Eetpatroon

cropp

Badass junkie
Vanmorgen 3 boterhammen met pure hagelslag en een flinke plak ontbijtkoek

Rond half 3 een tosti kaas met bruin brood

Nu 2 pannekoeken met kaas en een kleintje met kaneel en slagroom

Straks rond half 9 nog 3 frikandellen

pascal828

Badass junkie
Ik eet nooit ontbijt.

Op een schooldag haal ik elke dag om 12u een broodje bij de Delifrance (soort Subway, maar dan beter).
's Avonds eet ik standaard tussen 5 en 6 uur.

En tussendoortjes eet ik ook genoeg. (lees: appeltaart, noedels, toastjes etc..)
In het weekend eet ik sinds kort ook genoeg! :grin:

Ik heb uit het niets leren eten op de pep.

cropp

Badass junkie
Ik snap niet dat mensen niet kunnen eten op de pep, dat je geen honger hebt begrijp ik maar dat mensen het ook niet door hun strot geprutst krijgen?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Als ik wakker wordt 2-4 boterhammen. Als ik na 12 uur wakker ben geworden meer maar dan is het ook mijn middageten.

'S middags 4 boterhammen.

En 's avonds gewoon een groot bord eten en later in de avond meestal wat chips of iets anders. Als ik echt honger heb eet ik dan nog 4 boterhammen.

Verder nog een hele berg zoete snoep, maar dat probeer ik een beetje te minderen omdat het echt slecht is voor mijn tanden. En meestal wel 1 appel of een ander stuk fruit op een dag.

pascal828

Badass junkie
cropp zei:
Ik snap niet dat mensen niet kunnen eten op de pep, dat je geen honger hebt begrijp ik maar dat mensen het ook niet door hun strot geprutst krijgen?
Geen speeksel hebben om het weg te kunnen krijgen. :P

cropp

Badass junkie
pascal828 zei:
cropp zei:
Geen speeksel hebben om het weg te kunnen krijgen. :P
Dan pak je er geen glaasje water bij en gorgel je d`r pap van, lekker kan het toch niet zijn

pascal828

Badass junkie
cropp zei:
Dan pak je er geen glaasje water bij en gorgel je d`r pap van, lekker kan het toch niet zijn
Liever niet.

Het begon een paar maanden geleden op een feest. Ik vrat toen zo 3 zelf-gesneden sneetjes brood weg met kaas.

Heerlijk. :grin:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb niet echt een eetpatroon. Ik eet 's ochtends, 's middags en 's avonds en weinig tussendoortjes. Wat ik dan eet en hoe laat dat is, is elke keer anders.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Dan zal jij wel ultra dun zijn .... is erg ongezond

Ik ben 85 kilo en nog geen 1.80 meter.. Het kan best ongezond zijn, maar ik vind het saai om elke keer hetzelfde te eten. Als ik een paar weken hetzelfde ontbijt heb, dan wil ik gewoon wat anders. Qua lunch en avondeten pas ik me aan de situatie van de dag aan.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Dan zal jij wel ultra dun zijn .... is erg ongezond

Hoe kom je hierbij?
Ik heb laatst nog een artikel gelezen waarin verteld werd dat je een hogere levensverwachting hebt als je je hele leven net iets minder eet dan je eigenlijk zou moeten binnenkrijgen. Tegen de hongergrens aan leven schijnt dus juist gezond te zijn.

Manonnie

Wijs gebruiker
Sochtends 1 boterham, altijd.
smiddags, of een heerlijk broodje uit de kantine :hearteyes: da's dan gewoon een groot pistoletje, en anders 1 of 2 boterhammen, is maar net waar ik trek in heb.
daar tussenin soms een appeltje ofzo, en dan ligt het eraan hoelaat ik thuis ben, meestal een (pak) koekje(s), of chips
En 'savonds een prakkie, wat meestal bestaat uit een (halve) aardappel, een schepje groenten en een klein beetje vlees.
'savonds soms nog een chippie ofzo, ligt eraan wat ik smiddags al heb gegeten.
Kleine eter :)

luchtigtoetje

Badass junkie
nou daar komt ie. 1 boterham is voor mij 2 op elkaar met beleg ertussen. vandaag:

Voor ik weg ging, thuis dus: 2 boterhammen met chocolade vlokken.
Onderweg: banaan
Als ik aankom: 1 boterham tonijn en een appel
Om 10 uur: 2 boterhammen tonijn
12 uur: meestal eet ik warm tussen de middag maar vandaag heb ik 2 broodjes gezond op (zonder mayo)
2 uur: 2 boterhammen pindakaas en gevulde speculaas
4 uur: 2 boterhammen
Onderweg naar huis: Sultana
Avond: Gebakken aardappeltjes met Tilapia (vis) en spruiten.
Straks: stokbrood met kruideboter!
Daarna: iets ongezonds :grin:

nou valt best mee eigenijk haha :tearsofjoy:

jcutter

Badass junkie
Vandaag:

100gr havermout (euroshopper)
2 stuks sinaasappels (200gr fruit)
140 extra large pinda's (AH)

1000ML Magere yoghurt

150gr kipfilet (euroshopper)

6 stuk eiwits (ei zonder eigeel)
250gr rode kool (euroshopper)
400gr knakworsten, kip (uit blik)

Als saus: chilisaus :hearteyes:

Flameon

Badass junkie
sow jij bent ook een goeie eter jeff.
wat is jou ervaring met havermout? Draai je er lekker op door gedurende een groot deel van de dag?

KoxBox

Badass junkie
luchtigtoetje zei:
nou daar komt ie. 1 boterham is voor mij 2 op elkaar met beleg ertussen. vandaag:

12 uur: meestal eet ik warm tussen de middag maar vandaag heb ik 2 broodjes gezond op (zonder mayo)

Hoe krijg je dat allemaal binnen :confused:

Dreuge

Badass junkie
vanochtend 1 kom cornflakes
smiddags toen ik op school kwam 2 boterhammen (4dus) met kipfilet)
paar uur later een dikke bol met brie van boterhamexpress
onderweg naar huis een appel
2 uur later boterham met ham
's avonds (na werk)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ochtend 4 boterhammer, middag meestal ook en avond eten met vlees + rijst/pieper + een groente.

Tussendoortjes vallen mee. Vaak noodles en rijstenwafels en in de avond soms chips.

Als het gezondheidsforum open is kan die mooi naar daar. :)

luchtigtoetje

Badass junkie
KoxBox zei:
luchtigtoetje zei:

Hoe krijg je dat allemaal binnen :confused:

opbouwen. en ik heb een redelijk zwaar beroep, ik verbruik ook veel. Daarnaast is mijn stofwisseling supersnel. En ik moet veel eten anders val ik af en ik ben al onder gewicht.

dus ja. ff oefenen, maar uiteindelijk lukt het wel. Oh en tussendoor heb ik gewoon honger.

Casplantje.

Belezen gebruiker
's Ochtends vroeg: 1 boterham en een kiwi
Zo rond 12 uur: een boterhammetje of 6-7
's Avonds: een flink bord warm eten (meestal aardappel/pasta/rijst, wat vlees en heel veel groente)
Snoep eigenlijk nooit tussendoor..

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik vroeg wakker ben eet ik meestal iets kleins. Mandarijntje, vla, 1 boterham of wat brinta of zo (1 van die dingen dus, niet allemaal tegelijk :P). Heb 's ochtends totaal geen honger.. Als ik wat later wakker ben (wat meestal zo is) dan is mijn ontbijt tegelijkertijd ook mijn lunch. Afhankelijk van mijn honger eet ik 2 of 3 boterhammen, altijd zoet beleg/pindakaas of een enkele keer kaas/kip kerrie salade. Dan 's avonds gewoon warm eten. Als we aardappelen eten neem ik daar 2 van of zo. 2 opschep lepels groente. Half stukje vlees. Nooit vis. Als het iets anders is dan aardappelen/groente/vlees dan heb ik meestal iets van 3 a 4 opschep lepels aan eten op m'n bord liggen :P En dan soms een toetje (vla/kwark/ijs/fruit) En dan 's avonds rond een uur of half 12 krijg ik honger en eet ik meestal nog 3 boterhammen. Qua tussendoortjes eet ik de ene dag niets en de andere dag ben ik non stop aan het snoepen.

Vandaag heb ik op de hele dag dit gegeten:

Ontbijt/Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
Tussendoortje: taart
Avondeten: 3 opschep lepels nasi, met 1 saté stokje, kroepoek, atjar
Tussendoortje: taart (m'n vader is jarig, normaal eet ik helaas niet 2 keer per dag taart :P)
Nacht snack: 2 boterhammen met pindakaas, 1 doosje smarties en 2 maoam snoepjes

Dreuge

Badass junkie
ik eet trouwens echt nooit iets zoets op brood. altijd ham, kipfilet of jonge kaas en dan vaak met sla, augurk, peper en zout er bij. de laatste keer dat ik een boterham met hagelslag ofzo op heb is denk ik 2 jaar geleden :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Dan eet jij behoorlijk gezond petrovic. Woon je nog bij papa en mama he?
Haha, ja. Maar dat zal niet veel verschil maken, een maaltijd koken kan ik wel.

jcutter

Badass junkie
Flameon zei:
sow jij bent ook een goeie eter jeff.
wat is jou ervaring met havermout? Draai je er lekker op door gedurende een groot deel van de dag?
Mwa, zit nu op 120gr koolhydraten per dag, en draai het best als ik ong. 250gr koolhydraten eet (ben nu aan het vermageren, heb een buikje over gehouden aan mijn eet-junkfood-en-drink-whiskey gedrag)

Elke koolhydraat is goed, zolang het maar complex is (& lage GI); zilvervliesrijst, havermout, bambix, brinta, volkoren producten..

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik opsta (9-10u) 1 boterham, niet zozeer voor de honger maar om spijsvertering een schop te geven. Ergens op de dag wanneer mijn maag knort nog een boterham. Dit is meestal met jam of met filet americain. In de zomer vervang ik dat graag door kaas met komkommer.

Daarna avondeten, dat verschilt van aardappel en groenten (we eten er nooit vlees bij) tot macaroni/spaghetti en soms gewoon pizza als we slechte zin hebben.

Omdat we meestal tot 2-3u wakker blijven eten we 's avonds vaak nog een boterham.

Verder hebben we nooit snoep of fris in huis. Ik drink alleen maar water, mijn vriend haalt wel regelmatig bier in huis maar daar drink ik niet van. De keren dat ik eens een blikje ice tea meeneem of een klein zakje chips dan is het feest. :rock: Fruit eten we veel te weinig, dat is iets waar we nog op moeten letten. Verder is onze koelkast enzo erg saai en leeg qua inhoud.

Chris Pontius

Badass junkie
Brood/broodjes in de ochtend, krentenbollen in de middag en 's avonds zo gevarieerd mogelijk warm eten.

Als tussendoortjes soms wat fruit.

Karhu

Wijs gebruiker
2 boterhammen 's ochtends, 's middags haal ik 2 italiaanse bollen met slaatje, als ik thuis kom vaak nog 1/2 boterhammen en dan avondeten (maakt mijn moeder :sunglasses: )

En tussendoor chemische snoepjes of lekkere koekjes :hearteyes: !
's Avonds nog wat nootjes of nog een boterham ofzo.
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.

Chris Pontius

Badass junkie
Xeloc zei:
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.

Die verse sappen @ AH zijn een goede, lekkere & makkelijke vervanger :

Flameon

Badass junkie
Ja inderdaad, die zijn heerlijk als vervanger voor fruit. Morgen ook weer eens kopen. Want ik eet ook echt veel te weinig fruit.

Ik begin de dag, meestal als ik om 6.40u op moet, ook wel eens met brinta pap.
Makkelijk naar binnen te krijgen en ik krijg er genoeg energie van

Bovenaan