Ik heb er wel degelijk ervaring mee.
Ruisend beeld,vlekjes,patronen,soms flitsen etc.
Ik had vraag bij breider gesteld dit wat het antwoord ;
, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt.