doorkomen, maar schijnt dat de heftige bijwerkingen erger zijn na jarenlang misbruik en slechte lichamelijke conditie....beide heb ik gelukkig niet, nog 1 week en dan is het over en uit voor mij :)

priscilla

Experimenterende gebruiker
detoxer zei:
Jennelise88 zei:
Hallo,

Ik heb het koud
Ik ben erg moe
Ik heb weinig eetlust

Groetjes Jennelise

Lichamelijke afkickverschijnselen,zijn dat jaah,en zoals detoxer al schreef bij ieder1 verschillend weer.Ook ik ben gestopt,vandaag is mijn 18e dag droog :)
Na meerdere malen geprobeerd te hebben,is dit de 1ste x dat ik er egt 100% achter sta!!
Dat scheeld ook enorm,ervaar ik persoonlijk!1stuk gemakkelijker gaat het nu :)

Jij kunt ook om librium vragen aan je arts,om de 1ste tijd met de lichamelijke afkickklachten door te komen,die had ik zelf had 1soort afbouwschema met die librium,maar na 5dagen ben ik er zelf meegestopt,vond het niet meer nodig! :)

verder gebruik ik nu als extra stok achter de deur refusal,helpt mij enorm :)

ik wens jou veel suc6 verder!!!! :wink:

detoxer

Newbie
priscilla zei:
nog 1 week en dan is het over en uit voor mij :)

ben trots op je deioxer!!! :wink:[/quote]

Thanks, ik zou zeggen 'geniet van je laatste drankje', maar dat is er al lang vanaf voor mij :) Clean and Serene voor mij volgende week.

drain bamage

Badass junkie
loop je ook bij een psycholoog? misschien zit je probleem dieper geworteld...

en ik dacht dat ik veel zoop, damn, tijdens vakanties laat ik me ook wel behoorlijk gaan en drink ik ook wel behoorlijk wat per dag maar zodra het "normale" leven weer begonnen is drink ik echt alleen in het weekend.
Vindt je het ook nog fijn om alcohol te gebruiken? Zo ja, realiseer je dan dat je er pas van kan genieten als je het niet zo vaak neemt en een moment kiest om je compleet te laten gaan of probeer eens wat anders vodka te consumeren, lekkere single malt bijvoorbeeld.
Weleens andere drugs gebruikt? Als je al erg verslavingsgevoelig bent raad ik het je af maar misschien is het weleens fijn om iets anders te ervaren dan alcohol.

Rare comment misschien maar ja ik ben dan ook geen professional bij uitstek. Zoek hulp bij iemand die dat wel is :wink:

detoxer

Newbie
drain bamage zei:
loop je ook bij een psycholoog? misschien zit je probleem dieper geworteld...

Ja, daar ben ik inmiddels wel uit :) Het is een flinke relapse, weet nu ook van mezelf dat ik niet 'gecontroleerd' sterke drank kan drinken, althans niet als ik een stressvolle periode heb, het komt uiteindelijk neer op keiharde 'discipline'

Vindt je het ook nog fijn om alcohol te gebruiken? Zo ja, realiseer je dan dat je er pas van kan genieten als je het niet zo vaak neemt en een moment kiest om je compleet te laten gaan of probeer eens wat anders vodka te consumeren, lekkere single malt bijvoorbeeld.

Alc is een haat/liefde verhouding geworden. Ik drink het liefst een goeie wodka, geeft je ook de minste katers :) Single malts zijn trouwens erg lekker, daar kan ik dus echt van genieten, maar binnenkort even niet zeg maar..

Weleens andere drugs gebruikt? Als je al erg verslavingsgevoelig bent raad ik het je af maar misschien is het weleens fijn om iets anders te ervaren dan alcohol.

Zelden, een paar jointjes jaren geleden, af en toe wat pep en coke. Verder echt amper drugs genomen.

Rare comment misschien maar ja ik ben dan ook geen professional bij uitstek. Zoek hulp bij iemand die dat wel is :wink:

Ja, die heb ik ook gelukkig, ik was meer op zoek naar comments van mensen die ook daadwerkelijk hebben afgekicked na een relaspe, je leest de raarste dingen op inet. Is ook een combie met nogal 'overwerkt' zijn, gelukkig vakantie binnenkort :)

Ruudje

Newbie
Ben ook nieuw en heb net mijn verhaal ergens anders op het forum gezet. Ben nu 2,5 jaar nuchter na jarenlang redelijk ernstig alcohol misbruik. Ben ook op eigen houtje gestopt en gebruikte soft-drugs als hulpmiddel, maar weet niet of dit aan te raden is. Je kunt nl van de ene in de andere verslaving vallen. Ook ik had het onderschat en ben geestelijk in de put geraakt. Ben een paar keer bij het GGZ op gesprek geweest. Op zich hebben ze weinig gedaan, maar het scheeld al een hoop als je je verhaal kwijt kunt aan iemand die er verstand van heeft. Ik kan me helemaal bij de rest aansluiten die zeggen dat je bezig moet blijven. Wat mij er nl nog meer doorheen heeft geholpen is het feit dat ik ook ben blijven werken en aardig wat hobbies heb (saxofoon, drummen en sportvissen)
Het volgende klinkt misschien vrij lame, maar wat mij ook heeft geholpen is elke dag op een rijtje zetten wat ik er mee opgeschoten ben. Ik kan nu langer als 2 weken een baan houden. Ik kom niet meer elke dag ziek uit mijn bed en het scheeld een hoop geld. Tel de dagen dat je nuchter bent, dan word de reden het vol te houden belangrijker met de dag.
Wat het mij moeilijk maakte was het terug kijken (met schaamte) naar een klote verleden en alle schade die ik heb aangericht met mijn drankgebruik. Daarom de tip om niet naar het verleden te kijken, maar naar de toekomst.
Mijn vriendin is nadat ik gestopt ben bij me weggelopen, maakte het ook niet echt makkelijk. Het feit dat ze mij heeft ingeruild voor een medicijn-verslaafde maakte voor mij een hoop duidelijk. Ze heeft dus blijkbaar iemand nodig die ze makkelijk kan belazeren en daar ben ik nu net iets te nuchter voor. Achteraf dus ook alleen vooruitgang, ben beter af als vrijgezel.
Last but not least is de steun uit mijn omgeving, alle vrienden die mij steeds weer vertelde hoe trots ze op mij waren.
Daarom zeg ik het nu ook ..... Ik ben trots op je, dat meen ik en ik weet hoe moeilijk het is

Heel veel succes toegewenst

Groetjes,
Ruudje

detoxer

Newbie
Iets later dan gepland ben ik sinds gisteren 13.00 acuut gestopt met alcohol en sta sindsdien dan ook (bijna) droog nu (1,5 dag). Het werd zo erg dat ik stond te beven en trillen als een gek, ik trok het gewoon niet meer en heb alles maar opgebiecht aan vrouw en ouders.

Noodarts erbij, paar Libriums en cold turkey afkicken. Het was echt een hel, niet normaal wat ik voelde, dacht en onwijs heftig trillen, echt overal, kotsen, mijn vingers kapotbijten etc. Ik kon ook totaal niet slapen, heb vanacht een flinke borrel genomen (ze waren vergeten een laatste fles voor mij te verstoppen in huis :) om dat trillen te stoppen en als afscheid van die troep, maar ik had wss. een halve fles nodig :) want het hielp echt helemaal geen reet. Toch de rit uitgezeten hoe zwaar het ook was en ik voel me zo veel beter nu. Nog vrij angstig en soms trillen, de ene keer meer dan de andere, maar voor mij is alcohol nu echt voorbij.

Ik weet niet wat er nog aan bijwerkingen komt, maar ik geloof dat ik nu het ergste wel gehad heb...

lizaliza

Newbie
hallo,

wie kan mij vertellen of je na 2,5week nog afkick verschijnselen hebt

mn zoon ligt in het ziekenhuis met waarschijnlijk een darmonsteking.
hij was al 2,5 week thuis ziek en niet de deur uitgeweest maar werd steeds zieker en wilde op het laatst niet meer eten en drinken omdat dan de darmkrampen te erg werden
toen hij in het ziekenhuis lag vroegen ze of hij drugs gebruikte
ik heb toen verteld dat hij wiet gebruikte en nu willen ze hem geen pijnstillende middelen meer geven omdat hij misschien wel aant afkicken is .pfffff
die weken dat hij ziek thuis was rookte hij geen wiet
heel af en toe een sigaret ,maar die smaakte hem niet
hij is nu helemaal gestopt met roken

na nu bijna 3 weken wordt de pijn alleen maar erger vooral tegen de avond
hij heeft darmkrampen en zijn rug is ook zeer pijnlijk
hij is mager omdat hij niet veel meer gegeten heeft ,maar zijn buik is een beetje bol
waarschijnlijk van de onstekingen
kan het zijn dat je spieren na 3 weken gaan verkrampen of nog steeds verkrampen van het afkicken?

volgens mij heeft hij helemaal nooit geen afkickverschijnselen gehad
de eerste week niet en nooit niet ,maar de behandelendarts denkt dat dit nu wel het geval is omdat ik vertelde dat hij wiet rookt. had ik dat maar nooit gezegd want nu ligt hij te kruipen door het bed van de pijn

mn zoon heeft geen hooftpijn of trillingen gehad en zweten doet hij ook niet
wel heeft hij koorts ...rond de 38 graden
kan dit van wiet gebruik komen?

graag zo spoedig mogelijk jullie antwoord.

groetjes liza

detoxer

Newbie
lizaliza zei:
hallo,
wie kan mij vertellen of je na 2,5week nog afkick verschijnselen hebt

Bedoel je van wiet of alcohol afkickverschijnselen? Die van Alcohol zijn na 3-5 dagen wel voorbij. Ik dronk echt heel behoorlijk en voelde me gisteren al stukken beter, kon naar een feestje toe, lekker aan de sinas :) En was alleen vrij nerveus nog.

Met wiet afkicken heb ik niet zo veel ervaring, maar ik heb dit van het internet.

Ontwenningsverschijnselen kunnen zijn:

* Last van onrust
* Zweten
* Hoofdpijn
* Problemen met inslapen
* Trillen
* Angst
* Gewichtsverlies
* Hikken
* Hitteaanvallen
* Gebrek aan eetlust

Deze verschijnselen verdwijnen meestal na een aantal dagen tot een week als je stopt met blowen. Problemen met inslapen kun je langer last van houden. Je zult je elke dag wat beter gaan voelen als het je lukt het stoppen vol te houden. Je gevoelens van angst zullen over het algemeen ook afnemen als je niet meer blowt.

Beetje vreemde arts als ik dit zo lees, lijkt me heel stug dat je na 3 weken nog deze bijverschijnselen krijgt van wiet en volgens mij ook geen koorts. Ik zou nog eens met die arts gaan praten als ik jou was. Klinkt niet goed van je zoon als ik dit zo lees. Ik ben geen arts maar volgens mij is er wat anders aan de hand.

speeseend

Wijs gebruiker
Misschien is een goed gesprek met je zoon beter dan vissen naar de relatie tussen een opgeblazen balzak en drugs of een verdikking in de dikke darm en drugs.

lizaliza

Newbie
speeseend zei:
Misschien is een goed gesprek met je zoon beter dan vissen naar de relatie tussen een opgeblazen balzak en drugs of een verdikking in de dikke darm en drugs.

mn zoon bleek een gezwel te hebben in zijn dunne darm
ik maakte me vreselijk zorgen omdat de dokter niets voor hem deed
geen medicijnen of doorsturen naar een ziekenhuis
toen hij meer dood dan levend werd opgenomen kwamen ze er achter

sorry dat ik je heb lastig gevallen met mijn bezorgdheid

:flushed:

Chemical

Belezen gebruiker
lizaliza zei:
speeseend zei:

mn zoon bleek een gezwel te hebben in zijn dunne darm
ik maakte me vreselijk zorgen omdat de dokter niets voor hem deed
geen medicijnen of doorsturen naar een ziekenhuis
toen hij meer dood dan levend werd opgenomen kwamen ze er achter

sorry dat ik je heb lastig gevallen met mijn bezorgdheid

:flushed:

sterkte! trouwens, weed heeft alleen geestelijke afkick ? Dus dan zou het al dan niet nemen van pijnstillers daar toch niets mee te maken mogen hebben? Vraag dit nog maar is goed na bij je dokter

Bovenaan