Eerste trip graag hulp

Hey mensen ik ben van plan één van deze weken mijn eerste trip te gaan doen, heb er echt zin in maar twijfel sterk over de dosis die ik onder m'n tong zou leggen. Als ik google wat de beste dosis is als eerste trip krijg ik verschillende meningen. Ik dacht iets van een 150 µg? Ik zal deze trip ook jammer genoeg alleen moeten doen omdat niemand van mijn vrienden geintresseerd is in psychedelica. Ik heb 0,0 tripervaring maar ben wel paar keer goed van de kaart geweest van xtc en wiet... Als setting had ik een rustige namiddag in het park voorzien met men oortjes waar ik dan in mijn trip kan opgaan met leuke muziek in mijn oren.

Wat denken jullie nu over dit alles? Ik heb gehoord dat LSD overrated is en ik wil ZEKER niet te licht gaan trippen...

MVG

Ow misschien nog wat bijkomende info: 19 jaar, 1,80m, 82 kg

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit lsd gedaan maar wel eens 2cb ofzo. Ik raad je sterk aan om zoiets de eerste keer niet alleen en niet buiten te doen. Vertrouwd is altijd het fijnst. Is er echt niemand die je gezelschap wilt houden? Ze hoeven niet mee te doen maar kunnen dan wel een beetje op je letten/voor je zorgen toch

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou eerst een keertje truffels proberen. LSD is niet veel heftiger in mijn opinie, maar het duurt wel veel langer. Als het je niet bevalt ben je er met truffels binnen 4 uur vanaf, met LSD duurt dat zo'n 8-12 uur. Doe het sowieso niet alleen en doe het niet buiten de eerste keer.

150ug is een mooie begindosis met LSD, maar ik raad je dus aan om niet gelijk met LSD te beginnen. Een dosis beginnerstruffels laat je mooi kennis maken met psychedelica zonder dat je er lang aan vast zit. Psychedelica moet je simpelweg niet haasten...

Bedankt voor de reactie! Ja het zal zowizo alleen zijn, ik kan het wel op mijn kamer doen als het dan echt moet. Ik kan wel wat lichtjes ophangen etc. Het probleem is ook dat ik niet aan truffels kan geraken maar wel aan LSD. Dus misschien gewoon best niet doen dan? :(

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Truffels kun je kopen in de Smartshop. Je komt uit België begrijp ik?

In je eentje voor het eerst psychedelica proberen zou ik sowieso nooit aanraden, omdat je niet weet wat je kunt verwachten. De effecten kunnen je overweldigen en als je in je eentje in een bad trip geraakt heb je niemand die je eruit kan praten. Dat worden 12 hele nare uren.

Je besluit natuurlijk zelf of je het doet of niet, maar ik zou het persoonlijk niet doen. In je eentje kun je niet met anderen praten, je kunt alleen maar nadenken...

Frenzel

Experimenterende gebruiker
Lsd lijkt qua werking heel veel op xtc. Heeft ook hetzelfde werkingsmechanisme (beiden zijn dopamine/serotonine/adrenaline agonisten)
Als je van xtc houdt, zul je hoogst mogelijk ook een liefhebber van lsd worden.
Zou alleen wel met een halve beginnen. Of laten we zeggen niet meer dan 120, zodat je jezelf gelegenheid creeert een indruk te krijgen van een milde dosis.
Mocht dit bevallen kun je een volgende keer alsnog een hogere proberen.

Serotonine en adrenaline verhogende middelen worden in de Zorg zoal voorgeschreven aan mensen die lijden aan straatvrees. Meestal als ik lsd binnen inneem krijg ik wel zin om naar buiten te gaan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
LSD werkt inderdaad voornamelijk op de serotoninereceptoren, maar om het nou te vergelijken met XTC vind ik ook weer wat overdreven...

Frenzel zei:
Serotonine en adrenaline verhogende middelen worden in de Zorg zoal voorgeschreven aan mensen die lijden aan straatvrees. Meestal als ik lsd binnen inneem krijg ik wel zin om naar buiten te gaan.

LSD verhoogt de serotoninerelease niet, LSD bind zich aan de serotoninereceptoren en imiteert serotonine gedeeltelijk. Het is dan ook niet een middel wat je supersociaal maakt en veel mensen blijven onder invloed van LSD liever op gepaste afstand van de buitenwereld.

Niet echt een goede tip dus...

Frenzel

SmartieAndMe zei:
LSD werkt inderdaad voornamelijk op de serotoninereceptoren, maar om het nou te vergelijken met XTC vind ik ook weer wat overdreven...

Frenzel zei:

LSD verhoogt de serotoninerelease niet, LSD bind zich aan de serotoninereceptoren en imiteert serotonine gedeeltelijk. Het is dan ook niet een middel wat je supersociaal maakt en veel mensen blijven onder invloed van LSD liever op gepaste afstand van de buitenwereld.

Niet echt een goede tip dus...

Lsd zijn werkingsmechanisme is analoog aan dat van xtc en een stof als scopolamine heeft dat bijvoorbeeld ook zo dat het zowel je dopamine, je serotonine, als ook je adrenaline gehalte verhoogt.
Een verschil is dat xtc als normaal hallucinogeen geclassificeerd is. Lsd is een zwaar hallucigeen.
Bij een normaal hallucinogeen moet je de gewenste dosis in een keer innemen. Als het effect dan niet bevredigt en je wilt dat het sterker wordt, dan moet je een hogere dosis dan de voorafgaande erbij nemen, terwijl je bij een zwaar hallucinogeen de effecten al zou kunnen versterken met een dosis die lager is dan de voorafgaande dosis.

Wat je zegt over het binden aan de receptor is een bijkomstige eigenschap op de serotonine verhogende eigenschap, wat een mogelijke verklaring is voor de zwaardere werking.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Frenzel zei:
Lsd zijn werkingsmechanisme is analoog aan dat van xtc en een stof als scopolamine heeft dat bijvoorbeeld ook zo dat het zowel je dopamine, je serotonine, als ook je adrenaline gehalte verhoogt.

Waar heb je dat gelezen? LSD zal misschien alle waarden wel een beetje verhogen vanwege de stress die je hersenen ervaren maar het is niet de hoofdwerking.

De hoofdwerking van XTC is dat het alle poorten opengooit en alle serotonine die je al in je brein beschikbaar hebt released.

De hoofdwerking van LSD is dat het een vergelijkbare vorm heeft als serotonine en dus kan binden aan de serotoninereceptoren. Dat werkt hetzelfde als Psylocibine, 2-CB en nog een aantal middelen. Er is niet helemaal duidelijk waarom dat nu hallucinogene effecten teweeg brengt, maar wel dat het via de 5-HT receptor gaat.

Het verhogen van de serotoninewaarden gebeurt voor zover ik kan vinden helemaal niet bij LSD. Er bestaan wel vermoedens dat LSD ook de dopaminereceptor beïnvloed, maar ik kan nergens vinden waarom LSD dopamine zou releasen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat vanwege de hoeveelheid informatie die er binnenkomt onder invloed van LSD, je lichaam stress ervaart en daardoor dopamine released.

Om die reden zijn de hallucinaties van bijvoorbeeld overmatig XTC gebruik ook compleet anders dan de hallucinaties die je van LSD kunt ervaren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor de eerste keer kun je het beter onder de 100mics houden. Je zult er zeker wat van voelen dan, valt het tegen dan neem je een volgende keer wat meer. De eerste keer zal sowieso intenser zijn. Bovendien heb je nog geen ervaring met psychedelica, dus je weet ook niet of je het leuk vind en wat je kan hebben.

Verder kun je ook echt beter binnen beginnen, je merkt vanzelf of je naar buiten kan/wil.

Frenzel moet verder echt eens beter op wikipedia naar de werking van drugs in de hersenen gaan kijken. XTC is geen tripmiddel, LSD wel. De uitleg van Smartieandme over de werking klopt gewoon...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
AlphaTaurus zei:
I Love Shrooms, hoeveel µg stel je dan voor? Ik heb 100 µg zegels... Gewoon door midden knippen?

100mics kan prima, zou zeker niet meer doen. Je kan ook de helft nemen, alhoewel dat misschien weer kan tegenvallen. Is lastig om daar advies in te geven. Een vriend van mij deed laatst 100mics voor het eerst en had een mooie en redelijk heftige trip. Maar hij heeft wel veel ervaring met paddo's. Heb je ze laten testen? Of is je verteld dat er 100mics op zit? Vaak zijn ze wel wat minder sterk helaas.

Frenzel

Dat klopt. Vaak zijn ze minder sterk als ze zeggen.

Persoonlijk voel ik me er het prettigst bij om een lage dosis lsd te nemen. Ook nu ik al bekend ben met het gebruik ervan.
Het best vind ik als je net niet gaat hallucineren, zodat je nog wat lekkers kunt gaan eten met een kopje thee erbij. Dat als je hem aan het eind van de middag inneemt, je het s nachts gewoon weer kunt slapen, en dan slaap je wel zooo lekker he. Ook dat eten is dan heel lekker.
Maar bij een hoge dosis ben je om 6uur s morgens nog steeds wakker en pas later krijg je weer honger. Kun je ook een keer meegemaakt heben, maar de meesten willen dat niet overdoen. Soms was het gewoon TE heftig. Dan krijg je verwardheid. Opgevolgd door een migraine achtige koppijn als uitwerking. Iedereen die lsd gebruikt zou dat eens een keer kunnen meemaken omdat je vanuit het verlangen dat je hebt naar de kick altijd op zoek gaat naar de hoogst mogelijke dosis.
Zodat je net wel of net niet gaat hallucineren.
Dus soms maak je een fout.

Frenzel

SmartieAndMe zei:
Frenzel zei:

Waar heb je dat gelezen? LSD zal misschien alle waarden wel een beetje verhogen vanwege de stress die je hersenen ervaren maar het is niet de hoofdwerking.

De hoofdwerking van XTC is dat het alle poorten opengooit en alle serotonine die je al in je brein beschikbaar hebt released.

De hoofdwerking van LSD is dat het een vergelijkbare vorm heeft als serotonine en dus kan binden aan de serotoninereceptoren. Dat werkt hetzelfde als Psylocibine, 2-CB en nog een aantal middelen. Er is niet helemaal duidelijk waarom dat nu hallucinogene effecten teweeg brengt, maar wel dat het via de 5-HT receptor gaat.

Het verhogen van de serotoninewaarden gebeurt voor zover ik kan vinden helemaal niet bij LSD. Er bestaan wel vermoedens dat LSD ook de dopaminereceptor beïnvloed, maar ik kan nergens vinden waarom LSD dopamine zou releasen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat vanwege de hoeveelheid informatie die er binnenkomt onder invloed van LSD, je lichaam stress ervaart en daardoor dopamine released.

Om die reden zijn de hallucinaties van bijvoorbeeld overmatig XTC gebruik ook compleet anders dan de hallucinaties die je van LSD kunt ervaren.
Waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.
Wat je zegt geloof ik.
Het mechanisme verschilt misschien een beetje, maar het resultaat is verhoging van dopamine, serotonine, en noradrenaline, wat ervoor zorgt dat de ervaring als magisch wordt beleefd.
Lsd en psylocine zijn tryptamine derivaten die door het lichaam als serotonine worden herkend en daarom hun weg vinden naar de receptor die eigenlijk alleen voor de serotonine bestemd is. Aangezien de receptor er veel tijd voor nodig heeft om een tryptamine te verwerken, moet de serotonine wachten om in de receptor verwerkt te worden, want serotonine wordt heel snel door die receptor verwerkt. Door het gebruik van een tryptamine hoopt zich dus serotonine op en wanneer die receptor weer vrij gemaakt is van de tryptamine, krijgt het een overmaat aan serotonine te verwerken en dat verklaart de kick die wij voelen.
Maar de tryptamine geeft natuurlijk ook een kick op het moment dat die in de receptor blijft zitten.

De stof mdma is een voorloper op een bepaald tryptamine en in het lichaam wordt mdma daarin omgezet waardoor het ook de eigenschappen gaat vertonen die daarbij horen zoals je zelf al hebt uitgelegd. Dat tryptamine kun je zien als een afbraak product van mdma dat weer nog verder afgebroken moet worden. Bij 2cb gaat dat volgens mij ook ongeveer zo, want 2cb is geen tryptamine derivaat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Frenzel zei:
Waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.
Wat je zegt geloof ik.
Het mechanisme verschilt misschien een beetje, maar het resultaat is verhoging van dopamine, serotonine, en noradrenaline, wat ervoor zorgt dat de ervaring als magisch wordt beleefd.
Lsd en psylocine zijn tryptamine derivaten die door het lichaam als serotonine worden herkend en daarom hun weg vinden naar de receptor die eigenlijk alleen voor de serotonine bestemd is. Aangezien de receptor er veel tijd voor nodig heeft om een tryptamine te verwerken, moet de serotonine wachten om in de receptor verwerkt te worden, want serotonine wordt heel snel door die receptor verwerkt. Door het gebruik van een tryptamine hoopt zich dus serotonine op en wanneer die receptor weer vrij gemaakt is van de tryptamine, krijgt het een overmaat aan serotonine te verwerken en dat verklaart de kick die wij voelen.
Maar de tryptamine geeft natuurlijk ook een kick op het moment dat die in de receptor blijft zitten.

De stof mdma is een voorloper op een bepaald tryptamine en in het lichaam wordt mdma daarin omgezet waardoor het ook de eigenschappen gaat vertonen die daarbij horen zoals je zelf al hebt uitgelegd. Dat tryptamine kun je zien als een afbraak product van mdma dat weer nog verder afgebroken moet worden. Bij 2cb gaat dat volgens mij ook ongeveer zo, want 2cb is geen tryptamine derivaat.

Het zijn interessante theorieën die je er op na houdt Frenzel, maar zonder fatsoenlijke bron kunnen we hier natuurlijk weinig mee.

Laten we voorop stellen dat de precieze werking van alle drugs in de hersenen nog onbekend zijn, omdat we simpelweg nog niet precies weten hoe de hersenen werken (zowel van mensen als overige dieren).

Desalniettemin is er wel redelijk wat onderzoek gedaan naar de werking van bijvoorbeeld LSD of MDMA met name in de hersenen van dieren. Dit geeft dus een voorzichtige benadering van de werking in het menselijk brein.

Algemeen geaccepteerd hierin is dat psychedelische drugs zoals LSD, Paddo's, Mescaline, 2-CB, etc. het hallucinogene effect veroorzaken door direct te binden aan de zogenoemde 5-HT2A receptoren. Een specifieke sub receptor van het serotonine systeem. De precieze werking is veel complexer dan dat, maar dit is zeer waarschijnlijk de verklaring voor het specifieke hallucinogene effect.

MDMA daarentegen bindt niet direct aan bepaalde receptoren, maar zorgt ervoor dat lichaamseigen serotonine, dopamine en adrenaline wordt vrijgemaakt (gereleased) en remt daarbovenop de heropname van deze stoffen. Hierdoor ontstaat er tijdelijk een overschot aan deze stoffen in de hersenen die vervolgens aan verschillende serotonine, dopamine en adrenaline receptoren gaan binden. Omdat MDMA veel meer affiniteit met het serotonine systeem heeft dan de overige, ontstaat er een liefde vol gevoel en kunnen er ook lichte hallucinaties optreden bij hoge doseringen. Er zal immers in steeds grotere mate lichaamseigen serotonine gaan binden ook aan de specifieke 5-HT2A receptoren. MDMA wordt echter niet als hallucinogeen middel geclassificeerd, maar als empathogeen. Een unieke klasse op zich. Als je al een vergelijking zou willen treffen, zou je kunnen zeggen dat MDMA een unieke combinatie van stimulerende, anti-depressiva en psychedelische effecten geeft.

Kort gezegd, LSD bindt aan bepaalde serotonine receptoren en MDMA maakt lichaamseigen serotonine vrij. Dit is een zeer groot verschil. En zeg nou eens eerlijk, de effecten van MDMA en LSD zijn toch ook gewoon heel anders? Er zitten kleine overeenkomsten tussen die twee, maar als je die logica gaat volgen zou je ook kunnen zeggen dat Amfetamine en MDMA een vergelijkbaar effect hebben...

Maargoed, genoeg gepraat over de werking van verschillende drugs als je het mij vraagt. Ik denk niet dat de TS hier heel veel aan heeft als ik eerlijk ben.

Voor de TS is het goed zich te realiseren dat hoewel er zeer kleine overeenkomsten tussen MDMA en LSD zijn, het echt twee verschillende drugs zijn die ook echt een ander effect geven. MDMA geeft eigenlijk iedereen een redelijk gelijkwaardig effect en is daar behoorlijk consequent in. Voor tripmiddelen geldt dat elke keer weer anders is. Set en Setting spelen daarbij een veel belangrijkere rol. Bovendien is het goed om te weten dat er heel mensen MDMA leuk vinden, maar veel minder mensen vinden trippen leuk. Voor trippen geldt, je zult de controle uit handen moeten geven en het laten gebeuren.

Mijn laatste advies, neem maximaal 100mics de eerste keer, begin in iedergeval binnen, doe het bijvoorkeur toch echt niet alleen. En lees jezelf zo goed mogelijk in. Een goed startpunt hiervoor zijn de verschillende handboeken in dit forum, maar ook wikipedia of erowid bevat veel informatie.

Bedenk goed of je het wil en er klaar voor bent. Zo ja, geniet!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Om even de aandacht terug te leggen bij de TS inderdaad:

Je kunt het zegel doormidden knippen en dan zul je rond de 50ug hebben. Echter, 50ug is een lage dosis en het kan dus een verspilling van je avond/zegel zijn. Het is met LSD beter om ineens de dosis te nemen die je wilt. Je kunt binnen 2/3 uur nog bij nemen uit mijn hoofd, maar mijn ervaring met bijnemen is dat het de trip meer verlengd dan het versterkt.

Als je zeker weet dat het 100ug is, kun je beter een hele zegel nemen denk ik. Mijn eerste trip was 120ug en dat was uitstekend te handelen (ik had echter wel ervaring met tripmiddelen).

Frenzel

Yep.
Als je zeker weet dat het 100 is heb je wel een goede beginners dosis. (Zelf reken ik altijd ongeveer 1 uur werkingsduur voor iedere 10 microgram. Een zegel van 100 zal dus zo n 10 uur aanhouden)
En wanneer je bijvoorbeeld 2 maanden later nog eens 100 doet, zul je merken dat het effect daarvan al iets minder sterk is. Dit laat zien hoe tolerant dit middel is en dat je er gemakkelijk aan verslaafd kunt raken. Met name als je iemand bent die er van houdt om een kick te krijgen.
Lsd verslaving is zeldzaam. Ik ken maar weinig mensen die het gebruiken.

Frenzel

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, I love shrooms.
Misschien dat de TS hier toch iets mee kan.

Wat ik nog even kort wil toevoegen...
Ik vind het effect van een halve trip (zelfs ook bij paddo trips) vergelijkbaar met dat van een hele xtc pil. Ik ken meer mensen die deze mening met mij delen. Ik zeg natuurlijk ook niet dat ik het precies hetzelfde vind, maar dat het dicht bij elkaar in de buurt komt.
Ik ken overigens ook mensen die het daar niet mee eens zijn, dus ik weet dat de mening daarover verdeeld is.
Zelf vind ik lsd in ieder geval goed. Kiezen tussen het gebruik van xtc en lsd vind ik erg moeilijk, want xtc is gevoelsmatig net iets intenser, maar na het gebruik van lsd voel ik me gezonder (minder ziek voelen van de uitwerking bedoel ik)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een lichte dosis paddo's of lsd heeft inderdaad iets weg van xtc, lsd overigens meer dan paddo's vind ik persoonlijk. Maar dat is naar mijn mening ook niet het echte trippen. Een volle dosis paddo's of lsd vind ik veel intenser dan xtc en tegelijkertijd voelt het minder toxisch. Maargoed, echt trippen is niet aan iedereen besteed.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Frenzel zei:
En wanneer je bijvoorbeeld 2 maanden later nog eens 100 doet, zul je merken dat het effect daarvan al iets minder sterk is. Dit laat zien hoe tolerant dit middel is en dat je er gemakkelijk aan verslaafd kunt raken. Met name als je iemand bent die er van houdt om een kick te krijgen.
Lsd verslaving is zeldzaam. Ik ken maar weinig mensen die het gebruiken.

Lekker tegenstrijdig dit... Je raakt er makkelijk aan verslaafd en tegelijkertijd is het zeldzaam...
LSD verslaving is zeldzaam omdat je er niet makkelijk aan verslaafd raakt. Er is bij psychedelica geen sprake van lichamelijke verslaving en geestelijk zijn er maar weinig mensen die dit soort ervaring zeer regelmatig willen herhalen. Dat je tot een week ongeveer een tolerantie er voor op bouwt zegt niet zoveel over hoe verslavend het is. Maargoed ik ben een beetje klaar met deze discussies. Ze zijn ook gewoon niet relevant voor de vraag van de TS. Laten we het even on topic houden en de TS helpen met de eerste keer voor te bereiden.

Ik ben nog wel steeds benieuwd of je zegels nou wel of niet getest zijn AlphaTaurus?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
AlphaTaurus zei:
Nee jammer genoeg niet, en dat zal ook niet lukken hier in België...

Als het dan al lsd is is er een grote kans dat er minder dan 100mics op zit, dus dan lijkt een hele me wel goed te doen. Als er iets anders op zit is een hele waarschijnlijk ook nog prima te doen, maar dan wordt meer wel echt een risico.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sja er zijn wel meer vervuilde zegels gevonden de laatste periode. Onder andere 25i-nBOMe wordt vaker gevonden en (uit mijn hoofd) ook zegels met DOC.

Dat wil je gewoon liever niet in je lijf als je voor LSD gaat... Ken je iemand over de grens die het voor je kan laten testen? Of kun je naar Brussel?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Sja er zijn wel meer vervuilde zegels gevonden de laatste periode. Onder andere 25i-nBOMe wordt vaker gevonden en (uit mijn hoofd) ook zegels met DOC.

Dat wil je gewoon liever niet in je lijf als je voor LSD gaat... Ken je iemand over de grens die het voor je kan laten testen? Of kun je naar Brussel?

Ben zelf recent helaas al zowel 25i-nbome en doc tegengekomen wat als lsd werd verkocht. Als je er al voor kiest om dat in te nemen dan liever via een vertrouwde rc vendor. Maar je mag toch hopen dat ze daar nog behapbare doseringen van op een zegel stoppen. Dus dan zou 1 zegel te doen moeten zijn. Maargoed blijft een risico als je het niet kan laten testen. Bijkomend nadeel is natuurlijk dat TS geen ervaring heeft met lsd en dus niet weet wat hij kan verwachten.

Als je het niet kan laten testen en het effect blijft uit, ga dan niet overhaast bijnemen, veel nieuwe rcs kunnen wel 2 a 3 uur duren voordat het effect op komt. Neem je dan binnen die tijd bij in de veronderstelling dat er een lage dosis lsd op zit, dan loop je een enorm risico op overdosering. In het beste geval heb je dan een heftige en zeer lang durende trip. In het slechtste geval kun je zeer gevaarlijke bijwerkingen ervaren. Oppassen dus!

Fool

Badass junkie
De opkomst van 2C-X-NBOMe's is in ieder geval wel sneller dan die van LSD, bij DOX-jes kan het best langer duren. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Good to know! Geen ervaring mee, maar overdoseren op die shit lijkt me echt een hel.

Fool

Badass junkie
Overdoseren lijkt me inderdaad niet zo prettig, maar als je weet wat het is heb ik best goede verhalen gehoord over bepaalde 2C-X-NBOMe's.

Bovenaan