Ernstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
De ervaring is dat je soms momenten hebt dat je ergens bent of dat je zojuist iets vertelt / uitgelegd is.. en je gewoon geen idee mee hebt hoe je er kwam en of waar het over ging.

Het zal vast ergens goed voor zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik kreeg het voor zenuwpijn en daar werkte het wel prima voor.

Ik wilde zelf graag met dit medicijn stoppen omdat ik gewoon medicijnen vrij door het leven wil gaan.

Ik heb een aantal jaar terug al oxyxodon verbannen, toen quetiapine (die ik kreeg voor het slecht slapen door afkick oxy)

Nu sinds een maand gestopt met roken en sinds een goeie week gestopt met die Pregabaline.

De afkick van pregabaline was echt heavy… hele donkere gedachten en gewoon een heel onrustig / paniekerig gevoel.

Slapen is op dit moment geen feestje. Ik lig vroeg in m’n nest en sta heel vroeg op.

Als ik straks redelijk stabiel ben, rest mij alleen nog de afbouw van Tramadol die ik ook voor mijn rug heb.

De HA weet dat ik het liefst zonder medicijn door het leven wil en ik ben er nu ook van overtuigd dat ik het nergens meer voor nodig ben.

Ik heb totaal geen idee wat mij te wachten staat met afbouw tramadol maar mijn huidige dosering is 2 maal 2 capsules van 50 mg per dag.

Geen overdreven dosering toch?
Is geen overdreven dosering nee en de afkick zal in het algemeen lichter zijn dan met oxycodon. Echter, Tramadol werkt ook als serotonine- en noradrenaline-heropnameremmer (SNRI). Dit maakt dan weer Tramadol wellicht net zo verslavend als oxycodon. Al ligt dit natuurlijk wel weer aan de gebruiker of deze gevoelig is voor middelen die op je serotonine receptoren werken.

De Zandman

DF-koning
Echter, Tramadol werkt ook als serotonine- en noradrenaline-heropnameremmer (SNRI). Dit maakt dan weer Tramadol wellicht net zo verslavend als oxycodon.
O jeeee met deze informatie ben ik niet zo blij.
Maar aan de andere kant heb ik zoveel rugpijn, dat het me niet meer interesseert, of ik weer enige afhankelijkheid ontwikkel, al is oxcycodon weer een brug tever....

Tur4x

Belezen gebruiker
Is geen overdreven dosering nee en de afkick zal in het algemeen lichter zijn dan met oxycodon. Echter, Tramadol werkt ook als serotonine- en noradrenaline-heropnameremmer (SNRI). Dit maakt dan weer Tramadol wellicht net zo verslavend als oxycodon. Al ligt dit natuurlijk wel weer aan de gebruiker of deze gevoelig is voor middelen die op je serotonine receptoren werken.

dank voor je uitgebreide bericht. Het ontwennen van de pregabaline gaat steeds beter. Dit medicijn gaat vooral op je mentale gedeelte zitten. Lichamelijk waren de klachten voornamelijk echt goed ziek zijn… warm en koud tegelijk etc.

Tur4x

Belezen gebruiker
Maar aan de andere kant heb ik zoveel rugpijn, dat het me niet meer interesseert, of ik weer enige afhankelijkheid ontwikkel, al is oxcycodon weer een brug tever....

Hoe gaat het nu met jou kerel? Was je inmiddels al bij een HA geweest?

De Zandman

DF-koning
Hoe gaat het nu met jou kerel? Was je inmiddels al bij een HA geweest?
Ja, ik ben bij de ha geweest

De tramadol is opgehoogd naar 400 mg per dag.
Het scheelt iets, dat wel, maar verder is aan de rug niets meer te doen.
Opiaten zoals oxcycodon wil ik niet. Dat is een heilloze weg...

Tur4x

Belezen gebruiker
Ja, ik ben bij de ha geweest

De tramadol is opgehoogd naar 400 mg per dag.
Het scheelt iets, dat wel, maar verder is aan de rug niets meer te doen.
Opiaten zoals oxcycodon wil ik niet. Dat is een heilloze weg...

Naja beter dat je pijnbestrijding wel verhoogd is. Die pregabaline deed bij mij toen ook wonderen icm tramadol.

Alleen ik kon er niet normaal mee omgaan, daarom besloten er mee te stoppen.

misschien dat je die weg nog kan inslaan met je HA?

Anjovis

Bewuste gebruiker
Er bestaat ook zoiets als een selectieve NSAID's. Die zouden minder last veroorzaken aan de maag. Eventueel gecombineerd met een maagbeschermer. Echt het fijne weet ik er ook niet van maar vraag het eens aan uw dokter.

De Zandman

DF-koning
Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer.
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...

De Zandman

DF-koning
had je al een antwoord van je huisarts gekregen over de mogelijkheid van pregabaline?
Ja, toevallig gistermiddag.
Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven.
Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven.
Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?)
Maar die tramadol helpt redelijk goed.
Ik ben er alleen niet blij mee.

Tur4x

Belezen gebruiker
Ja, toevallig gistermiddag.
Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven.
Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven.
Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?)
Maar die tramadol helpt redelijk goed.
Ik ben er alleen niet blij mee.

oke… rare huisarts dan…. Maar goed..

achteraf gezien kreeg ik na 4 weken acuut stoppen met pregabaline echt vreselijke ontwenning op mentaal vlak. Ik kreeg paniekaanvallen, hartslag 160 in rust etc, tot suïcidale gedachten aan toe… had ik nog nooit in mijn leven ervaren.

dokter wilde mij toen citalopram voorschrijven en me weer op de oude dosis pregabline hebben om vervolgens langzaam af te bouwen ipv accuut stoppen zoals ik had gedaan.

Ik heb zijn medicatie niet aangepakt en ben blij dat ik dat niet heb gedaan!

Tur4x

Belezen gebruiker
En nu ben je ervan af?

ja van de pregabaline ben ik nu af. Nu rest alleen de tramadol 300 mg nog.

Ik ga er per week 50 afhalen. Mocht dat te snel zijn, stel ik de volgende stap van -50 uit, met zo lang tot ik stabiel ben.

bij de laatste 100 mg ga ik er ook 50 afhalen, als dat te veel is, ga ik over op druppels en ga ik er per week 15 afhalen ofzo.. even afwachten.

geen ervaring met tramadol afbouw, alleen oxycodon

Tur4x

Belezen gebruiker
Ook voor mijn rug, ik slikte meerdere medicatie en heb ze 1 voor 1 afgebouwd/gestopt.

Eerst had ik quetiapine gestopt, toen pregabaline , toen nicotine, toen energiedrankjes en nu ga ik de tramadol afbouwen en dan ben ik verlost van alle “verslavingen”

SoulAssassins

Badass junkie
Ook voor mijn rug, ik slikte meerdere medicatie en heb ze 1 voor 1 afgebouwd/gestopt.

Eerst had ik quetiapine gestopt, toen pregabaline , toen nicotine, toen energiedrankjes en nu ga ik de tramadol afbouwen en dan ben ik verlost van alle “verslavingen”
Als je ervaring heb met oxy afkick zal tramadol niet echt een zwaar probleem worden ,ik zou wel wat je al aangeeft in je eerdere post iedere keer afwachten tot je weer stabiel ben en dan weer 50 eraf ,tot de laatste 50 en dan ga je ze delen in 4 als het tabletten zijn ipv capsules ,anders word het afwegen en zo afbouwen.
Succes!

SoulAssassins

Badass junkie
Geen zorgen een SNRI is tig maal makkelijker af te bouwen dan een SSRI en daarbij is de dosis zo gering dat het amper effect heb ,het zorgt wel voor het plezierige gevoel wat tramadol geeft ,zonder deze stof is het amper sterker dan codeïne

Manu76

Badass junkie
Geen zorgen een SNRI is tig maal makkelijker af te bouwen dan een SSRI en daarbij is de dosis zo gering dat het amper effect heb ,het zorgt wel voor het plezierige gevoel wat tramadol geeft ,zonder deze stof is het amper sterker dan codeïne
Misschien heb je gelijk, maar ik denk dat het ook kan zijn, dat het niet bij iedereen hetzelfde is, of wat ik echt denk: de laatste pil waar je vanaf probeert te komen is het lastigste. Dan heb je namelijk verder niets meer om op te leunen.
Lastig om af te bouwen betekende bij mij voornamelijk, dat ik de stapjes erg klein moest maken, maar verder was het wel te doen.

Bovenaan