Eerste keer xtc

Sher_x

Experimenterende gebruiker
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc 😂

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.
Hahaah het klinkt iniedergeval wel leuk 😂,
Fijn dat je hét zo goed ervaard..

Heb jij wel is gehad dat je x op had en je een beetje dronken voelde? Zo voelde mijn eerste keer een beetje dat was niet heel chil

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hahaah het klinkt iniedergeval wel leuk 😂,
Fijn dat je hét zo goed ervaard..

Heb jij wel is gehad dat je x op had en je een beetje dronken voelde? Zo voelde mijn eerste keer een beetje dat was niet heel chil

Ja dat kan. Soms heb je heldere vlagen en soms heb je vlagen dat je je een beetje vaag voelt of hard gaat, maar dat vind ik persoonlijk heerlijk. Soms heb je dan wel eens problemen met evenwicht of voelt lopen gek en dat kun je een beetje vergelijken met dronken zijn ja.

Sher_x

Ja dat kan. Soms heb je heldere vlagen en soms heb je vlagen dat je je een beetje vaag voelt of hard gaat, maar dat vind ik persoonlijk heerlijk. Soms heb je dan wel eens problemen met evenwicht of voelt lopen gek en dat kun je een beetje vergelijken met dronken zijn ja.
Hmmm toch gek dan, als je dat hard gaan noemt" bleek dus dat mijn eerste dosering heel laag was maar toch voelde ik wel dat ik wat op had gek eigenlijk

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hmmm toch gek dan, als je dat hard gaan noemt" bleek dus dat mijn eerste dosering heel laag was maar toch voelde ik wel dat ik wat op had gek eigenlijk

Je hebt hard gaan, dat is over het algemeen dat het allemaal een kleine beetje veel is, maar dat vinden veel lekker. Vaak veel energie dan, willen dansen en even echt in je eigen wereld.

Als je beetje flauw voelt of wazig en dus een beetje dronken voelt is weer wat anders, maar het hoort erbij haha. Trekt vaak vrij snel weg en is voor mij niets storend. Vind het vaak meer grappig haha

Sher_x

Je hebt hard gaan, dat is over het algemeen dat het allemaal een kleine beetje veel is, maar dat vinden veel lekker. Vaak veel energie dan, willen dansen en even echt in je eigen wereld.

Als je beetje flauw voelt of wazig en dus een beetje dronken voelt is weer wat anders, maar het hoort erbij haha. Trekt vaak vrij snel weg en is voor mij niets storend. Vind het vaak meer grappig haha
Hahh jaa precies, hopelijk gaat m'n tweede keer beter 😛

Hoelang gebruik jij al eigenlijk

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hahh jaa precies, hopelijk gaat m'n tweede keer beter 😛

Hoelang gebruik jij al eigenlijk
Die vlagen heb je altijd wel. Over het algemeen is dat juist heel lekker. Ene moment ben je beetje helder en bewust en denk je van wat ben ik hier aan het doen, maar op het andere mensen zit je ergens op een andere planeet 🚀

nu een jaar of 3/4, maar gebruik tegenwoordig nog maar 1 of 2 keer xtc. 1 festival uitzoeken en die is dan geweldig en eventueel 1x thuis. Lange pauzes maken het aanzienlijk leuk.’ In het begin, zoals vele, wel eens te snel achter elkaar gebruikt, maar al vroeg mee gestopt en is echt een aanrader.

Sher_x

Die vlagen heb je altijd wel. Over het algemeen is dat juist heel lekker. Ene moment ben je beetje helder en bewust en denk je van wat ben ik hier aan het doen, maar op het andere mensen zit je ergens op een andere planeet 🚀

nu een jaar of 3/4, maar gebruik tegenwoordig nog maar 1 of 2 keer xtc. 1 festival uitzoeken en die is dan geweldig en eventueel 1x thuis. Lange pauzes maken het aanzienlijk leuk.’ In het begin, zoals vele, wel eens te snel achter elkaar gebruikt, maar al vroeg mee gestopt en is echt een aanrader.
Hahhahah jaaa wieweet,

Aaaah okeoke is het echt zo belangrijk dat je lange pauzes er tussen heb??

Heb je trouwens voordit forum een app ofzo? Of gaat dit alleen maar op internet

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Aaaah okeoke is het echt zo belangrijk dat je lange pauzes er tussen heb?
Dat is zeker heel belangrijk, omdat MDMA en XTC op je serotonine werken. Het is schadelijk voor je hersenen en je lichaam heeft tijd nodig om hiervan te herstellen. Naast de kater of de dinsdagdip die sommigen ervaren waarna je je weer prima voelt, heeft je lijf echt langer de tijd nodig om de serotoninereceptoren weer in orde te brengen en de voorraad weer aan te vullen. Als je de pauze niet respecteert en te vaak gaat gebruiken, zul je steeds meer nodig hebben om een vergelijkbaar gevoel te bereiken en zul je je lichaam en hersenen snel beschadigen met vervelende gevolgen op de lange termijn.

Lees ook eens deze topics:
Beperk de risico's van MDMA-gebruik
Handboek MDMA/XTC
Afnemend effect XTC
XTC herstel na overmatig gebruik

Sher_x

Dat is zeker heel belangrijk, omdat MDMA en XTC op je serotonine werken. Het is schadelijk voor je hersenen en je lichaam heeft tijd nodig om hiervan te herstellen. Naast de kater of de dinsdagdip die sommigen ervaren waarna je je weer prima voelt, heeft je lijf echt langer de tijd nodig om de serotoninereceptoren weer in orde te brengen en de voorraad weer aan te vullen. Als je de pauze niet respecteert en te vaak gaat gebruiken, zul je steeds meer nodig hebben om een vergelijkbaar gevoel te bereiken en zul je je lichaam en hersenen snel beschadigen met vervelende gevolgen op de lange termijn.

Handboek MDMA/XTC
Afnemend effect XTC
Ahhh okeokee bedankt!

Sher_x

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe jullie eerste keer xtc was, en of de 2de misschien wel beter ging dan de eerste?
En hoelang doen jullie het al?

Ik vind het leuk en inspirerend om er wat meer over te weten te komen door met anderen er over te hebben dus kom maar los:)

Sher_x

Handboek MDMA/XTC
Afnemend effect XTC
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, ze ezeghen dat alcohol schadelijker is dan xtc maar alcohol drink je veeel vaker.. Hoe kan het dat je dan bij xtc toch moet wachten en niet. Bij alcohol?

Sher_x

Lieve Sher,

Ik vind het leuk dat je zo enthousiast, maar aan de hand van je vragen ik te concluderen dat je nog geen brief uit de MDMA handleiding hebt gelezen, waar ik in dit onderwerp al 2x naar heb verband:)

Doe nou! :knipoog: En je vindt een hoop op je vragen.
Lieve Sher,

Ik vind het leuk dat je zo enthousiast, maar aan de hand van je vragen ik te concluderen dat je nog geen brief uit de MDMA handleiding hebt gelezen, waar ik in dit onderwerp al 2x naar heb verband:)

Doe nou! :knipoog: En je vindt een hoop op je vragen.
Gaat niet alleen daarom hoor, ik vind het erover praten met mensen ook gewoon interessant vandaar dat ik vragen aan "jullie" stel. :)

Sher_x

Ik had dit vroeger ook wel eens op feesten. Heb het nooit chill gevonden en doe het liever in thuissetting. Of een klein feestje met goede vrienden.
Hé, hoe was je eerste keer?
wat heb je ook op feesten? En heb je dat dan in een thuissetting ook?

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik heb afgelopen weekend ook weer eens MDMA op. Was wel zo’n 15 jaar geleden dus ik verwachtte wel een beetje een “eerste keer” gevoel. Maar helaas. Misschien iets te voorzichtig gedoseerd. Was verder prima hoor, heb me uitstekend vermaakt maar dat verliefde gevoel kwam slechts in vlagen tijdens het dansen. Wel veel random nieuwe “vrienden” gemaakt, lekker gedanst (al vond ik het maar opvallend en jammer dat veel mensen in hun eigen bubbeltje dansen, allemaal in dezelfde richting) en goede visuals ook (had eerder op de dag ook al wat LSD op). Alleen maandag een beetje een dipje gehad maar dat was vooral slaapgebrek denk ik. Ik ben al 46 dus een nachtje doorhalen hakt er wel in 😅

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Hé, hoe was je eerste keer?
wat heb je ook op feesten? En heb je dat dan in een thuissetting ook?
Mijn eerste keer dat het goed werkte was in een club. Ik zat de hele avond op een speaker te genieten en heb voor iedereen drankjes gekocht lol. Inkicken was wel ff heftig maar daarna voelde ik mij goed. Toch vond ik het thuis fijner. Eerste keer mdma kristallen was thuis.

Sher_x

Ik heb afgelopen weekend ook weer eens MDMA op. Was wel zo'n 15 jaar geleden dus ik verwachtte een beetje een "eerste keer" gevoel. Maar helaas. Misschien iets te voorzichtig gedoseerd. Was verder prima hoor, heb me uitstekend vermaakt maar dat verliefde gevoel kwam slechts in vlagen tijdens het dansen. Wel veel willekeurige nieuwe "vrienden" gemaakt, lekker gedanst (al vond ik het maar opvallende en jammer dat veel in hun eigen bubbeltje dansen, allemaal in dezelfde richting) en goede visuals ook (had eerder op de dag ook wat LSD op) . Alleen maandag een beetje een dipje gehad maar dat was vooral slaapgebrek denk ik. Ik ben al 46 dus een nachtje doorhalen hakt er wel in
Hoi,
Dat is wel een lange tijd terug inderdaad!
Het verliefde gevoel bij kwam mij ook niet bij mijn eerste keer k had niet van dit forum dat was eigenlijk maar ik had wel degelijke klachten Oals misselijk en beetje dronken gevoel dat was niet prettig,

Was je ook op een festival? Hopelijk heb je wel een leuke dag gehad:)

Sher_x

Mijn eerste keer dat het goed werkte was in een club. Ik zat de hele avond op een speaker te genieten en heb voor iedereen drankjes gekocht lol. Inkicken was wel ff heftig maar daarna voelde ik mij goed. Toch vond ik het thuis fijner. Eerste keer mdma kristallen was thuis.
Owja wat voor klachten ervaarde je toen het inkickte en hoelang duurde dat?

Hmm het thuis doen weet ik eigenlijk niet zo goed, iedereen zegt dat je dat juist eerst beter kan doen maar het trekt mij meer aan op festivals ook qua effecten wat ze aangeven ik hoop dat mijn tweede keer beter word

Kibo3

Bewuste gebruiker

Hmm het thuis doen weet ik eigenlijk niet zo goed, iedereen zegt dat je dat juist eerst beter kan doen maar het trekt mij meer aan op festivals ook qua effecten wat ze aangeven ik hoop dat mijn tweede keer beter word
Denk dat dat wel goed moet komen. Bij mij was het zo dat ik de 2de keer meer wist wat ik kon verwachten, met de overweldiging van het inkicken omgaan en het omgaan met prikkels.

Sher_x

Denk dat dat wel goed moet komen. Bij mij was het zo dat ik de 2de keer meer wist wat ik kon verwachten, met de overweldiging van het inkicken omgaan en het omgaan met prikkels.
Hoe gaat het inkicken bij jou? En duurt dat lang?

Kibo3

Bewuste gebruiker
Hoe gaat het inkicken bij jou? En duurt dat lang?
Ik gebruik tegenwoordig nog zelden XTC. Dit voelde voor mij als een soort kippenvel gevoel waaraan je kon meten oohhh hier gaan we. Dit kwam gemoeid met een gefocuste visie en een aangespannen gevoel die steeds verder door mijn lichaam trekt. Dit duurde vaak zo'n half uur tot maximaal een uur. Ligt aan wat ik van te voren heb genuttigd of juist niet genuttigd.

Sher_x

Aaahhh okeokee,

Mijn eerste keer kickte in dat ik misselijk werd en me een beetje dronke voelde, dat was geen prettig gevoel, daarna heel kort moment van lachen gehad alleen dat sloeg snel weerom, ik was ook ontzettend bang en zenuwachtig weinig gegeten en ws voedselvergiftiging opgelopen die dag ervoor, en hoorde van mensen van dit forum dat mijn begin dosis ook wat slapjes was, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen 😊

Waarom gebruik je nu geen xtc meer?

ChefCurry

Bewuste gebruiker

Klachten is een groot woord , ik ervaar het altijd als lichte misselijkheid en zwetende handen. Daarna kreeg ik een zap in mijn hoofd en vanaf toen ging ik heerlijk. Je moet het wel doen als je goed in je vel zit. Goed eten en slapen en goed rustig ademen als het inkicked. Vooral niet teveel drukmaken want zo kan je weleens een minder leuke ervaring hebben.

Kibo3

Bewuste gebruiker
Aaahhh okeokee,

Mijn eerste keer kickte in dat ik misselijk werd en me een beetje dronke voelde, dat was geen prettig gevoel, daarna heel kort moment van lachen gehad alleen dat sloeg snel weerom, ik was ook ontzettend bang en zenuwachtig weinig gegeten en ws voedselvergiftiging opgelopen die dag ervoor, en hoorde van mensen van dit forum dat mijn begin dosis ook wat slapjes was, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen 😊

Waarom gebruik je nu geen xtc meer?
Klinkt gek maar vind het een beetje “heavy” tegenwoordig. Bovendien geef ik de voorkeur aan andere middelen als 4-mmc, speed en Mdma kristallen.

Sher_x

Klachten is een groot woord , ik ervaar het altijd als lichte misselijkheid en zwetende handen. Daarna kreeg ik een zap in mijn hoofd en vanaf toen ging ik heerlijk. Je moet het wel doen als je goed in je vel zit. Goed eten en slapen en goed rustig ademen als het inkicked. Vooral niet teveel drukmaken want zo kan je weleens een minder leuke ervaring hebben.
Ahja, jaa ik had ook misselijk en lichtehanden haha

Jaa precies, de eerste keer was bij mij alles niet zo goed meegenomen komt goed hopelijk!

Sher_x

Ik vroeg me af of iemand weet wat het gemiddelde hoeveelheid is dat iemand xtc gebruikt (hoeveelheid xtc) pil

Tegenwoordig zie ik veel met 240mg maar ze zeggen 1 1,5 mg bij kg gewicht
Betekend dat dan als begin dosis byv als je 80 weegt 80mg of juist 80mg over de heleavond?

Ook vraag ik me af als je een pil van 240mg jé 't en je 75/80 weegt wat word dan je begindosis? En je bijlal dosis?

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
jammer dat veel mensen in hun eigen bubbeltje dansen, allemaal in dezelfde richting) en goede visuals ook (had eerder op de dag ook al wat LSD op).
Jammer dat je na zoveel jaren zo’n zwak effect had. Kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt. Toch zou het ook kunnen dat die lsd een kleine impact heeft gehad. Ik doe zelf regelmatig mdma de dag na een volwaardige lsd trip. Ik heb het idee dat dat het effect van de mdma wel iets dempt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Betekend dat dan als begin dosis byv als je 80 weegt 80mg of juist 80mg over de heleavond?
Die 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht is voor de hele avond/dag dat je gebruikt. Dus voor iemand van 80 kilo zou je niet boven de 120 mg uit moeten komen.
In de praktijk nemen veel mensen wel wat meer. Zelf ga ik ook wel eens richting de 2mg per kilo lichaamsgewicht maar heb nog nooit meer dan dat genomen. Ik neem meestal 3/4 van de hoeveelheid in het begin en het restje 2 uur na inname.

Het exacte gemiddelde van pillen in NL nu weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Maar pillen variëren enorm in potentie. Ik heb al pillen van 65mg gehad maar ook van 220mg. Daarom is het ook zo belangrijk je pillen te laten testen ipv te klooien met “kwartjes” of “halfjes”.

Sher_x

Die 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht is voor de hele avond/dag dat je gebruikt. Dus voor iemand van 80 kilo zou je niet boven de 120 mg uit moeten komen.
In de praktijk nemen veel mensen wel wat meer. Zelf ga ik ook wel eens richting de 2mg per kilo lichaamsgewicht maar heb nog nooit meer dan dat genomen. Ik neem meestal 3/4 van de hoeveelheid in het begin en het restje 2 uur na inname.

Het exacte gemiddelde van pillen in NL nu weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Maar pillen variëren enorm in potentie. Ik heb al pillen van 65mg gehad maar ook van 220mg. Daarom is het ook zo belangrijk je pillen te laten testen ipv te klooien met “kwartjes” of “halfjes”.
Ahja precies... Maar als je dan wel meer neemt dan die 120 mensen gaan daar natuurlijk wel goed op is dat dan niet heel gevaarlijk of neemt dat juiste effect dan af of

Wollukker

Bewuste gebruiker
Die 1,5mg/kg betekent niet dat het niet schadelijk is maar wordt gezien als een "veilige" hoeveelheid. Tuurlijk kun je meer pakken en zul je, afhankelijk van 100 factoren, gewoon goed kunnen gaan. Maar hoe hoger de dosis des te groter de kans op, blijvende, (hersen)schade en andere nare bijwerkingen. Beter van niet dus.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Jammer dat je na zoveel jaren zo’n zwak effect had. Kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt. Toch zou het ook kunnen dat die lsd een kleine impact heeft gehad. Ik doe zelf regelmatig mdma de dag na een volwaardige lsd trip. Ik heb het idee dat dat het effect van de mdma wel iets dempt.
Ja maar ik was ook wel bang veel te hard te gaan. Is me ook wel eens overkomen en dat vond ik niet zo leuk 😄. De LSD theorie heb ik ook al overwogen. Nouja dat had ik ook voor geen goud willen missen want dat maakte de middag wel. Dus al met al wel tevreden hoor, over een paar maanden nog maar eens proberen.

ljuv

DF-koningin
Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.

Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:

Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?

Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.

Sher_x

Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.

Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:

Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?

Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.

Bovenaan