eerste keer...

m0321403

Newbie
Hoihoi gij allen,

Onder het motto 'we zijn maar één keer jong' ga ik dit weekend op Pukkelpop met 'n maat van me 's xtc proberen. Het spul komt van 'n vriend die ik wel vertrouw, dus daar zou alles okee mee moeten zijn. Nu ben ik van veel markten thuis, maar dit is echt nieuw voor me. Iemand tips om het een zo fijn mogelijke ervaring te maken? Hoe, hoeveel, wanneer, etc...? En hoe was jullie eigen eerste keer?

kiss :smoke:

please

Newbie
1e x

hay. :wave:
ik ben een meid en heb van mn 21ste tot 23ste behoorlijk aan de drugs gezeten. speed coke hasj drank en xtc. :(
ik heb een leuke maar ook vervelende tijd gehad, vooral omdat ik op den duur na het gebruiken van drugs niet meer zonder drugs op stap wilde.
we begonnen meestal donderdags. de volgende dag ging ik dan niet naar school en probeerde ik te slapen(wat natuurlijk niet echt ging)
vrijdags ging ik weer en zaterdags weer en dat ging dan door tot een uurtje of 16 op zondag.
van maandag tot woensdag was ik helemaal verrot en heb met geluk mn opleiding gehaald.

nu denk je ja maar dat ga ik niet doen.
ik zal je mn 1ste keer vertellen.

mn zusje zat al een tijdje aan de drugs en n vriendin van mij soms. ik wilde er niets mee te maken hebben en hield dit een tijdje vol, totdat ik met de vrienden van mn zusje in aanraking kwam en meeging naar een hardcore party.
er was geen sterke drank, dus ik verveelde me al snel. mn zusje en haar vrienden en die vriendin van mij hadden geslikt en ik dacht ach maakt t uit je bent maar 1 keer jong, dus hup een kwart naar binnen. ik voelde niets en dacht is dit t nu. nee zei mn vriendin neem nog naar een kwart. toen ik die op had kreeg ik na een half uurtje trilbenen. ik ging naar de wc en daar kwam een meisje binnen die er absoluut uit zag alsof ze zo neer kon vallen. dit maakte me super angstig :cry: en alles wat ik wilde was mn zusje.
gelukkig kwam ze er net aan en zag an mij dat t aan t werken was. hahahahaahahha zei ze wat zie je eruit. ik zei ik ben zo moe wil zo graag slapen. ja dan ben je aan t wousen en ze nam me mee ergens naar boven waar iedereen op de grond lag en zat. ga maar zitten n doe je ogen dicht, adem goed door je neus en via je mond weer uit. ik keek om me heen en d8...ja hoor ga hier een beetje met mn ogen dicht zitten. nou zei mn zusje dat doet iedereen en ik keek om me heen. ja hoor iedereen deed zo raar dus ik deed wat ze zei en dat voelde goed. ineens was mn zusje de liefste van de hele wereld en mocht niet meer weg.
een vriend van mijn zusje kwam naar me toe en zei...jeetje je hebt toch niet gebruikt? :confused:
ik zei ja en moest lachen. nou dat is mooi stom zei hij, nu kom je dr nooit meer van af. ach zei ik nog, tis maar voor 1x.
hij keek me aan en schudde zn hoofd. dat zei ik ook 5 jaar geleden en liep weg. dit bleef die avond lang door mn hoofd spoken. ik heb de hele avond daar gezeten met af en toe een vriendin of vriend die bij me bleef. alleen zijn wilde ik niet.
het was een fijne maar rare 1ste keer.
niet lang daarna kwam de 2de en daarna nog veeeeeeel meer.

als jij t gaat doen zorg dan dat je pillen getest zijn ookal is t een goede vriend van je. neem nooit meer als een halfje de eerste keer.(dan is de werking ook beter dan wanneer je meteen een hele neemt) denk erom het duurt even voor het inwerkt, dus als je na een kwartier niets voelt neem dan niet meteen meer. als je te veel neemt de eerste keer is dr niets aan(heb ik gezien bij een aantal vrienden)
zorg je niet overhit raakt. neem het liefst aa drank. asl je heel veel water drinkt dan is dit weer niet goed als je gaat slapen. hoe dit presies zit weet ik niet, maar heb ik gehoord. drink genoeg en zorg dat er steeds iemand bekends bij je is. drink of neem er geen andere drugs bij.

k wil geen zeur zijn, maar ik heb zo veel mensen gezien waar het helemaal fout mee ging en das geen fijn gezicht. Mn vriendin en zusje doen het nog steeds en ook dat is niet leuk om te zien als je weet wat er allemaal gebeurt met hun.

ik ben er nu helemaal vanaf(ben nu 26)
of ik t nooit meer doe?? geen idee, maar denk er wel goed over na.

ik wens je een hele fijne avond toe en hoop dat je een fijne trip hebt, maar wees voorzichtig en laat je zeker door anderen niet opnaaien. :wave:

natalia

Experimenterende gebruiker
hey

moest ik van jou zijn ,zou ik beginnen met een halfje!!als je halfken gaat opkomen,wordt niet angstig!!eerste keer is natuurlijk altijd wat wennen!!laat gewoon the xtc feeling heersen!!!maak dat je genoeg lucht heb,kan deugd doen!!ff verfrissen ,of ff op je gemak zitten!
drink genoeg,geen alcohol!!en na een tijdje pak je gewoon je ander halfken!!pak er hoogstens maar eentje!!dit is genoeg voor je eerste keer!
zo ben ik ook begonnen,mijn eerste kozzmozzen (16 jaar) ben er nu 22 en heb altijd met mate xtc gebruikt nooit niet meer dan 1.5!!!
oja xtc is voor mij nog altijd de zotste dope!!!en vooral niet denken dat je onwel gaat worden,want dit is NIET zo..geniet ervan!!!
x
laat ons je avontuur weten hé

m0321403

Newbie
thx voor de tips

Thx voor de tips; kheb intussen ook wat dingen op Internet opgezocht, dus ik weet wel min of meer hoe ik het gezond houd :wink:

En wat verslaving etc. betreft: in mijn vriendekring is het absoluut 'not done' om iets straffers dan wiet te gebruiken, dus buiten een paar keer per jaar een avondje uit met die ene goeie maat zal er niet zo gek veel gelegenheid zijn om te gebruiken zonder dat ik op de vingers getikt word... Ik ben ook absoluut niet het type mens voor zo'n verslaving, al weet ik dat dat onzin is, iedereen kan uiteraard - zonder het zelf te weten - verhangen geraken aan dope... Maar ik ken wel m'n grenzen denk ik: ik drink wel, maar met mate, ik rook ook, maar met mate... Ik ben exact hetzelfde van plan met xtc.

We zien wel! Spannend zeg, voor zo'n idioot pilletje... Ik laat nog wel weten hoe het was!

Ciao! :)

Drazzic

Bewuste gebruiker
Met goed gebruik de beste drugs die ik gehad heb. Gewoon halvje pakken ja, je zal voordat hij inslaat, wat onrustig voelen, gapen, onwennig, maar dan als hij inklapt is dat allemaal weg, en voel je je zo geweldig. Gelukkig alles is mooi en lief.

en wat die poster hier boven zegt, dat als je keer doet dat je daarna nooit meer zonder kan is gewoon onzin. Ik doe het af en toe, maar meeste feesten gewoon met alcohol of niks. Gaat prima, het kan soms wel ff moeilijker inkomen zijn en dat je denkt zal ik gewoon pakken dan wordt het weer een super avond, die keuze maak je zelf, en als je sterk genoeg bent kan je ook makkelijk nee zeggen. XTC is daarbij niet eens echt verslavend, meer dat je het op een gelegenheid mist. Dat je het wat minder vind zonder, maar dat went ook wel.

please

Newbie
ddduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh

ik bedoel ook niet dat je daarna er nooit meer af zult komen, maar dat zei dus die jongen tegen mij. als je goed gelezen hebt had je dat gezien :openmouth:
ik wilde hem alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan. ik doe het nu toch ook niet meer.
wel goed lezen he!
ik hoop dat hij een mooie ervaring heeft gehad en hij zal ook vast wel uit kijken, maar er zijn genoeg sukkels die niet meer zonder kunnen hoor. ik ken er zat.
:smoke:
mzzl

Jetje

Newbie
Ik heb het voor het eerst op de afgelopen impulz gedaan met in mijn achterhoofd dat ik t gewoon 1 keertje wou proberen. Maar zit nu al op vier keer, dus het gaat sneller dan je denkt. Maar als je dat gewoon een beetje in de gaten houdt kan er niet zoveel fout gaan. gewoon ervan genieten, het is geweldig!

De eerste x weet ik nog als de dag van gisteren terwijl het toch 1.5 jaar terug is.

Qlub Tempo in the fun. Ik ging er heen met een paar vrienden die allemaal gebruikte en ik was ook eigenlijk wel nieuwsgierig dus vooruit maar. Een halve Mitsubishi's. Wouw dat ding begon te werken voor dat ik binnen was (had m genomen toen we op de parkeer plaats stonden) Hup door de beveiliging heen en ik loop die hal in en er komt zo een muur van muziek, sfeer en warmte op me af. Ik voelde de bass in m hartje kloppen. Echt helemaal super. Mn benen begonnen te trillen van aub dans leef je uit. T was echt wouw. De 1ste x is echt het beste van allemaal vind ik:grin:

:wave:

loveable

Newbie
Hallo...
Omdat ik op 27 November (Qlimax) ook voor het eerst XTC heb gebruikt zal ik ook even vertellen hoe ik het heb ervaren...Ik moet er wel even bij zeggen dat ik totaal NIET verantwoordelijk bezig was...Mja hier mn verhaal: Een goeie vriend en ex-klasgenoot van me zit al een poosje in aan de shit en ik ben best ruim denkend met betrekking tot drugs. Hij kon aan XTC(MTVtjes, voor de kenners :grin:) komen. iig we zaten in de bus(ging met een hele hoop gasten) en hij kwam naar me toe en geeft me die xtc, ik wist mezelf op dat moment echt geen houding te geven dus iedereen had ook gelijk door dat t me 1ste x was en dat ik redelijk zenuwachtig was. Ik had de nacht dr voor ook allemaal na gedacht wat er allemaal mis kon gaan dus was niet echt stabiel. Goed, we komen aan op Qlimax, trapje op, gelijk de wc in. Me vriendinnetje en ik ieder n halfje. Lopen die zaal in...Niets aan de hand...zij n redbull ik n watertje...ik voel niets dus denk nja dan maar ook n redbull...n uur later nog niets voelen...Flugeltje...Voel nog niks(twas inmiddels al anderhalf uur later). dus ik zeg: '' ik neem nog n halfje hoor''. Me vriendinnetje was inmiddels al waus dusjah die had zoiets van jah joh ik vind je toch wel lief doe maar...N half uur later werd ik echt helemaal lijp. Ik ben in me hele leven nog nooit zo bang geweest. de muziek, de mensen, de sfeer, echt alles kwam op me af. Dus ik zeg tegen mn vriendinnetje:''ik moet hier weg en wel NU!'' Zij had zoiets van :confused: oke rustig komt goed. Ik helemaal in paniek (twas nog maar half 1) waar de bus nou was en hoe we die terug konden vinden, ontiegelijk zweten, zag alleen maar benen van mensen, heel me benen trillen :( . dus toen zei me vriendinnetje:'' ga nou is even rustig zitten, dr is niets aan de hand, je heb een bad-trip relax! Dus ik rustig zitten (buiten twas rond het vriespunt) Zij fruit halen(als je n badtrip heb altijd vitamine C of iets met veel suiker eten/drinken). Toen werd ik gelukkig weer rustig en na n half uur later was ik wel weer instaat om terug te gaan. eerst nog rustig gezeten(mn vriendinnetje waus aant dansen) toen ineens kreeg ik n heel fijn gevoel in mn buik. ik vond iedereen ineens heel lief en kon niet meer stil zitten. Ondertussen had ik die vriend gesmst dat t goeie shit was en n vet feestje, kreeg n smsje terug, maar kon het niet lezen(kon me niet focusen) dus me vriendinnetje voorlezen. Bleek dattie (EIKEL) was gepakt en 600 euro boeten had. Ja hij was 1 van de 85 die gepakt waren(de held:()iig, hij had verwacht dat ik zou bellen maar ik kon alleen nog maar dansen.(heel wild dansen haha) kwas echt helemaal :hearteyes: haha. nja toen werd het dus echt heel fijn...mja die ''bad trip'', als je t zo ken noemen, heeft wel van half 11 tot half 2 geduurt. (laat het nou net wezen dat om half 2 de beste djs kwamen :grin: ) Nja nu wil ik de hele tijd dat gevoel weer en terug naar Qlimax...Mja weet dus dat als ik in Maart naar InQontrol ga(en heb nog meer feestjes in de planning) dat t weer zal gebeuren. ik wist van te voren dat ik wat betrefd verslavingen niet erg sterk in mn schoenen sta, dus ik bedoel maar te zeggen: denk er goed over na...tis heel fijn en echt heel bijzonder leuk en je emoties alles voel je heel goed. t ene moment ben je verliefd t volgende moment blij t volgende moment bang...alles door elkaar. Mja iig...ik heb ook feestjes gehad dat ik gewoon clean was, maar dit was toch wel even compleet anders...en ga dr niet zo onverantwoordelijk mee om als ik, want ik dacht ooh het stelt niets voor...nou het stelt degelijk wel wat voor...Nja laat weten hoe je t heb ervaren...

Bovenaan