Eerste keren oxycodon

Djo tjé

Newbie
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, dus ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 26 jaar en heb redelijk ervaring met drugs. Door de jaren heen heb ik voornamelijk alcohol, cocaine en XTC als favorieten kunnen bestempelen. Dit was wel meestal tijdens het uitgaan en in gezelschap.

Nu heb ik de laatste tijd alleen opiaten ontdekt, vooral oxycodon. Twee weken geleden begon het met 1x 5mg na een avond drinken om sneller te ontspannen voor het slapen gaan. Ik heb wel ervaring met benzo’s op dat gebied en dacht dat oxycodon ook in die hoek zat.

Later die week heb ik twee keer veel alcohol met cocaine gebruikt en leek het me weer een goed idee om oxycodon te gebruiken om in slaap te komen.

Hierna merkte ik dat ik toch steeds veel aan het middel dacht en daar ben ik van geschrokken.

de eerste reden dat ik dit schrijf/plaats is om het op dit moment even van me af te schrijven.

tweede reden is toch wel om tips te vragen hoe hier mee om te gaan. Aangezien ik het beangstigend vindt dat ik er 4/5 keer in anderhalf week ingetrapt ben en ik merk dat ik er veel aan denk.

In ieder geval fijn weekend iedereen!

Manu76

Badass junkie
tweede reden is toch wel om tips te vragen hoe hier mee om te gaan. Aangezien ik het beangstigend vindt dat ik er 4/5 keer in anderhalf week ingetrapt ben en ik merk dat ik er veel aan denk.
Ik zou zeggen: even op de rem gaan staan! Gewoon helemaal afstand nemen van de zware verdoving, of minstens accepteren als een zeer gevaarlijke manier van omgaan met je emoties.
Je weet dat oxycodon best vaak vergeleken wordt met de zeer verslavende opiaten als heroïne?

Verder, welkom op het forum en sterkte deze weken! En plezier hebben natuurlijk!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hmm je weet dat oxycodon niet sederend werkt al helemaal niet vergeleken met benzo's of morfine. Ik zou er nu het nog vrij makkelijk kan vanaf blijven. Ik zat aan de 160-200mg dagelijks en sliep die periode zeer slecht tenzij ik een grote dosis benzo's nam.

Plus het is een zeer dure en lastige hobby het oxycodon gebruik.

Gebruik het alleen als je het voorgeschreven krijgt door de arts vanwege pijn is mijn advies.

Een oxycodon /opiaat verslaving is zeer destructief..

Veel sterkte en als ik jou was zou ik met coke ook stoppen. Of flink minderen.

You can do it!
Peace ✌️ ☮️
En inderdaad welkom hier!

Fisherman's friend

Badass junkie
Dat is het risico van een nieuwe drug uitproberen.
Als je er een goede ervaring mee hebt gehad dan laat dat een bepaalde indruk achter waardoor je er aan blijft terugdenken.
Het is nieuw voor je en wellicht vindt je het spannend als je er aan denkt.
Als je nu alcohol en coke gaat gebruiken dan vervagen die middelen je grenzen en dan is de beslissing om weer oxy te proberen makkelijk gemaakt.
Als je weet dat die middelen een trigger zijn dan kun je ze een tijdje weglaten.
Wat je ook kunt doen op de momenten dat je er aan denkt, is je proberen te focussen op anderen dingen die je leuk vindt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Allereerst, vraag jezelf eens af waarom je zo vaak drugs gebruikt. Twee keer in de week veel alcohol en cocaïne is al best frequent. Kennelijk voel je je daarna niet fijn, en ga je weer op zoek naar een roes.
Wat houdt je tegen om je nuchter goed te voelen? En waarom zorg je niet beter voor jezelf? Dat zijn essentiële vragen die je jezelf zou moeten stellen.

Daarnaast kan het helpen om eens verder vooruit te kijken. Hoe ziet een levenspad met oxycodon eruit? Niemand begint natuurlijk met het idee van "nou, laat ik eens lekker verslaafd worden." Maar dat gaat langzaam en gestaag. Blik dus even vooruit naar de mensen die langzaam steeds verder in hun opioïden-verslaving zijn gezakt, en vraag je af: "is dit waar ik wil zijn over vijf jaar?"

Ik neem aan dat je betere plannen met jezelf hebt voor over vijf jaar. Dus probeer jezelf te visualiseren wat je bereikt wil hebben in de komende jaren. Vanuit die toekomstdroom kun je jezelf de vraag stellen: "gaat oxycodon hierbij helpen?"

Het is vrijwel zeker dat het antwoord daarop 'nee' is. En op die manier creëer je motivatie voor jezelf om andere keuzes te maken.

Sjakka

Belezen gebruiker
Mooi en waardevol advies hierboven.
Ik wil alleen nog toevoegen: je bent nog op tijd om het de goede kant op te sturen.
Kleine positieve stappen, hoe klein ook, kunnen nu al veel verschil maken.
Je hoeft niet meteen perfect te zijn, als je maar in beweging blijft richting de goede versie van jezelf.
Sterkte, je doet het goed door hier open over te zijn!

Hansklok

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, dus ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 26 jaar en heb redelijk ervaring met drugs. Door de jaren heen heb ik voornamelijk alcohol, cocaine en XTC als favorieten kunnen bestempelen. Dit was wel meestal tijdens het uitgaan en in gezelschap.

Nu heb ik de laatste tijd alleen opiaten ontdekt, vooral oxycodon. Twee weken geleden begon het met 1x 5mg na een avond drinken om sneller te ontspannen voor het slapen gaan. Ik heb wel ervaring met benzo’s op dat gebied en dacht dat oxycodon ook in die hoek zat.

Later die week heb ik twee keer veel alcohol met cocaine gebruikt en leek het me weer een goed idee om oxycodon te gebruiken om in slaap te komen.

Hierna merkte ik dat ik toch steeds veel aan het middel dacht en daar ben ik van geschrokken.

de eerste reden dat ik dit schrijf/plaats is om het op dit moment even van me af te schrijven.

In ieder geval fijn weekend iedereen!
Vervangen met iets anders zoals sport mocht je de drang en neiging voelen is mij verteld dat dat helpen of meteen een vriend bellen Die je kan afleiden of wat leuks mee kan doen

Stratora

Bewuste gebruiker
Ik heb ook voor het eerst kennis gemaakt met Oxycodon als pijnstiller ivm een beklemde zenuw die me zo achterlijk veel pijn geeft dat het bij mij ging van paracetamol naar Naproxen naar Tramadol en uiteindelijk 5 mg Oxycodon.
Die Oxycodon hielp gedeeltelijk, ik heb schijnbaar een hoge tolerantie , niet lang maar stelde me in staat om iets van levensruimte terug te krijgen.Na 4 doseringen van 5 mg elk over 2 dagen ben ik er mee gestopt puur vanwege de heftige pil die het is. Een documentaire die ik ooit zag over dat goedje en het gevaar van Oxycodon stond me nog helder voor de geest.
Omdat het nu wat beter gaat die Oxy gelijk aan de kant gemikt voordat ik dat spul te lang zou gebruiken en die oXy de baas over mij zou zijn.

Wil je beter slapen?
Wat denk je van minder aan de drugs en drank gaan?
Warme melk met honing, of wat cbd een jointje …..
Oxycodon wordt voorgeschreven bij heftige pijnen, aan terminale patiënten met kanker en dat ga je toch niet gebruiken omdat je beter wilt slapen?

De Zandman

DF-koning
Nee. Oxcycodon is geen slaapmiddel maar wel een zeer verslavende pijnstiller.
Ik heb heftige rugpijn.
Mijn ha weigert resoluut om mij dat goedje voor te schrijven, en dat is logisch in mijn geval.
Ik ben er verslaafd aan geweest, eraf komen was slechts met methadon mogelijk.
60 mg oxcycodon heb ik gehad.
En nu ben ik gelukkig bijna van die methadon af, daarvoor is tramadol in de plaats gekomen omdat de rugpijn niet te harden is.
Maar die tramadol neemt mijn slaap weg.
Nu moet er toch iets anders komen, maar geen oxcycodon meer!
Dat gaat bij mij gegarandeerd uit de hand lopen....
Maar oxcycodon om te slapen?! Nee. Niet bij mij.

Stratora

Bewuste gebruiker
Nee. Oxcycodon is geen slaapmiddel maar wel een zeer verslavende pijnstiller.
Ik heb heftige rugpijn.
Mijn ha weigert resoluut om mij dat goedje voor te schrijven, en dat is logisch in mijn geval.
Ik ben er verslaafd aan geweest, eraf komen was slechts met methadon mogelijk.
60 mg oxcycodon heb ik gehad.
En nu ben ik gelukkig bijna van die methadon af, daarvoor is tramadol in de plaats gekomen omdat de rugpijn niet te harden is.
Maar die tramadol neemt mijn slaap weg.
Nu moet er toch iets anders komen, maar geen oxcycodon meer!
Dat gaat bij mij gegarandeerd uit de hand lopen....
Maar oxcycodon om te slapen?! Nee. Niet bij mij.
Das pittig beste Zandman.
Is je rugpijn te wijten aan de spieren of zit het in de botten?
In mijn geval met beknelde zenuwbaan waren spieren verkrampt die tegen de zenuw aandrukte bij zowat iedere beweging die ik maakte.. Dry needling behandeling gehad en dat heeft de pijn , weliswaar met gebruik paracetamol al zeker met 50% doen afnemen.

De Zandman

DF-koning
Hi @Stratora
Bij mij is mijn onderrug helemaal versleten, er is niets meer aan te doen. Dank u wel, légion étranger!
Ik kan alleen maar pijnstillers slikken en een echt goede heb ik nog niet kunnen vinden...
Oxcycodon helpt goed, maar ja, die verslaving, hè.
Plus dat je steeds meer van dat spul nodig hebt voor hetzelfde effect te houden. Dat is ook al een groot nadeel.

Laatst bewerkt:

SoulAssassins

Badass junkie
Hi @Stratora
Bij mij is mijn onderrug helemaal versleten, er is niets meer aan te doen. Dank u wel, légion étranger!
Ik kan alleen maar pijnstillers slikken en een echt goede heb ik nog niet kunnen vinden...
Oxcycodon helpt goed, maar ja, die verslaving, hè.
Plus dat je steeds meer van dat spul nodig hebt voor hetzelfde effect te houden. Dat is ook al een groot nadeel.
Sinds 2024 zijn HA's gestopt met uitschrijven ,ik was gelukkig al zelf afgekickt icm clonidine.
Artsen stoppen nu resoluut die oxycodon ,dus best veel gingen cold turkey.
Het internet staat er vol van ,dus eigenlijk mag je blij zijn dat ze die zooi niet meer uitschrijven.
Nu lopen er 1miljoen lyrica gebruikers dronken rond ,ook super gevaarlijk spul maar de artsen mogen het gewoon niet meer voorschrijven.
Ik sta er ook pal achter dat dit spul voor terminale patiënten is zoals ms-contin het altijd is geweest.
Mijn rug is ook totaal kapot ,maar wil me leven niet meer in de weegschaal leggen voor een pilletje synthetische heroine.

Stratora

Bewuste gebruiker
Beste Soul en Zandman,

Das fucked up ……
Meer kan ik er niet over zeggen behalve zwaar K…..
Nu vinden we in dit forum over het algemeen het recreatief gebruik van dope wel oke, mits wijselijk gebruikt en daar schilt het soms weleens aan, maar als je van het zware spul als medicatie tegen soms helse pijnen afhankelijk bent is het een ander verhaal.
Je wordt eigenlijk tegen je wil in verslaafd gemaakt omdat er eigenlijk geen andere optie is…..thats fucked up.
Pittig verhaal van jullie en dan kom ik nog redelijk weg met slechts een versleten teen gewricht dat door artrose is opgevreten.
Kan een uurtje floaten geen verlichting geven van de rug klachten? Even gewichtloos drijven zodat de gewrichten niet belast worden?

Wens jullie beiden het beste toe met minder pijnen.
Weet niet wat de leeftijd is maar als 60 plusser inmiddels wel bekend met het piepen en kraken naarmate we ouder worden en dat is voor mezelf misschien wel de reden om zo af en toe me te gdragen als een jonge hond met recreatieve narcotica.
Take care….

De Zandman

DF-koning
Het probleem is: we willen van de hevige pijn af. Dat is logisch.
En dus zijn we op pijnstillers aangewezen.
Een paracetamolletje helpt niet.
De hamvraag is nu: welke moeten we nemen? Licht, of zwaar? Verslavend, of niet,?
Vrijwel alle goed werkende pijnstillers zijn dus verslavend helaas....
Ik weet niet meer welke ik moet zien voorgeschreven te krijgen op dit moment.
Straks zit ik weer bij de huisarts....

SoulAssassins

Badass junkie
Het probleem is: we willen van de hevige pijn af. Dat is logisch.
En dus zijn we op pijnstillers aangewezen.
Een paracetamolletje helpt niet.
De hamvraag is nu: welke moeten we nemen? Licht, of zwaar? Verslavend, of niet,?
Vrijwel alle goed werkende pijnstillers zijn dus verslavend helaas....
Ik weet niet meer welke ik moet zien voorgeschreven te krijgen op dit moment.
Straks zit ik weer bij de huisarts....
Veel opties zijn er niet meer vrees ik
De opiaten zijn gericht op algehele pijn en de zenuw tabletten werken hierbij gewoon niet voor kapotte gewrichten.

SoulAssassins

Badass junkie
Wat werkt er wel bij pijn door versleten gewrichten? Alleen opiaten?
Vlgs de ha werken opiaten niet....
Jou HA mag wel wat bijles nemen..
Morfine is al honderden jaren bekend om zijn pijnstillende werking ,een vol opiaat ,naast codeine en Heroine.
Synthetische zoals Oxycodon en de hele rij met don erachter werkt ook prima is bewezen ,ze durven de verslaving niet meer aan juist omdat, zij de huisdokters ze voor hebben geschreven en een epidemie hebben veroorzaakt wat wel een feit is bij 1mlj verslaafden tegenover 15.000 H verslaafden.
Die HA's moeten eens stoppen met Amerika achterna te rennen met hun pijn punten systeem.
Dan had Oxy wel een hulp kunnen zijn voor bepaalde doelgroepen zoals ons met bijna 0 aan kraakbeen in de rug wat verschrikkelijk pijn doet!
Dus antwoord op je vraag is wel degelijk een JA.

Oxyaccu

Newbie
Hallo iedereen, ik neem oxycodon al acht jaaren vind ef niets recreatiefs aan daar zijn leukere meds voor
Oxycodon 8 jaar zelfd gezakt van 160 naar 40/dag maar ik neem het voor chronische zenuwpijn opk Fentnyl pleister en als ik deze 2 niet meer neem dan sterf ik gewoon omdat ik afhankelijk ben
En geloof het was eens net niet zo gelukkig na 3 helse dag nacht hebben ze gelukkig me gevonden wel bewusteloos.
Nu zorg ik altijd alles in huis heb van begin van de maand zo kom ik nooit tekort.

Bovenaan