Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Goed hoor.Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
anhaedra zei:Goed hoor.Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...
Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...
Blauwe domino's, iemand info...?
anhaedra zei:Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?
3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.
ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.
Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.anhaedra zei:Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
Digitalism zei:Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.anhaedra zei:Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
Nouja, je weet dat het geen pure PMMA pil is.anhaedra zei:Nou, ff wezen testen.
Stond niet op de lijst.
Wel MDMA in de pil, maar dat sluit weinig uit, natuurlijk. Behalve dat ik placebo's heb gekocht.
anhaedra zei:Nou, ff wezen testen.
Stond niet op de lijst.
Wel MDMA in de pil, maar dat sluit weinig uit, natuurlijk. Behalve dat ik placebo's heb gekocht.
Dus gewoon lekker een halfje pakken, tijd in de gaten houden, en kijken hoe hij inslaat.
Of iemand nog tips voor ongeteste pillen?
anhaedra zei:Dat is de theorie, ja.
In de praktijk zijn er echter nogal wat mensen die zeggen dat ze "het wel effe regelen" maar vervolgens bedrogen uitkomen. Pas bij persoon #4 had ik beet.
Vandaar. Was zeker mijn plan om op tijd te zijn, niet gelukt helaas.
- Na de eerste maakte ik mezelf wijs dat ik de rest op een wc had laten liggen. Dus helemaal paranoid met een maat al die ranzige Dixies nalopen... dikke paniek. Zaten toch gewoon in m'n broekzak.
Interessant wat je hier zegt.anhaedra zei:Heb vannacht liggen lezen over loss of magic. Weet je wat het is, eigenlijk ondergaat alles loss of magic: bier, een mooi muzieknummer, een vriendin... Je moet er zelf met de juiste mindset en gematigdheid mee omgaan om het leuk te houden. Alleen is bij MDMA de eerste kick zó fucking goed, dat je veel meer bewust en krampachtig bezig bent met de loss of magic, of het tegengaan ervan. Bij een hoge piek heb je ook meer magie te verliezen, zoiets.
Mindless zei:Interessant wat je hier zegt.anhaedra zei:Heb vannacht liggen lezen over loss of magic. Weet je wat het is, eigenlijk ondergaat alles loss of magic: bier, een mooi muzieknummer, een vriendin... Je moet er zelf met de juiste mindset en gematigdheid mee omgaan om het leuk te houden. Alleen is bij MDMA de eerste kick zó fucking goed, dat je veel meer bewust en krampachtig bezig bent met de loss of magic, of het tegengaan ervan. Bij een hoge piek heb je ook meer magie te verliezen, zoiets.
Dingen zullen altijd gaan vervelen, maar echte vreugde niet. Dat is nou ook net het verschil tussen de "ik wil niet dat dit ophoudt" euforie van xtc en de diepere euforie van psychedelica. Imo het verschil tussen plezier en geluk/vreugde. Het laatste zal je nooit gaan vervelen.
Mindless zei:Met psychedelica kun je die euforie/geluksgevoel ervaren, maar daar is geen garantie op. Het is niet zoals xtc waar je bijna gegarandeerd dat "love" gevoel krijgt (mits je geen tolerantie hebt). Ik heb het over dat wat je als klein kind (als het goed is) zo vaak ervoer, maar wat sinds je pubertijd meer zijn plaats heeft afgestaan aan gevoelens van verlangen en plezier. Ik spreek hier even in het algemeen hoor. Maar dat is hoe het gaat bij 99,99% van de bevolking.
Gewoon, het gevoel van simpel vredig geluk. Het enige wat nooit zal vervelen.![]()
Dat is de ene kant van het verhaal ja. Ik zie plezier als een simpel gevoel, een soort vibratie/frequentie die fijn aanvoelt ten opzichte van de lagere frequentie waar je normaal op zit. Vreugde/geluk/liefde (hoe je het ook wilt noemen) aan de andere kant is iets totaal anders. Ik zou niet zeggen dat je je gelukkig voelt dóór nieuwe inzichten/gevoelens, maar dat die inzichten/gevoelens tegelijk in jou naar boven komen wanneer je "stijgt" in je bewustzijn. Vreugde is namelijk niet iets wat voorwaarden stelt. Makkelijk "trucje" om het verschil te zien:anhaedra zei:Theoretisch gezien snap ik denk ik wat je bedoelt. Bij MDMA wordt er puur farmacologisch een rush van neurotransmitters vrijgegeven waardoor je heel kunstmatig je gelukzalig voelt. Bij psychedelica zijn het eerder nieuwe inzichten en gevoelens die je gelukkig maken. Correct?
Helemaal waar hoor. Het is zeker niet zo zwart/wit als ik het misschien laat lijken. MDMA is niet enkel dat prettige gevoel van het begin (het bekende "love" gevoel), maar vermindert je gedachten ook, waardoor het makkelijk is om in bewustzijn te stijgen waardoor meer en meer het ware gevoel van liefde/vreugde wordt ervaren. Zoek je dit ook nog bewust op dmv meditatie, dan kun je met MDMA zelfs een ego oplossing ervaren. Ik vind het een geweldige tool, omdat het in staat is je kraakhelder het verschil tussen plezier en vreugde te tonen. Dit lijkt misschien eerst niet interessant en/of belangrijk, maar imo is dit cruciaal om te weten. Als je ziet wat voor een absoluut doodlopende weg het verlangen/plezier spelletje is, kun je beginnen er uit te stappen.Toch is het volgens mij niet zo zwart-wit. Bij een MDMA-afterglow ervaar je nuchter nog steeds het uplifting effect van de drug. En het zet je tot denken, laat je soms anders in het leven staan. Tegen de tijd dat je het gaat misbruiken zal dat weinig relevantie meer hebben, maar met mate kom je er een heel eind mee.
anhaedra zei:Je hebt zeker een punt, maar "goed praten"? Ze stelt het toch echt zelf voor.
Krijg ook niet iedere dag de kans om zoiets eens te proberen. Ga die pil ook niet letterlijk / figuurlijk door haar strot duwen. Als ze er niet OK mee is, dan ben ik er ook niet OK mee.
Maar je hebt niet helemaal ongelijk. Neem 'm gewoon mee en dan kijken we wel.