Effect op hersencapaciteit; korte termijn

tijdbom

Experimenterende gebruiker
Ik heb vanaf aanstaande maandag (19 mei) examens, en ik heb nu gister en vandaag pep genomen om wat minder in slaap te vallen tijdens het leren. (Ik slaap best wel lang (10 u) om mn hersens zo goed mogelijk fit te krijgen en houden, maar daar wordt je heel erg lam van)

Het zijn opzich superkleine doses, om het even te beschrijven:
Ik heb geen weegschaal, maar het is een korrel met een doorsnee van 3mm denk ik, waarschijnlijk. Ik weet wel zeker dat het minder dan 50mg is ik denk eerder rond de 10-20mg. Mn pep is overigens zuiver, 62% amfetamine.
Qua effect is er eigenlijk geestelijk bijna niks te merken, bij het inslaan hoogstens een lichtelijk scherper zicht. Het enige wat ik eigenlijk merk is dat ik wat minder lam/moe ben. À la een paar bakken koffie, maar dan zonder het trillerige en opgefokte.

Wat ik me afvraag is hoeveel effect het nou heeft op mn hersencapaciteit, bij zulke kleine hoeveelheden? Zou het mn concentratie- en denkvermogen erg verslechteren als ik de komende dagen weer zon minibeetje pak 's ochtends?
Het is namelijk wel zo dat een van de korte termijneffecten is van pep.

Taat

Bewuste gebruiker
Als je dit 1 of 2 dagen doet kan het weinig kwaad denk ik..
Maar met de pep op ga je overmoedig denken, en denk je dat je de stof wel allemaal kent..

Als je 2 weken dagelijks de shit gaat gebruiken om te studeren gaan er wel flinke gaten vallen denk ik

dfssdfde

Badass junkie
Ik weet niet of het bij kleine dosissen ook zo is, maar je gaat inderdaad sneller tevreden zijn met je resultaat.
Ook, als je elke dag dat je studeert speed neemt, ga je het op je examen ook moeten doen. Wees dan niet overmoedig en neem dezelfde kleine dosis, anders zou je examen serieus mis kunnen lopen :)

BacingsPen

Badass junkie
Ik dacht altijd dat speed het ideale middel was om mee te studeren, maar daar is het eigenlijk te verslavend voor vind ik.

en van die kleine dosis hou jij je ogen straks ook niet meer open.

ps, op welke school zit je? Heemgaard? Edison college?

zou vet zijn hehehe

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik deed het wel eens als ik nog veel te doen had en eigenlijk een beetje moe was. De kwaliteit van het werk wordt iets minder. Doe het tegenwoordig nooit meer eigenlijk.
Alleen recreatief natuurlijk nog wel :grin:

Ellunn

Newbie
'K had vandaag examen geschiedenis en had minder gesnoven vergeleken met gisteren omdat ik gister een paar 'iets te grote lijnen' heb genomen volges mij..
Ik zat daar te shake jonge op die stoel.. :xtc:
Kon nie eens mn aandacht erbij houden omdat ik gvd veelste véél energie had leek het wel..

Had gister examen nederlands..
Heb op een gegeven moment serieus iets van 8 keer een bepaalde zin moeten lezen voordat ik pas doorhad wat er eigenlijk stond :P ..
Not really funny though..... :rolleyes:
Heb wel een klacht ingediend op de LAKS site..
Misschien moet ik eerder eens een klacht bij mezelf indienen..
tjongejonge.. :openmouth:

Magoed uuuh.. :mrgreen:
Wat ik zegge wil, als je er eenmaal aan begonnen bent tijdens je examenperiode..
kun je er ook maar meteen mee door blijven gaan, want je zult het wel merken wanneer je een dag niets gehad heb en dan weer moet leren..
Dan steek je al helemaal niets meer op omdat je gewoonweg te brak bent.. :openmouth:
Maar ik weet niet hoe dat zit joh met 10 à 20 mg, das niets..
Volges mij hoef jij je er niet zo druk over te maken..
Enuh.. nog veel succes drmee.
:wave:

tijdbom

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUh ja.

Ik weet niet hoe je het in je hoofd kunt halen ok zulke hoeveelheden speed te nemen tijdens je examens, misschien heb je nog nooit eerder geprobeerd te presteren als je zo hard gaat, maar je kunt je volgens mij nog beter een paar biertjes van te voren drinken :')
Bovendien zou je nog wel eens in de problemen kunnen raken als je met grote knaken je examenzaal in komt lopen, komt een beetje in de richting van doping he :wave:
Ik zou maar een beetje uitkijken als ik jou was. Ga je je examen uberhaupt wel halen? (Je doet vwo toch?)

Ik heb voor mijn natuurkunde examen ook nog wat genomen omdat ik nog wou leren voor latijn even snel. Enige waar ik last van had was eigenlijk te weinig stress hebben. Kwartier voor het einde nog 5 opgaven moeten maken en dan gewoon rustig in het zelfde tempo door werken, niet in staat mezelf druk te maken om het feit dat ik het niet af ging krijgen :P

Maar ik had het niet echt over de brakheid, maar gewoon over de verminderde hersencapaciteit, en verminderde concentratie etc. Het heeft daar namelijk wel invloed op, alleen misschien niet genoeg om het verschil zelf te merken.

Ellunn

Newbie
Nee, khou niet zo van bier..
Nou dit doe ik nu al 5 dagen en ze kunnen 't niet vinden,
en niet zien aan mij dus :) geen reden voor zorgen lijkt me zo..
En k sta er eigenlijk niet echt optimaal voor ofzo..
maar k kijk er gewoon positief tegenaan!:
Tuurlijk ga ik het halen :grin: ..
(...) Als het niet genoeg is om het verschil zelf te merken..
waar praten we dan nog over.. Snuif die lijn gewoon weg, lekker man :P
:wave:

tijdbom

Het enige verschil dat ik merk is dat ik mn moeheid niet voel bedoel ik.

Om het toch nog even informatief te houden voor anderen:
Ik had vandaag latijn om 9u. Veel te laat begonnen met leren dus nog tot 2u geblokt, naar bed gegaan, 6u ging de wekker weer af om verder te leren. Ik was uiteraard teringmoe na minder dan 4u slaap, dus ik had nog wel redelijk wat pep nodig om nog wakker te worden.
En dat heb ik wel gemerkt. Opzich was ik wel scherp, maar ik heb het net nagekeken en echt bij 25% van de vragen heb ik wel het goede antwoord gegeven, maar ook nog eens 3 keer zoveel informatie er naast die eigenlijk geen betrekking op de vraag hadden. Maar ik was echt te veel para bezig met ervoor zorgen dat alles wat ik wist op het papier stond, ook al was het niet relevant. Pep-examenantwoord-talk als het ware.
En helaas staat er wel in het voorschrift dat je niet meer antwoorden moet geven dan gevraagd dus ik weet niet in hoeverre dit mn cijfer nadelig beinvloed.

Dus voor mensen die hetzelfde stomme idee hebben, let daar goed op want het zou je nog wel eens punten kunnen kosten.

Supervlieg

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Ik dacht altijd dat speed het ideale middel was om mee te studeren, maar daar is het eigenlijk te verslavend voor vind ik.

en van die kleine dosis hou jij je ogen straks ook niet meer open.

ps, op welke school zit je? Heemgaard? Edison college?

zou vet zijn hehehe

Hey die ken ik! Zat zelf op Sprengeloo jachtlaan :grin:

Bovenaan